Problem z odpalaniem. Pomocy!

Temat: Problem z odpalaniem. Pomocy!

  1. mboryna napisał:

    Problem z odpalaniem. Pomocy!

    Witam

    Fiata Palio Weekend 1.9 Diesel zakupiłem na początku roku. Po miesiącu zaczęły się problemy. W mrozach miałem duże problemy z odpalaniem, musiałem kręcić z 2 razy żeby odpalił, czasami rozładowywał się akumulator. Nadeszła wiosna. Temperatury obecnie na poziomie +4 a problem z odpalaniem nadal jest. Po nocy muszę rano krecić z 8 sekund, lub za drugim razem odpali. To samo po pracy czyli po godz. 16 jak wsiadam za kółko to jest to samo. Jak stoi kilka godzin to mam problemy z odpalaniem. Świece sprawdzane u dwóch mechaników i powiedzieli, że są ok. Akumulator Centra Plus 62 Ah 540A - poprzedni właściciel miał auto 2 lata i nie wymieniał aku. Dzisiaj pojechałem po żonę do pracy z dziećmi. Zatrzymałem się na poboczu na 5 min, zgasiłem silnik, miałem włączone radio i nawiew zimny. Po ok 5 minutach odpalam, ledwo co zakręcił i odpalił. Zgasiłem, odpalam ponownie... lipa ledwo co zakrecił i nie odpalił, a zakrecił raz i to z ledwością i potem cisza. Za kolejnym razem już nic. Kolega przyjechał podłączyliśmy klemy i nic, nawet nie zakręcił. Pociągnął mnie na sznurku i odpaliłem, przejechałem z 3km, zgasiłem, odpalam, a akumulator jakby był naładowany na 100%, pytanie czemu nie chciał wtedy zakrecić ? chociaż oczko pokazywało, że jest naładowany na fulla. Być moze ten przypadek daje do myslenia, gdzie szukac przyczyny z odpalaniem.

    Moze ktos mi pomoze, czemu tak ciezko odpala auto. Bo ostatnio mnie juz denerwuje bo co chwila sie psuje. W marcu wymienilem termostat, chlodnice + wiatrak, hamulce z tylu, reczny, pasek klinowy, rozrzad, sprezyny w tylnim zawieszeniu, a z odpalaniem nadal to samo.

    Dodam tylko ze jak juz odpali i przejade kilkanascie kilometrow i zgasze, to odpali po ok 1-2 sek krecenia.

    Moze jakies sugestie ? gdzie szukac przyczyny?
    Ostatnio edytowane przez mboryna ; 10-04-2012 o 19:25
     

  2. Ricco napisał:
    Sprawdził bym na twoim miejscu poziom elektrolitu na początek. Później poprawiłbym połączenia masowe na silniku i rozruszniku.
    Jeśli świeczki są dobre to blok jest dogrzany przed startem. ciekawe...
    http://fiatklubpolska.pl/nasze-auta/auto/219
    SIENA BY RICCO...
     
  3. mboryna napisał:
    Cytat Napisał Ricco Zobacz post
    Sprawdził bym na twoim miejscu poziom elektrolitu na początek. Później poprawiłbym połączenia masowe na silniku i rozruszniku.
    Jeśli świeczki są dobre to blok jest dogrzany przed startem. ciekawe...
    a jak sprawdzić poziom elektrolitu ? aku bezobsługowy Centra Plus...
     
  4. Avatar tomxx

    tomxx napisał:
    Dla aku 2-3 lata to dużo...
    sprawdzanie elektrolitu: poprostu podnosisz środek akumulatora i masz korki-odkręcamy... i patrzysz oczami....


    zastanawia mnie czy wałek rozrządu ma dobre ustawione oraz czujnik wałka korbowego...
     
  5. Avatar rieper

    rieper napisał:
    A rozrusznik sprawdzałeś? Może tam są jakieś opory i ciężej pracuje?
     
  6. Avatar yacub

    yacub napisał:
    co do aku to nawet bezobsługową centre futura da sie otworzyc i sprawdzic i dolac wody destylowanej - sprawdził bym na twoim miejscu włąsnie rozrusznik i jeszcze pożyczyc aku na testy tzn nie podpinac po kablach tylko bezpośrednio z innego aku bo ten twój może stawiac opory i dlatego słąbo kreci
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
     
  7. mboryna napisał:
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    co do aku to nawet bezobsługową centre futura da sie otworzyc i sprawdzic i dolac wody destylowanej - sprawdził bym na twoim miejscu włąsnie rozrusznik i jeszcze pożyczyc aku na testy tzn nie podpinac po kablach tylko bezpośrednio z innego aku bo ten twój może stawiac opory i dlatego słąbo kreci
    Zdjąłem pokrywę od aku i na sześć komór w pięciu nie widzę elektrolitu, w szóstej komorze (środkowa) jest elektrolit na równi z płytkami. Ciężko w tej pogodzie to zauważyć, bo nie ma słońca i tylko w tej jednej komorze widziałem, że się odbija światło od elektrolitu, a w pozostałych wyglądało na to, że jest pusto.

    Kupię po pracy wodę destylowaną i uzupełnię wszystkie komory i naładuje aku przez noc. Zobaczymy jutro.

    Myślicie, że to może być winą kręcenia zawsze rano przez 8-10 sekund zanim samochód odpali?
     
  8. Ricco napisał:
    Elektrolit odparowuje bez jakiejkolwiek przyczyny czy kręcisz 2s czy 2min.
    Dolej wody żeby płytki były zalane w każdej celi (strzykawką najlepiej i latarka) i ładuj akumulator na odkręconych korkach żeby gazy miały swobodne ujście.

    I sprawdź tak jak ci mówiłem połączenia masowe jakie idą od akumulatora do rozrusznika, nadwozia, bloku silnika.
    Przez słabe połączenia masowe możesz traci bardzo dużo prądu przy rozruchu jak i podczas jazdy.
    http://fiatklubpolska.pl/nasze-auta/auto/219
    SIENA BY RICCO...
     
  9. mboryna napisał:
    Cytat Napisał Ricco Zobacz post
    Elektrolit odparowuje bez jakiejkolwiek przyczyny czy kręcisz 2s czy 2min.
    Dolej wody żeby płytki były zalane w każdej celi (strzykawką najlepiej i latarka) i ładuj akumulator na odkręconych korkach żeby gazy miały swobodne ujście.

    I sprawdź tak jak ci mówiłem połączenia masowe jakie idą od akumulatora do rozrusznika, nadwozia, bloku silnika.
    Przez słabe połączenia masowe możesz traci bardzo dużo prądu przy rozruchu jak i podczas jazdy.
    dolałem z jakieś 750ml wody destylowanej i ładowałem przez cała noc, rano kręciłem z jakieś 2-3 sek, zobaczę po 16 jak będę kończył pracę czy coś się zmieni, bo przeważnie po takim czasie musiałem kręcić z 7-9 sek.
     
  10. mboryna napisał:
    odpalić odpalił, kręciłem z 2-3 sek, czyli lepiej już niż 8-9 sek, wcześniej było mało elektrolitu, a oczko pokazywało zielony kolor, czyli naładowany, teraz jak zalałem wodą, to patrząc w oczko ciężko dostrzec jaki jest kolor, ale wygląda na to jakby był biały, czyli test
     
  11. Ricco napisał:
    Szczerze to ja w ogóle nie wierzę w te "oczka". nigdy nie zwracałem uwagi na to.

    Jeśli zauważasz poprawę to dobrze, teraz tylko bądź bardziej czujny.
    http://fiatklubpolska.pl/nasze-auta/auto/219
    SIENA BY RICCO...
     
  12. Avatar yacub

    yacub napisał:
    hehe na lato może bedzie jeszcze dobry - tylko włąsnie pilnowac poziomu elektrolitu ale jak bedzie czesto odparowywac to zimą nie pojeździsz trzeba bedzie zaopatrzyc sie w nowy
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
     
  13. mboryna napisał:
    no tak jest lepiej jak pisałem, tylko czy nie powinien odpalać od razu, zamiast kręcić przez 3-4 sek ?
     
  14. Avatar yacub

    yacub napisał:
    musiał byś porówać z innym takim samym silnikiem bo 1,9d trudno znaleść - poszukaj popatrz jaki inny fiat ma taką jednostke
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
     
  15. marcin.b2508 napisał:
    aku to pierwsza sprawa a że długo musisz kręcić to czasami ci się paliwo nie cofa z pompy. i po chwilowym kręceniu jak dobije ciśnienie to odpala. chyba że faktycznie tak słabo kręci że nie może odpalić.
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.