Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2014
    Skąd
    Świętochłowice
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    Palio 1.2+LPG
    Rocznik
    2000

    Które łożysko i przegub

    Witam wszystkich serdecznie na tym forum, jestem nowym użytkownikiem fiaciska a dokładniej Palio Weekend 1.2 + lpg .Widzę ze wątek szumu i stukania umarł śmiercią naturalna pół roku temu wieć zakładam nowy. Mianowicie kupiłem 2 dni temu okazyjnie właśnie to autko, i wiadomo zaczyna teraz wszystko wychodzic. Od sprzedawcy dostałem juz pudełeczko z łożyskiem którego nie zdążył wymienić. Moje pytanie do was skierowane brzmi : przy skręcie w lewo szum ustaje przy jeździe na wprost szumi przy skręcie w prawo nasila które to bo było tyle razy maglowane że już w końcu nie wiem sam? druga sprawa to posypał mi się dzisiaj przegub z lewej strony przy skrzyni a dokładniej osłona gumowa i nałapała syfu, dodam ze przy ostrym skręcie w lewo słychać stukanie charakterystyczne dla uszk. przegubu i teraz najważniejsze moje pytanie czy posypał sie ten przy kole czy ten przy skrzyni. Dodam ze jakieś tam zdolności manualne i troche wiedzy mam także sam raczej będę dłubał i wymieniał. Z góry dziękuje za odpowiedz które to łożysko i co z tym przegubem. Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    U mnie było tak, że gdy skręcałem w prawo to szum się nasilał i okazało się uszkodzone łożysko lewe. Co do przegubu ... nie wiem jakie są objawy uszkodzonego przegubu wewnętrznego, bo zazwyczaj charakterystycznie stuka zewnętrzny. A jeżeli poszła Ci osłona przy skrzyni to radzę nie czekać za długo, bo cały syf leci prosto do skrzyni! Na Twoje szczęście tę osłonę z lewej strony można wymienić bez kanału. Ściągasz koło, rozpinasz sworzeń wahacza i odciągasz półoś. Poczytaj u mnie jak to zrobiłem.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Objawy uszkodzonego przegubu wewnętrznego
    https://www.youtube.com/watch?v=0EEh4I70UUg
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Łożysko hałasuje bardziej jak jest bardziej obciążone. Czyli skręcając w lewo dociążasz prawą stronę, w prawo - lewą.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2014
    Skąd
    Świętochłowice
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    Palio 1.2+LPG
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Łożysko hałasuje bardziej jak jest bardziej obciążone. Czyli skręcając w lewo dociążasz prawą stronę, w prawo - lewą.
    czyli mam rozumiec ze przy skreconych kołach w lewo ruszajac strzela uszkodzony prawy przegub? a co z ta osłona przegubu wew tego przy skrzyni wymieniac sama gume ?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał hazok Zobacz post
    czyli mam rozumiec ze przy skreconych kołach w lewo ruszajac strzela uszkodzony prawy przegub
    Źle rozumiesz. Mowa była o łożysku!

    Cytat Napisał hazok Zobacz post
    a co z ta osłona przegubu wew tego przy skrzyni wymieniac sama gume ?

    Jeżeli uszczelniacz nie puszcza oleju to tylko gumę.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    35
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    Witam mam ten sam problem i ewidentnie mam do wymiany łozysko prawe , wystarczyło że podniosłem auto na lewarku i wyraźnie było słychac różnicę które jest uszkodzone. I jest dokładnie tak jak pisze byrrt. W moim przypadku hałasuje jak jade prosto i skręcam w lewo zaś jak prawo ładnie cicho więc wniosek jeden , prawa strona do wymiany. Jeden mam tylko problem ze śrubą mocującą przegób. To jakaś paranoja klucz już kupiłem solidny pokrętła się gną i jeden mechanior powiedział że jak pożądne pokrętło się gnie to zostaje młotek i przecinak trzeba ją przedziubać. Jutro zadzwonie do innego i spytam o koszt robocizny. Jeszcze wspaniali makaroniarze zrobili śrubę która nie specjalnie głęboko wchodzi w nasadkę i potrafi sie ślizgać. Kurde piękna jest włoska motoryzacja ale w tym wypadku mnie mocno irytuje heh.Ktoś dał radę tą śrubę wymienić w zaciszu domowego warsztatu? Jakieś podpowiedzi? pozdro

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Ja robię tak: nakładam nasadkę (porządną) na śrubę na krótkiej przedłużce. Dalej kolanko, na które nakładam rurę mniej więcej 1m długości a pod kolanko w pionie wciskam kostkę brukową żeby kolanko klucza miało podparcie. Potem skok na koniec rury i śruba odkręcona.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    35
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    no i ja tak będę próbował ale byłem u jednego mechaniora i miał napradę solidne pokrętło łamane i rura do tego co miało w sumie póltora metra może więcej to się gięło ale spróbujue Twoim sposobem. I jeszcze jedno pytanie czy po wymontowaniu zwrotnicy bez makpersona trzeba bedzie ustawiac kąty? Nie wydaje mi sie osobiście ale ten mechanik stwierdził że w tym fiacie trzeba ustawiać kont że jest regulacja choc sam nie kojarzę by owa była.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Bo się zastanawiam czy wyciagac całą kolumnę ze zwrotnicą czy samą zwrotnicę.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    nasadkę mam pożądną dziś kupiłem w specjalistycznym sklepie z narzędziami i byle czego tam nie sprzedają tylko żeby z tej (włoskiej ) nakrętki się nie ślizgnęła , to będzie dobrze

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    właśnie wyczytałem że nie jest regulowany kąt pochylenia koła więc z tym luz a żeby takm łatwo poszło odkręcenie to byłoby super heh

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Owszem, nie ma tam regulacji kąta. Śruby pasują na ścisk i nie ma możliwości żeby coś się przestawiło. Jak nakrętka nie chce puścić to poskacz kilka razy po przedłużce. U mnie za pierwszym razem też nie chciało puścić.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał cinek2439 Zobacz post
    To jakaś paranoja klucz już kupiłem solidny pokrętła się gną i jeden mechanior powiedział że jak pożądne pokrętło się gnie to zostaje młotek i przecinak trzeba ją przedziubać.
    Ha! ja to dziadostwo odkręcałem ale pokrętła z kością 1/2" są za słabe - kupiłem takie mega ciężkie z kością 1" do tego nasadka + jej toczenie ew. jak się uda kupić cienkościęnną też można..
    Do tego miałem rurę z hmm.. średnicy ok 50mm i długości ok 3 metrów - jak na niej skakałem to koło się obracało a ja się tylko bałem żeby coś nie strzeliło i mi zębów nie wybiło.. Ale się udało - po obu stronach tylko takim czymś się udało.. Ale mechanicy mają często takie pneumatyczne klucze że i ze zdjętym kołem to ruszą..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    35
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    No mi niestety klucz nie pomogł kupiłem solidna nasadkę cienkościenna ale to nic nie dało w koncu zdjąłem całą zwrotnicę z przegubem i w imadle poszło młotkiem i porzecinakiem ale musiałem też rozwiercać z jednej strony bo nawet nawalanie przecinakiem ruszyć nie mogło, jedna wielka katorga była ale sie w końcu udało po jakiejś 2,5h męczarni z tą jedną karętkę. Na szczęście łatwiej poszło z łozyskiem poszedłem na prase to wyszedł sam środem ale poźniej obspawałem bierznię i trochę ją ściągło i bierznia wyszła po paru uderzeniach mlotkiem, poźnie już tylko wciśnięcie nowego łożyska (wcześniej umieściłem w zamrażarce na noc) i dzięki temu łatwo się wcisnęło ale z tą nakrętką to katorga. Podobno właśnie fiaty i alfy mają ten urok że nakrętki przegubów jak wspawane hehe. Co do pneumatu to miałem okazję ale znajomy nie miał nasadki cienkościennej a moja nie pasowała na jego klucz i nie miałem wyjścia. Tak więc jak będę miał przyjemność robić drugą stronę to chyba pomyślę czy nie zapłacić mechanikowi hehe. Pozdro i dzięki za wskazówki


 

Podobne tematy

  1. Przegub
    Napisany przez kino38 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 21-10-2013, 14:40
  2. przegub czy półoś????
    Napisany przez okodenim na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-09-2013, 20:01
  3. Przegub
    Napisany przez kopras na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-07-2013, 10:54
  4. przegub
    Napisany przez kamil00512 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-06-2011, 20:24
  5. Przegub
    Napisany przez Forma na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-08-2010, 08:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brawa 1.2 jakie nakretki do przegobow

yhs-ddc_bd

fiat palio przegub objawy

objawy przegubu palio

uszkodzony przegub palio

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl