Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2014
    Skąd
    Dęblin
    Wiek
    32
    Postów
    17
    Auto
    Fiat Siena 1.6 HL B+Lpg
    Rocznik
    1998

    Koniec sprzęgła i cieknąca skrzynia

    Dzień dobry dawno mnie na forum nie było bo Sienka nie zawodziła , aż tu nagle jadąc po trasie ciach linka sprzęgła pękła pedał w dół a do domu jakieś 15km. Jakoś dało rade doczołgać sie powoli zmieniąc bieg az 3 razy na "Ostro". Po rozebraniu przez znajomego mechanika okazało się że sprzęgło i Owszem fatalne ale na domiar złego przegub wewnętrzny lewy (od kierowcy) rozsypał sie w drobny mak i szpilki z krzyżaka do skrzyni poszły. No to wszystko wymienione porobione olej w skrzyni nówka czas pojeżdzić i sprawdzić autko. I tak po około 100km przejechanych jak "Nówką z Salonu" patrze pod Sienke a tam plama oleju wielka jak cholera. I teraz pytanie jaka tego przyczyna??? z tego co udało mi się zaobserwować to kapie z gumy na przegubie ale nie z lewej nowej tylko prawej (od pasażera)tej nie wymieniałem bo wyglądała dobrze nie była zparciała. Czy tak samo ciężko to wymienic jak z lewej strony i czy tam też jest tzw. Krzyżak???



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    26
    Postów
    84
    Auto
    Siena 1.4 CAT
    Rocznik
    1998
    Ja u siebie najpierw ściągnąłem końcówkę drążka kierowniczego, sworzeń wahacza przedniego i zdemontowałem zwrotnicę. Sporo namęczyłem się z odkręceniem śruby mocującej półoś do zwrotnicy. Można się obejść bez tego zdejmowania zwrotnicy ale wtedy zostaje mało miejsca na manewry i wyciągnięcie przegubu. Poza tym ja miałem ten komfort, że robiłem na kanale w zamykanym garażu. Następnie zdjąłem opaskę z manżety (osłona przegubu) od strony skrzyni. Potem wystarczy wyjąć półoś. Wychodzi dosyć płynnie. Na końcu półosi znajduje się przegub trójramienny (tripod). Trzeba uważać, bo jest "uzbrojony" w łożyska igiełkowe. Po wyjęciu zabierasz się do wymiany uszczelniacza (obowiązkowo) i ewentualnie osłon gumowych. Do tych operacji przyda ci się Seger. Montaż oczywiście w odwrotnej kolejności. Podczas zakładania półosi do osłony musisz wcisnąć smar grafitowy albo konkretnie do przegubów. Musi go być tyle, żeby po nałożeniu półosi wyciekał. Opaski na osłony dałem nie fabryczne, bo nie miałem zaciskarki tylko dałem zaciski do węży. Po złożeniu suchutko jak na saharze Załączam kilka fotek. Jakośc nie najlepsza ale zawsze.

    10953248_773981519355877_2322602695602042778_n.jpg
    10993412_773981499355879_1477100426017157973_n.jpg

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    36
    Postów
    145
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    P1010289.JPG
    Cytat Napisał pawked20 Zobacz post
    Dzień dobry dawno mnie na forum nie było bo Sienka nie zawodziła , aż tu nagle jadąc po trasie ciach linka sprzęgła pękła pedał w dół a do domu jakieś 15km. Jakoś dało rade doczołgać sie powoli zmieniąc bieg az 3 razy na "Ostro". Po rozebraniu przez znajomego mechanika okazało się że sprzęgło i Owszem fatalne ale na domiar złego przegub wewnętrzny lewy (od kierowcy) rozsypał sie w drobny mak i szpilki z krzyżaka do skrzyni poszły. No to wszystko wymienione porobione olej w skrzyni nówka czas pojeżdzić i sprawdzić autko. I tak po około 100km przejechanych jak "Nówką z Salonu" patrze pod Sienke a tam plama oleju wielka jak cholera. I teraz pytanie jaka tego przyczyna??? z tego co udało mi się zaobserwować to kapie z gumy na przegubie ale nie z lewej nowej tylko prawej (od pasażera)tej nie wymieniałem bo wyglądała dobrze nie była zparciała. Czy tak samo ciężko to wymienic jak z lewej strony i czy tam też jest tzw. Krzyżak???
    Krzyżak trójpalczasty jest na obu półośkach.Trzeba go zdjąć z półośki,żeby wymienić osłonę przegubu i łożysko uszczelniacz.Do wyjęcia półośki nie trzeba odpinać drążka kierowniczego i sworznia wahacza.Prościej i szybciej jest odkręcić 2 śruby mocujące amortyzator do zwrotnicy i końcówkę drążka stabilizatora (jeśli jest)przy wahaczu.Oczywiście trzeba też odkręcić nakrętkę piasty.Zwrotnica z wahaczem opada wtedy na dół i można też nią kręcić swobodnie na boki.Półośka wysunie się najpierw ze zwrotnicy,a później wyjdzie też ze skrzyni.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez jaroslawrak ; 04-08-2015 o 12:37

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    26
    Postów
    84
    Auto
    Siena 1.4 CAT
    Rocznik
    1998
    Zgadza się. Prościej jest odkręcić śruby od amortyzatora, ale wtedy trzeba się pogimnastykować z wyjęciem półosi ze zwrotnicy. Dla pewności można potem podjechać na sprawdzenie geometrii, bo mogła się skosić. Trzeba również uważać na przewód hamulcowy.
    U mnie przy okazji wymieniłem płyn w skrzyni.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2014
    Skąd
    Dęblin
    Wiek
    32
    Postów
    17
    Auto
    Fiat Siena 1.6 HL B+Lpg
    Rocznik
    1998
    Dzięki wielkie za konkretną i dokładną instrukcje Czas brac się do roboty

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2014
    Skąd
    Dęblin
    Wiek
    32
    Postów
    17
    Auto
    Fiat Siena 1.6 HL B+Lpg
    Rocznik
    1998
    Witam Ponownie i wracam do tematu , powód znowu nieszczęsnej osłony przegubu jak i zapewne łożyska wewnętrznego zaledwie 4 miesiące po wymianie na nowe DEAM. !!!! Jak już wczesniej omawialismy temat to dodam że wymieniłem przegub wewnętrzny od kierowcy strony i byłem heapy wlałem nowy olej do skrzyni i pewny że już na jakiś czas ( na pewno dłużej niż te 4 miesiące będzie git ) po tygodniu patrze na parkingu pod Hieną plama oleju no okazało się że poszła też druga strona no to ciach wymieniłem i spokój aż do teraz. Znów strona od Kierowcy wali olejem na dodatek okropny dzwięk ( nie zawsze przeważnie jak zimny silnik po zagrzaniu cichło ) choć przy mrozie powyzej -5 cały czasy słychać dziwne tarcie klekotanie sam nie wiem jak to nazwać jakby metal tarł o metal dzwięk podobny do tarcia gołych klocków o tarcze hamulcową ( ale te wymieniłem miesiąc temu ) i to klekotanie nie daje mi spokoju. ???

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    26
    Postów
    84
    Auto
    Siena 1.4 CAT
    Rocznik
    1998
    Ten dźwięk słychać cały czas, czy tylko w określonych warunkach?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    36
    Postów
    145
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Wygląda to na spapraną robotę...np.uszkodzenie łożyska-uszczelniacza przy nabijaniu na półośkę.Stare łożysko można zbić niedbale,ale nowe trzeba nabijać ostrożnie,starannie...stukać,pukać tylko po wewnętrznej bieżni łożyska.Trzeba wyjąć półośkę i sprawdzić co tam się stało.


 

Podobne tematy

  1. Cieknąca skrzynia
    Napisany przez cinex134 na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-04-2015, 09:56
  2. Koniec sprzęgła ? 2.4JTD
    Napisany przez KaaC na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 27-09-2013, 11:55
  3. czy to koniec sprzęgła ?
    Napisany przez Insomnia na forum Punto
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 05-03-2013, 16:00
  4. Czy to koniec sprzęgła ?
    Napisany przez Madziula na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-09-2011, 22:27
  5. Cieknąca skrzynia w 1.2
    Napisany przez kowal na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 25-06-2011, 22:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl