Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2012
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V

    Exclamation Siena 1.6 - bardzo wysokie obroty. Mechanicy bezradni:)

    Witam

    A więc jak w temacie. Mam problem z obrotami. Przy odpalaniu dochodzą one do 2,5 tyś i tak przez jakiś czas. Kiedy myślę, że się już uspokoją i zaczynają spadać do 1 tyś zazwyczaj auto gaśnie. Tłumaczyłem to sobie pogodą i tym, że musi się rozgrzać silnik, ale zdarza się, że przy zwalnianiu (np. jak staję na światłach albo najczęściej przy parkowaniu) sytuacja się powtarza i auto gaśnie. Więc albo stoję na luzie i mam jakieś 2 - 2,5 tys obrotów albo mam 1 tyś i muszę cały czas gazować żeby nie zgasł. Sienka była już u czterech różnych mechaników i nic. Czyścili silniczek krokowy, przepustnicę, oczywiście podłączany do komputera, podkręcali obroty, obniżali... i rozwiązania nie znaleźli. Szukałem w innych tematach, ale nie znalazłem żadnej wskazówki. Macie może jakieś pomysły co to może być? Przez co są takie problemy? Z góry dziękuję za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Wiśnia silniczek krokowy, znajomy miał ten sam problem Najlepiej jakbyś miał kogoś, zeby podmienić od niego i sprawdzic
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2012
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    Czyścili silniczek krokowy
    Mechanicy już go sprawdzali więc myślę, że ponawianie tego raczej nic nie da.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    368
    Auto
    SIENA 1,4 GT :)
    Rocznik
    05.2015
    miałem coś podobnego, u mnie się poprawiło po tym jak poruszałem kabelkiem od czujnika wału. z tym że ja mam 1,4.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Wiśnia ja tak do końca to mechanikom nie wierze, poza tym tak jak napisałem, najlepiej, jak sie ma kogoś znajomego, co ma taki sam silnik i przełożyć na próbę od niego. Poza tym, podobno go czyścili tylko, a nie podmieniali, a czasem czyszczenie nic nie daje
    I czy dawno masz takie objawy
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    Ja proponuję następujące czynności:
    - wykręcić samemu silniczek krokowy i go przeczyścić (jego główkę wypolerować na lusterko dochodząc do papierka 2000) do tego sprawdzić stan o-ringu na nim, bo może nawet jego nie ma i lewe powietrze się dostaje do kolektora, wyczyścić patyczkami do uszu gniazdo krokowca w kolektorze ( w przypadku bez demontażu kolektora, pomagamy sobie lusterkiem żeby coś zobaczyć).
    - odkręcić czujnik położenia przepustnicy, przemyć go preparatem-spray'em do czyszczenia potencjometrów.
    - potraktować wszystkie podłączenia zarówno krokowca jak i czujnika przepustnicy "kontaktorem".
    - sprawdzić rezystancję czujnika zimnego powietrza w kolektorze i porównać w tabeli zależności od temperatury (patrz podręcznik Zembowicza), ewentualnie odkręcić ten czujnik i go również przemyć.

    Wszystkie czynności wykonujemy po odłączeniu akumulatora, elementy czyścimy benzyną ekstrakcyjną (oprócz potencjometru przepustnicy).

    p.s. Mechanicy podkręcali i obniżali obroty ?? Ło matko, to teraz weź tu bądź mądry i poustawiaj to tak jak było .... A może jest za wysoko zapięta linka gazu i przepustnica z całym osprzętem się męczy żeby utrzymać jakieś obroty ??
    Ostatnio edytowane przez jerry ; 16-02-2012 o 18:59

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2012
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    Na początku dziękuję za odpowiedzi Niestety nie mam możliwości podmiany:/ Co prawda kolega ma też Sienę, ale 1.2.
    Z obrotami problemy były od dawna, sam dokładnie nie wiem, rok, dwa. Ale tak konkretnie głupieć zaczął z jakieś pół roku temu i od tego czasu co chwila był w warsztacie.
    A co do pozostałych porad to postaram się dostosować. Czyli ile będę umiał to zrobię Dam znać czy coś pomogło

    I o co chodzi z tym potraktowaniem "kontaktorem" podłączenia krokowca i przepustnicy? Mógłbyś szerzej to wytłumaczyć? Jestem zielony niestety:/
    Ostatnio edytowane przez Wiśnia ; 16-02-2012 o 20:41

  9. #8
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    "kontaktorem" wg jerego to mam nadzieje to-"KONTAKT U" to spraj co poprawia połączenia styków jest przeważnie w formie rozpylanej/aerozolu i poprostu psika sie piny i styki każdego z czujników czasami poprostu coś sie na stykach pinach osadza i niełączy czasami. A do czujnika położenia przepustnicy TPS jest inny preparat " KONTAKT PR" - czysci i poprawia ślizg i dokłądny odczyt wartosci potencjometru

    jerry potwierdz moje wypociny
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    yacub, potwierdzam

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2012
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    Ok. A więc tak: Wczoraj się w końcu zebrałem i przeczyściłem silniczek krokowy. Nie był w stanie idealnym, ale też nie było tak źle. Przepustnicy nie ruszyłem bo nie miałem sprayu (i tak przy okazji czujnik przepustnicy jest trochę niżej od silniczka krokowego, tak? Bo nie jestem pewny).
    Niestety poprawy nie ma, ale kolega zasugerował, że może to być przyczyna świecy albo kabli. Bo auto odpala normalnie. Na zimnym silniku, na ssaniu ma jakieś 1,5 tyś obrotów i nawet zdarzało się, że schodziło do 1 tyś. Ale gdy tylko silnik się nagrzeje Siena zaczyna wariować. Bez gazowania gaśnie. Bez gazowania nie odpala. Obroty wskakują na 2,5 tyś.
    Jeszcze przeczyszczę czujnik położenia przepustnicy i "potraktuję wszystkie połączenia kontaktorem" i znów się odezwę czy to coś pomogło.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2012
    Skąd
    PLESZEW
    Postów
    1
    Auto
    fiat siena 1.6 16V
    witam mam fiata siene 1.6 16v mam problem z obrotami silnika tzn raz wchodzi wysoko na obroty raz spadaja na biegu jalowym ,przepustnica czysta ,silniczek krokowy rowniezi w sumie nie wiem co sie dzieje autem jezdze na gazie jesli potrafi mi ktos doradzic cos na ten temat to prosze o podpowiedz z gory dziekuje

  13. #12
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    to ze silniczek jest cvzysty to nie swiadczy ze sprawny - moim zdaniem sie zawiesza w skrajnych położeniach albo sygnałsie gdzies gubi posprawdzac kabelki styki
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2012
    Skąd
    Praszka
    Wiek
    35
    Postów
    2
    Auto
    Siena
    Takie objawy nie muszą swiadczyć o krokowcu. Przede wszystkim sprawdż czy nie ma lewego powietrza. Silnik 1.6 ma dość rozbudowany układ dolotu i wiele uszczelnień. Wszedzie coś mogło się rozszczelnić. Proponuję przy odpalonym silniku zatkac szmatą dolot w komorze filtra. Silnik zgasnie momentalnie jeśli dolot jest szczelny. Jeszcze jedno. Spróbuj wyzerowac kompa. Wyjmij bezpiecznik w komorze silnika ten zabezpieczający komputer i osprzęt. Oznaczony jako EFI. Tak na kilka minut. Jesli pomoże choc na jakis czas, trzeba sprawdzić cały osprzet elektryczny silnika.


 

Podobne tematy

  1. wysokie obroty po odpaleniu
    Napisany przez bravo ck na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 24-10-2017, 14:08
  2. Punto 1,25 75 ELX - Bardzo wysokie spalanie
    Napisany przez Wariat_Pno na forum Punto
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 02-02-2014, 20:26
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 29-07-2011, 13:24
  4. obroty-mechanicy i elektrycy nie wiedza!!
    Napisany przez davidoff91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 07-12-2010, 19:42
  5. wysokie obroty
    Napisany przez Tomasuzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-04-2010, 20:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat siena wysokie obroty

siena wysokie obroty

wysokie obroty silnika fiat siena

wysokie obroty przy odpalaniu fiat siena

fiat siena wchodzi na wysokie obroty

siena 1.6 16v wysokie obroty

wysokie obroty fiat brava 1.6 16v

wysokie obroty fiat siena

wysokie obroty silnika sienna

fiat siena 1.6 wchodzi na wysokie obrotywysokie obroty w paliowysokie obroty w fiacie sienafiat siena 1 6 wysokie obrotyfiat siena zawysokiewysokie obroty sienafiat siena problem z wysokimi obrotamifiat 1.6 16v wysokie obrotybezpiecznik EFI sienafiat siena 1 6 16v bardzo wysokie obrotypalio za wysokie obrotywysokie obroty fiat paliosiena 1.6 wysokie obrotyfiat 1.6 16 wysokie obroty po odpaleniuwysokie obroty fiat siena 1.6
http://www.iparts.pl