Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
Like Tree4lubi to!
  • 2 przez jerry
  • 1 przez Darksaience
  • 1 przez Damiano.Italiano

Temat: [manual] Wymiana silniczków wycieraczek i "pająka"  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v

    [manual] Wymiana silniczków wycieraczek i "pająka"

    Witam ponownie, dawno mnie nie było na forum, człowiek zabiegany, zapracowany...nie ma generalnie czasu.

    Na forum swego czasu pojawiło się wiele pytań odnośnie funkcji wycieraczek w P/S, demontażu przełącznika zespolonego - "pająka" itp.

    Przyznam się że mnie też to nurtowało, do czasu pewnych modyfikacji w Uniaku kumpla z forum Uno.

    A więc do dzieła:

    Wymiana obu silniczków wycieraczek oraz przełącznika zespolonego w P/S na te z AR156SW

    Co potrzebne:
    - silniczek (albo sama płytka elektroniczna) przednich wycieraczek z AR156 (lub z Marei)
    - silniczek (albo sama płytka elektroniczna) tylnej wycieraczki z AR156SW (lub z Marei SW, ale tam było wiele rodzajów silniczków, niektóre chodziły ciągle, niektóre czasowo)
    - przełącznik zespolony z AR156SW (w przypadku Sieny, AR156 sedan)
    - śrubokręt krzyżakowy, śrubokręt płaski
    - klucz nasadowy 10, 13, 24
    - lutownica
    - ok. 2 mb kabla dwużyłowego
    - kombinerki zaciskowe do końcówek elektr.
    - klucz ampulowy 5
    - klucz płaski 8 (pomocny przy przesmarowywaniu tylnego silniczka)

    Czas:
    - jak są wszystkie części: 2 godziny i zrobione

    Koszt:
    - kabel + końcówki + przełącznik + stare zepsute używane części: ok. 110 -120zł.


    Czynności:
    1. Otwieramy maskę, ściągamy zaślepki mocowania wycieraczek przednich.

    Kluczem nasadowym odkręcamy ramiona wycieraczek, siedzą one na wieloklinie, trzeba trochę pokombinować (po uderzać ręką, maskę otworzyć, zamknąć itp.) żeby zeszły.

    Śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy wszystkie wkręty mocujące podszybie (3 na przedniej listwie i chyba 8 w podszybiu (uwaga, 2 wkręty są ukryte w kratkach)


    2. Widok zdjętego podszybia:

    Silniczek przednich wycieraczek jest ukryty pod takim czepkiem z brezentu

    Zdejmujemy go ostrożnie (jeśli się uszkodzi, można go zastąpić foliowym obuwiem szpitalnym ) i mamy silniczek na wierzchu.

    Odłączamy kostkę zasilania, 3 śruby 10 i wyciągamy odpowiednio manewrując, mechanizm przednich wycieraczek. Jak widzimy, kostka posiada dwa wolne miejsca:

    w te miejsca umieszczamy dwie standardowe, zaciśnięte końcówki na kablu dwużyłowym:

    uprzednio rozbierając kostkę by wpiąć końcówki:

    Końcówki wpinamy następująco:
    - gniazdo 2 - kabel czerwony -> regulacja częstotliwości czasowej pracy wycieraczek
    - gniazdo 4 - kabel czarny -> sygnał włączonego spryskiwacza szyby przedniej


    3. Przeciągamy kabel przez peszel i do kabiny (w tym przypadku przez zaślepkę przy serwie hamulca)


    4. W tym momencie praca w podszybiu jest skończona...udajemy się do domu na przelutowanie płytek w silniczkach. Dzięki koledze ziomster z alfaholików, nabyłem silniczek przednich wycieraczek w cenie złomu...i tak rzeczywiście było, silniczek nie nadawał się do regeneracji bo był totalnie wyrobiony.

    Po wylutowaniu płytki, okazało się że na jednej ścieżce było przerwanie, co pewnie skutkowało brakiem uruchamiania wycieraczek przy włączeniu spryskiwaczy.

    Po naprawieniu przerwania, wylutowana płytka z silniczka AR156, gotowa do montażu wygląda następująco:

    Demontujemy plastik z silniczka P/S (przy okazji czyścimy styki z nadmiaru smaru) i wylutowujemy płytkę:

    Dla porównania płytka od AR156 i Palio/Siena, oraz zaznaczone miejsca gdzie wylutować:

    Jak widać różnica w płytkach jest kolosalna...zatem efekty będą ciekawe

    Wlutowujemy płytkę od AR156, wystarczy jeszcze psiknąć WD-40 na sworznie, oraz dać trochę smaru grafitowego i mechanizm wycieraczek skończony. Zachodzimy do auta, mocujemy w odwrotnej kolejności i jest ok.

    5. Przechodzimy teraz do środka, w pierwszej kolejności demontaż kierownicy:

    wyjmujemy kluczyk ze stacyjki , szczególnie jeśli mamy poduszkę powietrzną
    Kluczem ampulowym 5 odkręcamy 2 śruby mocujące poduszkę do kierownicy i odłączymy ją od taśmy:

    Kluczem nasadowym 24 luzujemy nakrętkę mocującą kierownicę na wieloklinie:

    Odłączamy kostki od klaksonu w kierownicy i możemy brać się za zdejmowanie kierownicy (można ściągaczem, można uderzać po obwodzie):

    następnie odkręcamy do końca nakrętkę i zdejmujemy kierownicę:


    (Ponieważ u mnie nie ma w standardzie poduszki, zamiast taśmy do niej, mam takie coś po czym ślizgają się blaszki od klaksonu, wymagało to ode mnie przerobienia trochę "pająka" od AR 156SW, ale jeśli ktoś posiada poduchę u siebie, wymiana przełącznika odbywa się P&P.)

    Odkręcamy 3 wkręty na spodzie kolumny kierownicy, oraz 2 w środku, trzymające górę, lekko szarpiemy i zdejmujemy plastiki:

    Kluczem ampulowym 5 luzujemy śrubę od obejmy trzymającej przełącznik zespolony na kolumnie kierowniczej:

    Odpinamy wszystkie kostki od przełącznika zespolonego i ściągamy "pająka" z kolumny:

    Kolumna bez przełącznika:

    W odwrotnej kolejności montujemy przełącznik od AR156 na kolumnę i podpinamy kostki (nie zapominamy o przełożeniu przekaźnika ze starego "pająka", bo inaczej nie będziemy mieli kierunkowskazów itp. no i o przełożeniu taśmy do AirBaga jesli była na starym przełączniku):


    Na pytania: a jak by wygadał przełącznik od Marei (bo w sumie tańszy na Allegro), odpowiadam, tak:

    Oba różnią się tylko wyglądem manetek, ale mi bardziej pasują te od AR156SW 8)

    6. Teraz w sumie najważniejsza część: podłączenie przeciągniętych kabli z silniczka do przełącznika, bierzemy białą kostkę, która była podłączona z prawej strony do przełącznika:

    Rozpinamy kostkę i postępujemy tak jak na zdjęciu (nacinamy izolację w szarym kablu i dolutowujemy się z czarnym z silniczka, czerwony jak na zdjęciu):

    Ponieważ nie mogłem nigdzie znaleźć takiej małej końcówki do tej białej kostki, wykorzystałem końcówkę ze starej taśmy od AirBaga od AR. Do niej dolutowujemy czerwony kabel i izolujemy połączenie:

    Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności i efekt końcowy:


    W Sienie, na tym etapie byłby koniec....ale w Palio jest jeszcze tylna wycieraczka....i ona przy tym pająku nie chce działać . No cóż, wypada ja też wymienić na tę z AR 156SW. Da się oczywiście zrobić odpowiednią zworkę na nowym przełączniku żeby chodziła stara wycieraczka, ale ta z AR156SW ma tę zaletę że po włączeniu chodzi w trybie czasowym (ściera szybę co 15 sek.) co podczas jazdy w deszcz bardzo pomaga a przy okazji smaruje ciągle nam układ i tylna wycieraczka nie rdzewieje tak szybko z powodu nie używania jej w mokre dni (a tak często się dzieje, bo przecież nikt nie jeździ w deszczu z ciągle machającą tylną wycieraczką ).

    7. Teraz podchodzimy do autka z tyłu:

    Kluczem nasadowym 10 odkręcamy nakrętkę mocującą ramię wycieraczki:

    Otwieramy bagażnik , odkręcamy 7 wkrętów (2 pod zaślepkami na górze) i zdejmujemy osłonę z zatrzasków:

    Wymontowujemy silnik z klapy kluczem ampulowym 5 i odpinamy kostkę elektryczną:


    8. Idziemy z silnikiem tylnej wycieraczki przelutować kolejne płytki elektroniczne.
    Silnik tylnej wycieraczki od AR156SW (ten z zieloną pokrywką) w cenie złomu (a jak, bo cała pordzewiała) nabyłem od kolegi Krzychu52 również z alfaholików. Jak widać, konstrukcyjnie, oba silniczki nie różnią się wcale (wygląda że podłączenie będzie P&P):

    Wylutowujemy zatem obie płytki z silniczków:

    Obie płytki trochę się jednak różnią między sobą (szerokość styków), ale wystarczy jest trochę poprzeginać, i pasują idealnie:

    Lutujemy płytkę do starego silniczka (przy okazji możemy go również przesmarować smarem) i praca tutaj jest skończona.
    Ważna sprawa, przy przekładaniu płytki do starego silnika trzeba zamienić ze sobą położeniem te dwa kable (brązowy i zielony) idące do silnika, bo na nowej płytce zmieniona jest polaryzacja i może silniczek chodzić w drugą stronę

    9. Wracamy do auta, montujemy silnik na klapę, bierzemy kostkę elektryczną, rozpinamy ją i zamieniamy położenie w niej kabli: czarnego z zielonym z czarnym paskiem (nowa płytka jest inaczej sterowana, na poprzednim ułożeniu kabli nie chce działać):

    Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się nowym modem

    Plusy powyższej modyfikacji:

    + chwilę po włączeniu spryskiwacza przedniej szyby, same włączają się wycieraczki i wykonują 3 ruchy, po ponownym uruchomieniu spryskiwacza wykonują 5 ruchów.
    + 4 stopniowa regulacja czasówki przednich wycieraczek idealnie się sprawdza przy rożnego rodzaju mżawkach, nie trzeba machać wajchą, wystarczy sobie doregulować częstotliwość działania i jest fajnie.
    + tylna wycieraczka działa co 15 sekund, więc w deszcz ją włączamy i zapominamy że ona sobie tam śmiga, a my mamy spokój z czyszczeniem co roku jej mechanizmu.
    + bardzo ładne manetki od AR156, chodzą miękko i "bezklikowo" wyłączają się podczas obrotu kierownicą.


    Jeżdżę tak od ok. tygodnia i jest

    p.s. Długi ten manual, nie (pisałem od 8 do 16 z różnymi przerwami)
    dekalex i alg0r1tm lubią to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    jak zwykle dobra robota manual się przyda - jeśli na wakacjach nie zmienię samochodu to będę coś musiał zrobić z pająkiem bo spryskiwacze nie działają

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2010
    Skąd
    ok. Tarnowa
    Wiek
    33
    Postów
    94
    Auto
    Croma 1.9 JTD 8v
    Rocznik
    12.2007 FL
    Naprawdę kawał dobrej roboty, przejrzyście ze zdjęciami. Nic tylko zbierać pieniądze i podobne mody zrobić u siebie. Dziękuje w imieniu swoim jak i innych kolegów za tutorial.
    Myślę, że temat warto podkleić .

  5. #4
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    własnie prosi sie jakiegoś moda o podniesienie tematu
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Przyklejony.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    czy możliwe jest zdjęcie dolnej części obudowy kolumny kierowniczej bez ściągania kierownicy ? będę bardzo wdzięczy za szybką odpowiedź, chcę się jutro z sąsiadem zabrać za niedziałający włącznik spryskiwacza.

    [size=2][ Dodano: 2011-05-12, 15:27 ][/size]
    okazało się, że przełącznik zespolony był dobry... minus lecący z silniczka pompki był w którymś miejscu uszkodzony i trzeba było go podłączyć na dziko teraz wszystko działa jak należy

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2012
    Skąd
    Kołobrzeg
    Wiek
    85
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,6 16v
    Bardzo dobre prowadzenie naprawy elementów wycieraczek.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Drogi kolego czy jest możliwy reupload zdjęć?
    alg0r1tm lubi to.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Kientaky - Stoczek Łukowski
    Wiek
    32
    Postów
    266
    Auto
    Siena 1.2 EL + LPG - 75 KM
    Rocznik
    1999
    A czy przełącznik od AR 156 będzie normalnie działał w sienie bez tych wszystkich modów wycieraczek itd. Chcę po prostu zmienić swój bo jest tam jakieś zwarcie i wszystko szwankuje(światła, wycieraczki, nawiewy), zaczynają działać dopiero jak z całej siły uderzę pięściami w kierownicę(dlatego obstawiam przełącznik zespolony). Kupiłbym ten od sieny/palia ale ten od alfy tańśzy.
    Rozbierałem kolumnę kierownicy sprawdzałem kable kostki, nic to nie dało nadal żeby włączyć światła i inne "gadżety" trzeba zaj.... w kierownicę(działa zawsze).
    dekalex lubi to.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2015
    Skąd
    Białoruś
    Wiek
    31
    Postów
    5
    Auto
    Palio_Weekend 1.7TD
    Rocznik
    1999

    Smile

    Перезалейте пожалуйста фотографии.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2015
    Skąd
    Białoruś
    Wiek
    31
    Postów
    5
    Auto
    Palio_Weekend 1.7TD
    Rocznik
    1999
    Proszę mi powiedzieć, czy coś takiego. Chcę położyć drewnianą kierownicę o Alfa Romeo 156 w Fiat Palio Weekend 1.7TD . Czy Poduszka Nadaje się od 156?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał jerry Zobacz post
    Witam ponownie, dawno mnie nie było na forum, człowiek zabiegany, zapracowany...nie ma generalnie czasu.

    Na forum swego czasu pojawiło się wiele pytań odnośnie funkcji wycieraczek w P/S, demontażu przełącznika zespolonego - "pająka" itp.

    Przyznam się że mnie też to nurtowało, do czasu pewnych modyfikacji w Uniaku kumpla z forum Uno.

    A więc do dzieła:

    Wymiana obu silniczków wycieraczek oraz przełącznika zespolonego w P/S na te z AR156SW

    Co potrzebne:
    - silniczek (albo sama płytka elektroniczna) przednich wycieraczek z AR156 (lub z Marei)
    - silniczek (albo sama płytka elektroniczna) tylnej wycieraczki z AR156SW (lub z Marei SW, ale tam było wiele rodzajów silniczków, niektóre chodziły ciągle, niektóre czasowo)
    - przełącznik zespolony z AR156SW (w przypadku Sieny, AR156 sedan)
    - śrubokręt krzyżakowy, śrubokręt płaski
    - klucz nasadowy 10, 13, 24
    - lutownica
    - ok. 2 mb kabla dwużyłowego
    - kombinerki zaciskowe do końcówek elektr.
    - klucz ampulowy 5
    - klucz płaski 8 (pomocny przy przesmarowywaniu tylnego silniczka)

    Czas:
    - jak są wszystkie części: 2 godziny i zrobione

    Koszt:
    - kabel + końcówki + przełącznik + stare zepsute używane części: ok. 110 -120zł.


    Czynności:
    1. Otwieramy maskę, ściągamy zaślepki mocowania wycieraczek przednich.

    Kluczem nasadowym odkręcamy ramiona wycieraczek, siedzą one na wieloklinie, trzeba trochę pokombinować (po uderzać ręką, maskę otworzyć, zamknąć itp.) żeby zeszły.

    Śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy wszystkie wkręty mocujące podszybie (3 na przedniej listwie i chyba 8 w podszybiu (uwaga, 2 wkręty są ukryte w kratkach)


    2. Widok zdjętego podszybia:

    Silniczek przednich wycieraczek jest ukryty pod takim czepkiem z brezentu

    Zdejmujemy go ostrożnie (jeśli się uszkodzi, można go zastąpić foliowym obuwiem szpitalnym ) i mamy silniczek na wierzchu.

    Odłączamy kostkę zasilania, 3 śruby 10 i wyciągamy odpowiednio manewrując, mechanizm przednich wycieraczek. Jak widzimy, kostka posiada dwa wolne miejsca:

    w te miejsca umieszczamy dwie standardowe, zaciśnięte końcówki na kablu dwużyłowym:

    uprzednio rozbierając kostkę by wpiąć końcówki:

    Końcówki wpinamy następująco:
    - gniazdo 2 - kabel czerwony -> regulacja częstotliwości czasowej pracy wycieraczek
    - gniazdo 4 - kabel czarny -> sygnał włączonego spryskiwacza szyby przedniej


    3. Przeciągamy kabel przez peszel i do kabiny (w tym przypadku przez zaślepkę przy serwie hamulca)


    4. W tym momencie praca w podszybiu jest skończona...udajemy się do domu na przelutowanie płytek w silniczkach. Dzięki koledze ziomster z alfaholików, nabyłem silniczek przednich wycieraczek w cenie złomu...i tak rzeczywiście było, silniczek nie nadawał się do regeneracji bo był totalnie wyrobiony.

    Po wylutowaniu płytki, okazało się że na jednej ścieżce było przerwanie, co pewnie skutkowało brakiem uruchamiania wycieraczek przy włączeniu spryskiwaczy.

    Po naprawieniu przerwania, wylutowana płytka z silniczka AR156, gotowa do montażu wygląda następująco:

    Demontujemy plastik z silniczka P/S (przy okazji czyścimy styki z nadmiaru smaru) i wylutowujemy płytkę:

    Dla porównania płytka od AR156 i Palio/Siena, oraz zaznaczone miejsca gdzie wylutować:

    Jak widać różnica w płytkach jest kolosalna...zatem efekty będą ciekawe

    Wlutowujemy płytkę od AR156, wystarczy jeszcze psiknąć WD-40 na sworznie, oraz dać trochę smaru grafitowego i mechanizm wycieraczek skończony. Zachodzimy do auta, mocujemy w odwrotnej kolejności i jest ok.

    5. Przechodzimy teraz do środka, w pierwszej kolejności demontaż kierownicy:

    wyjmujemy kluczyk ze stacyjki , szczególnie jeśli mamy poduszkę powietrzną
    Kluczem ampulowym 5 odkręcamy 2 śruby mocujące poduszkę do kierownicy i odłączymy ją od taśmy:

    Kluczem nasadowym 24 luzujemy nakrętkę mocującą kierownicę na wieloklinie:

    Odłączamy kostki od klaksonu w kierownicy i możemy brać się za zdejmowanie kierownicy (można ściągaczem, można uderzać po obwodzie):

    następnie odkręcamy do końca nakrętkę i zdejmujemy kierownicę:


    (Ponieważ u mnie nie ma w standardzie poduszki, zamiast taśmy do niej, mam takie coś po czym ślizgają się blaszki od klaksonu, wymagało to ode mnie przerobienia trochę "pająka" od AR 156SW, ale jeśli ktoś posiada poduchę u siebie, wymiana przełącznika odbywa się P&P.)

    Odkręcamy 3 wkręty na spodzie kolumny kierownicy, oraz 2 w środku, trzymające górę, lekko szarpiemy i zdejmujemy plastiki:

    Kluczem ampulowym 5 luzujemy śrubę od obejmy trzymającej przełącznik zespolony na kolumnie kierowniczej:

    Odpinamy wszystkie kostki od przełącznika zespolonego i ściągamy "pająka" z kolumny:

    Kolumna bez przełącznika:

    W odwrotnej kolejności montujemy przełącznik od AR156 na kolumnę i podpinamy kostki (nie zapominamy o przełożeniu przekaźnika ze starego "pająka", bo inaczej nie będziemy mieli kierunkowskazów itp. no i o przełożeniu taśmy do AirBaga jesli była na starym przełączniku):


    Na pytania: a jak by wygadał przełącznik od Marei (bo w sumie tańszy na Allegro), odpowiadam, tak:

    Oba różnią się tylko wyglądem manetek, ale mi bardziej pasują te od AR156SW 8)

    6. Teraz w sumie najważniejsza część: podłączenie przeciągniętych kabli z silniczka do przełącznika, bierzemy białą kostkę, która była podłączona z prawej strony do przełącznika:

    Rozpinamy kostkę i postępujemy tak jak na zdjęciu (nacinamy izolację w szarym kablu i dolutowujemy się z czarnym z silniczka, czerwony jak na zdjęciu):

    Ponieważ nie mogłem nigdzie znaleźć takiej małej końcówki do tej białej kostki, wykorzystałem końcówkę ze starej taśmy od AirBaga od AR. Do niej dolutowujemy czerwony kabel i izolujemy połączenie:

    Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności i efekt końcowy:


    W Sienie, na tym etapie byłby koniec....ale w Palio jest jeszcze tylna wycieraczka....i ona przy tym pająku nie chce działać . No cóż, wypada ja też wymienić na tę z AR 156SW. Da się oczywiście zrobić odpowiednią zworkę na nowym przełączniku żeby chodziła stara wycieraczka, ale ta z AR156SW ma tę zaletę że po włączeniu chodzi w trybie czasowym (ściera szybę co 15 sek.) co podczas jazdy w deszcz bardzo pomaga a przy okazji smaruje ciągle nam układ i tylna wycieraczka nie rdzewieje tak szybko z powodu nie używania jej w mokre dni (a tak często się dzieje, bo przecież nikt nie jeździ w deszczu z ciągle machającą tylną wycieraczką ).

    7. Teraz podchodzimy do autka z tyłu:

    Kluczem nasadowym 10 odkręcamy nakrętkę mocującą ramię wycieraczki:

    Otwieramy bagażnik , odkręcamy 7 wkrętów (2 pod zaślepkami na górze) i zdejmujemy osłonę z zatrzasków:

    Wymontowujemy silnik z klapy kluczem ampulowym 5 i odpinamy kostkę elektryczną:


    8. Idziemy z silnikiem tylnej wycieraczki przelutować kolejne płytki elektroniczne.
    Silnik tylnej wycieraczki od AR156SW (ten z zieloną pokrywką) w cenie złomu (a jak, bo cała pordzewiała) nabyłem od kolegi Krzychu52 również z alfaholików. Jak widać, konstrukcyjnie, oba silniczki nie różnią się wcale (wygląda że podłączenie będzie P&P):

    Wylutowujemy zatem obie płytki z silniczków:

    Obie płytki trochę się jednak różnią między sobą (szerokość styków), ale wystarczy jest trochę poprzeginać, i pasują idealnie:

    Lutujemy płytkę do starego silniczka (przy okazji możemy go również przesmarować smarem) i praca tutaj jest skończona.
    Ważna sprawa, przy przekładaniu płytki do starego silnika trzeba zamienić ze sobą położeniem te dwa kable (brązowy i zielony) idące do silnika, bo na nowej płytce zmieniona jest polaryzacja i może silniczek chodzić w drugą stronę

    9. Wracamy do auta, montujemy silnik na klapę, bierzemy kostkę elektryczną, rozpinamy ją i zamieniamy położenie w niej kabli: czarnego z zielonym z czarnym paskiem (nowa płytka jest inaczej sterowana, na poprzednim ułożeniu kabli nie chce działać):

    Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się nowym modem

    Plusy powyższej modyfikacji:

    + chwilę po włączeniu spryskiwacza przedniej szyby, same włączają się wycieraczki i wykonują 3 ruchy, po ponownym uruchomieniu spryskiwacza wykonują 5 ruchów.
    + 4 stopniowa regulacja czasówki przednich wycieraczek idealnie się sprawdza przy rożnego rodzaju mżawkach, nie trzeba machać wajchą, wystarczy sobie doregulować częstotliwość działania i jest fajnie.
    + tylna wycieraczka działa co 15 sekund, więc w deszcz ją włączamy i zapominamy że ona sobie tam śmiga, a my mamy spokój z czyszczeniem co roku jej mechanizmu.
    + bardzo ładne manetki od AR156, chodzą miękko i "bezklikowo" wyłączają się podczas obrotu kierownicą.


    Jeżdżę tak od ok. tygodnia i jest

    p.s. Długi ten manual, nie (pisałem od 8 do 16 z różnymi przerwami) [emoji38]
    Witaj kolego moglbys wstawic zsjecie jak z tymi kabelkami przy wtyczce pajaka wlutowac z gory dziekuje

    Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Marea felgi 15" i 14" jaki rozmiar opon i ET felg
    Napisany przez BadSpider na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 06-04-2014, 22:58
  2. [silnik] Kontrolka "Uszkodzenie systemu wtryskowego&quo
    Napisany przez Robert2302 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 02-06-2013, 08:50
  3. Fiat Brava 96r. 1,6 90KM - klima, "czujnik kąta"
    Napisany przez RobertW na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-01-2009, 08:13
  4. [drzwi] "strzelanie" drzwi
    Napisany przez przemek--81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 05-11-2008, 15:25
  5. "Płaczący Stilo"
    Napisany przez epascales na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-09-2008, 11:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana silniczka wycieraczek seicento

wymiana silniczka wycieraczek fiat brava

silnik wycieraczek uno

mechanizm wycieraczek fiat palio

seicento wymiana silniczka wycieraczek

wymiana silnika wycieraczek seicento

silnik wycieraczek siena

fiat uno wymiana silniczka wycieraczki

skift viskermotor p

demontaz silniczka wycieraczek seicento

silnik wycieraczki uno

wymiana mechanizmu wycieraczek seicento

wymiana silnika wycieraczki uno

kostka wycieraczki tylnej bravo

wymiana silniczka wycieraczek fiat uno

wymiana silnika wycieraczek fiat uno

wymiana mechanizmu wycieraczek fiat bravo

jak wymienic silniczek od spryskiwacza fiata seicento

klakson fiat brava

wymiana silniczka wycieraczek punto

wymiana silnika wycieraczek uno

silnik wycieraczki tylnej fiat uno

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl