Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2013
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Siena 1.6
    Rocznik
    1998
    Na 99% chodzi o Bar, według speców z serwisu powinno być 12-14, a przynajmniej tak zostałem poinformowany.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Przy tak mizernej kompresji to on by nawet nie chciał przyspieszać. I nie chce mi sie wierzyć ze tak nagle by padł. Nie sądze aby bez rozbierania głowicy coś udało sie zdziałać.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    Przy tak mizernej kompresji
    Mizernej? U mnie w 1.6 jest po 12 na cylinder i podobno to wartość książkowa ... Chyba, że zależy od silnika

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2013
    Skąd
    Kielce
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Mizernej? U mnie w 1.6 jest po 12 na cylinder i podobno to wartość książkowa ... Chyba, że zależy od silnika
    Z tego co się orientuję, to przy kompresji powyżej 12 Bar jest wysoce zalecane stosowanie benzyny 98 oktanowej (gaz posiada po przeliczeniu około 100, więc nie szkodzi silnikowi), przynajmniej w nowych samochodach. Lecz w Fiatowskim 1.6 kompresja wynosi średnio 12 - 13 Bar i nikt takich zaleceń nie stawia, więc można u Kolegi qwintusa można wykluczyć złe paliwo jako przyczynę tego stanu rzeczy.

    Pomiar kompresji wyszedł mizernie - po 1,4, 1,7 na każdym cylindrze.
    Wartość dla niskoprężnego silnika benzynowego powinna wynosić ponad 10 Bar, a kolega ma jedynie 1 + części dziesiętne... Słaba kompresja to 9 Bar, bardzo słaba - 6; wartości poniżej świadczą albo o całkowitym zniszczeniu uszczelki pod głowicą albo pierścieni tłokowych.

    Proszę poza tym Kolegę qwintusa o informację, czy rozwiązał problem z rozrusznikiem - domniemam, że tak skoro sprawdził kompresję. W każdym razie grzecznie jest poinformować rozmówców z forum o rozwiązanym problemie, ponieważ zawsze może to komuś pomóc.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2013
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Siena 1.6
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał panzer39 Zobacz post
    Proszę poza tym Kolegę qwintusa o informację, czy rozwiązał problem z rozrusznikiem - domniemam, że tak skoro sprawdził kompresję. W każdym razie grzecznie jest poinformować rozmówców z forum o rozwiązanym problemie, ponieważ zawsze może to komuś pomóc.
    Bardzo przepraszam, widocznie coś pomieszałem podczas pisania. Tak więc było tak - przestał odpalać, podejrzenie że rozrusznik - zaholowałem go do mechaniora, okazało się że rozrusznik kręci. Następne podejrzenie padło na rozrząd - okazało się że cały i nie przestawiony. I w tym miejscu zaznaczę że podczas kręcenia, rozrusznik obracał rozrządem, iskra była i wtryski pracowały. Na drugi dzień przyszedłem i akurat trafiłem na sprawdzanie kompresji które wyszło tak jak wspomniałem. Nie było wcześniej żadnych obiawów - olej był i go nie ubywało, płyn chłodniczy był i również go nie ubywało, auto po rozgrzaniu miało dużo mocy ( mogłem wyprzedzać na 5 jadąc 100km/h). Jedyne co się działo to poważne problemy przy odpalaniu rano, gdy był zimny.

    Proszę o poradę czy jest sens rozbierać i w ogóle zabierać się za remont silnika. Za samo zdjęcie będę musiał wyłożyć 150 zł, a zostałem poinformowany że w najlepszym przypadku naprawa wyjdzie mnie 600 zł. Mój plan był taki żeby zabrać co dobre ( wymienione 3 mies temu sprzęgło, tarcze hamulcowe, sprężyny, i parę innych drobnostek i kupić palio)

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Sprawdziłbym jeszcze czujnik położenia wału i czujnik temperatury zasysanego powietrza oraz stan świec. Powinny być suche i koloru brązowego. Na moje silnik nie kwalifikuje się do remontu.
    Ostatnio edytowane przez turek86 ; 06-01-2014 o 17:26

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2013
    Skąd
    Kielce
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Czyli silnik jednak odpalił? Wtryski pracowały, tzn, na sucho, po podpięciu zasilania? A co z pompą paliwa, jest sprawna, podaje benzynę do silnika? Może w filtrze paliwa zgromadziła się woda? Tak, jak pisze Kolega powyżej, trzeba sprawdzić czujnik powietrza, można też czujnik temperatury dla ECU, profilaktycznie.
    Generalnie jest tak: jeśli do silnika dostaje się powietrze, paliwo i jest iskra, żeby tą mieszankę zapalić -silnik MUSI pracować. Dlatego też trzeba szukać przyczyny w jednym z trzech systemów, które dostarczają silnikowi "chęci do życia".
    Dolot powietrza - filtr wykluczony, pozostaje czujnik. Przepustnica, krokowiec etc. raczej nie są winne, skoro silnik nawet nie próbuje odpalić.
    Układ paliwowy - sprawdzić pompę, filtr - mechanik powinien wykluczyć to na samym początku a nie brać się za "sprawdzanie rozrządu".
    Układ zapłonowy - po ciemku sprawdzić przy odpalaniu czy nie ma przebicia na kablach/cewce - jedna osoba niech kręci rozrusznikiem, druga spogląda pod maskę - iskrzenie, wyraźna niebieska poświata - i silnik nie odpali, bo iskra trafia nie tam gdzie trzeba.
    Układ wydechowy - może jest zapchany, ktoś po prostu włożył w rurę ziemniaka dla żartu? To wcale nie jest śmieszne ani przesadzone, można tak załatwić każde auto - samochód jest rozbierany na czynniki pierwsze, wymienione części za 2000 zł a zapchanego wydechu nikt się nigdy nie spodziewał.

    Silnik nie może kwalifikować się do remontu tylko dlatego, że nie chce zapalić, zwłaszcza, że wcześniej miał moc. Gdyby miał kompresję na poziomie 1,4 - 1,7 nie wyciągnąłby z auta nawet 20 km/h.

    Trzeba podłączyć auto pod komputer, sprawdzanie rozrządu i wtrysków "na oko i ucho" nie pomoże, niech się Kolega nie da naciągnąć mechanikowi.
    Jeśli silnik nie gubi oleju ani płynu to co tu remontować? Pierścienie tłokowe nie padły w ciągu 2 kilometrów.

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Jest jeszcze opcja przebicia na cewce. Można sprawdzić jej stan mierząc rezystancje uzwojeń i obejrzeć czy z zewnątrz nie ma pęknięć. Cewka jest bardzo kapryśnym elementem i może źle działać na zimnym silniku a na rozgrzanym dobrze i na odwrót.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2013
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Siena 1.6
    Rocznik
    1998
    Dziękuje za tak obszerne odpowiedzi - postaram się odpowiedzieć na to co wiem:
    Cytat Napisał turek86 Zobacz post
    Powinny być suche i koloru brązowego.
    Po pierwszej próbie były całe zalane.
    Cytat Napisał panzer39 Zobacz post
    Czyli silnik jednak odpalił? Wtryski pracowały, tzn, na sucho, po podpięciu zasilania?
    Silnik przy kręceniu rozrusznikiem dawał iskrę, a wtryski pracowały ale nie zapalił - w ogóle tak jak pisałem - kompletnie pusty dźwięk jakbym korbką kręcił..
    Cytat Napisał panzer39 Zobacz post
    Układ paliwowy - sprawdzić pompę, filtr - mechanik powinien wykluczyć to na samym początku a nie brać się za "sprawdzanie rozrządu".
    Pompa była pierwsza sprawdzona i daje ciśnienie na poziomie 2.4 (bar?).
    Cytat Napisał panzer39 Zobacz post
    Układ zapłonowy
    Podmienione zostały kable bo to w pierwszej kolejności nawet zasugerowałem.
    Cytat Napisał panzer39 Zobacz post
    Układ wydechowy
    To mi nawet do głowy nie przyszło, dzięki za sugestie - jutro to sprawdzę.
    Cytat Napisał panzer39 Zobacz post
    Trzeba podłączyć auto pod komputer
    Tu był największy problem bo nikt w moim mieście nie ma odpowiedniego interfejsu do tego silnika

    Hmm naprawdę nie wiem co o tym myśleć - postaram się jutro jeszcze coś popatrzeć na tą kompresje żeby ponownie sprawdzili i do tego to co Panowie sugerujecie.
    Ostatnio edytowane przez qwintus ; 06-01-2014 o 21:15 Powód: literówki

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał qwintus Zobacz post
    Silnik przy kręceniu rozrusznikiem dawał iskrę, a wtryski pracowały ale nie zapalił
    Jeżeli iskra byłaby np tylko na dwóch cylindrach to problem z rozruchem byłby duży. Jak sprawdziłeś pracę wtrysków podczas rozruchu? Mogą podawać paliwo i niby będzie ok, ale jeżeli choć jeden będzie lał to będzie zalewało silnik i również będzie problem z rozruchem. Przerabiałem to u siebie. To by tłumaczyły mokre świece i szukałbym tutaj chochlika, bo wtrysk zazwyczaj pada w jednej chwili. Może dlatego jednego dnia mogłeś odpalić, a drugiego już nie.

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2013
    Skąd
    Kielce
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Witam, czy problem samochodu jest już rozwiązany?

  13. #27
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    nie ma u ciebie w miescie serwisu fiata ? oni musza miec fiatowski examiner a do niego sie podłączysz
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Siena 1.6 16V nie odpala na mrozie !!
    Napisany przez krzychu82 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 31-01-2013, 21:49
  2. Siena nie odpala rano
    Napisany przez peyter na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 02-12-2010, 16:37
  3. [ukł. zapłonowy] Dziwnie odpala
    Napisany przez dlugi2406 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 26-05-2010, 21:20
  4. [siena] - nie odpala na mrozie
    Napisany przez sebfam na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 04-04-2009, 09:10
  5. [silnik] Siena nie odpala
    Napisany przez sulima na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-01-2009, 00:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat palio ciezko odpala 1.6 16v

fiat 1.6 16v nie odpala

fiat siena 1.6 16v nie odpala

fiat palio ciezko zapala

fiat siena 1.6 nie odpala

fiat palio nie odpala rano

fiat siena 1.6 ciezko odpala

fiat siena 12 ciezko odpala

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl