Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2013
    Skąd
    Kielce
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998

    [Siena] Problemy po remoncie silnika

    Witam, zwracam się dziś do Kolegów z poważnym problemem.
    Otóż, wykonano u mojej Sieny remont silnika w zakresie:
    - regeneracja głowicy (14 zaworów na 16 nie nadawało się do niczego)
    - pierścienie
    - nowe świece i przewody
    - uszczelki, czujniki, zaizolowanie kabelków i podobne pierdółki
    Problem pojawił się już przy demontażu - mechanik połamał w drzazgi osłony rozrządu. Tak, wszystkie trzy, bo obrobiły się śruby i... nie chcę tego nawet komentować. Zamówiłem używane za kilkadziesiąt złotych i czekałem na wianek.
    Wianek oczywiście odwlekł się o miesiąc, ponieważ osłony ze szrotu oczywiście nie pasowały - mam silnik 178 B3.00 a zakupione pochodziły z silnika 1.6 16v, ale bodajże z Fiata Marea. Cóż, w hurtowni dowiedziałem się, że do mojego numeru VIN nie dokupię na dzień dzisiejszy osłon, ponieważ Włosi jeszcze ich nie wyprodukowali i będą może za 3 miesiące, może za pół roku. Szlag mnie trafił i kupiłem wewnętrzne osłony w ASO za 220zł (!!!). Po założeniu mechanik stwierdził, że i tak nie pasują, do czego już się zdążyłem przyzwyczaić. Mimo to założył je i trochę pojeździłem.
    Trochę skończyło się po 300km, gdy pasek rozrządu zaczął obcierać o zewnętrzną osłonę. Opiszę pokrótce, jak wygląda u mnie rozrząd, ponieważ nie mam jak zrobić porządnego zdjęcia:
    - koła wałków rozrządu - pasek na samej krawędzi, nie wystaje poza krawędzie kół
    - napinacz - pasek wystaje 1,5mm, ociera o osłonę
    - rolka prowadząca - wystaje 1mm
    - pozostałe dwa koła zębate - nie wystaje, utrzymuje się na samej krawędzi
    Dopychałem pasek do wewnętrznej krawędzi kół i rolek i po odpaleniu i kilku obrotach pasek ustawia się w powyższy sposób i tak zostaje. Luz roboczy paska pomiędzy napinaczem a kołem wałka to ok. 1,5cm.
    Rozrząd ma przejechane zaledwie 22 tysiące kilometrów, wyprodukowała go firma INA/Ruville i kosztował w sklepie 320zł, więc raczej nie jest to chińczyk, w którym padły łożyska w rolkach i teraz ósemkują ściągając pasek.
    Mechanik dysponuje blokadami rozrządu do tego silnika oraz dźwignią do napinacza i ponoć użył ich przy montażu. Zresztą, po zakupie wymieniał mi rozrząd na obecny i wszystko było w porządku.

    Wydaje mi się, że wyczerpująco opisałem swój problem:-)
    Pora więc przejść do pytania:
    Czy jeśli pasek nie zsuwa się z rolek bardziej niż 2mm to może tak zostać?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    26
    Postów
    84
    Auto
    Siena 1.4 CAT
    Rocznik
    1998
    Witam. Z tego co mi wiadomo luz paska powinien wynosić nie więcej niż 1 cm. Może w tym tkwi problem?


 

Podobne tematy

  1. Duże spalanie, dymienie, po remoncie silnika.
    Napisany przez xszy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-02-2015, 14:41
  2. Nie trzyma wolnych obrotów po remoncie silnika
    Napisany przez Marek114 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-11-2014, 09:20
  3. obawy po remoncie silnika
    Napisany przez cder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-04-2010, 17:21
  4. Po remoncie silnika Punto zaczelo konsumowac olej...
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post: 08-04-2010, 16:55
  5. PO REMONCIE SILNIKA WYCIEKA OLEJ I PALIWO
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-02-2010, 10:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl