Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2014
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    31
    Postów
    1
    Auto
    Siena HL 1.6 16V
    Rocznik
    1998

    Siena HL 1.6 16V i same problemy...

    Witam. Jestem młodym kierowcą ze skromną wiedzą techniczną z zakresu motoryzacji,z krótkim stażem za kierownicą. Całkiem niedawno nabyłem piękną i wychuchaną jak laleczka sienkę w gazie, pełen nadziei że pociesze się autkiem jakiś czas. Niestety czar szybko prysł, i wychodzi na to że sprzedający wiedział co sprzedaje bo po krótkim czasie zaczeły pojawiać się jak grzyby po deszczu kolejne usterki. Męcze się z nim jakiś czas, co skłaniało mnie do szukania odpowiedzi na nurtujące mnie pytania na wiele sposobów, rozmowy z ludźmi którzy wiedzą o mechanice 100 razy więcej niż taki laik jak ja, sporo czytałem też w internecie w poszukiwaniu podobnych usterek u innych użytkowników tego samochodu. To też dzięki temu co nieco wiem o problemie, jednakże jak dotąd wizyty u przeróżnych mechaników nie przyniosły praktycznie żadnych efektów.

    Na początku troszke o autku, jak w temacie silnik 1.6 16V z instalacją gazową ( jak się potem okazało instalacja pierwszej generacji, w oparciu o STAG 50). Z dokumentów wyczytałem że instalacja gazowa była zakładana w 2004 roku, a w 2009 została wymieniona butla gazowa (dlaczego akurat po pięciu latach, tego się nie dowiedziałem). Na liczniku w momencie zakupu było około 166 tyś. km. Rozrząd wymieniał poprzedni właściciel ok miesiąc przed sprzedażą, przy tej okazji nie zmieniono tylko pompy wody z tego co sie dowiedziałem.

    OK, teraz troszke o samych dolegliwościach. Sprawa numer jeden to fakt że samochód gaśnie na niskich obrotach. Problem pojawia się w różnych sytuacjach:
    - po uruchomieniu samochodu i pozostawieniu go 'by sobie pyrkał', odrazu rzuca się ku naszej uwadze fakt że oscylują obroty silnika z minuty na minute. RPM chwieje się między 1000 obr/min a 3000 obr/min. Poza falowaniem obrotów zdarza się że auto chodzi przy < 1000 obr/min i tu poprostu gaśnie. Dzieje się tak zarówno na gazie i benzynie, z tym że na benzynie nagminnie, a na gazie troche rzadziej.
    - dużo gorszym skutkiem tego że gaśnie na niskich obrotach jest to że zdarza mu się gasnąć na 'niskich' podczas jazdy. Dla przykładu prowadzę samochód powiedzmy przy prędkości 60km/h, wystarczy że nacisne sprzęgło a prędkościomierz w momencie pokazuje ok 500obr/min, w tym momencie słychać charakterystyczne kliknięcie (silnik przełącza się z gazu na benzyne, informuje też o tym centralka). Po przełączeniu się na benzyne auto gaśnie. Dobrze wiemy czym to pachnie, w drodze w momencie trace wspomaganie, a i hamulce bez silnika też nie grzeszą skutecznością, więc jest niebezpiecznie z tym jezdzić.

    Oprócz falujących obrotów zdarza mu się nie pracować 'na wszystkich garach', obroty sięgają ok 700-800 obr/min przy czym występuje charakterystyczne trzęsienie się silnika, co finalnie prowadzi też do tego że prędzej czy później gaśnie.

    Byłem z tym u różnych mechaników, pochodzili popatrzeli, swoje zrobili, swoje wzieli a auto jak chodziło tak chodzi. Jeden z nich po podłączeniu go do komputera stwierdził kilka błędów które usunął, oprócz jednego - adaptacja. Stwierdził też że mi tego nie zrobi. Odwiedzając innych mechaników, informowałem ich o takiej diagnozie, za każdym razem słyszałem że tego nie zrobią, niektórzy też sprawiali wrażenie jakby ten termin usłyszeli pierwszy raz, ale to już mniejsza z tym.

    Zwracam się do was drodzy forumowicze o pomoc, bo jestem zdesperowany. Podróże u fachowców troche mnie kosztowały a więc odbiło się to na moim budżecie. Bywało też że byłem pozbawany auta na ok tydzień, poczym zapewniano mnie że powinno być lepiej, a nie jest... Panowie, ratujcie. Powiedzcie od czego mam zacząć, bo sam już niewiem co robić

    PS. Jestem z okolic Częstochowy, może ktoś kto mniej więcej wie o co chodzi chętnie zerknąłby do tego autka?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    47
    Postów
    1
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Witam kolegę. Na początek proponuję sprawdzenie i przeczyszczenie przepustnicy oraz silniczka krokowego. Sprawdzić należy także pracę sondy lambda multimetrem wskazówkowym lub z odczytu z komputera diagnostycznego. Polecam odłączyć akumulator na co najmniej 10minut na zimnym silniku. Odpalić silnik i pozostawić, aż do osiągnięcia temperatury załączającej wentylator chłodnicy. Zrobić to wyłącznie na benzynie. Przez minimum 100 km jeździć wyłącznie na benzynie. Na początku będzie samochód trochę gasł przeważnie przy skrzyżowaniach lub na światłach(przy wysprzęglaniu), później powinno wszystko wrócić do normy(proces autoadaptacji). Gdy wszystko będzie dobrze na benzynie można wtedy jeździć na gazie. Jeśli to nie pomoże przyczyna może nie leżeć w przepustnicy i krokowcu tylko to np początkowe objawy UPG. Proszę sprawdzić ewentualnie na komputerze czy pojawiają się jakieś błędy. Brak błędów to przeważnie usterka mechaniczna. Najlepiej na samym początku jeździć wyłącznie na benzynie i szukać przyczyny. Gdy na benzynie będzie dobrze dalej szukać przyczyny na gazie. Łatwiej dojdziesz co jej problemem, bo z twojego opisu wynika, że może być wszystko. Sprawdź także układ zapłonowy(świece, przewody, cewkę) oraz dolot(objawy telepania auta) . Jeśli były błędy to jakie ??? Nie chodzi o to by kasować błędy tylko o by poznać co komputer wykazuje. Usunąć usterkę i wtedy wykasować błąd. Następnie po jeździe podłączyć jeszcze raz pod komputer diagnostyczny i sprawdzić czy nie ma znów błędów.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Tak jak wyżej Kolega napisał: wyczyść silniczek krokowy, sprawdź czy cały dolot powietrza jest szczelny, kable WN, świece, czujnik temperatury powietrza. Potem autoadaptacja. Podstawą jest poprawna praca na benzynie, gazem zajmiesz się później.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    27
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Kolego, ja jestem z Częstochowy, mam też interfejs diagnostyczny. Pisz na priv, może coś pomogę, bo chociaż sam jeżdżę 1.4, to na Sienie "zjadłem" już zęby .

    [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][COLOR="#0000FF"]
    Każde Porsche jest od Sieny gorsze :-D!
    [/COLOR][/SIZE][/FONT]

  6. #5
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    jedym z problemów jest zapewne rozjechana mapa wtrysków od źle wyregulowanego gazu

    a to ze czasami sam zgasnie to moze byc także CPW ( czujnik położenia wału)
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2014
    Skąd
    Dolny Śląsk
    Wiek
    23
    Postów
    8
    Auto
    Siena 1.6 Hl
    Rocznik
    05.1998
    Witam miałem praktycznie to samo i okazało się w moim przypadku że to świece. ( prawdopodobnie nie były wymieniane od nowości). Najtańsza rzecz do zrobienia i może akurat u Ciebie też pomoże.


 

Podobne tematy

  1. EGR problemy z mocą
    Napisany przez ter-ros na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-09-2014, 12:08
  2. siena 1.6 16v problemy z lpg
    Napisany przez antin0vsky na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 17-04-2014, 20:16
  3. wydech i problemy
    Napisany przez spovn na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-05-2013, 18:51
  4. Siena 1.4 problemy z gazem
    Napisany przez melipone na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 26-06-2012, 21:29
  5. Problemy z odpalaniem
    Napisany przez Kerkion na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-09-2009, 13:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl