Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    4
    Auto
    Uno 1.0 Gaźnik

    na co zwrócić uwagę przy zakupie sieny ?

    Witam wszystkich,
    Na co trzeba szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie fiata sieny ?
    Chodzi o mankamenty na które zwracać uwagę, które mogą mieć wpływ na późniejszą eksploatację.

    Z tego co się zorientowałem to najlepszy wybór to wersja hl z silnikiem 1,2 i oczywiście zależy mi na instalacji gazowej.
    Jeśli się mylę to proszę o nakierowanie mnie która wersja jest najlepsza (najbardziej opłacalna).
    Za wszelkie porady bardzo dziękuję.

    P.S.
    Co do silnika 1.2 to zwróciłem na niego uwagę, gdyż teraz posiadam fiata uno 1.0 i w nim blok silnika jest tej samej konstrukcji i dzięki temu wiele rzeczy już sam potrafiłbym naprawić bez większych problemów.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Witam. Co do wyboru silnika to masz trzy wersje 1.2 8v, 1.4 8v i 1.6 16v. Tak jak piszesz najlepszym wyborem do tego autka będzie silnik 1.2 albo 1.6 . Miałem sieknę z silnikiem 1.2 i nie jest to jakiś demon prędkości . Spalanie gazu autka z tym silnikiem i instalacją gazową II generacji z nowym parownikiem w mieście ( warszawa) przy dynamicznej jeździe ( każdy bieg do 3000-3200obr/min) i prędkością do 100km/h wynosiło 9,6l. Wady tego modelu z silnikiem 1.2 to: rozpadająca się skrzynia biegów. Jest to mankament wszystkich fiatów z tego rocznika z takim silnikiem - punto, punto II, palio. Jeżeli podczas jazdy usłyszysz jakieś chrobotanie albo dziwne odgłosy z okolic skrzyni może to świadczyć albo o uszkodzonej skrzyni biegów ( koszt dobrej używki z przebiegiem ok 10kkm to 1000zł + robocizna 350zł) lub sprzęgła które również nie jest aż tak wytrzymałe ( koszt najtańszego sprzęgła to 150zł + robocizna). Kolejna poważna usterką jest UPG ( uszczelka pod głowicą ) która lubi przy przebiegu ok 90-100kkm wypalić się na pierwszym cylindrze co będzie skutkowało spalaniem płynu chłodniczego i w najgorszym wypadku zatarcia silnika. Są to najgorsze usterki w tym aucie ale niestety z tym silnikiem to standard. Mniejszymi awariami mogą być ale nie musza : uszkodzenie cewki zapłonowej ( w tym aucie są dwie i nowa kosztuje 35zł),uszkodzenie silniczka krokowego , uszkodzonie pompy paliwa (jeżeli autko jest na LPG i jeździ się z mało ilością PB w baku), kolejną rzeczą jest słabej jakości miska olejowa (gnije) ale to też standard we fiatach również w tych z silnikiem 1.6 16v. To są najprawdopodobniejsze awarie w tym aucie a jeżeli jest jeszcze na LPG II generacji to sprawdź oczywiście ile lat ma parownik i ile przejechanych km. Jeżeli po jeździe na LPG będziesz uruchamiał auto z trudnością lub będą falowały obroty biegu jałowego to oznacza że membrany w parowniku są już do wymiany.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    delekta87, No bo Palio/Siena konstrukcyjnie w większości bazuje na Uno, więc nic dziwnego. Siena 1.2 HL jest to dobry wybór między osiągami a ekonomią w spalaniu a także wyposażeniem autka. Elektryczne szyby to taka namiastka luksusu, ale ogólnie wnętrze w HL sprawia wrażenie troszkę bogatszego Dużych prędkości autkiem nie osiągniesz, ale i nie zostaniesz w tyle Zresztą, przy obecnych czasach już mało kto jeździ szybko, tym bardziej teraz na dziurawych "pozimowych" drogach, szczególnie w Łodzi

    Jeśli chodzi o rzeczy na które warto zwrócić uwagę:
    1. Karoseria, rdza najczęściej pojawia się tam gdzie w Uniaku, czyli na błotnikach (szczególnie tył), progach pod osłoną plastikową, rant przedniej maski i okolice zamka tylnej klapy.
    2. Sprawdź czy drzwi kierowcy nie są opadnięte, może to świadczyć o złamanym zawiasie, który trzeba będzie wymienić.
    3. Sprawdź silnik pod względem objawów UPG, bo to tez częsta przypadłość silników 1.2, oraz czy trzyma obroty na zimnym i ciepłym silniku.
    4. Sprawdź zawieszenie, czy nie stukają końcówki z przodu.
    5. Sprawdź czy poprawnie chodzi sterowanie nawiewami, niby łatwa sprawa, ale awaria na zimę jest co najmniej denerwująca...
    6. Sprawdź czy nie chlupie woda w tylnych drzwiach...może to powodować rdzewienie ich później.

    No i chyba tyle tak na szybko, delekta87, wiesz, nie sprzedaje się raczej samochodów w super stanie, więc pewnie coś trzeba będzie przy nim zrobić, ale tyle już rzeczy naprawiono przy użyciu tego forum, że na pewno sobie poradzisz i będziesz się cieszyć fajnym użytkowaniem Sienki

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    No właśnie zapomniałem napisać o rdzy tak jak kolega jerry Do miejsc gdzie najbardziej lubi się zagnieżdżać do listy jerrego należy dodać podproża czyli miejsca gdzie podkłada się podnośnik . Jest to miejsce które w 99% wszystkich Sien i Palio będzie pod gnite, w jednych mniej a w innych bardzo .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    4
    Auto
    Uno 1.0 Gaźnik
    Trochę zmartwiliście mnie tą skrzynia biegów, bo z tego co wyczytałem na tym forum to często pada mechanizm różnicowy, a to mnie trochę dziwi gdyż w tym Uno co posiadam to jest taki sam, a jakoś mi się nic z nim nie dzieje no poza uszczelniaczami na półośkach, ale to na szczęście nie jest duży koszt naprawy i samemu spokojnie można wymienić.
    To znaczy, że przy projektowaniu Siniy zmienili coś w konstrukcji wewnętrznej na niekorzyść ?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    No niestety ale każde auto ma jakieś wady fabryczne i w sienie z silnikiem 1.2 jest to skrzynia biegów i UPG. Oczywiście nie oznacza to że jak kupisz Takie autko to na 100% będziesz musiał wymieniać skrzynie ale jest duże prawdopodobieństwo. Poza tym fiat nigdy ( szczególnie w latach 90 ) nie maił dobrych i wytrzymałych skrzyń biegów. Z tego co czytałem na naszym i kilku innych forach problemy ze skrzynia zdążały się w rożnych modelach z rożnymi silnikami : UNO 1.4, Siena 1.2, 1.4, 1.6, Punto I 1.1, 1.2, Punto II 1.2, Bravo - brava 1.6. Najczęściej jest to wina raczej samej skrzyni niż użytkownika chociaż zdążają się wyjątki. Ja w swojej sienie wymieniałam skrzynie dwa razy. Winę można zwalić tak 50:50 ponieważ standardowo zamontowaną skrzynie załatwiłem ( a raczej poprzedni właściciel ja ja tylko dobiłem ) ponieważ jeździłem z za małą ilością oleju w skrzyni ( było za mało o 0,5 l) - olej wycieka zazwyczaj od strony półosi wychodzącej ze skrzyni.. Oczywiście nie wiem czy to to było głównym powodem ale niech tak zostanie. Kolejną skrzynie kupiłem na Allegro za 600zł i pojeździłem na niej z 3 miesiące ( wakacje) . Nie wiem czy moja wina czy fabryczna. Mechanik zalał mi do niej olej mineralny a nie syntetyczny. Kolejną skrzynię kupiłem u tego samego goscia co poprzednio tylko że za 1000zł z przebiegiem 6-8 tyś/km od Fiata Albei 1.2 16v i przejechałem na niej ponad 15kkm bez problemu i autko sprzedałem.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    4
    Auto
    Uno 1.0 Gaźnik
    Jeszcze częsta awaria to pękający alternator, w uno jest tak samo i nasuwa się pytanie czy można dobrać jakąś osłonę silnika w sienie, chociaż żeby dobrze alternator przysłaniała ??

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    pewnie gdzieś na allegro albo w jakiejś firmie zajmującej się sprzedażą takich osłon na pewno się dostanie ale czy będzie pasować to nie wiem. Z tego co Pamiętam to w sienie przynajmniej mojej była fabrycznie założona taka mała osłona pod alternatorem ale niestety ona nie spełniała swojego zadania bo i tak altek lubił sobie pęknąć.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    ja do tego co koledzy napisali wyżej o 1.2 dopisałbym oględziny tylnego zawieszenia - czy nie ma "negatywa" na tylnych kołach, uszczelkę pokrywy zaworowej (może puszczać, to normalne, naprawa kilka zł), chlupotanie drzwi pojawiło się u mnie z przodu a nie z tylu - też sprawdź... nic innego mi na myśl nie przychodzi, Panowie wyżej niemalże wyczerpali temat

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    4
    Auto
    Uno 1.0 Gaźnik
    Kowal z tym tylnym zawieszeniem to o co chodzi ?? Co rozumiesz przez "negatyw" ??

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    kowalowi pewnie chodzi o to że jak patrzysz od tyłu auta to koła tylne mogą być w takim położeniu: /......\ i świadczy to o przeładowaniu autka kiedyś (choć nie koniecznie) i na pewno o zbliżającej się koniecznie regeneracji wahaczy z tyłu, polegającej na wymianie łożysk na sworzniach (spoko, idzie to zrobić samemu)....tak przynajmniej jest w Palio, ale po północy nie jestem w stanie stwierdzić czy tak też jest w Sienach

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    dokładnie tak jak Jerry napisał kiedyś myślałem, że ten problem pojawia się tylko w Palio, ale później zobaczyłem tak nadpsutą Sienę... poza tym zestaw naprawczy na allegro jest do P/S

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2010
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    44
    Postów
    33
    Auto
    fiat siena 1.2 EL 1999r
    Rocznik
    1999
    Jeżdze Sieną ponad 11 lat i może ze względu na niewielki przebieg, większość awarii przez was opisywanych, jeszcze mnie nie spotkała, ale to co zrobiłem i naprawiałem dotychczas, to standard w Sienach. Musze przyznać, jak na ponad 11 letnie auto, to awaryjność i tak jest znikoma. Nigdy auto nie zawiodło w trasie, to jest coś co stawia Fiata bardzo wysoko w mojej ocenie i każdy kto szuka Sieny, może trafi na podobny, zadbany egzemplarz, czego życze potencjalnym nabywcom Sien. Wymiana zawiasów w drzwiach, zbierająca woda w drzwiach, głośno chodzący nawiew, czasem hacząca skrzynia i sprzęgło mimo wymiany linek nie najlepiej pracujące, to właściwie jedyne poważne problemy które miałem a reszta to typowe eksploatacyjne sprawy.
    fiat siena 1.2 1999r(od nowości)


 

Podobne tematy

  1. Na co zwrócić uwagę kupując CC 900?
    Napisany przez miszko na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 26-10-2009, 10:21
  2. Podłączenie sieny do komputera
    Napisany przez Tomaszek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-06-2009, 11:32
  3. Na co zwracać uwagę przy zakupie Fiata Marea?
    Napisany przez Ghost Dog na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 17-05-2009, 21:48
  4. [silnik] Wsadzenie silnika 1.4 od Sieny do Bravo
    Napisany przez xpand na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-03-2009, 19:48
  5. Pomoc w zakupie Pandy
    Napisany przez robertd73 na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-01-2009, 17:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czy warto gaz wstawic samemu do fiata sieny

siena 1.2 awaria

na co zwracac uwage przy kupnie fiata siena

na co zwrocic uwage kupujac fiata siene

czy polosie od brawy pasuja do sieny

palio II problem ze sprzeglem czesto pada

siena 1.2 czy 1.6

na co zwrocic uwage przy zakupie fiata siena

palio weekend objawy zatartego silnika

Czy alternator od fiata uno 1.0 pasuje do fiata palio weekend 1.6

siena na co zwrocic uwage

zestaw naprawczy do wymiany progow do sieny

fiat palio weekend 1.2 8v jaka karoseria

Zakup fiat albea

na co zwrocic uwage przy zakupie palio weekend 1.2

reperaturka fiat siena 1 4

siena 1.2 awarie

http://www.iparts.pl