Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2010
    Skąd
    Swarzędz
    Postów
    6
    Auto
    Siena

    Rwanie, brak mocy, falowanie obrotów Siena

    Witam serdecznie,
    piszę gdyż może na tym forum otrzymam trafną diagnozę mojej usterki.

    1,6, 16V, benzynka bez gazu

    1.po odpaleniu na zimnym silniku wszystko jest ok, obroty na ssaniu ok 1200
    samochód nie robi problemów.
    2.w momencie kiedy silnik zaczyna się rozgrzewać (wyłącza się ssanie)
    obroty zaczynają falować, samochód nie ma siły ruszyć z miejsca,
    wciskanie gazu podczas jazdy daje efekt wyłączenia silnika. Ale nie gaśnie
    3. po zgaszeniu silnika i odpaleniu wszystko jest ok przez ok 1min,
    obroty 800/900min
    4. po przeczyszczeniu krokowca (mocno brudny), sprawdzeniu czy się wysuwa
    brak poprawy
    5. po odłączeniu krokowca nic się nie zmienia.
    6. po odłączeniu wężyka od czujnika podciśnienia obroty wciąż falują
    800/1300min ale samochód ma siłę ruszyć z miejsca. zatkanie wężyka
    przynosi spadek obrotów i pogarsza pracę silnika (tak jak na założonym
    na czujnik)
    7. po odłączeniu wtyczki od czujnika podciśnienia silnik gaśnie.
    8. przy osiągnięciu 3000-4000obr/min w czasie jazdy auto dostaje kopa,
    po dłuższej jeździe w tym przedziale przez jakiś czas lub do zgaszenia
    pracuje poprawnie, trzyma obroty, ale nie zawsze.
    9. w czasie jazdy wciśnięcie pedału gazu do oporu przy 2000obr/min
    lekko szarpnie i rozpędza się bez większego problemu.
    10. przy wciśnięciu pedału gazu do połowy przy ok 900obr/min silnik strzela w
    filtr powietrza.
    11. świece, kable zapłonowe, filtr powietrza, filtr paliwa, pompka paliwa, czujnik temp
    cieczy, czujnik temp powietrza, silnik krokowy, czujnik wychylenia przepustnicy - sprawne
    12. nie wiem czy mi się tylko wydaje, czy to ma jakiś wpływ ale jak jest mróz to tak się zachowuje, a jak jest powyżej 0 to po kilku minutach zaczyna pracować poprawnie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Moje typy:
    1. Lejący któryś wtryskiwacz;
    2. Zakitowany któryś wtryskiwacz;
    3. Strzelona sonda lambda;
    4. Strzelony regulator ciśnienia paliwa.

    Ad. 1 i 2. Bez wykręcenia wtrysku praktycznie nic nie zobaczysz. Wtrysk powinien dawać piękną mgiełkę
    Ad. 2. Możesz spróbować zalać uszlachetniacza do paliwa w postaci STP do wtrysków, cała buteleczka na 0,5 - 0,75 objętości baku na początek będzie ok.
    Ad. 3. Komputer diagnostyczny powie Ci prawdę, ewentualnie multimetr - sposób pomiaru był już kilka razy na forum.
    Ad. 4. Tu jak sprawdzić nie podpowiem bo nie wiem

    Powodzenia
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2010
    Skąd
    Swarzędz
    Postów
    6
    Auto
    Siena
    Jutro jadę podpiąć go pod komputer, tylko pytanie, czy sprawdzać go na zimnym, czy na ciepłym silniku? Bo problemy zaczynają się na ciepłym silniku, a na innym forum sugerowali
    diagnozowanie na zimnym.
    Pojawiła się kolejna niepokojąca rzecz, autko coraz częściej strzela w filtr powietrza.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Diagnozę wg mnie powinno się przeprowadzać tylko i wyłącznie na dobrze nagrzanym silniku.
    Niech sprawdzą przy okazji czasy wtrysków, myślę że można by było również zmierzyć stopień sprężania i dodatkowo kąt wyprzedzenia zapłonu.

    Co do strzelania w filtr powietrza bo zakładam że to o niego chodzi: silnik dostaje z jakiegoś powodu zbyt dużą ilość paliwa której nie przepala i detonacyjnie spala się w dolocie powietrza
    Tu przyczyny mogą być różne np takie jak pisałem wcześniej, dodatkowo można by było podejrzewać wytartą krzywkę na wałku rozrządu, przestawiony rozrząd, słaba iskra, przebicie na kablach WN. Ostatnie dwa jeśli są markowe i nie mają jakiegoś dużego przebiegu można by było wyeliminować.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2010
    Skąd
    Swarzędz
    Postów
    6
    Auto
    Siena
    Tak, chodziło o filtr powietrza, małe przejęzyczenie, bo ciągle myślałem o zapchanym filtrze paliwa, ale po zajrzeniu do baku stwierdziłem, że nie miał się czym zapchać.
    Dzisiaj wyszła nowa rzecz, gdy jadę kilka minut ponad 110km/h samochód idzie ładnie,
    nawet po zwolnieniu.. ale gdy stanę np na światłach, to znów zaczyna wariować.
    Spalanie mnie martwi, bo pali coś koło 12L/100, o ile nie więcej, więc teza o zbyt dużej ilości
    paliwa ma sens..

    Panowie, kolejne wieści z pola bitwy:

    - odkręciłem dolot, wewnątrz mokro od oleju lub benzyny..zapach wskazuje na benzynę, kolorem przypomina przepracowany olej.
    - odłączałem po kolei kable od świec, od strony rozrządu 1 i 2 nic nie zmieniły w pracy silnika, 3 i 4 reagowały. Wyjąłem nawet 2 kable 1 i 2 jednocześnie.. silnik praktycznie nie zareagował.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2008
    Skąd
    |°Bielsko-Biała°|
    Postów
    182
    Auto
    Celica V 2.0 GTi a była Tempra 1.6 159.A3.000
    to niewesoło, powinien drgawek dostać; skoro na dwóch odłączonych świecach silnik pracuje tak samo ... to albo zapieczone masz zawory od tych cylindrów i nie puszczają wręcz przeszkadzają albo masz na szczęście tylko kable i/lub świece i/lub rozdzielacz zapłonu do wymiany....
    a patrzyłeś np wieczorem czy jak wyjmiesz te świece nie robiące różnicy i położysz na masie to jest iskra?
    wykręć je, podepnij kable, połóż by masy dotykały i patrz czy jest na nie iskra podawana; czy jest wyraźna czy blada prawie niewidoczna;
    choć z drugiej strony przy np jakimś rozjechaniu się rozrządu czy zapłonu możesz mieć nawet na nich iskrę ale nie w tym momencie co trzeba i i tak mieszanka z tych cylindrów nię będzie spalana wręcz sama sobie strzelać losowo może...

    tak czy siak silnik pracujący bez różnicy czy to z 2 świecami czy bez nich to na pewno nie jest normalne...
    [scroll:dad7a214d3]......3........................................... ......................2........................... ......................................1........... ........................=_\/< kaBOOM!!!>-/\_=........ [/scroll:dad7a214d3]
    sprzedana :cry: Tempra 1.6 Gaźniczek z LPG
    Celica 2.0 GTi jeszcze jeździ ;- )
    [size=1] http://www.nizu.pl nizu.pl hehe inne moje pierdoły [/size]

  8. #7
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    przestawiona mapa wtrysku w komputerze
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2008
    Skąd
    |°Bielsko-Biała°|
    Postów
    182
    Auto
    Celica V 2.0 GTi a była Tempra 1.6 159.A3.000
    o tym bym nie pomyślał..jest możliwe by w sienie na tyle się rozjechało, że wtryskuje totalnie nie wtedy co trzeba... to może faktycznie kolega ma taki problem...
    [scroll:dad7a214d3]......3........................................... ......................2........................... ......................................1........... ........................=_\/< kaBOOM!!!>-/\_=........ [/scroll:dad7a214d3]
    sprzedana :cry: Tempra 1.6 Gaźniczek z LPG
    Celica 2.0 GTi jeszcze jeździ ;- )
    [size=1] http://www.nizu.pl nizu.pl hehe inne moje pierdoły [/size]

  10. #9
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja usługe wgrania orginalnego oprogramowania dokonałem w firmia ko-car Tychy koszt 350 zł - po takim zabiegu samochód spalił mi 6l benzyny w trasie ( jadąc około 90-100) ale prawde mówiąc siena nigdy w zyciu tyle nie spaliła (tzn mało)

    ale jazda na gazie znowu rozjechała mape wtrysków - ale na przyszłość wiem co jest nie tak


    widzę ze kolega z BB wiec taka sama droga jak ja z sosnowca do tych Tych możesz któregoś dnia podjechać tam albo zadzwoń pogadaj może koleś ci pożyczy np na odpalenie czysty komputer - jak pomoże to zrobisz to co ja
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2008
    Skąd
    |°Bielsko-Biała°|
    Postów
    182
    Auto
    Celica V 2.0 GTi a była Tempra 1.6 159.A3.000
    [nie-nie autor tematu ze Swarzędza jak widać, to ja z BB, malutka pomyłka ]
    [scroll:dad7a214d3]......3........................................... ......................2........................... ......................................1........... ........................=_\/< kaBOOM!!!>-/\_=........ [/scroll:dad7a214d3]
    sprzedana :cry: Tempra 1.6 Gaźniczek z LPG
    Celica 2.0 GTi jeszcze jeździ ;- )
    [size=1] http://www.nizu.pl nizu.pl hehe inne moje pierdoły [/size]

  12. #11
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ahhhh sorki źle spojrzałem

    zadzwonic spytac - dogadac sie wysłac

    chyba ze masz jakiegos znajomego z palio/siena/marea z sinikiem 1,6 - to wtedy pożyczyc komputer na chwil pare i sprawdzic
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression


 

Podobne tematy

  1. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 08:41
  2. Fiat Siena problem
    Napisany przez robertccc na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 18-11-2012, 07:12
  3. siena 1.6 szalejące obroty
    Napisany przez marekbar2 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-12-2008, 14:56
  4. Siena pytanie
    Napisany przez michas na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-11-2008, 11:42
  5. [PDF] Siena, Palio
    Napisany przez miszko na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-01-2008, 11:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat palio brak mocy

fiat siena spadek mocy

problemy z fiatem palio weekend skacze na obrotach brak mocy

fiat palio weekend brak mocy

fiat palio 1 6 brak mocy

siena 1.4 brak mocy

falowanie obrotow palio wekend

brak mocy-fiat palio

palio spadek mocyfiat siena 1 6 spadek mocyfiat palio 1 6 16v benzyna brak mocysiena fiat spadek obrotowfiat siena brak mocy 1.6 palio siena falowanie bierze benzynesiena 1 6 falowanie obrotowfiat palio weekend falowanie silnikasiena brak mocybrak mocy siena 16 16vfiat palio weekend falowanie
http://www.iparts.pl