Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    tcx
    tcx jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2011
    Skąd
    nad morzem
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.4

    [ukł. zapłonowy] Siena 1.4 przerywa - tylko na gazie

    Witam. ROZWIĄZANE!

    Siena 1.4 `98, założony gaz I generacji, na liczniku 143.000km.

    Przegląd instalacji gazowej zrobiony w marcu - od tamtego czasu zrobiłem maks 2000km, filtry itp. rzeczy przy gazie zmienione 10 tys. km temu (wymiania się ponoć co 20 tysięcy), przegląd okresowy też z marca - wszystko na nim ok.

    Problem: Przerywa na gazie. Lekko, ale przy mocniejszym wciśnięciu gazu jest to wkurzające. Jak wcisnę gaz tak na 20% to jest ok.

    Wcześniej -> Zaczynało lekko szarpać przy większym obciążeniu silnika. Świece miałem zużyte. Kupiłem w pobliskim sklepie wg porady "jak dla Ciebie za 20 zł" na NGK BKR5EZ (nikomu nie polecam!!! w Lęborku kosztują 9,70 - tak to jest z kupowaniem od "kumpli" - i ponoć w ogóle się do gazu nie nadają) i było dobrze przez około tydzień. Później zaczęło nawet mocniej szarpać i stukać przy mocniejszym naciśnięciu gazu na niskich obrotach. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia na nowe - Janmor z napisem LPG. Zero rezultatu, tak samo szarpało i stukało.

    W jednym sklepie doradzili mi, że do tego Fiata kupuje się świece Magneti Marelli, Bosch lub Beru. Wybrałem Beru. Problem ze stukaniem momentalnie znkinął, dalej jest lekkie szarpanie. (obojętnie, czy podłączone mam stare przewody, czy te Janmor). Myślałem, że należy kupić przewody wyższej jakości, ale w sklepie, który dobrze mi doradził świece powiedzieli, że Janmory nie robią takich kłopotów, żeby przyczyny szukać w innym miejscu.

    Dodam, że wcześniej, na tych świecach NGK, samochód wydawał się zdecydowanie mniej elastyczny - mówię oczywiście o jeździe na benzynie. Teraz jest jak najbardziej ok.

    Co to może być?
    Ostatnio edytowane przez tcx ; 08-02-2012 o 20:28 Powód: rowiązanie :-)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    Świece- osobiście stosuje NGK i nie narzekam. Pytanie jest tylko jedno.... Ilu iskrowe zamontowałeś?
    Z reguły do LPG najbardziej preferowane są świece jedno lub dwu iskrowe.
    Do twojego autka uważam że najlepsze będą jedno iskrowe (z tego co napisałeś, wnioskuję ze silnik jest gaźnikowy).

    Skoro filtr niby ok, kable nowe, świece zakładam że masz tez ok to pozostaje tylko regulacja gazu na ciągu.

    Pamiętaj też że wymiana filtra uzależniona jest nie tylko od ilości kilometrów, ale przede wszystkim od jakości paliwa jakie wlewasz do butli.
    Gips-Bud , usługi budowlane.

  4. #3
    tcx
    tcx jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2011
    Skąd
    nad morzem
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.4
    Cytat Napisał Ali
    Ilu iskrowe zamontowałeś?
    dwuiskrowe - fabrycznie też były takie. Wcześniej NGK jednoelektrodowe (beznadziejne):
    http://www.ngkntk.ru/pl/produktfinde...r/////BKR5EZ//

    po tygodniu od założenia tych NGK zaczęło strzelać coś - takie stuki trwające pół sekundy - sekundę, mocno zmulające. Powiedzmy przyspieszam na dwójce, mam 30km/h i słyszę "buum", jakby silnik nie miał mocy przez ten czas, lekko zwolni samochód (obroty pozostają takie same) i za chwilę ciągnie znowu, po chwili stuk i tak w kółko. Dodam, że to stukanie jest bardzo głośne - jak jechałem przez miasto, to ludzie po takich puknięciach się za mną oglądali. Jak pukało na jedynce czy wstecznym, to światła lekko przygasały, a samochód zdawał się dusić, jakby zaraz miał zgasnąć. Na nowych świecach Beru takiego stukania nie ma, jest za to lekkie szarpanie - było też na świcach NGK. Na benzynie cały czas jest ok.

    Cytat Napisał Ali
    Do twojego autka uważam że najlepsze będą jedno iskrowe (z tego co napisałeś, wnioskuję ze silnik jest gaźnikowy).
    Na elektroda.pl i ich forum piszą, że jednoelektrodowych się nie zakłada.
    Silnik ma jednopunktowy wtrysk.

    Cytat Napisał Ali
    regulacja gazu na ciągu.
    na ciągu? o co chodzi? Regulacja gazu była robiona w marcu - 2000km temu.

    Cytat Napisał Ali
    Pamiętaj też że wymiana filtra uzależniona jest nie tylko od ilości kilometrów, ale przede wszystkim od jakości paliwa jakie wlewasz do butli.
    Hm... Na wszelki wypadek to zrobię.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    a jak zachowuje sie samochód na benzynie ?? od tego trzeba zacząć
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    popieram kolegę yacub. najpierw napisz czy na PB autko chodzi normalnie jak tak to wina leży gdzieś po stronie LPG. Co do świec to przy jeździe na LPG zalecane są świece jednoelektrodowe chociaż ja nigdy takich nie wkładałem tylko takie jakie zalecał producent czyli dwuelektrodowe. Jeżeli świece i przewody masz dobre to oznacza że musisz pojechać do gazownika na regulację. Tylko nie pisz że byłeś te 2000km wstecz . Według mnie silnik dostaje za dużą dawkę LPG czyli jest zalewany i dlatego masz te mulenie. A jak się nie będzie dało wyregulować to reduktor masz do wymiany lub regeneracji. I najlepiej pojedź do jakiegoś innego gazownika niż ostatnio.

  7. #6
    tcx
    tcx jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2011
    Skąd
    nad morzem
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.4
    Cytat Napisał yacub
    a jak zachowuje sie samochód na benzynie ?? od tego trzeba zacząć
    Pisałem - na benzynie jest jak najbardziej ok. Nic nie przerywa. Mam jedynie taką zagadkę - na dwójce, jak wcisnę gaz do końca to między 20 a 30km/h mam takie jakby zwolnienie małe, jakby samochód schodził lekko z obrotów, po czym szybko wchodzi na wyższe obroty. Mam tak od jakiegoś czasu - i tylko na dwójce w tym przedziale prędkości. Na innym biegu to nie występuje.

    Cytat Napisał dudu$
    Co do świec to przy jeździe na LPG zalecane są świece jednoelektrodowe
    Na elektrodzie napisali, że świece jednoelektrodowe owszem - ale do polonezów. Do innych aut niby zakłada się takie, jak fabryczne, bo nie ma sensu zakładać świecy, która będzie wypalała się szybciej.

    Cytat Napisał dudu$
    Według mnie silnik dostaje za dużą dawkę LPG czyli jest zalewany i dlatego masz te mulenie
    Przejrzałem każdy temat odnośnie Sieny na tym forum, piszą, że ECU jeśli zgłasza błąd mieszanki to na desce zapala się "marchewka" - kontrolka wtrysku. Ja jeżdżę z tą kontrolką od 70.000km - bo wtedy zapadła decyzja o założeniu gazu. Na benzynie ta kontrolka gaśnie. Gazownik mówi, że to normalne i nie ma się czym przejmować.

    Cytat Napisał dudu$
    A jak się nie będzie dało wyregulować to reduktor masz do wymiany lub regeneracji. I najlepiej pojedź do jakiegoś innego gazownika niż ostatnio.
    Reduktor - wymiana - niby 300 zł (do przeżycia).
    Muszę poczytać opinie o gazownikach w Słupsku lub Lęborku, bo tak naprawdę nie wiem, jak zdobyć informacje, kto jest w tym dobry.

  8. #7
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    TCX bujnij się lepiej pare razy na Pb i zdaj nam relacje
    Gips-Bud , usługi budowlane.

  9. #8
    tcx
    tcx jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2011
    Skąd
    nad morzem
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.4
    Cytat Napisał Ali
    TCX bujnij się lepiej pare razy na Pb i zdaj nam relacje
    Dwa razy zalałem Pb 95 za 200 zł, bez żadnego przełączania się na gaz (bo na świecach NGK nie dało się jechać), jest ok. Zero szarpania. Tylko na dwójce zawsze tak lekko między 20km/h a 30km/h zwalnia - jak mam gaz wciśnięty do końca, jak wcisnę na 50% to zmula lekko, jak na 20-30% to w ogóle tego nie czuć. Na innych biegach jest ok.
    Przyspieszenie, elastycznośc - bardzo ok, tylko na dwójce taką ma zmułę. To tyle.

  10. #9
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    Cytat Napisał tcx
    Tylko na dwójce zawsze tak lekko między 20km/h a 30km/h zwalnia - jak mam gaz wciśnięty do końca, jak wcisnę na 50% to zmula lekko, jak na 20-30% to w ogóle tego nie czuć. Na innych biegach jest ok.
    To jech chyba normale w tych autach Mam tak samo.
    ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    Jedyne co mo przychodzi wtedy do głowy to:
    -wymiana filtra 9dla świętego spokoju
    (we własnym zakresie to 10 min + 3.5 zł za filtr. U gaziarza to 30 zl)
    - regulacja gazu na ciągu (koszt gaziarza oscyluje w granicach 80 - 100 zł i obejmuje regulacje i wymianę filtra)
    Gips-Bud , usługi budowlane.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    co do zaswiecania sie marchewy podczas jazdy na LPG to zalezy to od instalacji gazowej jak i silnika. Moj szwagier w sience z motorem 1.6 16v ma tak jak ty ze swieci sie mu kontrolka wtryskow a ja w poprzednim aucie sienka z silnikiem 1.2 takich opcji nie mialem. Ja nadal stanowczo twierdze ze jest cos nie tak z instalacja LPG albo autko dostaje za duzo gazu albo za malo powietrza. Pojedz do dobrego gazownika polecanego na innychg forach dotyczacych lpg i twojego miasta i niech wymieni filtr gazu i sprawdzi jka jest ustawiona instalacja tylko niech nie sprawdza za pomoca analizatora spalin tylko niech sie podlaczy laptopem pod centralke od gazu i w ten sposob dokona regulacji - nie jest to sekwencja ale taka opcje tez posiadaja instalacje II generacji.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    sprawdzić dolot powietrza !! bo to spowolnienie na 2 biegu to jest jakaś przyczyna - a jakie spalanie na benzynce?, a co do swiecącej marchewki to nie powinna sie świecic na żadnym paliwie, ja mam instalacje pierwszej generacji + blos i jakoś marchewka sie nie świeci jakoś sie da
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  13. #12
    tcx
    tcx jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2011
    Skąd
    nad morzem
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.4
    Witam.

    Wg Waszych sugestii:
    1. Wyciągnąłem filtr gazu - masakra, po 5 tysiącach km po prostu sobie pękł.
    Jako, że nie mam na razie takieog filterka - musze się wybrać do miasta, żeby kupić - bo na mojej wiosce sklep motoryzacyjny takich rzeczy nie ma - przejechałem się kawałek bez filtra i jest super. Mam nadzieję, że to jest przyczyną.
    Jesli tak jest to tylko te 1500 zł uzbierac i do blacharza

  14. #13
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    to jak jeździsz bez filtr i jest OK to tylko wsadzić nowy i jeździc i jeszcze tylko spuscić SYF z parownika bo napewno nie było to robione
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  15. #14
    tcx
    tcx jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2011
    Skąd
    nad morzem
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.4
    Cytat Napisał yacub
    to jak jeździsz bez filtr i jest OK to tylko wsadzić nowy i jeździc i jeszcze tylko spuscić SYF z parownika bo napewno nie było to robione
    Witaj. Niestety to wszystko pomaga na 1 tydzień.

    Strzela bardzo mocno, po jednym strzale pękła mi obudowa od filtra powietrza.
    Świece - czy NGK czy Beru, nie działają na LPG. Tzn. po założeniu nowych świec kilka godzin jest ok, później znowu strzela. Na benzynie jest bardzo dobrze.

    Był przegląd instalacji gazowej - wszystko w jak najlepszym porządku.

    Nie wiem, co robić dalej, macie jakiś model świecy do Sieny 1.4 do gazu? Jakie kupić przewody? Chyba zainwestuję jeszcze raz...

    Sienka nie przechodzi testu emisji spalin, mechanicy doszukiwali się powodów... Sprawdzili ciśnienie zaworów na cylindrach - rzymają ponad normę.
    Doszukali się, że moje świece Beru są do Sieny 1.2, no ale babka, u której je kupiłem upiera się, że na 100% Sieny 1.4 z gazem bardzo dobrze jeżdżą na tych świecach.
    Mój ojciec mówi, że przerywania jest ewidentnie od układu zapłonowego.

    Ktoś zasugerował, że należy zmienić rozrząd (mam części już zakupione, bo zbliża się termin wymiany, tak samo jak i dyszę elektroniczną) - ale... gdyby to był rozrząd to na benzynie też by przerywał, a dysza elektroniczna na gazie nie działa...

    Byłem na komputerze, nic nie pokazał...

    Masakra... Odechciewa mi się tego auta.

  16. #15
    tcx
    tcx jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2011
    Skąd
    nad morzem
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.4
    Witajcie... Powracam z problemem...

    W międzyczasie zmieniłem świece na NGK BKR5EZ o oznaczeniu V-Line 36 (wcześniej były V-Line 16). Na gazie auto jeździło super... przez tydzień. Później zmieniłem parownik i reduktor przy gazie... Przerywa teraz tylko raz na jakiś czas. Dodatkowo zauważyłem, że auto na gazie... mogę jechać 90km/h cały czas, delikatnie naciskać gaz, jechać w celu oszczędzania paliwa... a i tak 13 litrów gazu wciągnie... Jednocześnie zauważyłem, że przy w miarę spokojnej jeździe (maks. 110km/h) benzyny auto wciąga około 11 litrów...

    Pogubiłem się z tym wszystkim. Mój ojciec mówi, że może to być wina jakiegoś zaworu wypalonego. Jeździć komfortowo za 55 zł za 100km (benzyna) lub ze strzałami raz na jakiś czas za 35 zł (gaz) to się tym autem nie opłaca.

    Doradźcie coś. :-/


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Samochód miejski- tylko 100KM
    Napisany przez zetor na forum 500
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 15-06-2013, 19:33
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-08-2009, 14:30
  3. [ukł. zapłonowy] Wymiana linki gazu w seicento
    Napisany przez lubama na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-08-2008, 20:48
  4. [ukł. zapłonowy] świece żarowe
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-07-2008, 23:11
  5. [PDF] Siena, Palio
    Napisany przez miszko na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-01-2008, 12:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat siena przerywa na gazie

siena przerywa na gazie

przewody fiat siena 1.4

silnik przerywa w czasie jazdy siena 1.4

swiece siena 1.4 gaz

fiat siena 1 4 lpg pb jakie swiece zaplonowe

przerywa gaz w fiat siena

fiat siena 1.4 jakie wiece

jakie przewody do fiata sieny 1.4

kable wysokiego napiecia fiat siena 14

szarpanie na gazie palio

swiece zaplonowe fiat siena 1.4 jaka

jakie swiece do lpg siena 1.4

marchewa palio na gazie

fiat siena przerwya na gaqzie na poczatku

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl