Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    93
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL
    Rocznik
    08.1999

    Szarpanie w Palio 1.2 8V

    Witam.Brakuje mi pomysłów więc uderzam tutaj.Więc od jakiegoś czasu moje Palio lekko szarpało przy przyspieszaniu ,pierwsze co to wymiana świec i przewodów.Po wymianie na nowe świeczki NGK i przewody Magnetii Marelli było OK,silnik zbierał się jak trzeba.Tydzień po tej operacji wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą.Na początku nie było wiadomo co jest z silnikiem więc sprawdzałem świece i przewody.Okazało się że nowe przewody mają przebicie obok cewki.To było wykryte przy okazji ,bo później okazało się że kompresja na cylindrach wskazała na uszczelkę (ewidentnie byłą wydmuchana pomiędzy dwoma cylindrami).Po zrobieniu UPG wraz z planowaniem głowicy i regeneracją zaworów (wraz z regulacją) silnik ma objawy typowe dla przebicia-szarpie.Na starych kablach bez zmian,na wymienionych w ramach gwarancji MM też.Podmieniałem cewki na działające pojedynczo i obydwie naraz i nic to nie pomaga.Po zmroku sprawdziłem i widać po spryskaniu wodą iskry pomiędzy cewką a przewodem na 1 i 3 cylindrze.Niemam już pomysłów skoro są już to drugie przewody i na podmnienych cewkach jest to samo.Macie jakieś pomysły ? Może podpiąć pod kompa ?Niewiem czy w Palio coś takiego za tą pomocą jest do wykrycia.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Komputer jak najbardziej Powiedz jak wyglądają świece? Może gdzieś masa jest źle/słabo podłączona?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    93
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL
    Rocznik
    08.1999
    świece OK ,jasno brązowy nalot.Na masę musiałbym zerknąć ,w sumie to też odpowiada za prąd -jutro sprawdzę

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Szarpanie może być też spowodowane uszkodzeniem lub zapchaniem wtrysków, ale to nie wyklucza usterki zapłonu

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    93
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL
    Rocznik
    08.1999
    Cytat Napisał turek86 Zobacz post
    ale to nie wyklucza usterki zapłonu
    mnie niepokoją te iskierki obok cewki ,to chyba nie jest normalne zjawisko.Po podmianie nie ma poprawy.Jutro spróbuje załatwić złącze diagnostyczne

  7. #6
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    kable MM nie są jakies super jak masz okazje to wymieniaj na NGK
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    93
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL
    Rocznik
    08.1999
    narazie temat układu zapłonowego schodzi na bok-ponoć już wszystko jest OK.Spec od Fiatów ocenił że silnik chodzi "sztywno" i zaproponował regulację zaworów.Przy regeneracji głowicy było to wykonane ale nie wiadomo czy dobrze.Narazie czekam na regulację zaworów ,prawdopodobnie w najbliższy poniedziałek

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Regulacja zaworów raczej nie pomoże zlikwidować przeskoków iskry. Wymiana kabli na NGK (mimo, że są chyba najlepsze na rynku) również moim zdaniem nie zlikwiduje przeskoków iskry. Problem tkwi raczej głębiej w elektryce.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    93
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL
    Rocznik
    08.1999
    autko zrobione.Zawory po regulacji (dwa były za ciasno ustawione) ,ale to nie była przyczyna szarpania.Pomogła wymiana świec na na jednoelektrodowe.Wcześniej miałem dwu NGK V-line.Tego bym się nie spodziewał ,ale grunt że zrobione

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie sądzę, że chodzi o rodzaj świec a raczej o ich zużycie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    93
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL
    Rocznik
    08.1999
    Cytat Napisał michalexc Zobacz post
    Nie sądzę, że chodzi o rodzaj świec a raczej o ich zużycie..
    a jak Ci powiem że świece były wymieniane miesiąc temu ? : przejechałem na nich może z 500 km.Dziwne bo już taki komplet świec miałem i wymieniłem razem z przewodami po 20 kkm

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Przecież mogły być po prostu trefne jakieś..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    93
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL
    Rocznik
    08.1999
    problem powrócił w innej postaci.Teraz auto jest bardzo ospałe ,nie szarpie ale bardzo wolno reaguje na wciśnięcie gazu.Dodatkowo zaobserwowałem ,że po uruchomieniu na zimnym silniku silniku nierówno pracuje (nie zależnie czy jest wilgontno czy upał na dworzu).Układa zapłonowy jest w porządku sprawdzany parę razy łącznie podmianą cewek.Macie jakiś pomysł ?


 

Podobne tematy

  1. szarpanie na 5 biegu
    Napisany przez mattpl na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-01-2014, 11:05
  2. Szarpanie silnika
    Napisany przez kazar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-11-2012, 18:21
  3. szarpanie i przerywanie w 2.4td
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-07-2010, 09:28
  4. szarpanie
    Napisany przez cder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 06-04-2010, 18:07
  5. Szarpanie na biegu
    Napisany przez GeezMo na forum Uno
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-02-2010, 12:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

palio 1.2 8v-szarpie

cewka zaplonowa fiat palio weekend

fiat siena 1.2 szarpie

fiat palio 1.2 8v jak sprawdzic cewke

Jaka kolejnosc kabli zaplonowych fiat palio weekend 1.2 8v

fiat siena 1 2 szarpie

fiat palio 1.2 wymiana swiec

Jaka jest kolejnosc kabli zaplonowych fiat palio weekend 1.2 benzyna 8v

Fiat palio 1.2 szarpie

wymiana cewki zaplonowej palio wekkend

siena 1.2 czasem przerywa szarpie

regulacja gaznika silnik 1.2benzyna palio lykend

palio cewka

siena 1.2 8v przerywa

przebicie na przewodach fiat 1.2 8v

siena 1.2 kolejnosc przewody wysokiego napiecia

fiat siena 1.2 8v kolejnosc przewodow

podlaczenie przewodow siena 8v

kolejnosc przewodow siena 1.2

palio 1.2 8v

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl