Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    24
    Postów
    3
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    Rocznik
    1998

    [Palio Weekend 1.6] Utrata mocy po deszczu, nierównomierna praca silnika, kulenie

    Samochód: Palio Weekend 1.6 16V, 1998 r.

    Wstępnie powiem, że samochód został zakupiony dwa miesiące temu, jednak do dzisiaj nie udało się naprawić tej usterki, dlatego szukam pomocy tutaj.

    Objawy: Podczas jazdy w deszczu (lub jakiś czas po tym, jak przestanie padać) samochód traci moc (nawet gdy pedał gazu jest dociśnięty do końca, to silnik nie przekracza 1500rpm), na niskich obrotach nie da się jeździć, dopiero jak silnik wejdzie na wysokie obroty (co zajmuje mu naprawdę dużo czasu) to pracuje lepiej (też nie idealnie).

    Gdy samochód stoi na biegu jałowym słychać kulenie silnika (delikatnie stuka), nieco trzęsie autem (z grubsza dzieje się to po deszczu, lecz czasem się tak zdarza przy normalnej pogodzie). Po kilkuminutowej jeździe na wysokich obrotach (4000 - 5000 rpm) silnik zaczyna pracować normalnie (wysuszył się).

    Samochód również bardzo słabo przyspiesza (niezależnie od pogody) - trzymając pedał gazu "do dechy" auto rusza powoli, a jak wejdzie na około 2500rpm to nagle zaczyna pracować jak zwariowane, a opony boksują.

    Raz zdarzyło mi się, że jak na siłę jechałem w deszczu (zależało mi na powrocie do domu, a byłem stosunkowo blisko) to leciał biały dym spod maski. Jednak po zatrzymaniu się na chwilę problem nie powrócił. Nie jestem pewien czy jest to powiązane z poprzednimi usterkami - wtedy w aucie miałem jeszcze zepsuty termostat (silnik się nie dogrzewał, więc jak dla mnie to nie wina termostatu).

    O dziwo jak wymieniałem termostat (trochę płynu chłodzącego się wylało na otaczające termostat urządzenia) silnik przez pewien czas miał problem z trzymaniem obrotów (zauważyłem to przy odpowietrzaniu). Kilkakrotnie obroty spadły z 3500rpm na 1500-2000rpm, jednak po kilkunastu sekundach usterka zanikła.

    Prawie bym zapomniał - przy włączaniu silnika czasem kręci przez kilka sekund zanim odpali. Jak już jest rozgrzany, to raczej odpala od razu.

    Co zostało wymienione:

    • Filtry: oleju, paliwa, powietrza
    • Układ zapłonowy (świece NGK, przewody TESLA, cewka BOSCH)
    • Akumulator
    • Termostat

    Jakieś rady?
    Ostatnio edytowane przez zeroDude ; 01-06-2013 o 18:41



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Sprawdź naciąg linki gazu. Auto ma lpg?

  4. #3
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    w jakim stanie pompa paliwa ? nie zapala sie zadna kontrolka na pulpicie ?

    no i własnie ma LPG ? może sonda kuleje
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    24
    Postów
    3
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Auto bez LPG, linka gazu odpowiednio naciągnięta.

    Żadne kontrolki się nie świecą, pompa działa bez zarzutów. Czy to może być wina krokowca?
    Ostatnio edytowane przez zeroDude ; 03-06-2013 o 11:11

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    nie krokowiec jest tylko do biegu jałowego reguluje ci ilość obrotów na biegu jałowym. co ciekawe masz podobny problem do mnie bo mi sie to dzieje przy każdej jeździe podczas nagrzewania silnika.
    Co do dymu to dymił ten płyn chłodniczy co sie wylał.

    Podepnij go pod komputer u elektronika jakiegoś dobrego. I udaj sie z nim na jazdę próbną z podpiętym komputerem. Możliwe ze to czujnik powietrza zasysanego

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Biały dym spod maski mógł właśnie pochodzić z układu chłodzenia. Nie ubywa/przybywa płynu? Temperatura silnika jest na odpowiednim poziomie podczas jazdy? Trzeba sprawdzić czy czujniki temperatury silnika i wspomniany czujnik temperatury zasysanego powietrza w dolocie czy są sprawne. Poza tym jeszcze czujnik położenia wału korbowego. Jednak stawiam na ten drugi
    Ostatnio edytowane przez turek86 ; 03-06-2013 o 19:06


 

Podobne tematy

  1. Dziwna praca silnika, drżenie samochodu, brak mocy i inne
    Napisany przez SZOPENRAPU na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 06-02-2013, 19:47
  2. Fiat Brava 1.6 16V - Nagła utrata mocy
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-03-2012, 20:40
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-12-2010, 20:55
  4. nierównomierna praca silnika
    Napisany przez tad42 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-10-2010, 02:55
  5. utrata mocy i dziwne drgania
    Napisany przez s_m na forum Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-04-2010, 22:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nagla utrata mocy w deszczu

palio weekend brak wysokich obrotow

trzesie sie silnik przy deszczu

fiat palio weekend moc

czujnik zasysanego powietrza fiat brava 1.6 98

auto traci moc na deszczu

stuki w silniku spadek mocy palio weekend

auto traci moc stuka w silniku fiat brav

jazda w deszczu drzenie auta

bialy dym z pod maski silnik klekocze na niskich obrotach

we fiacie brak mocy na deszczu

malo mocy w silnku palio weekend

fiat seicento traci moc trzesie

seicentobtraci moc na 3 w czasie deszczu

przy deszczu silnik traci obroty

auto drga na gazie na deszczu

utrata mocy silnika fiat 1.6 16v

silnik dziwnie pracuje po deszczu

brak mocy silnik deszcz

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl