Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2011
    Skąd
    wawa
    Postów
    13
    Auto
    palio weekend

    Rozrusznik Palio Weekend r99

    Witam

    Mam pytanie, bo ponoć to fabryczna wada w Paliowozie... generalnie chodzi o rozrusznik.

    Przekręcam kluczyk, czekam kiedy zgaśnie czerwone światełko na desce z oznaczeniem wtrysk (w tel słychać pompę paliwa). Ok przekręcam dalej i słyszę ZGRZYT lub nic (cisza), i tak z 10 razy zanim zaskoczy...
    Jak jest zimno (zima) potrafię tak kręcić z 30 razy aż załapie rozrusznik i obróci kołem, w lato jest lepiej, jak ciepło to za 4-5 razem.
    Poczytałem trochę i ponoć te zgrzyty to norma dla Palio, ponoć pomaga zciągnięcie 3 śruby z mocowania rozrusznika (najwyżej wysunięta).

    Tydzień temu generalnie miałem problem z odpaleniem, wozu poszedł tylko na pych. Dziś byłem u mechanika wymienił rozrusznik (ponoć zregenerowany).
    Wóz odpala za pierwszym razem, ale... potrafi zgrzytnąć tak że aż ciary przechodzą... boję się czy przypadkiem znowu się nie rozsypie...

    Czy ktoś z was miał taki problem?
    Z góry dzięki za wskazówki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Teraz nie masz syndromu, za długo przytrzymania kluczyka przy odpaleniu?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Do Palio było fabrycznie montowane więcej typów rozruszników niż jest kolorów nadwozia w katalogu, i jak się rozsypie to bywa problem z dobraniem odpowiedniego.
    Tak, rzeczywiście popuszczenie górnej śruby pomaga w niektórych przypadkach - o ile dobrze pamiętam ten patent działa na rozrusznik Magneti Marelli. Ale były montowane jeszcze Bosh i Denso, i też w różnych wersjach (różniące się ilością zębów, ale nie tylko tym).
    Nie wiem jak była zrobiona "regeneracja" tego rozrusznika, jeśli po taniości to mogły np zostać stare tulejki ("bo jeszcze dobre") i za chwilę znów będzie trzeba go naprawiać. Albo bendix tylko przesmarowany, a przysługiwała wymiana ... wiesz jak jest, raz się uda a raz nie ...
    W tych rozrusznikach potrafi polecieć "wszystko":
    - tuleje
    - bendix (bardzo często tylko się przycina - wystarczy wyczyścić i przesmarować)
    - widełki
    - głowica (pęka, czasem w sposób PRAWIE niewidoczny gołym okiem)
    - przekładnia (w tych które mają przekładnię)
    - a nawet wieniec, ale to już trzeba długo i namiętnie piłować rozrusznikiem i słuchać zgrzytu -> w końcu i wieniec zębaty da się tak "spiłować"
    Szukaj na szrocie identycznego rozrusznika jak ten stary, tylko jak znajdziesz umów się że zwrócisz jak nie działa.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2011
    Skąd
    wawa
    Postów
    13
    Auto
    palio weekend
    #LUKQ Syndromu brak, aczkolwiek drażni mnie ten zgrzyt.
    #ATA no to mnie pocieszyłeś

    Teraz się zastanawiam kiedy poleci mi ten rozrusznik... Muszę się dowiedzieć co to za rozrusznik mi wstawili, bo wstawili inny. Mój ponoć miał pęknięte czy wręcz urwany element...
    Ostatnio edytowane przez Jelcyn ; 02-09-2011 o 00:10

  6. #5
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    36
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    tylko jak znajdziesz umów się że zwrócisz jak nie działa.
    To się nazywa ,,gwarancja rozruchowa'', każdy szanujący się szrot daje taką.
    naberus, z tego co czytam, to nie zostaje ci nic innego jak wymiana. Ze swoich doświadczeń jednak odradzam kupowania na szrocie, dopłacisz drugie tyle i kupisz regenerowany przez profesjonalną firmę, gdzie masz trwałość i jakość porównywalną z nową fabrycznie częścią, tylko dużo taniej. Oprócz tego zazwyczaj dają spore zniżki za dostarczenie starego.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2010
    Skąd
    Włocławek
    Postów
    15
    Auto
    Siena 1.4
    witam, podepnę się pod temat, chociaż sam mam sienę 1.4, jakieś 3 miesiące temu dałem do sprawdzenia rozrusznik, ponieważ po np. nocy, czy dłuższej przerwie kręcił jakby nie mógł, wymienili mi tuleje i elektromagnes, po 3 miesiącach (było ok) problem powraca, choć trochę inny, znów po dłuższej przerwie, np. o 15 zostawiam, odpalam rano, niby rozrusznik się kręci, ale powoli, nie odpala, kręcę krótko do i nawet 10 razy, pod koniec już kręci szybko, ale nie zawsze odpala, w końcu odpala, co to może być? tak jest i na paliwie i na gazie, dodam jeszcze, że czasami mam problem z tym, że rozrusznik w ogóle nie kręci, przekręcam kluczyk i cisza, jak puknę kluczem w rozrusznik to idzie (tak mi doradzili, że niby szczotki źle się ustawiają czy coś), aku i kable mam z przed zimy, czy pomoże wymiana rozrusznika na nowy? czy może problem leży gdzie indziej?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    36
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    To wygląda na brak prądu. Słaby alternator albo rozładowana bateria. Sprawdź np.: czy nic ci prądu nie kradnie.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2011
    Skąd
    wawa
    Postów
    13
    Auto
    palio weekend
    A ja wróciłem do warsztatu bo musiałem jeszcze uszczelnić silnik (zasyfiały był po poprzednim właścicielu). Wspomniałem o tym że, po naprawie rozrusznika zdarz się że wóz nie zaskakuje od pierwszego przekręcenia kluczyka.

    Zasugerowali że być może zęby na kole mimośrodowym?? są zjechane... tzn nie są w kształcie trapeza tylko już podchodzą po trójkąt. Generalnie wóz 11 letni przebieg jakieś 145tyś to aż tak można te zeby zjechać??
    Ponoć to koło to jakieś nie standardowe bo ciensze niż w innych wozach. Przy zmianie rozrządu sprawdzili i twierdzą że zęby zjechane...
    Teraz nie mam gwarancji że jak wymienię to będzie ok, a przy okazji wymiany tego koło to i trzeba by zrobić sprzęgło...


 

Podobne tematy

  1. Fiat Palio Weekend felgi...
    Napisany przez Jack na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 28-03-2011, 22:19
  2. Termostat Palio Weekend 1.2
    Napisany przez Nogens na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-08-2010, 16:57
  3. Fiat Palio Weekend HL
    Napisany przez bartosh na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-07-2010, 01:01
  4. Rozrusznik do Palio Weekend 1,2 Kat benz
    Napisany przez Lipstein na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-01-2010, 17:23
  5. Palio Weekend RADIO
    Napisany przez kruq na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 16-08-2009, 19:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rozrusznik palio weekend

rozrusznik fiat palio weekend

wymiana rozrusznika fiat siena

rozrusznik palio

palio rozrusznik

wymiana rozrusznika fiat palio

fiat palio rozrusznik

fiat palio weekend rozrusznik

rozrusznik do palio weekend

rozrusznik fiat paliorozrusznik fiat wekend paliofiat siena wymiana rozrusznikatulejki rozrusznika paliosiena rozrusznik wymiana rozrusznika sienarozrusznik fiat marea palio sienafiat palio weekend wymiana rozrusznikarozrusznik fiat siena tulejewymiana rozrusznika paliowymiana rozrusznika fiat palio weekendROZRUSZNIK PALIO SIENAwymiana tulejek w rozruszniku fiat siena

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl