Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2013
    Skąd
    Boch
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    Siena 1.4
    Rocznik
    1998

    Siena 1.4 - wysoka temperatura i brak mocy - pomocyy!

    Witam drogich Państwa.
    Mam następujący problem z moją Sieną 1.4 + LPG z którym walczę 2 tydzień. Objawy są następujące: cały czas utrzymuje się wysoka temperatura a wiatrak uruchamia się co 3 min. W związku z tym wymieniłem następujące rzeczy: czujnik temperatury wody(wskazało go na komputerze w FiatEcuScan jako 138 st. C) oraz termostat bo się nie otwierał na wrzatku (był na pół wysunięty i nie drgnął). Objawy nie ustąpiły lecz mam wrażenie że się nasiliły. Nadmieniam że przy wysokich obrotach i prędkości wskazówka temperatury opada lekko poniżej prawidłowej (czyli tej w poziomie) - tak jak zawsze miałem przed awarią. Nadmieniam, że pompa wody miała lekkie luzy jakieś 20000 km temu. Układ chłodzący wydaje się być odpowietrzony (płyn był na wszystkich odpowietrznikach a pozatym weszło tyle ile powinno). Z grzaniem jest lekki problem albo mi się tylko wydaje a mianowicie czasami na rozgrzanym silniku nawiew na pełnym ustawieniu wali gorącym wręcz wrzącym powietrzem a czasami tak sobie lekko grzeje no i czasami po właczeniu nagrzewnicy uruchamia się od razu wiatrak chociaż temperatura na to nie wskazuje. Dodatkowo silnik się nie zbiera a prędkość maksymalna oscyluje w granicach 100km/h co jest niezwykle denerwujące i stresujące (nie żebym chciał więcej ale o czymś to świadczy). Dolot i filtr powietrza wymieniony. Zastanawiałem się nad uszczelką pod głowicą jednak pod korkiem nie widać żadnych śladów, ani w płynie a płyn nigdzie nie ucieka. W związku ze słabą mocą podaję iż kable zapłonowe i świece wymieniłem. Bardzo proszę o fachową poradę. Pozdr.

    PS:
    Siena 1.4
    Podstawowa wersja bez wspomagania, klimy, abs itp itd.
    Wtrysk jednopunktowy
    Wszystkie podciśnienia ok.
    Ostatnio edytowane przez irzyk09 ; 08-08-2013 o 01:04



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Podjedź do mechanika i sprawdź kompresję w cylindrach. Jak na wszystkich 4 cylindrach kompresja będzie podobna i w normie to UPG jest sprawna. Spróbuj bardziej szczegółowo opisać swój problem tz. co oznacza według Ciebie wysoka temperatura? Wskazówka dochodzi do końca skali ? Po jakim dystansie wskaźnik pokazuje "wysoką temperaturę" ? Czy silnik jest mułowaty za równo na LPG jak i PB?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Podjedź do mechanika i sprawdź kompresję w cylindrach. Jak na wszystkich 4 cylindrach kompresja będzie podobna i w normie to UPG jest sprawna. Spróbuj bardziej szczegółowo opisać swój problem tz. co oznacza według Ciebie wysoka temperatura? Wskazówka dochodzi do końca skali ? Po jakim dystansie wskaźnik pokazuje "wysoką temperaturę" ? Czy silnik jest mułowaty za równo na LPG jak i PB?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2013
    Skąd
    Boch
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    Siena 1.4
    Rocznik
    1998
    "Wysoka temperatura" czyli dla mnie pomiędzy kreską która jest w poziomie a następną kreską nad nią. Wskazówka nie dochodzi do końca skali. Wysoką temperaturę pokazuje po 3 minutach na jałowym biegu. Wentylator się kręci ale jej nie zbija i po 1-2 minucie znów się włącza. Dodam, że po uruchomieniu auta i rozpoczęciu jazdy temperatura rośnie do 90 st. C w dosłownie 3 min. Mułowaty jest zarówno na LPG i PB.
    Dodam że właśnie wróciłem od Sienki a teraz na polu jest dokładnie 19 st. C.

    PS: a może najprościej pompa wody? Ale to nie wyjaśnia słabego silnika, chyba że jest przegrzany i komputer świruje z dawką paliwa. Dobrze myślę?
    Ostatnio edytowane przez irzyk09 ; 08-08-2013 o 01:01

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Również zastanawiałem się nad pompą wody. Może któraś łopatka się posypała i nie daję odpowiedniego ciśnienia stąd za wysoka temperatura. Co do osłabienia osiągów to sam już nie wiem możne pompa stawia jakiś większy opór co bardziej obciąża silnika, a to przenosi się na osiągi. Kiedy w autku był wymieniany rozrząd? Czy był wymieniany z pompą wody ?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    231
    Auto
    Peugeot 206
    Płyn znika?
    co do prędkości wykręć świece - i obejrzyj czy:
    a)nie ma czystej- płyn miesza się w komorze -tzn UPG
    b)zabrudzona -cewka, kable, świece

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2013
    Skąd
    Boch
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    Siena 1.4
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał dudu$ Zobacz post
    Również zastanawiałem się nad pompą wody. Może któraś łopatka się posypała i nie daję odpowiedniego ciśnienia stąd za wysoka temperatura. Co do osłabienia osiągów to sam już nie wiem możne pompa stawia jakiś większy opór co bardziej obciąża silnika, a to przenosi się na osiągi. Kiedy w autku był wymieniany rozrząd? Czy był wymieniany z pompą wody ?
    Jak w domowych warunkach przetestować pompę wody? Rozrząd był wymieniony jakieś 1,5 roku temu przy ok 80000km obecnie mam 112000km. Nie wymieniałem pompy ze względu na fakt iż pompa z alternatorem jest na innym pasku (chyba nie powoduje kolizji z silnikiem w razie samoistnego uszkodzenia) No ale sprawdzając ją przy okazji były lekkie luzy na wirniku jednak jak oceniłem z kolegą że jeszcze jest ok. Dla mnie nie ma problemu ją wymienić ale jeśli to nie ona to znów będę wściekły no i biedniejszy

    Cytat Napisał tomxx Zobacz post
    Płyn znika?
    co do prędkości wykręć świece - i obejrzyj czy:
    a)nie ma czystej- płyn miesza się w komorze -tzn UPG
    b)zabrudzona -cewka, kable, świece
    Witam. Właśnie w tym problem że płyn nie znika. Kiedyś (tzn 2 lata temu) tak się mi wydawało ale teraz tego nie zauważyłem.;/ Świeczki wymienione jakieś 2 miesiące temu. Teraz (jakieś 3 tyg temu) po wykręceniu świeczki były strasznie okopcone jednak bez śladów płynu czy oleju. Skierowało mnie to ku sprawdzeniu dlaczego nie dopala paliwa i wywaliłem sprawny katalizator bo myślałem że może on jest rozsypany i zamula;/ Dodatkowo jednak była pęknięta odma (dolot powietrza) który wymieniłem kilka dni temu ale moc nie powróciła. Dodatkowo rozebrałem obudowę rozrządu i sprawdziłem czy pasek siedzi równo na znakach w położeniu "0" koła zamachowego. Wszystko jednak jest elegancko ustawione.
    Cewki były wczoraj przeze mnie zdejmowane i tylko styki przeczyściłem chyba ze jest jeszcze inny sposób czyszczenia? Tak jak pisałem wcześniej - kable i świece były wymieniane. (świeczki 2 miesiace) (kable tydzien temu).
    A co zauważyłem jeszcze ciekawego, że jak jest już wysoka ta temperatura to jak ruszam i dam mało gazu to a potem duzo to go zadławi tak ze dwa razy a potem sie rozpędza ale tak jakby go coś "od środka" chamowało.
    No albo przy tej wysokiej temperaturze jest wstanie nawet zgasnąć przy ruszaniu. (Nie wiem czy to ma jakiś związek).

    To co Panowie... jedynie teraz pomoże sprawdzenie ciśnienia sprężania z próbą olejową czy szukać gdzieś jeszcze po tym silniczku?
    Ostatnio edytowane przez irzyk09 ; 08-08-2013 o 11:17

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    231
    Auto
    Peugeot 206
    sprawdź omomierzem obie cewki i wszystkie gniazda...

    nie pamiętam czy powinno być lewe z prawym czy góra z dołem .. mnie to wygląda na cewke
    a dwa wykręć pompę wody bo mogła już zrobić papa.
    Ostatnio edytowane przez tomxx ; 08-08-2013 o 13:06

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2013
    Skąd
    Boch
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    Siena 1.4
    Rocznik
    1998
    Panowie właśnie zaglądnąłem pod maskę bestii i patrze na zbiornik płynu i jak wczoraj był prawie pełen po odpowietrzaniu tak dziś jest zaledwie lekko powyżej oznaczenia minimum. Nie chce mi się wierzyć że jest to UPG bo rano normalnie zapalił objechałem do pracy i wróciłem no ale płynu teraz jest z 0,5 l mniej niż było. Nadmieniam ze reduktor od gazu mam najwyżej pod maska (najwyższy punkt układu chłodzenia). Czy istnieje możliwość że reduktor nie zalał się płynem w trakcie odpowietrzania układu, a dopiero później w trakcie jazdy, stąd ubytek w zbiorniczku?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2013
    Skąd
    Boch
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    Siena 1.4
    Rocznik
    1998
    Witam. Wczoraj sprawdzałem omomierzem opór elektryczny dla uzwojenia pierwotnego wg. tej instrukcji > Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - Diagnostyka cewek
    Pomiarów niestety nie jestem pewnien ponieważ przykładając miernik ustawiony na 200om dla pomiaru uzwojenia pierwotnego wynik przedstawił szybkie zejście z 23>7>1>0.7>0 teraz się zastanawiam czy mój miernik nie jest za słaby albo bateria padła?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Wskazanie rezystancji powinno być stabilne

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    368
    Auto
    SIENA 1,4 GT :)
    Rocznik
    05.2015
    A mi się wydaje. Ze tu są dwa od dzielne problemy. -Jeden to temperatura a drugi to sprzęgło. Jeżeli wolno Ci się rozpędza to masz problem ze sprzeglem. Albo hamulce Ci blokują. Co do temperatury to przyczepił bym się do gazu. Że on powoduje twoje problemy. Ma za wysoką temperaturę spalania.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    231
    Auto
    Peugeot 206
    Wbij trzeci bieg, zaciągnij ręczny i zobacz :
    a)morda idzie w górę sprzęgło sprawne
    b)morda w dół - ślizga się


 

Podobne tematy

  1. Wysoka temperatura płynu chłodzącego FIAT BRAVA 1,2 16V
    Napisany przez michaln89 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 17-03-2013, 11:33
  2. wysoka temperatura chłodzenia silnika
    Napisany przez 1marek na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-06-2012, 18:57
  3. parujący płyn chłodniczy, wysoka temperatura silnika!
    Napisany przez gramasla na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 11-03-2010, 09:30
  4. Rwanie, brak mocy, falowanie obrotów Siena
    Napisany przez draco86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 28-01-2010, 10:26
  5. Zbyt wysoka temperatura Fiata Marei 1.6 ;/
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-06-2009, 12:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

skaczace cisnienie plynu chlodniczego w fiacie palio wekend

fiat siena dlaczego nie pokazuje temperatury

zamulony peugeot 206

brak mocy i wysoka temperatura

termostat fiat siena 1.4

minimalna opornosc czujnika temperatury siena

spadek mocy temperatura wysoka

kompresia w fiacie siena

fiat siena rezystancja cewki

podniesiona temperatura brak mocy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl