Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena

    Problem z odpalaniem - Fiat Siena 1.6 16v + LPG II generacji

    Witam,
    Założę nowy temat, bo żaden z dotychczasowych nie odpowiada mojemu problemowi. Samochód (jak w tytule) ma problem z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju, ale tylko wtedy, gdy wyłączę go na benzynie. Jeżeli jeżdżę na LPG i wyłączę go wieczorem na tym paliwie to rano odpala za pierwszym razem. Jeżeli przejeżdżę nawet cały dzień na Pb95, rano albo ledwo zapali po długim kręceniu, albo dopiero za drugim lub trzecim razem. Sprawa jest dziwna, bo z reguły z tego co czytam na forach problemy występują przy gaszeniu silnika na LPG, a nie na Pb. Jeżeli auto postoi krótko-problem z zapalaniem w ogóle nie występuje.

    Jeszcze jedno-z reguły po zapaleniu po dłuższym postoju występują takie objawy: silnik włącza się po czym zaczyna nierówno pracować, obroty spadają co raz bardziej i gaśnie. Całość trwa ok. 10s. Jeśli w tym czasie lekko dodam gazu obroty stabilizują się i silnik normalnie pracuje. Sytuacja powtarza się zarówno po zgaszeniu na gazie jak i benzynie, choć po wyłączeniu na LPG jest to znacznie mniej odczuwalne (najczęściej silnik uspokoi się po kilku sekundach i pracuje normalnie-tylko czasem zgaśnie).

    Całość zachowań mojej Sieny tym bardziej mnie dziwi, że największe problemy są po pracy na benzynie, a nie na LPG!!! Ponadto tak jak wspomniałem, nie mam żadnych problemów z zapaleniem jeśli okres postoju jest krótki. Dopiero po długim wystudzeniu silnika zaczynają się cyrki. Co to może być wg. Was? Czy przyczyny szukać raczej w okolicach sterowania silnikiem (przepustnica, silnik krokowy) czy raczej np przy wtryskiwaczach?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jedyne co przychodzi mi do głowy to może jakoś świece inaczej się zachowują na benzynie i stąd potem problem z odpaleniem ale to raczej powinno być odwrotnie (Pb/LPG).. Pojęcia nie mam. Szukałbym po prostu chyba w ciemno - kable, świece, czyszczenie przepustnicy, krokowca itd.. Wtryski raczej ok bo przecież gasisz na benzynie czy na gazie to im robić nie powinno lub wręcz powinno ale z korzyścią na jeździe na Pb..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    No może świece, ale po długim czasie (12h) na postoju to raczej nie powinno być już gazu z cylindrze, a z resztą nawet gdyby był, to zmieszanie go z PB powinno utrudnić uruchomienie auta a nie ułatwić! Poczekajmy, może odezwie się ktoś z jakimś ciekawym pomysłem. No i co z tym szarpaniem, które przechodzi po przegazowaniu??...

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    37
    Auto
    Palio
    Miałem podobne objawy, dodatkowo pompa paliwa pracowała głośno (myślałem, że ten typ tak ma).
    Okazało się że pompa paliwa się zużyła i paliwo po zgaszeniu auta, cofało się do baku. Jak zgasiłem na gazie to wszystko było ok, bo trochę gazu zostawało w przewodzie bo krokowy gazu zamykał a przy odpalaniu podciśnienie go jakoś zasysało, zgaszony na benzynie równało się problemy z odpaleniem (dało się ale trzeba było pompować albo długo kręcić rozrusznikiem). Wymieniłem pompę i pali od strzału
    Sprawdź czy po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka (tak żeby pompa nabiła ciśnienie w układzie paliwowym) auto odpali od pierwszego strzału, jeśli tak to wkład pompy do wymiany.
    Palio 1.2LPG made in Brazil

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Myślałem o pompie ale u mnie np. te 4 sek jak włączona jest pompa to spokojnie cały układ napełni paliwem.. Sprawdź jak kolega maraz88 pisze.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    W sumie to do sprawdzenia pompy paliwa najlepiej założyć manometry na przewód paliwowy i popatrzeć jakie daje ciśnienie i czy go utrzymuje, tylko to już u mechanika wizyta. Spróbuję zapalać po kilkukrotnym zadziałaniu pompą, choć nie ukrywam, że nigdy nie włączam rozrusznika póki pompa nie przestanie działać. Czy chodzi głośno-tego nie wiem, bo nie słyszałem jak to jest u innych. Dziwi mnie tylko jedno-to szarpanie silnikiem po zapaleniu. Przecież wtedy pompa idzie już cały czas, więc nie powinno być problemu, a objaw znika po tym jak dotknę pedału gazu. Stąd moje podejrzenia były nakierowane raczej na przód. Spoko-popróbuję parę razy i się odezwę.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    Mam jeszcze jedno pytanie z ciekawości-jeżeli założy się manometr na dolotowy przewód paliwa pomiędzy pompą a kolektorem i zamkniemy zawór manometru od strony kolektora to powinniśmy zmierzyć maksymalne ciśnienie z jakim pompa tłoczy paliwo do kolektora. Według instrukcji do Sieny to ciśnienie powinno wynosić ok 0.5 bar. Otóż chodzi mi o to czy to maksymalne ciśnienie pojawi się tylko przez chwilę a potem spadnie, czy też powinno być utrzymywane cały czas? Oczywiście chodzi mi o uruchomienie pompy kluczykiem, czyli-pompa pracuje przez chwilę, a potem po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia wyłącza się i nie pracuje cały czas. Co powinno się dziać z ciśnieniem na manometrze jeśli odetniemy odpływ do kolektora??

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    37
    Auto
    Palio
    Taki pomiar może być niebezpieczny dla pompy, jest ona uruchamiana na kilka sekund (bez pomiaru ciśnienia) a za prawidłowe ciśnienie odpowiada zawór regulacyjny przy listwie wtryskiwaczy i sama pompa nabije ile da rade. To, że pompa pracuje prawidłowo i nabija ciśnienie na zgaszonym silniku nie zawsze oznacza poprawne jej działanie. Silnik potrzebuje najwięcej paliwa "na start" dlatego przy niesprawnej pompie, mającej za mały wydatek mogą pojawiać się problemy z rozruchem. W skrajnym przypadku brak odpowiedniego ciśnienia w układzie może powodować szybsze zużycie wtryskiwaczy i zaworu regulacyjnego, który nie będzie się prawie nigdy otwierał.
    Pompa w naszych samochodach powinna utrzymać benzynę w układzie i nie pozwolić jej się cofać do baku.
    Trochę się rozpisałem, ale myślę, że to coś wyjaśni. Sam słuchałem "mechaników po szkole" wymieniłem przewody, świece itp. aż w końcu sam zabrałem się za myślenie co to może być. Rozebrałem pompę i sprawdziłem ją poza samochodem. I to wszystko wyjaśniło, ciśnienie dawała ale z wydajnością było bardzo krucho.
    Ostatnio edytowane przez maraz88 ; 12-09-2012 o 16:35
    Palio 1.2LPG made in Brazil

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    Kolega maraz88 brzmi bardzo przekonywująco, choć jeśli chodzi o sposób pomiaru to akurat jest pomysł z książki "sam naprawiam" do fiata Siena i Palio. Zgadzam się w pełni, że najgorzej to trafić na pożal się Boże mechanikera, który pół samochodu wymieni, a na koniec powie "to ja już nie mam pojęcia o co tutaj może chodzić". Sam się z resztą przekonałem w zeszłym roku, kiedy miałem podobne problemy, z tym że wtedy zakończyło się na regulatorze ciśnienia na listwie. Wtedy również najpierw wymienił filtr paliwa, później świece i kable itd itp.

    Posłuchałem kolegi i spróbowałem zapalić po kilkukrotnym uruchomieniu pompy paliwa i.....nic. Dalej utrudniony i długotrwały zapłon. I co teraz?
    Do głowy przychodzi mi jeszcze, żeby spróbować włączyć rozrusznik póki pompa pracuje, ale mam wrażenie, że jeśli ona jest padnięta to ani tyle nie odpali. Chyba że to np lejące wtryski albo znowu ten regulator.....Z tym że wtedy objaw był taki, że za drugim razem jak uruchomiłem pompę to zapalał od sztycha.... Tym razem jest inaczej.. :/

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2012
    Skąd
    szczecin
    Postów
    2
    Auto
    fiat siena
    Witam mam problem z sieną przy odpaleniu gaśnie oraz podczas jazdy po rozrzaniu jest ok ale obroty jak i przed odpaleniem tak i podczas jazdy nie są reguralne .
    Mam nowy krokowy oraz czujnik temp.
    Co to może być ?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    za mało danych - benzyna gaz ? temperatura silnika ok ?
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Lewe powietrze?
    Ostatnio edytowane przez turek86 ; 16-01-2013 o 23:24


 

Podobne tematy

  1. Fiat Siena 1.2 (LPG) Problem z odpalaniem na cieplym silniku
    Napisany przez fikus na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-12-2012, 00:01
  2. Fiat Doblo 1.9D Problem z odpalaniem
    Napisany przez blasterlws na forum Doblo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 23-06-2012, 22:32
  3. Siena 1.6 16V Dziwny problem z odpalaniem
    Napisany przez TomiCBR na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-02-2012, 02:00
  4. Problem z odpalaniem - Fiat Palio 1.6 16v + LPG
    Napisany przez radi. na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-02-2012, 10:30
  5. Siena 1.4 problem z odpalaniem
    Napisany przez melipone na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-12-2011, 15:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

pompa paliwa fiat siena 1.6 16v

fiat siena problem z odpaleniem

problem z odpalaniem rano fiat 1.2

fiat siena 1.6 16v nie odpala

fiat siena problem z odpalaniem

fiat palio 1 6 problem z odpalaniem

silnik na gazie problemy z odpaleniem rano

fiat doblo 1.6 problem

Siena lpg problem

fiat siena 1.6 nie chce odpalac

siena problem z odpaleniem

wtryskiwacz paliwa brazil kabel

fiat siena problemy z odpaleniem

pompa paliwa fiat siena 1.6

fiat siena pompka paliwa problem

fiat siena lpg

fiat doblo 1.6 16v problem z odpaleniem

silnik uruchamia sie za drugim razem

fiat siena 1.6 16v pompa paliwa forum

problem z odpalaniem fiat siena 1.6

fiat siena gaz problem z odpalaniem w zimie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl