Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    31
    Postów
    14
    Auto
    Siena 1.4 EL
    Rocznik
    98

    Przestaje szumieć przy skręcie w lewo, szumi jadąc prosto i w prawo - co to może być?

    Witam wszystkich

    Mam problem ze swoją Hienką... Ostatnio zaczęło mi szumieć w kabinie jak przekraczam 50 km/h. Zauważyłem, że jak delikatnie skręcam w lewo to szum ustaje... Jadąc prosto i w prawo szum jest taki sam. Szum się zwiększa wraz ze wzrostem prędkości. Początkowo moje podejrzenie padło na łożyska. Oddałem zatem auto do swojego mechanika aby zobaczył co i jak. Zostało wymienione lewe przednie łożysko, co zgadza się z większością opini, że jeżeli sręcam w lewo to lewe łożysko przestaje szumieć, bo zostaje odciążone. Jednakże problem pozostał... Mechanik powiedział, że mechanicznie wygląda wszystko ok i żeby na razie się tym nie martwić.

    Nie dawało mi to jednak spokoju i wczoraj pojechałem do innego znajomego mechanika na podnośnik, żeby podnieść auto i rozpędzić koła i wtedy posłuchać skąd dochodzi dźwięk. W drodze do warsztatu jadąc na prostej 70-90 km/h poczułem bicie na kierownicy... Bicie było na tyle mocne, że aż zatrzymałem się na poboczu aby sprawdzić czy mi koło nie odpadnie
    Po podniesieniu auta i rozpędzeniu kół okazało się, że lewe koło podskakuje i że to z lewej strony słychać szum. Podejrzenie padło na przegub.

    Czy ktoś miał podobny problem? Nie chciałbym po raz kolejny nie potrzebnie wymienić sprawnej części. Co prawda łożysko, które zostało wymienione miało mały luz, ale jeszcze na pewno mogło troche pochodzić...

    Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    978
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Jaki przebieg ma ta Hiena?
    Typowe uszkodzenie przy przebiegu 200k km (i więcej) to mechanizm różnicowy (łożyska i tarcze/kamienie), ale półosie też potrafią "szumieć". Jeśli było jakieś uszkodzenie gumowych osłon półosi prawdopodobieństwo uszkodzenia rośnie. Chociaż one potrafią sporo wytrzymać, no ale nie w nieskończoność.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    31
    Postów
    14
    Auto
    Siena 1.4 EL
    Rocznik
    98
    Przebieg to 80 tyś, więc prawie tyle co nic, ostatnie 30 tyś zrobiłem ja
    Wszystkie gumy wyglądają na nieuszkodzone i wszędzie jest sucho...

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    978
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    A że tak głupio zapytam:
    w jakim stanie są opony i felgi?
    wyważenie prawidłowe?

    Przy prędkościach powyżej 50km/h zaczynają się odzywać nierówne opony i pojawia się bicie powodowane błędami wyważenia. Kolejna sprawa to zawieszenie, zużyte gumy na drążkach "stukają" albo po wjechaniu z zerową prędkością w dziurę albo właśnie przy większych prędkościach.
    Nie pamiętam żeby komuś poszły półosie przy takim przebiegu i bez wcześniejszego uszkodzenia osłon, a mam z tymi modelami sporo do czynienia. Sam pół roku temu wymieniałem osłony na lewej półosi, trochę jeździłem z pękniętą (jakieś 20k km ... dobra, moja wina, częściej widzę od spodu cudze wozy niż swój) i nie ma żadnych efektów ubocznych.

    Łożysko wymienione na jakie? Bo jeśli "tani zamiennik" i do tego dociągnięte na siłę (ze złym ustawieniem klucza dynamometrycznego, albo "na oko, do oporu") to mogło nie wytrzymać nawet 1000 km. Kiedyś się na to nabrałem, niby z przodu jest łatwiej niż przy wymianie łożysk piast kół tylnych ale też należy zamontować łożysko i dociągać śruby mocujące piastę zgodnie z technologią a nie "po swojemu".

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    31
    Postów
    14
    Auto
    Siena 1.4 EL
    Rocznik
    98
    Opony są w stanie dobrym, nie wiem jak jest z felgami i wyważeniem, ostatnio były wyważane w czerwcu, jak zmieniałem zimówki na letnie (nie dziwić się, że tak późno bo samochód stał). Od tamtej pory było wszystko ok, zrobiłem ponad 10 tyś km. Szum zauważyłem wracając po Wszystich Świętych z trasy, fakt wpadłem wtedy w jedną dziurę, chociaż nie była ona aż tak straszna, no ale cholera wie...

    Mam wątpliwości, że to przegub, bo jak czytałem uszkodzony przegub przy maksymalnym skręcie powinien przeskakiwać i stukać a tak nie jest... Dziś robiłem bączki po parkingu i nasłuchiwałem... jedyne co zauważyłem to to, że faktycznie koło drży jakby miało jakiś luz i druga rzecz jakbym w prawo miał szersze zawracanie niż w lewo... ale być może to tylko moje złudzenie.
    Chociaż z drugiej strony jak samochód był na podnośniku i gość docisnął ręką półośkę w stronę koła a drugi kręcił kołem to bicie ustawało więc może faktycznie wymiana przegubu załatwi sprawę.

    Łożysko nie wiem jakiej firmy, drogie nie było bo kosztowało 75 zł, ale myślę, że raczej najgorszego mi nie założył i założył je dobrze, bo ten mechanik już kilka takich Sien robił. Chyba, że miałem pecha i trafiłem poprostu na wadliwe fabrycznie, bo i o takich sytuacjach czytałem...

    No nic, jutro zdejmę koło i założę zapasowe, żeby wyeliminować winę koła (też już o tym myślałem zanim napisałeś).

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Obstawił bym taką prozaiczną rzecz jak lekko skrzywiona felga, albo spadnięty ciężarek

    Moim zdaniem, to raczej nie przegub - dla przegubu typowe jest takie "strzelanie" i to przy mocnych skrętach (jak wjazd na krawężnik), a szum i szarpanie kierownicą, to będzie raczej jakieś niewyrównoważenie koła.

    Może być jeszcze tak jak kolega ata wspomniał o drążkach. Najlepiej dość mocno rozbujać samochód na boki i słuchać czy nie ma stuków.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    31
    Postów
    14
    Auto
    Siena 1.4 EL
    Rocznik
    98
    Tak jak myślałem koło jest dobre, w piątek założyłem zapasowe, przejechałem się i dalej to samo...
    Przez weekend zrobiłem prawie 400 km w trasie. Co ciekawe jadąc dwupasmówką z prędkością 100 km/h w pewnym momencie jadąc prosto szum całkowicie zniknął. Dopiero jak zwolniłem to wrócił z powrotem...

    Też myślę, że to nie przegub aczkolwiek cholera wie...
    A może być tak, że smar w przegubach ze starości stwardniał i skruszał przez co zaczeło zacierrać? Samochód ma nie duży przebieg ale jednak swoje lata ma, więc mogę się spodziewać wszystkiego.

    Pewne jest to, że to coś po lewej stronie z przodu, bo 1 że koło biło na podnośniku a 2, że jak skręcam w lewo, to przestaje szumieć bo lewa strona zostaje odciążona.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Stawiałbym jednak na przegub.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    A ja stawiam na prawe łożysko. U mnie było tak, że cichło, gdy skręcałem w prawo a do wymiany było lewe. Po wymianie cisza.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Ale on już łożysko wymienił

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    31
    Postów
    14
    Auto
    Siena 1.4 EL
    Rocznik
    98
    Kobra, ale wymieniłem lewe, a turek86 pisze, że uszkodzone jest prawe. Tylko skąd te bicie na lewym kole skoro to niby prawe łożysko?

  13. #12
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    978
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Bicie na podnośniku pokazuje się tylko po stronie gdzie coś jest uszkodzone.
    Półoś będzie powodować bicie koła jeśli jest uszkodzona.
    Ja wiem? przebieg mały, ale przecież mogło się zdarzyć uszkodzenie (nasze drogi nie są "gładkie jak stół"). Wymienić można na używaną, bo uszkodzenia półosi to nie jest plaga w tym modelu (nawet przy dużych przebiegach) i są szanse na kupienie sprawnej używki.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    31
    Postów
    14
    Auto
    Siena 1.4 EL
    Rocznik
    98
    Ja jeszcze podejrzewam przegub wewnętrzny... Jak zdjęłem koło i zacząłem obracać ośką to zauważyłem delikatne przeskoki/nierówności w tym właśnie miejscu...
    No nic, trzeba będzie rozebrać połoś i przeguby i zobaczyć co tam się dzieje... Dam radę to zrobić na zwykłym podnośniku seryjnym do wymiany koła, czy nawet sie za to nie zabierać??

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Mi duże bicie wprowadzają same opony. Będę musiał je wymienić i będę się upierał przy tym łożysku.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    31
    Postów
    14
    Auto
    Siena 1.4 EL
    Rocznik
    98
    Dziś wymieniłem opony na ziomowe razem z wyważeniem (wszystkie felgi były ok), bicie jakby ustało... przynajmniej ja nic nie czuje na kierownicy, jeszcze sie okaże jak pojade na podnośnik, ale szum jest nadal... ;/ Jak sie wkurze to zostawie to w piz#u i poczekam az sie rozpier$%li do końca, wtedy będzie wiadomo co to
    Chyba kupie nowe osłony przegubów i wymienię ję, dokładnie przeczyszcze przeguby i dobrze nasmaruje nowym smarem... to będzie najtańsze. Jak to nie pomoże, to może faktycznie wymienię to drugie łożysko...


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [brava jtd 105] Przy dużych prędkościach ściąga na prawo.
    Napisany przez misbubumis6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 01-08-2013, 21:56
  2. stukanie przy skrecaniu w lewo
    Napisany przez nYmYx na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-04-2012, 21:41
  3. Samoczynne ruchy kierownicy w prawo i lewo
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-12-2010, 12:37
  4. denerwójące skrzypienie przy skręcie w lewo.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-03-2010, 08:03
  5. Maryśka gaśnie przy skręcaniu w lewo.
    Napisany przez garfield1988gse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-07-2009, 08:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wpadlem w dziure przednim kolem.czy mogla sie uszkodzic polos

opna szumi

gdy skrecam w prawo przestaje buczec lozysko ktora strona

szum opon przy skrecaniu

gdy skrecam w lewo zaczyna szumiec

szumienie w samochodzie przy skrecaniu

przy jezdzie prosto buczy a przy skrecie w prawo nie

przy skrecie lozysko nie szumi

w lewo lozysko nie szumi

w lewo nie szumi

przy duzej predkosci wjechac na kraweznik przy skrecie co poszlo

przy skrecaniu w prawo lozysko przestaje huczec

w kole cos stuka przy skrecie w lewo przestaje

halasuje lozysko po skrecie ustaje

szum w kole przestaje przy skrecie

gdy skrecam w lewo nie szumi

jak skrecam w lewo przestaje wyc

szum opon ustalacy przy skrecaniu w lewo

lozysko szumi po krawezniku

przy skrecie w lewo lozysko przestaje buczec

dociazeniw prawej strony przestaje buczec

buczenie w samochodzie przy 90 km a po 100 km przestaje

przestaje wyc jak skrecam w prawo

megane 2 buczenie przy jezdzie na prosto i w lewo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl