Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2012
    Skąd
    Tczew
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.9 D

    Pasek klinowy czy napinacz?

    Z jakieś 3 miesiące pasek klinowy zaczął się przecierać więc wymieniłem na pasek Bosha. Od tamtej pory podczas odpalania samochodu słychać jak piszczy pasek, gdy jest wilgotno lub jak pada deszcze to pisk jest bardzo głośny, po przejechaniu ok 5-10 km pisk ustępuje, jest prawdopodobnie minimalny. Pytanie czy to wina paska czy napinacza? Pryskałem WD40 i pomagało,, ponieważ na początku piszczało bardzo głośno i długo. Mechanik twierdził, że to wina napinacza, zamoczył nawet go na 2 dni w oleju, nie było pisków przez jakies 3 dni i potem znowu sie pojawily i zastanawiam sie co teraz wymienic ? wczesniejszy mechanik co wymienial pasek o ile pamietam mowil ze napinacz tez wymienil, zmienilem mechanika i on twierdzi ze to wina napinacza i wg niego nie jest nowy i nikt go nie wymienial.

    Moze ktos mial podobny przypadek i wie od czego to moze byc ? czy moze to byc wina paska ? czy przy wymianie paska zawsze wymienia sie napinacz ? wiadomo koszt paska to w granicach 80zl, napinacza w granicach 180zl.

    Zapewne moze to miec wplyw na ladowanie akumulatora itd. bo skoro piszczy to chyba sie slizga na rolkach.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    27
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    A czy od wymiany było regulowane napięcie paska? W pierwszym okresie eksploatacji wyciąga się nieco i należy to skorygować, czyt. wyregulować :-).

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2012
    Skąd
    Tczew
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.9 D
    Cytat Napisał mielinski Zobacz post
    A czy od wymiany było regulowane napięcie paska? W pierwszym okresie eksploatacji wyciąga się nieco i należy to skorygować, czyt. wyregulować :-).
    z tego co wiem to ten napinacz napina automatycznie pasek i nie ma regulacji manualnej

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    27
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Nie znam namacalnie konstrukcji przy Dieslu, ale paski klinowe zwykle nie mają samoregulacji, a nawet jeśli, to ma ona jakieś granice swojej pracy, więc jeśli pasek będzie za luźno wstępnie naciągnięty, to i tak będzie się ślizgać. Ja bym zerknął, czy nie jest ruchoma obsada alternatora lub czy wzmiankowany napinacz nie ma regulacji.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2012
    Skąd
    mielec
    Postów
    5
    Auto
    Palio
    Jak najbardziej trafne uwagi ale ja bym jeszcze dodatkowo zastanowił się nad mechanikami i jakością ich usług bo sprawa wydaje się banalna. Dodatkowo mała uwaga jeśli rolka/napinacz będzie zużyta to przede wszystkim będzie głośno pracowała "szumiała" a do pisku to będzie raczej nie podobne. Bardzo często wielu mechaników twierdzi, że należy to czy tamto po prostu trzeba mieć jeszcze swój rozum i wszystko zależy od tego czy potrafimy sami coś zrobić przy samochodzie czy nie. Jeżeli wymiana samego napinacza była by skomplikowana i polegała na demontażu wielu elementów z utrudnionym dostępem to można rozważyć jej wymianę z paskiem gdyż ewentualna późniejsza wymiana będzie nas kosztować dodatkową robociznę . Jeżeli natomiast dostęp jest bezproblemowy i można to zrobić w każdej chwili w ciągu kilku minut to po co ją wymieniać jeżeli jest sprawna. To jest jak z planowaniem głowicy po jej zdjęciu, większość mechaników powie że zawsze trzeba planować. Prawda jest taka, że musi być spełniony warunek płaskości powierzchni głowicy i od niego zależy planowanie głowicy.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,519
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    skoro jest napinacz to paska regulować nie trzeba - od tego jest napinacz. U mnie też piszczało i w konsekwencji trzeba było napinacz i pasek wymienić (tyle że wielorowkowy). Było to słychać przy małych obrotach. Nie wiem co napędza u Ciebie pasek ale lepiej z tym nie czekać. Jeśli napinacz w końcu stanie i zrzuci pasek to może być dopiero wtedy bieda (np. jeśli jest pompa wody).
    Jaki przebieg i czy napinacz jest oryginalny?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2012
    Skąd
    Tczew
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.9 D
    przebieg 162000, miałem tylko wymieniany pasek na Boscha, co do napinacza to nie wiem kiedy był wymieniany (choć poprzedni mechanik wspominał, że wymieniał a aktualny twierdzi, że nie był wymieniany), auto mam od końca grudnia 2011, jeśli na dworzu pada deszcz to wtedy piszczy mocno jak przestanie padać, wystarczy, że jest mokro, jak tylko wyjdzie słońce to po kilku km przestanie piszczeć, choć nie raz mam wrażenie że leciutko piszczy i słychać tylko z lekka w kabinie samochodu, dzisiaj pogoda beznadziejna, raz padało, raz słońce, więc raz piszczał kilka km, potem nie i potem znowu

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2012
    Skąd
    Tczew
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.9 D
    zauważyłem, że na pasku robią się dziwne nacięcia, zamieszczam fotkę, może ktoś miał podobny problem ? może mam zły pasek założony skoro zaczyna pękać a przejechałem na nim z 2000 km, stad te dziwne piski, normalnie powinien być gładki z tej strony, tak jest na połowie paska, a na drugiej przebijają rowki


    IMG_20120611_104508.jpg

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    On trochę wygląda jakby go ścierało jakaś rolka napinacza czy coś..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2012
    Skąd
    Tczew
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.9 D
    wymienił mi dzisiaj mechanik pasek klinowy oraz napinacz, przejechalem z 4 km i zaczelo po malu znowu piszczec, po czasie troche mocniej az dojechalem do domu, od czego moze byc to piszczenie ? bo juz mnie denerwuje ta sytuacja

  12. #11
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    moze któas rolka stawia opór i pasek sie ślizga i wyciera moc auto ma taką samą?
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2012
    Skąd
    Tczew
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.9 D
    pekl pasek tym razem, samochod w warsztacie, mechanik sprawdzil wszystkie kola i sa rowne, sprawdzil kolo od altka i stwierdzil ze obraca sie w jedna strone a powinno tez odbijac i mowil ze to moze byc to, ale nie daje gwarancji 100%, co wy na to ?

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Koło od altka jest pasowe i ze sprzęgłem,obracać powinno się w jedna stronę wg mojej wiedzy.

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2012
    Skąd
    Tczew
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.9 D
    aha to byc moze to nie to, no mowil ze jest z sprzegielkiem, koszt 200zl

    z innej strony:

    na alternatorze stosuje się dwa różne systemy. Pierwszym z nich jest sprzęgło jednokierunkowe OWC (z ang. One Way Clutch). Drugi wykorzystuje sprzęgiełko alternatora OAD (z ang. Overruning Alternator Decoupler). Sprzęgło jednokierunkowe OWC może obracać się swobodnie w jednym kierunku, natomiast blokuje się w kierunku odwrotnym. Różnica w sprzęgle OAD polega na tym, że zezwala ono na niewielki kąt obrotu w kierunku przeciwnym. Jest to bardzo korzystne przede wszystkim podczas spadków prędkości obrotowej silnika, np. przy jego wyłączaniu lub zmianie biegów.
    no a tu przy kole jest sprzęgiełko

    z http://autokult.pl/2011/10/30/wolne-...-i-diagnostyka
    Ostatnio edytowane przez mboryna ; 02-08-2012 o 18:53

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Po Vin sprawdź w eper

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. pasek klinowy 1.7D
    Napisany przez bogdan-gos na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-12-2011, 10:56
  2. [osprzęt silnika] Dziwny pisk - pasek klinowy?
    Napisany przez aethalyste na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-01-2011, 21:21
  3. Pasek klinowy
    Napisany przez wojtek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-09-2010, 12:35
  4. pasek klinowy
    Napisany przez FILU284 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-08-2009, 11:11
  5. Pasek klinowy alternatora
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-07-2008, 08:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

pasek klinowy sie slizga

megane scenic pasek sie slizga

pasek klinowy fiat siena

napinacz siena

napinacz paska klinowego

napinacz w samochodzie

napinacz i pasek alternatora megane scenic rysunek

co ile wymienia pasek napinacza w samochodzie

napinacz piszczy

napinacz paska wielorowkowego fiat siena

jak wyregulowac pasek alternatora we fiacie uno

dlaczego piszczy pasek w samochodzie

regulacja paska paska klinowego przy alternatorze fiacie uno

schemat paska klinowego fiat 1.9d jtd

wymiana paska alternatora palio weekend

piszczy napinacz

fiat siena naprawa wym. paska alternatorapiszczy nowy pasek od alternatora fiat unowymiana rolki fiat sienapalio piszczy pasekpiszczenie paska cingucento

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl