Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 35
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    Cytat Napisał Martenz555 Zobacz post
    To ja jeszcze powiem tylko (może o tym wiecie albo i nie wiecie ) że taki restart jak chcesz zrobić, to niestety ale rozwalisz alternator! i znów będziesz miał koszty.
    A dlaczego miałby się rozwalić-przecież w przypadku jeśli istnieje potrzeba doładowania akumulatora to nawet w instrukcji do samochodu jest napisane, żeby go wcześniej odłączyć. A ja ściągając, czy rozłączając klemę nie będę robił przecież nic innego. Chyba, że myślałeś, że chcę rozłączać akumulator przy uruchomionym silniku, ale myślę, że nikt przy zdrowych zmysłach by się na to nie odważył. W sumie to wydaje mi się że silnik wtedy powinien zgasnąć, ale sam nie jestem pewien co się stanie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał guslarz Zobacz post
    Co do elektryka u którego byłem dzisiaj to okazało się że nic kompletnie nic komputer nie wykrył. Był jakiś błąd sondy lambda ale patrzyliśmy i pracuje jak trzeba.
    Jak był błąd to najprawdopodobniej lambda już pada. Może czasem być ok, a np. przy bucie na trasie przestaje pracować - ja tak miałem.

    Cytat Napisał guslarz Zobacz post
    Pytałem elektryka co sądzi o resetowaniu i powiedział, że on absolutnie pierwsze słyszy, żeby trzeba było adoptować silnik w Sienie 1.6 16V po resecie. Wg niego w tym modelu takie rzeczy nie istnieją.
    To głupoty gada bo każdy silnik na elektronicznym wtrysku ma adaptację.

    Cytat Napisał guslarz Zobacz post
    przywróci się w ten sposób do ustawień początkowych, błędy skasują i koniec.
    Skasują się tylko dane adaptacyjne te nieulotne. Nawet błędy nie powinny się kasować choć jak jest konkretnie w tym ECU to nie wiem.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Skasują się tylko dane adaptacyjne te nieulotne.
    Tzn te ulotne czyli jakaś adaptacja, korekty itp - te nieulotne powinny zostać i trwać na ECU do jego śmierci, tak sądze.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    Cytat Napisał Martenz555 Zobacz post
    Panowie co jest z waszymi samochodami?? co któryś post to problem z błędami. jeżdżę swoją Sieną 1,4 od 97 roku. w sumie w tym miesiącu minie kolejny roczek. Ale ja nigdy nie miałem problemu z tym samochodem, nie łapię błędów. Jeżdżę nią codziennie w korkach, na trasach i nie mam błędów, ani silnik mi nie wariuje. A u was? błąd za błędem.
    a masz LPG? bo jak nie to w sumie nie wiesz w czym problem jak miałem tylko benzyne to samochod działał bez problemów ale od kiedy mam lpg 1gen(blos) to zawsze beda błedy

    a tak po za tym to masz silnik 1,4 gdzie jest mono wtrysk



    co do kasowania to skasuja sie tylko korekty map wtrysków w eepromie te które sie zapisuja cały czas podczas jazdy - błedy zostaja
    Ostatnio edytowane przez yacub ; 08-11-2012 o 10:18
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    A z własnego wyboru decydowaliście sie na 1sza lub 2ga generacje czy gaziarze Wam mówili, że to będzie działać?

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał aro_77 Zobacz post
    A z własnego wyboru decydowaliście sie na 1sza lub 2ga generacje czy gaziarze Wam mówili, że to będzie działać?
    Właśnie.. Jak się pakuje najtańszą instalację to silnika z wtryskiem to potem są efekty.. Nawet dobrze ustawiona II gen nie powinna stwarzać problemów.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Żeby uniknąć może kolejnych kosztów dasz radę założyć sekwencje - zestaw w IC to koszt 585PLN, jak masz rabat albo ktoś ze znajomych to jeszcze taniej - spadnie spalanie poprawi sie kultura pracy silnika i raczej błędów na skrzyżowaniu czy parkingu nie trzeba będzie kasować..

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    Hmm widzę, że temat zaczął żyć własnym życiem Sprawa jest taka, że ja nie wybierałem instalacji. Kupiłem auto 3 lata temu i wtedy gaz był założony już 7 lat wcześniej. Oczywiście wiedziałem jakie biorę ryzyko, ale nie zawsze fundusze pozwalają na więcej. :/ W tej chwili instalacja lada moment skończy 10 lat. Myślę że główną przyczyną wszelkich problemów jest padnięty reduktor który raz zalewa, a raz niedolewa silnika. Do końca miesiąca wymienię butlę i parownik bo muszę jakoś zarejestrować samochód do 15 grudnia.
    Jeśli chodzi o rodzaj instalacji to myślę, że 10 lat temu mogło jeszcze nie być sekwencyjnych, ale nie będę bronił czyjegoś wyboru. Rozumiem, że bylibyście raczej za zmianą na sekwencję?? Ale pytanie jest takie czy na pewno się opłaca-patrząc na wasze spalanie LPG, które macie pod postami, to moje wychodzi identycznie a czasem lepiej. Raz zdarzyło mi się że spalił na trasie 10l ale jechałem z 4 osobami w środku i w 100% załadowanym bagażnikiem. To chyba nie jest złe spalanie panowie....? Poza tym nie ma się co oszukiwać-to auto jest już stare jak na wysublimowane inwestycje-chyba...

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Spalanie to nie wszystko - mieszanka musi być prawidłowa w każdych warunkach i moim zdaniem nigdy na 1szej czy 2giej gen. instalacja w 1.6 16V nie będzie zbliżała się do sekwencyjnej. Potem właśnie niestety panuje opinia że LPG to zło bo montuję się często byle taniej albo niewłaściwe komponenty bo trafiło sie na druciarza.
    Ostatnio edytowane przez aro_77 ; 08-11-2012 o 20:15

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    Fakt faktem, że historie jakie da się słyszeć u niektórych, że takie auto lubi sekwencję, a inne nie lubi to szok! Zgadzam się z przedmówcą, że sekwencja jako nowsze rozwiązanie za pewne jest lepsza. Z resztą nie słyszałem, żeby fabrycznie do nowych aut ktoś instalował II gen. Tak czy siak rozważę sprawę założenia sekwencji. Póki co założenie resetu jest najbliższym planem, bo już trochę nie wierzę, że moje autko będzie działało super jak trzeba. Albo zrobię to poprzez standardowy kluczyk taki jak ten
    WYŁĄCZNIK PRĄDU 12V
    albo za pomocą stycznika sterowanego niskim prądem ze środka samochodu delikatniejszym wyłącznikiem.

    A propos autoadaptacji, to czytałem książkę obsługi p. Zembrowicza ze znanej serii "sam naprawiam" i owszem jest tam napisane, że samochód może utracić ustawienia autoadaptacji po odłączeniu akumulatora, ale nie ma nigdzie napisane w jaki sposób takie ustawienia odtworzyć. W związku z tym uznaję sprawę za nieroztrzygniętą chyba, że ktoś z Was mnie jeszcze przekona-najlepiej jakimś źródłem literaturowym...

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jak już to zrób odłączanie tylko ecu bo bez sensu rozłączać całe aku! Wszystkie ustawienia trzyma właśnie komputer więc tylko go wystarczy odłączać..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 09-11-2012 o 10:02
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #27
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    dokładnie wystarczy znaleśc tylko pin potrzymujacy zasilanie po odłączniu zapłonu i to mu wystarczy
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    W sumie to jest cenna uwaga. Poszukam może faktycznie uda mi się zrobić to w prostszy sposób.

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    Po jakimś czasie wracam do tematu.
    Gazownik zaproponował, że założy mi "memory reset" polegający na tym, że przy każdym wyłączeniu silnika, pamięć komputera benzynowego będzie resetowana. Koszt 150zł z robocizną. Jednakże myślę, że to nie jest najlepszy pomysł, ponieważ gdyby trzeba kiedyś zdiagnozować silnik przy pomocy komputera, to praktycznie stracę taką możliwość. Już nie wspomnę o każdorazowej autoadaptacji komputera po włączeniu silnika.
    Pomyślałem, że dobrym pomysłem jest odłączanie zasilania na samej centralce benzynowej, czyli założenie wyłącznika na pinie zasilającym centralkę.
    Pytanie brzmi-który to pin??? Za piernika nie mogę znaleźć żadnego schematu, rysunku nic? No i druga sprawa czy napięcie na ECU jest podawane tylko po jednym pinie czy np w dwóch miejscach. Czy ktoś z Was ma jakieś pojęcie o sprawie??
    Ostatnio edytowane przez guslarz ; 11-12-2012 o 09:04

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał guslarz Zobacz post
    azownik zaproponował, że założy mi "memory reset" polegający na tym, że przy każdym wyłączeniu silnika, pamięć komputera benzynowego będzie resetowana. [..] Jednakże myślę, że to nie jest najlepszy pomysł,
    Cytat Napisał guslarz Zobacz post
    Pomyślałem, że dobrym pomysłem jest odłączanie zasilania na samej centralce benzynowej,
    Przecież jedno i 2gie do tego samego się sprowadza - dokładnie tego samego.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Reset wszystkich ustawień
    Napisany przez zwierzak130581 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-01-2013, 17:50
  2. ECU---Reset,wgranie softu
    Napisany przez martin na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-03-2012, 13:35
  3. reset zegara i daty
    Napisany przez tomziii na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-12-2011, 15:57
  4. [ukł. zapłonowy] Reset komputera
    Napisany przez boch na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 14-10-2011, 20:55
  5. Opis wejsc/wyjsc komputera w siena 1,4 98r.
    Napisany przez przemo33 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-01-2011, 13:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat siena reset komputera

reset komputera fiat palio

reset komputera fiat siena

http:fiatklubpolska.plsiena-palio

siena resetowanie komputera

fiat siena komputer

reset komputera fiat brava

czy po zalozeniu nowego silniczka krokowego powinno sie zresetowac silnik 1 6 16v brava

fiat palio reset komputera

http;fiatklubpolska.plsiena-palio

fiat siena 1 6 komputer

reset komputera fiat

resetowanie komputera siena

prawidlowe parametry pracy silnika palio 1 6 16v

Reset ecu fiat siena

http;fiat klub polska.plsiena-palio

reset ecu fiat

reset map fiat marea

fiat siena resetlemeikomputer fiat siena 1 6 resetreset ecu przekaznikiem fiathttp;fiatklubpolska.plsiena palio forumfiat siena 1.6 restart komputeraecu fiat siena reset chomikuj

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl