Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 29 z 29
  1. #16
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Kamciu86, chodzi Ci o przewody, to najlepiej miernikiem, jeśli nie wiesz co i jak poproś jakiegoś elektryka, bądź udaj się do takiego fachowca.

    p.s
    mi cały czas w głowie i tak siedzi to odpowietrzenie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    no nic spróbuję w poniedziałek bo w niedzielę się będę się babrać przecież .... masakra dzięki Mobilki za pomoc jak coś to jeszcze zapytam 8)

  4. #18
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    spróbuj odłączyć wtyczkę od czujnika załączania wentylatora i ze wżyj w niej piny za pomocą spinacz, drucika albo bezpiecznika. Jeżeli wentylator ruszy to oznacza że masz do wymiany "NOWY" czujnik a jak nie ruszy wentylator to masz problemy gdzieś z kablami.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    dudu$, to czekaj czyli jak spinaczem to połączyć?czy jak drucikiem albo bezpiecznikiem?a to może tak być że "NOWY" czujnik może być padnięty?

  6. #20
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    trzeba wszystko sprawdzić. Skoro termostat wymieniałeś , układ odpowietrzałeś, wentylator działa to trzeba sprawdzić czy nowy czujnik działa. Czujnik załączania wentylatora polega na tym że jak zmienia się jego rezystancja pod wpływem temperatury płynu i zamyka obwód przez co uruchamia się wentylator. Jeżeli teraz weźmiesz wtyczkę od tego czujnika i zewrzesz w niej piny to zamkniesz obwód i wentylator powinien ruszyć.

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał dudu$
    Jeżeli teraz weźmiesz wtyczkę od tego czujnika i zewrzesz w niej piny to zamkniesz obwód i wentylator powinien ruszyć.
    Kolego a w jaki sposób to zrobić bo ja w tych sprawach jestem zielony .....

    [size=2][ Dodano: 2010-12-05, 09:44 ][/size]
    Nie wiem czy to objaw czegokolwiek ale dziś rano nie mogłem odpalić auta tzn odpaliłem tylko że dosłownie 2sekundy po odpaleniu samochód gaśnie ... Już tracę cierpliwość do tego samochodu dosłownie

  8. #22
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Nie wiem jak wygląda u Ciebie czujnik ale prawdopodobnie jest wkręcany w chłodnicę i idzie do niego wtyczka. Odłączasz tą wtyczkę od niego i wkładasz w nią spinacz, drucik itp. żeby zamknąć obieg. Nie mogę znaleźć nigdzie takiej wtyczki ale znalazłem czujnik jaki prawdopodobnie masz. Jak na niego spojrzysz to zobaczysz że podłącza się w niego wtyczkę 2 pinową. Więc logiczne jest że wtyczka musi mieć dwie dziurki żeby te piny z czujnika w nią weszły i właśnie w te dwie dziurki wkładasz np. taki bezpiecznik jak na załączonej fotce. Przekręcasz kluczyk na zapłon albo uruchamiasz silnik i patrzymy czy wentylator ruszył.

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    Echhhh .... Wiatrak działa a jak to zrobiłem?po prostu podjechałem do mechanika i ten wskazał mi zapowietrzenie chłodnicy. Przekręcił odpowietrznik na chłodnicy i .... wiatrak ożył a jako przyczynę ubytku płynu chłodniczego w układzie wskazał nieszczelność węży Dodam tylko że przed wizytą u tego mechanika samochód oglądało dwóch znawców napraw samochodowych i żaden nie znalazł przyczyny braku działania wentylatora chłodnicy

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    92
    Auto
    Punto
    Witam.Po pierwsze sprawdź węże z chłodnicy czy robią się gorące będziesz miał pewność czy masz w ogóle obieg płynu bo bez tego termo wyłącznik nie zadziała i nie włączy wentylatora.
    Jeśli nie ma obiegu to możliwości są trzy : zapowietrzony układ , uszkodzona pompa wody , uszkodzona uszczelka głowicy.

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    cool1975, ale ja już się uporałem z tym ale nie wiem czy na darmo nie wymieniłem termostatu i czujnika tem. bo wystarczyło odpowietrzyć chłodnicę a poza tym to sądzę że "stary" termostat dobrze działał bo węże od niego do chłodnicy były zawsze gorące a wentylator nie ruszał ani na chwilę chociaż swoją drogą uszczelka pod termostatem dosłownie była wykruszona więc jego wymiana może nie była głupim pomysłem... wiem że może to głupie ale gdy stojąc w korku włącza mi się wentylator chłodnicy ... zwyczajnie się cieszę

  12. #26
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    i prawidłowo że się cieszysz. Jednostka 1.2 8v nie lubi się przegrzewać , często po przegrzaniu nawet chwilowym owej jednostki lubi pójść uszczelka pod głowica.

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    No w końcu działa jak powinien Gratki kamciu86 że wszystko się udało

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał dudu$
    i prawidłowo że się cieszysz. Jednostka 1.2 8v nie lubi się przegrzewać , często po przegrzaniu nawet chwilowym owej jednostki lubi pójść uszczelka pod głowica.
    ja to jestem w czepku urodzony

    u mnie wskazówka kiedy samochód jest zagrzany pokazuje 1/4 skali tak jak u większości posiadaczy tych samochodów... przez dłuższy czas nie wiedziałem, że mam spalony silnik wiatraka, więc w mieście często wskazówka była w połowie skali a nawet 1mm ponad nią na koniec chcąc przetestować czy coś się spierniczyło pozostawiłem samochód włączony na postoju, woda wykipiała 2mm pod czerwonym polem... UPG do dziś całe i zdrowe

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    Popieram - w moim autku wszystkie omówione objawy minęły po wymianie przewodów chłodniczych przy instalacji LPG - te były już trochę stare i nieszczelne przez co wyciekał płyn i układ co chwilę się zapowietrzał co powodowało unieruchomienie wentylatora na chłodnicy. Przewody wymienione, przegląd instalacji LPG wykonany (koszt z wymianą węży i płynu chłodzącego to 90zł) - autko znów odżyło.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Termostat.
    Napisany przez Kriss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 04-10-2009, 10:23
  2. Termostat nie dziala, ogrzewanie nie dziala. POMOCY!!
    Napisany przez voojchik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 29-10-2008, 16:29
  3. Pada elektryka czy coś innego?? Fiat Bravo
    Napisany przez karpiol na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-10-2008, 22:06
  4. [ukł. chłodzenia] Fiat Bravo gdzie jest termostat
    Napisany przez Vincent na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-05-2008, 10:54
  5. [ukł. chłodzenia] płyn chłodzący
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 04-04-2008, 13:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana termostatu toyota carina e

wymiana termostatu carina e

umiejscowienie termostatu toyota carina e

toyota carina 2 termostat nie wlacz wiatraka

termostat toyota carina e

http:fiatklubpolska.plsiena-palio-443strona-11.html

palio weekend 1.2 gdzie jest nagrzewnica

zapowietrzona nagrzewnica w fiacie palio

gdzie termostat Toyota Carina II 1.9d

gdzie termostat Toyota Carina 1.9d

toyota carina e nagrzewnica wymiana

Toyota Carina 1.9 d wymiana termostatu

wymiana termostatu Toyota Carina 1.9d

wymiana termostatu toyota carina

nie dzialaja wiatraki carina e

fiat siena nie nagrzewnica

fiat siena1.2 uszkodzona nagrzewnica objawy
http://www.iparts.pl