Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena

    Siena 1.6 16V / Reset komputera

    Szanowni Koledzy,
    Sprawa dotyczy resetowania komputera. Moja Siena, której podstawowym parametrem jest już skończone 14 lat jak każdy szanujący się fiat co jakiś czas łapie różne błędy w komputerze. Nie ukrywam, że głównie za przyczyną już 10-letniej instalacji LPG. Kiedy komputer złapie trochę błędów zaczynają się dziać, jak to mówi moja żona "szaleństwa panny Ewy". Głównie objawia się to tym, że samochód ma problemy z wolnymi obrotami-przygasa, faluje, ustawia wolne obroty na 2000 itp. Po zabłędowaniu kompa objawy z reguły występują i na benzynie i na gazie. Radzę sobie z tym w ten sposób, że odłączam na chwilę klemę i silnik jak nowy.
    Ale ostatnio zacząłem kombinować, żeby może usprawnić resetowanie mojej Sieny poprzez założenie stycznika sterowanego na 12v, który włączałbym ze środka samochodu (bez otwierania maski) i tak odcinałbym mu masę. W ten sposób mógłbym szybko resetować komp np stojąc w korku, kiedy najczęściej łapie błędy. Z drugiej strony właśnie wtedy wolne obroty na poziomie 2000 najbardziej dają w kość.
    Drugim pomysłem, który podsunął mi mechanik, to udanie się do gaziarza, który ponoć potrafi założyć taki reset, że będzie restartował kompa po każdorazowym zgaszeniu samochodu (nie wiem tylko czy chodziło mu o centralkę gazową czy benzynową też).

    Poczytałem trochę tematów również na tym forum i wychodzi, że niektórzy polecają resetowanie poprzez odpięcie klemy tylko na ciepłym silniku, inni tylko na zimnym i tzw adaptację aż do włączenia się wentylatora na postoju, inni znowu zalecają zbieranie map paliwowych tylko w trasie. Nie ukrywam, że szlag mnie już trafia od mnogości tych rozwiązań .

    Chciałbym żebyście skomentowali moje pomysły na reset kompa-czy to jest bezpieczne, jak najlepiej resetować, czy rzeczywiście trzeba robić tą adaptację, czy nie itd.

    Od razu odpowiem jeszcze na kilka pytań:
    -mój silnik nie łapie błędów po resecie i przy jeździe tylko na benzynie (a przynajmniej nie tak często jak na lpg)-jak się poszaleje na sportowo, albo co chwilę przydusza auto to chyba każdy 1.6 16v z tego rocznika w końcu zwariuje
    -przy używaniu gazu rzadko uda mi się przejechać 50 km po mieście żeby autko nie oszalało.
    -wiem, że powinno się usuwać przyczynę łapania błędów na gazie, a nie skutek, ale to jest wg. mnie za stare auto i instalacja na to, żebym wydawał fortunę na poszukiwanie usterki i wymieniał przy okazji prawie całą instalację. Znając dzisiejszych fachowców, którzy widząc moje autko od razu patrzą jak na trędowatego, bo nie przyjechałem tylko zmienić olej nową toyotą i dlatego trzeba będzie ruszyć głową-to zapewne rok by minął zanim któryś z nich wymyśli co rzeczywiście daje błędy.

    Sorki za elaborat, ale problem jest złożony.
    Czekam na odpowiedzi...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał guslarz Zobacz post
    Sprawa dotyczy resetowania komputera. Moja Siena, której podstawowym parametrem jest już skończone 14 lat jak każdy szanujący się fiat co jakiś czas łapie różne błędy w komputerze.
    Haha, made my day

    Cytat Napisał guslarz Zobacz post
    to udanie się do gaziarza, który ponoć potrafi założyć taki reset, że będzie restartował kompa po każdorazowym zgaszeniu samochodu
    Pewnie chodziło mu o ECU czyli o "komputer silnika".


    Cytat Napisał guslarz Zobacz post
    Nie ukrywam, że szlag mnie już trafia od mnogości tych rozwiązań .
    Moim zdaniem poprawne to zimny silnik, odpalenie i poczekanie do nagrzania plus jakaś wycieczka.
    Tyle, że reset komputera to jest jak doraźne lekarstwo. To pomoże na krótko, ale problem i tak gdzieś siedzi. Czyli "pacjent jest nadal chory"

    Resetowanie komputera wpłynie też na spalanie. Ja bym wpierw zaczął całą przygodę od sprawdzenia wszystkich elementów, które mają związek z trzymaniem obrotów jak potencjometr przepustnicy, czujniki temperatury etc.

    Czy te problemy uwidaczniają się tylko przy pracy na LPG?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    wujek miał tak w palio zrobione w 1,4 że po odłączeniu zapłonu resetowały sie nastawy auto adaptacji silnika - wynik samochód nie łapał błędów tak szybko ( u niego to trzeba było przejechac ze 3 baki aby coś tam złapał) ale spalanie wzrosło - bo przy autoadaptacji samochó ciut wiecej spala,

    u mnie 99% czasu jezdze na lpg i jak mam jecac na benzynie to mnie coś trafia ale jak przejade z 50km to juz na benzynce ładnie pracuje - wiec nie stwarza mi to problemu

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Ja bym wpierw zaczął całą przygodę od sprawdzenia wszystkich elementów, które mają związek z trzymaniem obrotów jak potencjometr przepustnicy, czujniki temperatury etc.
    tu wszystko może byc OK- poprostu mapy wtryksków benzynowych tak sie rozjeźdzają od jazdy na lpg że głowa mała - ja miałęm taki przypadek że mi sie mapy tak rozjechały że na kompie wyszło ze prawei wszystkie czujniki nie działają począwszy od wtrysków - a okazało sie że po wgraniu nowej mapy na kompie żaden błąd sie nie pojawił - no ale kosztowało ale działa to do dzis
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Tyle, że reset komputera to jest jak doraźne lekarstwo. To pomoże na krótko, ale problem i tak gdzieś siedzi. Czyli "pacjent jest nadal chory"
    Zgoda, ale wiesz to jest tak jak masz np. wieńcówkę, albo reumatyzm.. Możesz z tym całkiem daleko zajść, a choroby i tak się nie pobędziesz, w sumie wtedy ważne jest głównie żebyś się dobrze wyspał

    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Czy te problemy uwidaczniają się tylko przy pracy na LPG?
    Tak jak już pisałem "-mój silnik nie łapie błędów po resecie i przy jeździe tylko na benzynie (a przynajmniej nie tak często jak na lpg)-jak się poszaleje na sportowo, albo co chwilę przydusza auto to chyba każdy 1.6 16v z tego rocznika w końcu zwariuje
    -przy używaniu gazu rzadko uda mi się przejechać 50 km po mieście żeby autko nie oszalało."

    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Haha, made my day
    Nie śmiej się dziadku z czyjegoś wypadku : .....

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Takie odłączanie prądu od ECU szwagier miał w starej Felicji z LPG II gen. bo nie mogli znaleźć przyczyny sypania się nastawów. Jak planujesz tym autem jeździć tylko jakiś czas a potem dać go na żyletki to można takie manewry robić, nie mniej to jest tak jak napisałeś tylko awaryjne obejście tematu. Co do adaptacji to powinno się dać silnikowi (najlepiej chłodnemu) nagrzać aż do wł. wentylatorów. Nie mniej nie powinno się raczej nic dziać jeżeli po prostu ruszysz.. I tak nie chodzi idealnie, robisz takie modyfikacje które tego nie zmienią.. ECU musi być odłączane na dłuższą chwilę. Odpinaj zasilanie nie masę bo masa może zamykać się przez jakiś czujnik np. Nawet przekaźnika nie trzeba tylko przewód ze stałym 12 > ciach i dać go do tego po kluczyku obok..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    a okazało sie że po wgraniu nowej mapy na kompie żaden błąd sie nie pojawił - no ale kosztowało ale działa to do dzis
    No w sumie diagnostyka to jakieś 60zł, w porównaniu do realizowania doradczych fantazji niektórych panów z warsztatów to znikoma kwota.

    Dzisiaj wybieram się do elektryka żeby odczytał komputer benzynowy czy nie daje żadnych błędów. Jestem po resecie i jeździe tylko na benzynie więc w razie czego wyjdzie czy silnik czegoś nie wypluwa. Może przy okazji on wgra jakieś nowe lepsze ustawienia.

    No a co z tym resetowaniem?? Czy takie odpięcie klemy daje jakieś korzyści i czy może przynieść negatywne skutki?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Nawet przekaźnika nie trzeba tylko przewód ze stałym 12 > ciach i dać go do tego po kluczyku obok..
    Nie bardzo rozumiem co dawać po kluczyku?? Owszem nie trzeba poprzez stycznik, ale wtedy trzeba ciągnąć gruby kabel wysokiego PRĄDU do środka samochodu. Mógłbyś trochę jaśniej o co ci chodziło?

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    To LPG to II generacja?
    A jaki sterownik - masz jakiś kabel do tego?
    Ostatnio edytowane przez aro_77 ; 07-11-2012 o 11:12

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    Cytat Napisał aro_77 Zobacz post
    To LPG to II generacja?
    Tak II generacja.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał guslarz Zobacz post
    trzeba ciągnąć gruby kabel wysokiego PRĄDU do środka samochodu
    A co Ty chcesz rozłączać? Chodzi o rozłączanie napięcia zasilającego ECU a one nie pobiera dużego prądu.. Raczej znikomy jak to elektronika.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    Cytat Napisał guslarz Zobacz post
    Może przy okazji on wgra jakieś nowe lepsze ustawienia.
    co do tego to tylko firma co ma sprzęt do eeproma i ma takie mapy na stanie czyli fachowy elektronik fiata alfy itp ja płaciłem na ulepszone mapy do mojego 500 zł trwało to 15 minut dałem panu komputerek on ładnie rozbebeszył go - wyciągnoł kość i wgrał - po wgraniu wsadzenie do auta i podpiecie pod kompa i wsio OK juz w sumie ze dwa razy miałem kompa naprawianego - jakies diody co podają sygnały na cewke i raz kosc pamieci bo poprostu zdechła ale to wsio było przed wgraniem nowych map a przy okazji spytałem czy nie ma komputera na testy - no i dostałęm na tydzien czasu kompa bez immo z marei chyba i smigał ale tak samo jak jeździłęm na gazie to łąpał błędy ale pan spokojnie powiedział ze to bedzie sie powtarzac i jedynie dobrze zintegrowana instalacja lpg( IV gen) rozwiąże problem

    tu masz ich namiary i przy okazji naprawe centralki
    http://allegro.pl/centralka-bravo-ma...746572286.html

    zresztą sami powiedzieli że w silnikach 1,6 najbardziej uciążliwy jest włąsnie ten komputer IAW 1ABB.92 - dlatego ich tez ma sporo
    Ostatnio edytowane przez yacub ; 07-11-2012 o 11:48
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    368
    Auto
    SIENA 1,4 GT :)
    Rocznik
    05.2015
    Panowie co jest z waszymi samochodami?? co któryś post to problem z błędami. jeżdżę swoją Sieną 1,4 od 97 roku. w sumie w tym miesiącu minie kolejny roczek. Ale ja nigdy nie miałem problemu z tym samochodem, nie łapię błędów. Jeżdżę nią codziennie w korkach, na trasach i nie mam błędów, ani silnik mi nie wariuje. A u was? błąd za błędem.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    hehe ja jakoś też już z 35 tyś tym autem zrobiłem i nic się nie dzieje.. Błędy to tylko lambda mi raz waliła ale wiadomo po prostu padła..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    A co Ty chcesz rozłączać? Chodzi o rozłączanie napięcia zasilającego ECU a one nie pobiera dużego prądu.. Raczej znikomy jak to elektronika.
    No w sumie jeśli odpiąć tylko samą centralkę to owszem wystarczy niedużymi prądami się zajmować. Jeśli natomiast odpiąć całe napięcie od samochodu to są już prądu rzędu 120A a to nie każdy wyłącznik wytrzyma. Ja myślę że aby zresetować całą tą elektronikę łącznie z silnikiem krokowym i innymi czujnikami to lepiej chyba całość wyłączyć...

    Co do elektryka u którego byłem dzisiaj to okazało się że nic kompletnie nic komputer nie wykrył. Był jakiś błąd sondy lambda ale patrzyliśmy i pracuje jak trzeba. Umówiłem się na wymianę świec i czyszczenie krokowca z przepustnicą tak dla higieny, bo dawno nie było robione. Po czyszczeniu pojeżdżę trochę na benzynie żeby zobaczyć co i jak czy nie będzie dawał cyrków.

    Uwaga! Pytałem elektryka co sądzi o resetowaniu i powiedział, że on absolutnie pierwsze słyszy, żeby trzeba było adoptować silnik w Sienie 1.6 16V po resecie. Wg niego w tym modelu takie rzeczy nie istnieją. Co więcej powiedział że można odpiąć mu klemę tak samo skutecznie na zimnym jak i gorącym silniku-komputer przywróci się w ten sposób do ustawień początkowych, błędy skasują i koniec.

    Cytat Napisał Martenz555 Zobacz post
    Panowie co jest z waszymi samochodami??
    Ja myślę, że niestety ale jak z wieloma rzeczami zachowanie samochodu takiej klasy jak fiat zależy od cech "osobniczych". Ja u wielu mechaników spotykałem się z opiniami że w tym silniku często są problemy ze sterowaniem, tak więc myślę że coś w tym jest. Jeśli Wasze auta sprawują się wzorowo, to tylko się cieszyć i życzę żeby tak było jak najdłużej. Myślę, że to co dzieje się u mnie jest ewidentnym przykładem na destrukcyjna wpływ instalacji LPG starszej generacji. I wydaje się że jest to wliczone w cenę jazdy na tańszym paliwie Nie ma co rozrywać szat, jedni mają więcej szczęścia a inni mniej i muszą kasować błędy :/

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Wymiana instalacji (przodu) na sekwencje nie wchodzi w grę - we własnym zakresie, koszt poniżej 600pln.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    368
    Auto
    SIENA 1,4 GT :)
    Rocznik
    05.2015
    To ja jeszcze powiem tylko (może o tym wiecie albo i nie wiecie ) że taki restart jak chcesz zrobić, to niestety ale rozwalisz alternator! i znów będziesz miał koszty.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Reset wszystkich ustawień
    Napisany przez zwierzak130581 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-01-2013, 17:50
  2. ECU---Reset,wgranie softu
    Napisany przez martin na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-03-2012, 13:35
  3. reset zegara i daty
    Napisany przez tomziii na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-12-2011, 15:57
  4. [ukł. zapłonowy] Reset komputera
    Napisany przez boch na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 14-10-2011, 20:55
  5. Opis wejsc/wyjsc komputera w siena 1,4 98r.
    Napisany przez przemo33 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-01-2011, 13:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat siena reset komputera

reset komputera fiat palio

reset komputera fiat siena

http:fiatklubpolska.plsiena-palio

siena resetowanie komputera

fiat siena komputer

reset komputera fiat brava

czy po zalozeniu nowego silniczka krokowego powinno sie zresetowac silnik 1 6 16v brava

fiat palio reset komputera

http;fiatklubpolska.plsiena-palio

fiat siena 1 6 komputer

reset komputera fiat

resetowanie komputera siena

prawidlowe parametry pracy silnika palio 1 6 16v

Reset ecu fiat siena

http;fiat klub polska.plsiena-palio

reset ecu fiat

reset map fiat marea

fiat siena resetlemeikomputer fiat siena 1 6 resetreset ecu przekaznikiem fiathttp;fiatklubpolska.plsiena palio forumfiat siena 1.6 restart komputeraecu fiat siena reset chomikuj

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl