Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2014
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.6 16V Benzyna/ LPG
    Rocznik
    1998

    Trzaśnięcie - świecący olej - silnik zgasł

    Witam
    Mój problem polega na tym iż jechałem sobie dzisiaj samochodzikiem i po 10 - 15 minut od ruszenia nagle coś trzasnęło, silnik zgasła i zapaliła się kontrolka oleju, a po chwili także ładowania. Moje pytanie polega na tym iż chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną takiego incydentu z moim samochodem. Jednym z moich podejrzeń jest zerwany pasek rozrządu i tutaj pada pytanie czy wiąże się z tym coś więcej oraz czy to na pewno to.
    Z góry dziękuje za odpowiedź



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Jeżeli zerwał Ci się w tym silniku pasek rozrządu to masz po silniku. Albo remont przewyższający wartość auta, albo nowy silnik. Trzeba otworzyć pokrywę rozrządu i sprawdzić.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2014
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.6 16V Benzyna/ LPG
    Rocznik
    1998
    Czyli mogło dojść do tzw kolizji, tak ? A czy mogło dojść do przestawienia rozrządu podczas jazdy ? Wszystko wyglądało tak, że jadąc samochód tracił moc, obroty stały w miejscu, a później stało to o czym pisałem wcześniej.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Pod żadnym względem nie odpalaj silnika. Zdejmij obudowę rozrządu i zobacz czy pasek jest. Może on też tam być na miejscu, ale puścił napinacz i się przestawił. Tracenie mocy i huk może właśnie na to wskazywać. Niestety jeżeli tłoki się spotkały zaworami to jak kolega turek86 pisze - może być nieopłacalnie drogo naprawiać to.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2014
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.6 16V Benzyna/ LPG
    Rocznik
    1998
    Żeby nie odpalać silnika to wiem, nie mam nawet takiego zamiaru zanim nie sprawdzę wszystkiego dokładnie. Mam tylko nadzieję, że nie doszło do kolizji bo znam konsekwencje.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2014
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.6 16V Benzyna/ LPG
    Rocznik
    1998
    Po oględzinach samochodu ze znajomym mechanikiem okazało się, że zerwał się pasek.. Ale jak on to powiedział "jest światełko w tunelu jeśli będzie dało się pokręcić silnikiem na sucho" ponieważ przy małej prędkości mogło dojść do wykrzywienia samych zaworów, a jeśli zblokowało silnik no to trzeba będzie zdjąć głowice zobaczyć czy nie pękła no i co najważniejsze jakie są straty. Na zakup silnika powiedział żebym się nie porywał bo nie wiem co kupie, a w tym wiem co mam.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał b0cz3k Zobacz post
    ponieważ przy małej prędkości mogło dojść do wykrzywienia samych zaworów, a jeśli zblokowało silnik no to trzeba będzie zdjąć głowice zobaczyć czy nie pękła no i co najważniejsze jakie są straty
    dobra diagnoza. nawet jeśli tylko pokrzywiło zawory to też głowicę musisz zdejmować. za czasów praktyk w aso ściągało się całkiem sporo tych głowic i taka średnia to 10 zaworów do wymiany.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Rozbiórka góry silnika, wymiana zaworów, uszczelka pod głowicą, planowanie głowicy, ponowne ustawianie rozrządu z nowym paskiem, złożenie wszystkiego do kupy = koszt używanego silnika w dobrym stanie. Twój wybór. Oczywiście wszystko pod warunkiem, że tylko zawory dostały.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2014
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.6 16V Benzyna/ LPG
    Rocznik
    1998
    Wiem, że rozbiórka i naprawa może kosztować tyle co używany silnik, ale jaką mam pewność, że kupie na tyle sprawny, że wystarczy wymiana samego rozrządu. Wolę najpierw rozebrać to co mam i zobaczyć ile mnie to wyniesie. Mam dwóch znajomych mechaników, którzy nie raz naprawiali samochody w mojej rodzinie, wiec sam nie będę tego robił.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Trzymamy kciuki! I oczywiście czekamy na zdjęcia.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2014
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.6 16V Benzyna/ LPG
    Rocznik
    1998
    Mam pytanie, czy któryś z klubowiczów wie gdzie jest punkt odniesienia fabrycznego znaku na kole zębatym wału napędowego ?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    10_1231694004.jpg
    Proszę bardzo!

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2014
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.6 16V Benzyna/ LPG
    Rocznik
    1998
    Czy fabryczny znak wybity na kole zębatym wału ma pokryć się z wypustem obok śruby na pokrywie rozrządu czy jest jakieś inne miejsce, w którym się znajduję ? Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć punkt 3, 4 i 6, bo przypuszczam, że są z tym związane

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Czy fabryczny znak wybity na kole zębatym wału ma pokryć się z wypustem obok śruby na pokrywie rozrządu czy jest jakieś inne miejsce, w którym się znajduję ? Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć punkt 3, 4 i 6, bo przypuszczam, że są z tym związane

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    3 - ustawienie odkręconego koła tak aby znaki się pokrywały
    6 - momenty dokręcenia tegoż koła
    4 - nie wiem może ktoś się wypowie

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2014
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.6 16V Benzyna/ LPG
    Rocznik
    1998
    A gdzie te znaki się znajdują ? Jeden znak jest jest na kole zębatym, a drugi z którym ma się zgrać gdzie jest ? Na bloku silnika, na osłonie rozrządu czy jeszcze w innym miejscu ?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] siena odpaliła zgasła i nie odpaliła ponownie
    Napisany przez tasek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 04-04-2013, 12:15
  2. Zamulony silnik Wina Świec???
    Napisany przez UsK1983 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-12-2010, 14:36
  3. [silnik] Nagłe zgaśnięcie silnika
    Napisany przez manglia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-04-2010, 15:12
  4. [silnik] Nagłe zgaśnięcie silnika
    Napisany przez Marceenp na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-03-2010, 20:37
  5. [silnik] Wymiana świec żarowych
    Napisany przez Kwant74 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-12-2009, 21:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl