Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2013
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Siena 1.6
    Rocznik
    1998

    Siena ciężko i dziwnie odpala po nocy

    Na początku chciałem się przywitać

    Tak więc do problemu.
    Po odstawieniu auta na noc, rano próbuje zapalić - efekt- od razu gaśnie, więc muszę dodać gazu i przez parę chwil się dławi po czym (niby) się normuje. Nie da się pojechać bo po puszczeniu gazy falują obroty (z im większej ilości obrotów spada tym bardziej faluje a w efekcie gaśnie).
    Słychać pracującą pompkę paliwa, świece niedawno zmieniane, marchewa gaśnie normalnie
    Najdziwniejsze jest to że muszę pod maską lekko przycisnąć kable (naprawdę leciutko) i po tym zabiegu już normalnie odpala. Jeżeli tego nie zrobię to mogę w nieskończoność odpalać a problem zostaje.

    Jeżeli coś nie tak opisałem to proszę o wybaczenie, to mój pierwszy temat a i na samochodzie znam się tak 3/10

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał qwintus Zobacz post
    Najdziwniejsze jest to że muszę pod maską lekko przycisnąć kable (naprawdę leciutko) i po tym zabiegu już normalnie odpala. Jeżeli tego nie zrobię to mogę w nieskończoność odpalać a problem zostaje.
    A dokładniej?
    Które kable?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2013
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Siena 1.6
    Rocznik
    1998
    Dokładniej chodzi o kable WN

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    To raczej kabelki są do wymiany. Prawidłowo kable muszą tak "kliknać" na świeczkach i na cewce/rozdzielaczu i już się nie luzować. Możliwe, że po odpaleniu nie za każdym razem iskra skacze i stąd taki efekt.
    Jeśli z iskrą będzie wszystko ok, to winny może być map sensor na kolektorze ssącym.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2013
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Siena 1.6
    Rocznik
    1998
    Sprawdzę to za chwilę, jeszcze zapytam od razu czy kable można przeczyścić?
    I druga sprawa to gdzie znajduje się map sensor? Bo miałbym na podmianę.

    @Edit
    Już znalazłem gdzie jest map sensor w "Sam Naprawiam FIAT PALIO"
    Ostatnio edytowane przez qwintus ; 01-12-2013 o 16:23

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Cóż, jeśli chodzi o kabelki, to można spojrzeć jak wyglądają w nich styki i jak jest tam jakaś śniedź czy inny nalot, to można spróbować to zdrapać. Ewentualnie jeśli te zatrzaski nie trzymają, to można spróbować jakoś je przygiąć, żeby wzmocnić mocowanie. Jednakże radziłby to traktować jako doraźną prowizorkę.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2013
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Siena 1.6
    Rocznik
    1998
    Witam,
    Po paru bojach, niestety brak rezultatu. Sienka po wymianie map sensora i kabli dalej ciężko odpala. Zdarza się jej to nawet częściej niż ostatnio. Do tego w mieście spalanie szaleje (11-12l gdzie w lecie i tamtej zimy miałem około 9l) zaś na trasie jest w porządku. I tu pytanie - jest ktoś z Podkarpacia kto może się pod kompa podłączyć? U mnie w mieście (Dębica) nikt nie ma możliwości.

    Pozdrawiam i dzięki wszystkim za porady

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2013
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Siena 1.6
    Rocznik
    1998
    Panowie pomocy
    Siena totalnie nie żywa. Odpalałem ją na próbe wczoraj na zimnie i po 2h przyszedłem i koniec. Kręci rozrusznikiem i nie odpala ani troche. Kręci strasznie gładko jakby oporów nie miał. Tak więc poszła na hol i do znajomego warsztatu. Iskra jest, paliwo leci, rozrząd sprawdzony, na plaku też nie odpala ( cokolwiek dziwnie to brzmi) . Jutro sprawdzą kompresje. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Dodam że żadnych niepokojących dźwięków nie wydawał ani wcześniej, ani podczas felernego zapłonu.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Iskra jest, kable dobre, map sensor nowy, paliwo dochodzi.Ale czy wtryski paliwo dawkują?? Auto nie mogło tak nagle stracić kompresji no chyba żę wydmuchało uszczelkę pod głowicą. Co znaczy niema oporu dźwięk odpalanego silnika jest taki jak przy wykręconych świecach czy jak normalnie?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2013
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Siena 1.6
    Rocznik
    1998
    Witam i dziękuje za odpowiedź

    Właśnie dźwięk silnika jest o tyle dziwny że ja nie umiem go sklasyfikować. Wygląda to tak jakby rozrusznik "nie męczył się" podczas rozruchu tylko po prostu poruszał wszystkim bez oporów. Jest tylko pusty dźwięk rozrusznika. W zakładzie jeden określił to tak jakby rozrząd strzelił a drugi powiedział że jakby kompresji nie było. Rozrząd jak pisałem od razu sprawdzili. Wtryski również sprawdzone i paliwo podają. Nie wiem czy też ma to jakieś znaczenie ale przed podróżą na nowy rok sprawdziłem tak od siebie olej i płyn chłodniczy i nie było żadnych oznak ze z upg jest coś źle. Także nie dymił, dźwięk miał jak zawsze czyli chodził bardzo równo aż do ostatniego odpalenia.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2013
    Skąd
    Kielce
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    A filtr powietrza wymieniony? Zapchany tłumaczyłby nawet wyższe spalanie w mieście. Może powód usterki jest prozaiczny?
    Brak reakcji silnika na kręcenie rozrusznikiem - wstępnie diagnozuję to jako uszkodzenie zespołu sprzęgającego w rozruszniku czyli bendiksu. Potwierdzeniem diagnozy może być Twoje ucho - czy podczas kręcenia rozrusznikiem słyszysz coś w rodzaju szumu/świstu? Dźwięk podobny do zakręcenia kołem rowerowym z nienasmarowanym łożyskiem, tylko znacznie głośniejszy.
    Odnośnie kabli, to generalnie zasada jest taka, że zakłada się je raz wraz ze świecami i później już ich nie zdejmuje. Dlatego, że za każdym razem miękki silikon trzeba wciskać w twarde plastikowe prowadnice przy silniku/kolektorze/cewce i każda taka czynność powoduje osłabienie izolacji. Nawet, jeśli nie ma prowadnic, to jednak samo poruszanie kablami powoduje powstawanie mikropęknięć. Jeśli na izolacji pojawi się jakakolwiek widoczna gołym okiem rysa, pęknięcie lub ubytek - w tym miejscu będzie możliwe wystąpienia przebicie.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Ja obstawiam bendiks. Niech ktoś odpala a Ty patrz od spodu jak zachowuje się koło zamachowe.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2013
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Siena 1.6
    Rocznik
    1998
    Filtr powietrza został całkiem ściągnięty przy sprawdzaniu rozrządu. Co do rozrusznika to czy możliwa jest taka usterka gdy kręci się wszystko w silniku łącznie z rozrządem? Za moment muszę się przejść zobaczyć co tam wykombinowali z sienką więc też coś więcej będę wiedział.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2013
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Siena 1.6
    Rocznik
    1998
    Pomiar kompresji wyszedł mizernie - po 1,4, 1,7 na każdym cylindrze. Nie kazałem rozbierać silnika bo nie stać mnie na razie na koszty. Więc tutaj pytanie - jest sens rozbierać i naprawiać ? Według mechaników nawet z używanymi częściami i planowaniem głowicy najtaniej 600 zł a w najgorszym przypadku 1200 lub więcej. Rozrząd nie przestawiony.

  16. #15
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał qwintus Zobacz post
    Pomiar kompresji wyszedł mizernie - po 1,4, 1,7 na każdym cylindrze.
    W jakich jednostkach?
    Dla przyrządu skalowanego w MPa to normalny pomiar, a skala Bar zaczyna się od 3 (w większości prostych mierników ciśnienia sprężania).


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Siena 1.6 16V nie odpala na mrozie !!
    Napisany przez krzychu82 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 31-01-2013, 21:49
  2. Siena nie odpala rano
    Napisany przez peyter na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 02-12-2010, 16:37
  3. [ukł. zapłonowy] Dziwnie odpala
    Napisany przez dlugi2406 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 26-05-2010, 21:20
  4. [siena] - nie odpala na mrozie
    Napisany przez sebfam na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 04-04-2009, 09:10
  5. [silnik] Siena nie odpala
    Napisany przez sulima na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-01-2009, 00:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat palio ciezko odpala 1.6 16v

fiat 1.6 16v nie odpala

fiat siena 1.6 16v nie odpala

fiat palio ciezko zapala

fiat siena 1.6 nie odpala

fiat palio nie odpala rano

fiat siena 1.6 ciezko odpala

fiat siena 12 ciezko odpala

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl