Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    mli
    mli jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2013
    Skąd
    GWE
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Palio Weekend EL 1.2 16V
    Rocznik
    2002

    Angry Palio - dziwne zachowanie na LPG

    Witam Forumowiczów. Od kilku miesięcy jestem właścicielem Palio 1.2 16V 80KM. W aucie jest instalacja sekwencyjna LPG. Od dwóch tygodni mam problem z jazdą moim autem. Problem objawia się następująco:
    - podczas jazdy na LPG przy większych prędkościach (pow. 90-100 km/h) przy dodaniu gazu zaczyna szarpać i zwalnia zamiast przyspieszać
    - świeci się kontrolka check, a kiedy zaczyna szarpać kontrolka zaczyna mrugać
    - szarpie również pod obciążeniem - podjazd z taką prędkością pod wzniesienia
    - kiedy auto zaczyna szarpać i przełączę je na benzynę objawy ustają, auto zaczyna przyspieszać normalnie
    - po dłuższej jeździe przy lekkim operowaniu gazem (niedopuszczaniu do szarpania) przy wrzuceniu luzu lub chęci redukcji biegu, obroty spadają do zero i auto gaśnie. Natomiast kiedy hamuje silnikiem przez chwilę i potem zredukuje bieg lub wrzucę luz - auto nie gaśnie
    - mam wrażenie, że objawy są wtedy, kiedy wciskam mocno gaz i chcę nadać autu duże obroty silnika - jakby miał za dużo gazu, jakby go zalewało
    - podczas jazdy na benzynie - objawy te nie występują
    - czasami zdarza się, że autu falują miarowo obroty w granicach ok. 800-1000 - zdarza się to i na LPG i na benzynie
    - im niższa temperatura na dworzu tym bardziej objawy się nasilają
    - delikatnie operując gazem, jeżdżąc spokojnie do 90 km/h objawy nie występują, chyba że muszę przyspieszyć lub podjechać pod górkę i dodaję gazu - wtedy znów się zaczyna
    - raz zaraz w momencie szarpania musiałem się zatrzymać i wyłaczyć silnik. Po 2-3 minutach był problem z uruchomieniem auta. Trzeba było kręcić dłużej niż zawsze i przegazować kiedy zapalił, oczywiście na PB

    Byłem z nim u gazownika na regulacji - wymieniono oba filtry, dokonano regulacji. Zczytano błąd - wypadanie zapłonów. Skasowano go i przez tydzień auto jeździło dobrze. Po czym któregoś dnia znów zaszarpało. Zaświeciła się kontrolka, ale po kilku minutach zgasła. Niestety wkrótce znów się zapaliła i się ciągle świeci.

    Mam pytanie czy te objawy wskazują na ustawienie LPG, czy z układem zapłonowym coś nie tak ? Dodam, że auto na benzynie jeździ poprawnie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Ja powiem tak całkiem ogólnie, do lpg układ zapłonowy musi być perfekt, może być tak że na benzynie auto jeździ całkiem poprawnie wg nas ale po przejściu na lpg już nie. Sprawdź układ zapłonowy czy jest wszystko sprawne na 101%, a potem dopiero zajmij się gazem.

  4. #3
    mli
    mli jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2013
    Skąd
    GWE
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Palio Weekend EL 1.2 16V
    Rocznik
    2002
    Czyli świece, kable i cewka. Zacznę od świec bo najtańsze z tej trójki, potem te dziwaczne kable a na koniec zostawię cewkę.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Tu nic nie jest dziwaczne, sprawny zapłon ważny tak samo jak rozrząd jeżeli chcesz normalnie jeździć ...

  6. #5
    mli
    mli jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2013
    Skąd
    GWE
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Palio Weekend EL 1.2 16V
    Rocznik
    2002
    No i wymienione - bez zmian, dalej szarpie. Jakieś sugestie Koledzy ?

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał mli Zobacz post
    No i wymienione
    Ale co świece czy kable i cewkę też?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    mli
    mli jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2013
    Skąd
    GWE
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Palio Weekend EL 1.2 16V
    Rocznik
    2002
    Wymieniłem kable i świece. Cały czas to samo. Gazownik znów skasował błąd, dokonał autoadaptacji i przez dobę auto nie gasło, miało jakby więcej siły. Potem znów to samo. Dodatkowo te obroty - i na gazie i na benzynie po odpaleniu chwilę jest OK i nagle takie jakby szarpnięcie i obroty falują tak 700-1000. Po chwili wszystko się uspokaja i za moment znów szarpnięcie i falowanie.

    Zastanawiam się - może rozrząd przeskoczył ?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    Głowno
    Postów
    530
    Auto
    Fiat Palio 1.4 1998r
    Rozrząd jak by ci przeskoczył, to albo by wcale nie odpalił, albo by telepało silnikiem cały czas
    [COLOR="#EE82EE"]"Większość z nas lubi prędkość, ale wszyscy powinniśmy pamiętać, że ktoś czeka na nas w domu" [/COLOR]

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Ja bym jeszcze sprawdził/podmienił czujnik temperatury zasysanego powietrza i silnik krokowy oraz czy rozłącza benzynę podczas pracy na gazie.

  11. #10
    mli
    mli jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2013
    Skąd
    GWE
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Palio Weekend EL 1.2 16V
    Rocznik
    2002
    No i wszystko jasne. To nie kable, świece, cewki, rozrząd. To reduktor się kończy. Zamarza podczas jazdy przy dużym zapotrzebowaniu silnika na LPG (górki, duże prędkości), a po przełączeniu na Pb odmarza. Przysłonięcie wlotu powietrza poprawiło sprawę, temp wyższa na dworzu też poprawia sytuację. Nie mniej jednak - szykuję się do wymiany reduktora.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Reduktor się tak nie powinien zachowywać ... dziwne to. Przecież jak piszesz "zapotrzebowanie na lpg" nie ma nic do tego. Silnik chodzi to reduktor jest grzany/chłodzony przez układ chłodzenia.

  13. #12
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    978
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał mli Zobacz post
    To reduktor się kończy. Zamarza podczas jazdy przy dużym zapotrzebowaniu silnika na LPG (górki, duże prędkości), a po przełączeniu na Pb odmarza. Przysłonięcie wlotu powietrza poprawiło sprawę, temp wyższa na dworzu też poprawia sytuację.
    Objawy uszkodzenia termostatu, zapowietrzenia układu, albo źle dobrana (zamontowana?) instalacja LPG.

    Nie mniej jednak - szykuję się do wymiany reduktora.
    Podaj model obecnie używanego reduktora.
    Sprawdź jak zmienia się temperatura wody na dolocie do parownika w czasie normalnej eksploatacji. Da się to zrobić w prosty sposób (aczkolwiek metodami "partyzanckimi"), wystarczy dowolny termometr elektroniczny z zakresem do 100°C i czujnikiem na kabelku 1,20-1,50m (czujnik można przykleić taśmą do wężyka doprowadzającego ciepłą wodę do parownika). Po kilku minutach temperatura powinna przekroczyć 80°C, i trzymać tą wartość (czasem występują wahania +/- 10°). To znaczy teoretycznie ma być więcej, ale w praktyce nie mierzysz w ten sposób temperatury cieczy tylko temperaturę zewnętrzną wężyka w którym płynie co zaniża wskazania - dla sprawdzenia wystarczająco dokładny pomiar. Celowo proponuję użycie termometru zamiast odczytu z zamontowanych czujników (przez interfejs diagnostyczny ECU albo LPG), pomiar tego typu jest "niezależny" od ewentualnych błędów komputera albo fabrycznego czujnika temperatury. Można użyć nawet termometru z biedronki czy innego tesko, oczywiście sprawdzając uprzednio czy w ogóle reaguje na temperaturę a jego wskazania chociaż z grubsza wyglądają prawdopodobnie.
    Ile lat ma ta instalacja LPG? jaki przebieg? reduktor był naprawiany/regenerowany?

  14. #13
    mli
    mli jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2013
    Skąd
    GWE
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Palio Weekend EL 1.2 16V
    Rocznik
    2002
    No więc tak. Temperaturę reduktora sprawdzaliśmy podczas jazdy za pomocą laptopa podpiętego do instalki LPG. W momencie depnięcia gazu stopniowo temperatura spadała nawet do 20 stopni. Po ponownym przejściu na benzynę, reduktor ocieplał się do ok. 80 stopni. Po kolejnej zmianie, przy spokojnej jeździe temperatura reduktora wahała się lekko, ale kiedy zaczynaliśmy jeździć ostrzej lub w warunkach autostrady temepratura znów się obniżała do tych ok. 20 stopni, a to dla gazu za zimno. Słowem zimno gazu przy dużym poborze ochładzał płyn chłodniczy w reduktorze nawet do 20 stopni, a kiedy gaz nie leciał (jechaliśmy na Pb) reduktor grzał się znowu do 80 stopni.

    Instalka Elpigaz sekwencja chyba Stella, 7 letnia, przebieg jakieś 150.000 km. Myślę, że reduktor nie była ani wymieniany ani regenerowany.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Więc albo reduktor jest źle zamontowany, albo masz niesprawny układ chłodzenia.

  16. #15
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    978
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał turek86 Zobacz post
    Więc albo reduktor jest źle zamontowany, albo masz niesprawny układ chłodzenia.
    Dokładnie.

    W moim reduktor po przebiegu 200k km pracował poprawnie przy temperaturze powietrza -15°C, bez naprawy czy regeneracji. W paru autach z instalacją LPG widziałem problemy typu "niedogrzany parownik", zawsze była jakaś konkretna przyczyna. Może to być uszkodzenie parownika - nie uwierzysz ile jest w nim syfu po takim przebiegu! aż dziwne że niektóre nadal działały (z moim własnym włącznie), kamienia i osadu "gazowego" może być napchane "do pełna". Z tym że takie problemy rozwiązuje regeneracja, w przypadku typowych urządzeń koszt około 150 zł (materiał plus robocizna, chyba że gazownik ma duże potrzeby i w związku z tym gruby cennik). Równie prawdopodobne jest zapowietrzenie albo zabrudzenie układu chłodzenia i/lub węży doprowadzających wodę do parownika. Dowcip polega na tym, że jak by nie kombinować to w Palio/Sienie (i wielu innych samochodach) reduktor zawsze będzie jednym z najwyżej położonych elementów układu chłodzenia - a odpowietrznika na nim nie ma! Stąd "wrodzona skłonność" do zapowietrzania się nawet przy drobnych nieszczelnościach układu (wystarczy że kapie z zaworu nagrzewnicy, po jakimś czasie parownik będzie zapowietrzony). A w kwestii montażu i doboru elementów ... no cóż, widziałem już reduktory o wydajności 2x większej niż potrzebna dla zasilania silnika 1,2 (nieważne 75 czy 85 KM). Ale nie to jest najgorsze, bo w sumie taki "za duży" parownik pracuje PRAWIE normalnie (chociaż są problemy z regulacją) - najwięcej błędów robią instalatorzy przy wyborze miejsca pod reduktor i przy prowadzeniu węży łączących z układem chłodzenia. Widziałem już podłączenie ZA nagrzewnicą i podłączenie do "dużego" obiegu chłodzenia. Nic mnie już nie zdziwi. Chyba nic?!?

    Pomiar temperatury przez interfejs diagnostyczny LPG jest poprawny (bo mierzy temperaturę parownika dokładniej), ale ma dwie wady:
    - czujnik może być uszkodzony
    - mierzymy temperaturę obudowy parownika a nie temperaturę cieczy
    Czyli wiesz że coś źle działa, ale bez rozebrania nie dowiesz się co i dlaczego. Pomiar temperatury wody dochodzącej do reduktora daje więcej informacji, bo jak widzisz że woda ma te 80°C a parownik "zamarza" to praktycznie można już zamawiać zestaw naprawczy (prawie na pewno układ podgrzewający jest niedrożny). Oczywiście przy założeniu że wcześniej wykluczyliśmy zapowietrzenie.

    Prawdopodobnie trzeba regenerować reduktor (wymiana zestawu naprawczego plus dokładne czyszczenie), przebieg jest stosunkowo duży. Tylko najpiw trzeba znać przyczynę problemu, a dopiero potem wymieniać czy naprawiać. Takie jest moje zdanie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dziwne zachowanie silnika
    Napisany przez d0m3l na forum Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-11-2012, 17:13
  2. Dziwne zachowanie Bravki
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-08-2010, 21:51
  3. dziwne zachowanie głośnika
    Napisany przez kowal na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-07-2010, 16:07
  4. 1.4 12v + lpg dziwne zachowanie
    Napisany przez hajle na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-09-2009, 16:41
  5. Dziwne zachowanie auta
    Napisany przez mikusz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-02-2009, 08:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat palio 1.2 szarpie na gazie

czyjnik powietrza palio1.2 16 v

objawy uszkodzonego termostatu fiat palio

palio gaz szarpie na gazie

fiat palio 1.2 16v czujnik temperatury powietrza zasysanego

reduktor instalacji gazowej palio 1.2

szarpie - lpg stella

objawy uszkodzonego czujnika temperatury fiat palio 1 2

fiat palio szarpie na lpg

parownik lpg do sieny

jaki reduktor lpg fiat palio 12

fiat palio weekend przerywa na gazie

swieci check i szarpie na gazie palio

Reduktor gazu fiat palio weekend

zapowietrzona instalacja chlodnicza palio wekend

wymiana reduktora fiat siena

czujnik zasysanego powietrza palio 1.2

zalewanie gazem silnika palio 1.2

lpg fiat palio

palio szarpie na gazie

instalacja sekwencyjna falujace po przejsciu na lpg

szarpie fiat palio weekend gaz

http://www.iparts.pl