Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    81
    Auto
    Palio 1.6 HL

    Nierówna praca na zimnym silniku

    Witam!
    przeglądałem forum ale nie znalazłem identycznego tematu.
    Otóż od jakiegoś czasu moje Palio 1.6 16V z 1998r. źle chodzi na zimnym silniku. im zimniej na zewnątrz tym gorzej pracuje silnik, a dokładnie po odpaleniu samochodu silnik pyrka z wydechu ( troche jak dwusów) niby obroty są równe chociaż czasami potrafia pofalować. po delikatnym dodaniu gazu obroty maleją ( jak doda się wiecej jest ok) po ruszeniu silnik potrafi czasami przymulić czyli mimo dodawana gazu dławi się i nie jedzie ( tylko przez chwile). dzieje sie tak tylko z 1-2 km po ruszeniu, potem jak silnik się już troche zagrzeje wszystko jest ok.

    Wymienione niedawno były świece, filtr oleju,powietrza i paliwa, olej ( elf 10W40) cewka zapłonowa. czyściłem silniczek krokowy ( być może nie umiejętnie), gdy auto było u różnych mechaników prosiłem żeby zwrócili na to uwage, żaden nie podął diagnozy a tylko przypuszczenia ( silniczek krokowy, zawieszający się zaworek na którymś cylindrze , uszczelka pod głowicą) na komputerze nie pokazuje żadnych błędów.

    proszę o porady bo już naprawde nie wiem co to jest. AAA i spalanie chyba jest wyższe niż kiedyś( przy jeździe do pracy ) ale ostatnio w trasie spalil mi strasznie mało czyli 7.5 l/100km . a więc wydaje mi się że pali dużo gdy silnik jest nie rozgrzany.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    uszkodzone przewody wysokiego napięcia... u mnie na początku lipca było to samo - było bardzo mokro, w nocy popadało, rano były cyrki - z tego co opisujesz dokładnie to samo co u Ciebie. Uszkodzone, wilgotne kable miały gdzieś przebicie co prowadziło do tego, że jakiś cylinder nie miał iskry i silnik nierówno pracował, "prychał" itp... kiedy silnik i jego otoczenie się rozgrzał (czy to samoczynnie czy przez sloneczko) wszystko wracało do normy
    Ostatnio edytowane przez kowal ; 22-09-2011 o 21:53

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    81
    Auto
    Palio 1.6 HL
    Dziękowąć, w takim razie co sądzicie o przewodach Bosha? na allegro są za 70 zł ( kiedyś jak pytałem w sklepie to jakieś badziewia były za 100 zł a firmowe za 200zł, Niby Bosch dobra firma ale czy przedowy będą ok? I pytanko bo niby jak by przewody były do wymiany to nie ważne czy na zimnym czy ciepłym silniku, a tu problemy są tylkona zimnym ( nawet w ciagu dnia jak ostygnie ) chociaż wtedy zdecydowanie lepiej chodzi.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Sprawdź jeszcze przewody Firmy NGK, także bardzo dobra firma, a może okazać się tańsza. Jeśli chodzi o Boscha to opinie są róże, wg. mnie jest już trochę przereklamowany i spadła jakość produktów.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    ja założyłem najtańsze Sentechy i sprawują się idealnie... Nie wiem jak tam cenowo się prezentują bo ja miałem zniżkę na części samochodowe jako pracownik sklepu i dałem 30zł - jeśli normalnie kosztują 50zł a NGK albo Bosch 70zł to wiadomo, lepiej te 20zł dopłacić i mieć markowe, ale jeśli różnica jest większa to nie ma co przepłacać na takich pierdółkach - to nie Audi A6

  7. #6
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    do tego silnika przewody to NGK i Magneti Marelli - to są dwie firmy które warto rozpatrzeć, a co do trudnosci silnika to sprawdzić cewke i silniczek krokowy
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    81
    Auto
    Palio 1.6 HL
    no przewody kupie na dniach, cewka zmieniona na cewke Valeo więc dobrej firmy. Nad silniczkiem też myślę ( jak pisałem, niby czyściłem ale może wymaga wymiany ( chociaz jak był wyjęty to widziałem ze sie porusza) no i myśle jeszcze nad sonda lambdą. z tym że nie mam kasy za bardzo teraz a i silniczek markowy troche kosztuje i sonda również.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Oryginalne części jednak sprawdzają się najlepiej, myślę że inni użytkownicy mogą potwierdzić moje słowa. Ci co kupowali zamienniki, to albo szybko się psuły albo były wiecznie jakieś z nimi problemy.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    81
    Auto
    Palio 1.6 HL
    Przewody już zamówiłem Bosha ( niestety różnica w cenie znaczna a jednak jest to znana firma i raczej o dobrej renomie Mam nadzieje że pomoże i problem zniknie. Jeśli chodzi o oryginały to uważam że zazwyczaj nie warto w nie inwestować bo róznią się tylko napisem fiat. np w renaultach masa częsci oryginalnych produkowana jest przez firmę Valeo dokładnie za tą samą część płaci się sporo więcej bo ma napis Renault. Oczywiście nie uznaje tanich bezmarkowych zamienników. Chociaz teraz jak by przewody nie pomogło myśle nad kupnem nowego krokowca za 30zł w celu sprawdzenia czy coś pomoże (jak po tyg sie popsuje to kupie już leprzy bo będe wiedział że to to)

  11. #10
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    zależy jaka cena tych przewodów boscha, ale z tego co widze to ngk są tansze na popularnym serwisie aukcyjnym a co do czesci to dla fiata czesci robi magneti marelli i wiekszość czesci sygnowana jest tym znakiem
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    81
    Auto
    Palio 1.6 HL
    To nie udało mi sie znaleść Bo do tego silnika były tylko droższe i to sporo

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    81
    Auto
    Palio 1.6 HL
    No i doszły przewody. Jak sie okazło nie pasują. Na wszystkich aukcjach w alllegro pisze że przewody o takim numerze powinny pasowac a na pudełku jest że pasują do Palio od 2002r ( chyba wtedy wszedł nowy model) Jutro będe dzwonił i spróbuje wymienić na właściwe chociaz boje sie że jednak bosch robi jkaieś dziwne przewody. do mnie doszły takie
    Przewody BOSCH FIAT Siena Brava Marea Palio 1.6 (1832405111) - Aukcje internetowe Allegro

    a powinny być
    PRZEWODY ZAPŁONOWE FIAT BRAVA MAREA 1.6 16V ORYG (1829268217) - Aukcje internetowe Allegro

    Te które przyszły kompletnie nie pasują, fajki mają za grube obudowy które nie wchodzą tak gdzie powinny, poza tym styki od świec są za głęboko schowane . Mam nadzieje że uda się to jakoś zamienić na właściwe

  14. #13
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    przewodów to tylko dwie firmy do fiata - MM i NGK
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  15. #14
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    No i tu się panowie z wami nie zgadzam do końca. mam to samo na zimnym, bez różnicy na temperaturę zewn. Pierwszy rozruch silnika jest koszmarny. Pragnę zaznaczyć że wszyściutko mam powymieniane. (nie żałowałem na to kasy) A wiecie co się okazało ??? Nic. Wszystko jest tak , jak powinno. W serwisie usłyszałem tekst: Te auta tak mają.... Po prostu ręce opadają ...... Osobiscie uważam ze to wina ciśnień oraz możliwe że jest gdzieś rozszczelnienie w jakimś wężyku. Jak by nie patrzeć, Fiat trochę napaćkał w tych silnikach z tymi wężykami.
    Gips-Bud , usługi budowlane.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    u mnie wiekszość czesci jest od nowości i nie mam takich problemów w zimie dwa przekrecenia rozrusznika i juz silnik pali równiutko a na ciepłym to pykniecie rozrusznikiem i juz pali
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] nierówna praca silnika na zimnym silniku
    Napisany przez digidyy na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-05-2011, 16:57
  2. Nierówna praca silnika
    Napisany przez bartez833 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-08-2010, 17:46
  3. [silnik] Nierówna Praca Silnika
    Napisany przez PictBridge na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-07-2010, 13:31
  4. Nierówna praca
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-06-2010, 16:02
  5. Nierówna praca silnika
    Napisany przez Leon1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-03-2009, 20:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat siena silnik nierowno pracuje

nierowna praca na zimnym silniku bravo

siena proglemy ze silnikiem 1.4 nierowna praca

nie rowna praca silnika przy odpaleniu fiat siena 1 6

silnik nie pracuje rowno w fiat siena

seicento pyrka

nierowna praca zaraz po odpaleniu palio

fiat punto pyrka z wydechu

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl