Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2011
    Skąd
    wawa
    Wiek
    45
    Postów
    130
    Auto
    seicento 1100 lpg
    Rocznik
    2004

    trzęsie na wolnych obrotach

    witam mam następujący problem , silnikiem trzęsie na wolnych obrotach , czasem tak intensywnie że aż czuć w środku , spotkał się ktoś z tym?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    a jak z obrotami?? jeśli są ok to łapka (łomik) w rękę i trzeba sprawdzić poduszki na silniku

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2011
    Skąd
    wawa
    Wiek
    45
    Postów
    130
    Auto
    seicento 1100 lpg
    Rocznik
    2004
    obroty stoją sztywno , tylko te trzęsienie. jutro sprawdzę . oglądałem gołym okiem i wygladało ok

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    czasem wyglądają wręcz na nowe a gdzieś coś nie trzyma i drgania idą na autko

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2009
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    172
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115ps
    Prawda, dziś wymieniona została u mnie poduszka pod skrzynią - stara wyglądała tak jak nowa (tylko brudna) a różnica w wibracjone duża
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2002r.
    115 ps, przebieg ponad 250tyś.
    grafitowy, 17 calowe felgi, pakiet MS design

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    cieszę sie że udało mi się pomóc tobie w rozwiązaniu problemu. bezawaryjnej jazdy życzę

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    u mnie z kolei od roku drga kierownica na postoju, wolnych obrotach... tamtego lata lekko postukiwało coś u dołu silnika, ale teraz tłucze się już dosyć mocno - też poducha do wymiany tylko środkowa co ciekawe drgania są cały rok, ale nieprzyjemne dźwięki zniknęły późną jesienią i znów pojawiły się wiosną... temperatura + guma i są cyrki

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2011
    Skąd
    Płock
    Postów
    5
    Auto
    Siena 1,6 98r

    Szarpie na wolnych obrotach

    Witajcie, jestem tu nowy, ale problemów ze swoją Sieną mam sporo i to starych problemów.
    Moja maszyna na wolnych obrotach, np. i najczęściej jak zwalniam szarpie, nie wiem czy to to samo co "trzęsie", ale jest to uciążliwe i chcęcośz tym zrobić.
    Pozdrawiam.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Siena 1.2 8V
    Witam

    Chciałbym podłączyć się pod temat. Moja Siena 1.2 8v - 2000 z 6-cio letnim LPG (II generacja, ale na nim przejechane tylko ponad 10000-15000 km) zaczęła szarpać na biegu jałowym przy PB jak i LPG. Szarpanie nie jest stałe, ale bardzo odczuwalne i regularne co 3-4 sekundy szarpnięcie. Podczas jazdy jest wszystko w porządku w obu wariantach. Filtry wymienione, LPG wyregulowane, świece NGK mają niecałe 10000 km, przewody WN wymieniłem wczoraj, gdyż zauważyłem, że jeden był zaśniedziały przy fajce, świece były okopcone trochę więc chyba działają. Próbowałem już dodatków do benzyny i PB 98 Verva - nie pomogło. Gdybyście koledzy mogli zerknąć na poniższe zrzuty z ECU Scana (wersja 1 i 2) i powiedzieli jak to wygląda według Was od strony komputera:

    ECU Scan v.1 (na PB 98)
    ECU Scan 1 - PB 98 - YouTube
    ECU Scan v.1 (na LPG)
    ECU Scan 1 - LPG - YouTube
    ECU Scan v.2 (początek na PB 98 i mniej więcej od połowy na LPG, a później mieszane raz PB raz LPG, błędy wykasowane i nie pomogło)
    ECU Scan 2 - PB 98 i LPG - YouTube
    Żeby Was nie zmyliło oczywiście gdy obroty wskakują na 2000 to był dodawany gaz.

    Wszystkie testy z tych programów zostały zaliczone (nie robiłem ich na filmach). Więc co mogę jeszcze zrobić małym kosztem zanim zacznę wydawać niepotrzebnie kasę na różne części. Naczytałem się na forach o tej dolegliwości i ludzie wydają majątek na części, a czasami sprawa wydaje się banalna. Jak można to podpowiedzcie coś. Cyba, że pozostanie mi przyzwyczaić się do takiej pracy silnika.
    Ostatnio edytowane przez emdzej80 ; 27-10-2012 o 20:08

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja bym jednak spróbował wymienić świece.. Ew chociaż je przeczyścić i sprawdzić szczelinę, to że mają 10tyś nie oznacza że są 100% dobre. Ew. winna może być też cewka.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Siena 1.2 8V
    Dzięki za pomysł ze świecami, ale i to nie pomogło. Wymieniłem również cewkę i też nie pomogło. Jestem właśnie po kolejnej regulacji LPG i nic. Robiłem regulację zaworów i nic. Jeden dodatkowy objaw zauważyłem teraz zimą (przypominam sobie, że tak działo się też latem szczególnie po nocy), a mianowicie jak silnik jest zupełnie zimny czyli gdy go dopiero odpalam to na wolnych obrotach telepie nim jak w kabinie ciągnika. Dzieje się tak na PB i LPG, z tym, że mocniej telepie na LPG. Dopiero jak przejadę z 10 km i silnik się rozgrzeje to na PB i LPG jest o wiele lepiej, ale telepanie jest dalej odczuwalne na wolnych obrotach tylko, że lżejsze. Dużo osób pisze również o czyszczeniu przepustnicy, ale jakoś mam wątpliwości czy to jest przyczyną nierównej pracy silnika na wolnych obrotach. Ci co czyścili usuwali problem tylko na chwilę i powracał. Dodam, że Siena podczas jazdy zachowuje się bez zarzutu. Przyspiesza bez problemu. Tylko te cholerne wolne obroty. Co Wy na to?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    8v jest na monowtrysku ?
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Siena 1.2 8V
    Ciężko powiedzieć, ale z tego co czytałem na necie mój ma chyba wielopunkt. Przy wymianie świec widzę metalową listwę i cztery wtryski. Każdy z wtrysków ma swoją kostkę i zawsze muszę te kostki odłączać od wtrysków, aby móc dostać się do świec. Więc chyba wielopunkt...

  15. #14
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    a sprawdzałes podczas tego telepania na zimnym odłączec kable ze swiec pojedynczo i sprawdzac jaka jest praca silnika ?

    ale w sumie jak masz dostep łatwy do wtrysków to pozamieniaj je miejscami moze którys poprostu leje albo daje za małą dawke paliwa i tak telepie - sprawdzic zmieniając miejsca zawsze mozna
    Ostatnio edytowane przez yacub ; 22-12-2012 o 12:59
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Siena 1.2 8V
    Tyle już przeczytałem opinii na temat sprawdzania iskry na świecach czy przewodach, itp., że nie wiadomo jak to zrobić najbezpieczniej dla auta, aby czegoś nie uszkodzić, dlatego Kolego doradź w ramach bezpieczeństwa, żeby czegoś nie spalić czy przewody mogę odłączać nie od strony świec, ale od strony cewki? Pytam o to, gdyż mam łatwiejszy dostęp do przewodów WN od strony cewki i tu też łatwiej schodzą. I jak najlepiej to zrobić czy każdy kabel zdejmować już przy włączonym silniku i z powrotem na miejsce (tak cztery razy i wyłączyć silnik) czy lepiej i bezpieczniej najpierw zdjąć kabel, włączyć silnik, posłuchać, wyłączyć silnik, założyć kabel na swoje miejsce - i tak cztery razy?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. buda się trzęsie.
    Napisany przez sq6iyc na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-11-2010, 08:37
  2. Stukanie na wolnych obrotach
    Napisany przez peyter na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-11-2010, 16:36
  3. [silnik] Czasem silnik na wolnych obrotach gasnie....
    Napisany przez brunet1333 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-08-2010, 11:04
  4. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 09:12
  5. bravo wyskakujacy zapłon na wolnych obrotach
    Napisany przez szaman07 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-02-2010, 20:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

seicento drgania na wolnych obrotach

rzuca silnikiem na wolnych obrotach

szarpania na kierownicy na postoju przy wolnych obrotach

fiat marea szarpie na wolnych obrotach

trzesie na wolnych obrotach

drganie kierownicy na wolnych obrotach stilo forum

siena przerywa na wolnych obrotach

silnik szarpie na wolnych obrotach fiat siena 1.2

fiat 1.2 8v szarpie na wolnych obrotach

telepie na wolnych obrotach

drga kierownica na wolnych obrotach fiat palio

na wolnych obrotach trzesie sie

fiat seicento przerywa na wolnych obrotach

fiat siena 1 2 szarpie

szarpanie na wolnych obrotach fiat siena

trzesie wolnych obrotach

fiat siena przerywa na wolnych obrotach

fiat siena palio nie chodzi na wolnych obrotach i rzuca silnikiem

fiat siena 1.2 8v szarpie na wolnych obrotach

fiat palio weekend poszarpuje na wolnych obrotach

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl