Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2018
    Skąd
    Kujawski-Pomorskie
    Wiek
    31
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Siena
    Rocznik
    2000

    Problem z chłodzeniem

    Kilka dni temu kupiłem Fiata Siene 1.2 8v z 2000r. Wszystko było ok, do dzisiaj. Po trasie ok 16km gdy zgasiłem silnik płyn chłodniczy w zbiorniczku zaczął bulgotać i „syczeć” spod korka oraz poziom płynu podniósł się prawie do samego korka (po dłuższej chwili zszedł do ok połowy) na wskazówce w samochodzie miałem temperaturę poniżej normalnej wiec nie przejąłem się tym zbyt mocno, podczas powrotu do domu tą sama trasa silnik zacząć dziwne pracować, charczał i warczał gdy dodawałem gazu, później objawy tylko się nasiliły wiec z obawy zjechałem i otworzyłem maskę, płyn w zbiorniczku jakby się gotował, wentylator nie działał w tym momencie a zostawiłem włączony silnik i znów zjawisko z podniesieniem się poziomu płynu do korka a po zgaszeniu silnika spadło aż do minimum. Macie jakieś pomysły co to może być ? Z Gory dzieki za pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Wymulacz Zobacz post
    Macie jakieś pomysły co to może być ?
    Pomysły są, ale ty potrzebujesz mechanika a nie pomysłów.
    Po pierwsze nie kontynuuj tych eksperymentów, bo będzie do wymiany uszczelka pod głowicą (o ile już nie jest). Po drugie nie bardzo wiem jak bez warsztatu sprawdzić np działanie pompy wody i sterowania wentylatorem, niby da się ale trzeba jednak pewnej wiedzy/umiejętności i jakichś narzędzi. Termostat też do sprawdzenia, w zasadzie jako jedna z pierwszych rzeczy.

    Cytat Napisał Wymulacz Zobacz post
    Kilka dni temu kupiłem Fiata Siene 1.2 8v z 2000r.
    Wiesz kiedy był robiony rozrząd? oraz inne podstawowe czynności serwisowe?
    Bo jak nie, to będą wydatki. A niska wartość auta powoduje że zrobienie czegokolwiek poważniejszego niż wlanie paliwa i uzupełnienie płynu do spryskiwaczy może przekroczyć wartość pojazdu.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2018
    Skąd
    Kujawski-Pomorskie
    Wiek
    31
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Siena
    Rocznik
    2000
    Oleje i filtry były wymienione przeze mnie, nie wiem niestety co z rozrządem

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Wymulacz Zobacz post
    nie wiem niestety co z rozrządem
    No to masz problem, bo pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu i zasadniczo tylko przy wymianie paska się ją wymienia (poza awariami). Więc jeśli rozrząd było robiony wieki temu, to z pompą różnie może być. Zresztą często zdarza się że mechanicy "po taniości" robią rozrząd bez wymiany pompy, i wtedy to jest już ruletka. Albo padnie, albo nie ... nikt nie zgadnie.
    Wskaźniki temperatury w tych modelach Fiata są znane z tego że pokazują co chcą, ten typ tak ma. Podejrzewam że poza problemami z załączaniem wentylatora jest jeszcze coś do naprawy, zastanawiam się od czego zacząć i czy to ma sens.
    Jesteś w stanie coś zrobić sam? jakieś podstawowe narzędzia, miernik, lampka na drucie, termometr cyfrowy? Bo wiesz, "na czuja" i "na dotyk" niby też można ale skuteczność takich napraw jest wątpliwa.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Gdyby pompa wody nie działała, to poziom płynu raczej nie rósł by tak szybko, a wskazówka na desce by skoczyła poza normę...

    Pytania:

    1. Czy grzanie w środku działa normalnie? - Jeśli tak, to znaczy, że pompa działa.
    2. Czy chłodnica dużego obiegu jest ciepła? - Jeśli nie, to może być uszkodzony w pozycji zamkniętej termostat. Wentylator się nie włącza, bo czujnik nie widzi wzrostu temperatury.
    3. Czy podobne objawy pojawiają się kiedy korek od zbiorniczka wyrównawczego jest odkręcony? - Jeśli tak, to układ jest niedrożny. Powinieneś zaobserwować powrót płynu do zbiorniczka.
    4. Czy autko zaczęło kopcić? - Jeśli tak, to uszczelka pod głowicą może być do wymiany.
    5. Czy poziom oleju jest prawidłowy? - Jeśli nie, tzn. jest go za dużo, to na pewno uszczelka pod głowicą jest do wymiany.

    Każdy z objawów może być traktowany pojedynczo, a może też nałożyło się akurat kilka na siebie. równie dobrze problem może być w czymś, o czym tutaj nie pisaliśmy.
    Tak czy siak, sam może sobie zrobić tylko przybliżoną diagnozę kierując się moimi pytaniami. Naprawą i tak pewnie zajmie się warsztat...

  7. #6
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Wentylator się nie włącza, bo czujnik nie widzi wzrostu temperatury.
    Na chłodnicy jest bimetaliczny włącznik wentylatora, ten układ omija całe sterowanie obrotami (jest podłączony do plusa z akumulatora, nie po stacyjce). Nie zadziała poniżej 100 °C (czy tam 98?), to prawda. Natomiast jeśli chłodnica jest naprawdę gorąca to działa nawet po wyłączeniu silnika. Chyba że jest uszkodzony, czego nie wykluczam. Po prawdzie to widziałem już Siene w której były uszkodzone wszystkie elementy w układzie wentylatora z wentylatorem włącznie, a sytuacje kiedy do wymiany jest więcej niż jedno coś (w sterowaniu wentylatorem) są w tej chwili raczej normalne.

    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Gdyby pompa wody nie działała, to poziom płynu raczej nie rósł by tak szybko, a wskazówka na desce by skoczyła poza normę...
    Teoretycznie masz rację, ale widziałem podobne przypadki. Te auta są już pełnoletnie, zdarzają się uszkodzenia które w nowszych pojazdach raczej nie występują.


 

Podobne tematy

  1. Sei 1.1 2003 problem z chłodzeniem
    Napisany przez szymon654 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-12-2017, 01:49
  2. Problem z chłodzeniem
    Napisany przez Robo9123 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-03-2016, 16:05
  3. Problem z chłodzeniem silnika
    Napisany przez LaVolpe na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-10-2015, 17:48
  4. Bravo 1,6 16V - Problem z chłodzeniem
    Napisany przez Dża na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-06-2015, 14:32
  5. Problem z chłodzeniem
    Napisany przez Mojzesz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 17-11-2013, 02:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl