Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2012
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16v

    Problem z założeniem alufelg POMOCY!!!

    Witam wszystkich . mianowicie wczoraj zakupiłem feleczki do mojej hieny , są to 15" koła o rozstawie śrub 4x98 oraz oponami 195/50 . niestety po przyjechaniu do domu i wzięciu się za wymianę spotkała mnie niemiła niespodzianka mianowicie felga nie chciała wejść na swoje miejsce gdyż przeszkadzały jej te dwa bolce


    Uploaded with ImageShack.us

    felga od tyłu wygląda tak



    Uploaded with ImageShack.us

    mimo to te bolce nie mieszczą się do tych dziur znaczy nawet tam nie wchodzą bo jak wejdzie jedna to nie wejdzie druga , te dołki w feldze są za daleko od siebie i polce haczą i ocierają o ich ścianki i nie chcą wyjeździ głębiej
    Facet od którego je kupiłem mówił że wcześniej jeździły na jakimś fiacie i zostały z niego zdjęte dlatego nie wiem czemu mnie nie chcą wyjeździ , a miałem je tylko założy i miały by gotowe do jazdy .
    Da się coś z tym zrobi czy po prostu wywaliłem kasę w błoto ? Błagam pomóżcie mi po felgi mi się strasznie podobają i chce żeby jeździły na mojej sience . Z góry dziękuje i pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Te bolce służą do tego, aby wycentrować gdy zakładamy koło (głównie stalówki, zobacz mają tam takie małe otworki). Wtedy nie trzeba celować śrubami w otwory, bo gdy wejdzie felga w otwory to się ułoży
    Widzę 3 rozwiązania:
    - oddać felgi
    - zastosować zamiast śruby z płaskim łbem, wybrać się na szrot i coś kupić. Poszukaj nawet od bębnowych, tam są takie śruby mocujące bęben. Powinny pasować.
    - w ostateczności zdemontować je, otwór centrujący wycentruje Ci koło, zaś śruby którymi mocujesz koło będą trzymały całość (tarczę do piasty i zarazem koło)

    Te dwie śruby są od tego, aby centrować koło (było łatwiej) oraz trzymają tarczę, żeby po zdjęciu koła tarcza się nadal trzymała.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2012
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16v
    Czyli jak bym wybrał 3 rozwiązanie to musiał bym kupi pierścienie centrujące ?? Aaa i jeszcze jedno w tym 3 wariancie mógłbym je przykręcić zwykłymi śrubami tymi co miałem do stalówek czy mósze kupi jakieś inne??

  5. #4
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    ja wykręciłem szpilki, miałem pierścienie centrujące i wszystko śmiga b. dobrze nawet przy ~180

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2012
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16v
    A śruby jakie dałeś ? Oryginalne od stalówek??

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    jeśli otwór w feldze ma tą samą średnicę co piasta to nie potrzeba pierścieni. A co do śrub to wszystko zależy czy wystarczą na długość i czy mają odpowiedni stożek.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2012
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16v
    A jak sprawdzi to czy mają taką sam[COLOR="#FF0000"]ą[/COLOR] średnice ??

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2012
    Skąd
    Hecznarowice/Bielsko
    Wiek
    36
    Postów
    29
    Auto
    Siena Hl 1,6 16V
    włóż śrubę w otwór i zobacz z drugiej strony ile ci wystaje gwintu. zakładam że będzie mało gwintu wystawało więc będziesz musiał zakupić dłuższe śruby
    http://fiatklubpolska.pl/nasze-auta/auto/219
    SIENA BY RICCO...

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Suwmiarką. Dobry patent sprawdzania zaś długości śrub (ja musiałem dokupić śruby dłuższe i mam 2 pełne komplety) to sposób na liczenie ilości obrotów jakich potrzeba do wykręcenia/wkręcenia oryginalnych śrub przy feldze stalowej. Najlepiej podjedź do sklepu, poproś o parę śrub i testuj na aucie. Ja tak właśnie dobrałem swoje. Auto w górę przy sklepie, komplet śrub pod ręką ze sklepu, koło stalowe zdjąć, felgę alu na auto i kręcenie śrubkami przy liczeniu obrotów U mnie bodajże było 8 obrotów w oryginalnych i tyle tez mam w śrubach które wziąłem do alufelg. Śruby różnią się z około 20mm długością między sobą.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2012
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16v
    ok dzięki wszystkim za porady , aż kamień mi z serca spadł bo już myślałem że nic z tego nie będzie . Jak uda mi się założyć te feleczki to dam fotkę na forum Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim

  12. #11
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    pamiętaj że śruby są stożkowe i kulowe!
    sam do aluminiowych mam drugi komplet bo musiały być stożkowe dłuższe od kulowych które mam do felg stalowych.
    nakretki_szkic.jpg

  13. #12
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja wywaliłem szpilki centrujące, mam pierścienie centrujące a sruby dokupiłem stożkowe o 5mm dłuższe i koniec ;P
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    390
    Auto
    Siena 1,6 16V
    wykrec te bolce i po sprawie, co do srub to musza byc sruby do felg alu bo stalowe sa za krotkie
    Ostatnio edytowane przez szuro ; 20-05-2012 o 15:40

    Fabricca Italiana Automobili Torino Siena 1,6 Sedici Valvole


 

Podobne tematy

  1. jaki rozmiar alufelg doblo 2004r
    Napisany przez luk_mic998 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-12-2011, 22:55
  2. Stuki pod obciążeniem
    Napisany przez PUNTO_GO na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-06-2011, 23:46
  3. Rzęrzenie silnika przy 2800obr pod obciążeniem
    Napisany przez maroo na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-07-2010, 11:39
  4. Śruby zabezpieczające do alufelg
    Napisany przez NoVi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-03-2010, 22:35
  5. [alternator] Ładowanie pod obciążeniem
    Napisany przez falkor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-01-2010, 17:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana szpilki w piascie

pierscienie centrujace do fiata punto 2

4x98 13

podkladki dystansowe do alufelg

pierscienie centrujace fiat stilo

stilo problem alufelgi

sruba centrujaca fiat

pierscienie dystansowe punto ii

jakie pierscienie do felg fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl