Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2014
    Skąd
    Wlkp
    Wiek
    47
    Postów
    8
    Auto
    Palio Weekend
    Rocznik
    1999

    Kilka pytań po zakupie Palio Weekend 1.2 75

    Witam, mój pierwszy post na forum Palio.

    Zakupiłem Palio Weekend 1.2 75 HL z 1999 roku i mam w związku z tym kilka pytań:

    1) Nie świeci mi kontrolka świateł pozycyjnych/mijania. Czy łatwo dostać się do zegarów w celu wymiany? Nie zauważyłem wstępnie żadnych wkrętów (po ciemku).

    2) Prawa pozycyjna z przodu świeci ledwo, ledwo. Być może ktoś dał nie taką żarówkę, może coś nie kontaktuje. Jeszcze nie sprawdzałem. Ale czy to może mieć związek z pkt 1?

    3) Nie potrafię zakluczyć korka wlewu paliwa. Czy coś jest uszkodzone/ten typ tak ma czy jakiś specjalny myk tam obowiązuje?

    4) Czy Palio jest ocynkowane? Tylne nadkola zjada już troszkę rdza, wiec podejrzewam iż nie. Ile może kosztować wstawienie reparaturek, może ktoś już to robił?

    5) Raz po raz na nierównościach słychać metaliczny odgłos z tyłu. Jakby tłumik luźny czy coś. A może to koło zapasowe puka? Pytam, bo może to ten typ tak ma?

    6) Strzela chyba ogranicznik drzwi kierowcy. Można coś z tym zrobić czy tylko wymiana?

    7) Po przejechaniu ok 200km zaczęło coś ocierać przy hamowaniu (chyba z przodu). Czy to klocki czy w Palio może to być coś innego?

    8) Czy da się coś zrobić, aby pozycyjne można było zaświecić bez włączania zapłonu? Dla mnie to pomyłka, bo nie da się zostawić samego auta na pozycyjnych.

    9) Czy uszczelka pod głowicą w tym silniku to naprawdę taki stały temat? Mam 105.000 oryginalnego przebiegu i czyżby trzeba było oczekiwać aż padnie uszczelka pod głowicą?

    Na początek chyba tyle. Z góry dziękuję za odpowiedzi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    1. Spróbuj puknac palcem tam gdzie powinna sie swiecic kontrolka swiatel mijania(lewy dolny rog) powinno pomoc. Oczywiscie na zapalonych swiatlach.
    2. Sprobuj wymienic na nowe,najlepiej kup ledowe postojowki daj fajny efekt w nocy,raczej nie powinno miec zwiazku z kontrolka swiatel mijania. Jakbys mial przepalona zarowke h4 albo gdzies by nie bylo styku na zarowce to wtedy by lekko palila sie kontrolka swiatel drogowych.
    3. U mnie kiedys korek dalo sie zakluczyc,ale od dluzszego czasu juz nie. Mysle ze taki problem to nie problem Korki od wlewu paliwa rzadko kradna wiec mozesz dpac spokijnie;p.
    6 . Dokrecenie ogranicznika i nasmarowanie powinno pomoc. A jak nie to wymien srube i nakretke,a podkladke daj z takimi nacieciami.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2014
    Skąd
    Wlkp
    Wiek
    47
    Postów
    8
    Auto
    Palio Weekend
    Rocznik
    1999
    Dzięki za odzew Jacobkaroten.

    Mam jeszcze kolejne pytanie

    10) Czy w silniku 1.2 75KM trzeba robić okresową regulację luzów zaworowych?
    Ostatnio edytowane przez taddix ; 22-09-2014 o 10:38

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    1. Pukanie w zegary moze spowodować tlyko ich pęknięcie. Ta żaróweczka często sie przepala trzeba wymienic. Ściągnąć ramki, odkręcić zegary i od tyłu fajny do nich dostęp.

    2. Może byc cos nie tak z masą żarówki bądź styki rudne bądź wyżarzone kostki. Bądź tez zła żarówka

    3. oryginalny zgubiłem mam zwykły bez zamka i od lat jeżdżę i niema problemu

    4. Chodzą słuchy o ocynku... wersje niemieckie na pewno mają

    5. poruszaj tłumikiem poruszaj kołem jak nie uderza szukaj problemu w tylnej belce. Koła nie są w negatywie?

    6. Ogranicznik do wymiany tania rzecz ale trochę trza sie narobić. Można tez metoda druciarską dorabiać tulejkę z blachy po puszce.

    7. Jak to ocierać jaki to dźwięk? wycie szumienie chrobotanie?

    8. Dal mnie to nie pomyłka bo nigdy w zyciu nie zapomnisz o włączeniu świateł

    9. U mnie uszczelka robiona była raz a mam juz przebieg ponad 300tys. ale 1,2 tez powinien tak dac rade. Póki niema niepokojących objawów nie dłubać.

    10. 1,2 ma chyba hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    221
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    Cytat Napisał taddix Zobacz post
    Witam, mój pierwszy post na forum Palio.

    Zakupiłem Palio Weekend 1.2 75 HL z 1999 roku i mam w związku z tym kilka pytań:

    1) Nie świeci mi kontrolka świateł pozycyjnych/mijania. Czy łatwo dostać się do zegarów w celu wymiany? Nie zauważyłem wstępnie żadnych wkrętów (po ciemku).

    2) Prawa pozycyjna z przodu świeci ledwo, ledwo. Być może ktoś dał nie taką żarówkę, może coś nie kontaktuje. Jeszcze nie sprawdzałem. Ale czy to może mieć związek z pkt 1?

    3) Nie potrafię zakluczyć korka wlewu paliwa. Czy coś jest uszkodzone/ten typ tak ma czy jakiś specjalny myk tam obowiązuje?

    4) Czy Palio jest ocynkowane? Tylne nadkola zjada już troszkę rdza, wiec podejrzewam iż nie. Ile może kosztować wstawienie reparaturek, może ktoś już to robił?

    5) Raz po raz na nierównościach słychać metaliczny odgłos z tyłu. Jakby tłumik luźny czy coś. A może to koło zapasowe puka? Pytam, bo może to ten typ tak ma?

    6) Strzela chyba ogranicznik drzwi kierowcy. Można coś z tym zrobić czy tylko wymiana?

    7) Po przejechaniu ok 200km zaczęło coś ocierać przy hamowaniu (chyba z przodu). Czy to klocki czy w Palio może to być coś innego?

    8) Czy da się coś zrobić, aby pozycyjne można było zaświecić bez włączania zapłonu? Dla mnie to pomyłka, bo nie da się zostawić samego auta na pozycyjnych.

    9) Czy uszczelka pod głowicą w tym silniku to naprawdę taki stały temat? Mam 105.000 oryginalnego przebiegu i czyżby trzeba było oczekiwać aż padnie uszczelka pod głowicą?

    Na początek chyba tyle. Z góry dziękuję za odpowiedzi
    4) z tym to ja sam nie wiem, ponoć moja jest ocynkowana ale i tak ruda sie dobiera
    6) nigdy w życiu nie kupie nowego ogranicznika! przewierciłem, skręciłem i nie strzela
    7) zdejmij koło i sprawdź
    8) musisz ten cypelek przy stacyjce wcisnąć i przekręcić kluczyk w lewo
    9) ja wymieniałem zaraz jak kupiłem auto czyli przy przebiegu 62kkm, objawy to twarde przewody, płyn w zbiorniczku pod sam korek, pęknięty zbiorniczek (poprzedni właściciel nie skapnął się, że termostat nawala. a druga sprawa to jest taka, że wskazówka temperatury nie pokazuje tak ja ma pokazywać i myślał, że wszystko w porządku a silnik sie przegrzewał)

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2014
    Skąd
    Wlkp
    Wiek
    47
    Postów
    8
    Auto
    Palio Weekend
    Rocznik
    1999
    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    7. Jak to ocierać jaki to dźwięk? wycie szumienie chrobotanie?
    Takie szumienie delikatne.

    Cytat Napisał adorator Zobacz post
    8) musisz ten cypelek przy stacyjce wcisnąć i przekręcić kluczyk w lewo
    A to nie wiedziałem. Jutro zobaczę ten "cypelek" i spróbuję pokombinować.

    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    1. Pukanie w zegary moze spowodować tlyko ich pęknięcie. Ta żaróweczka często sie przepala trzeba wymienic. Ściągnąć ramki, odkręcić zegary i od tyłu fajny do nich dostęp.
    To znaczy najpierw ramkę na siłę się ściąga?


    Mam jeszcze dwa pytania:

    11) Zegar który wyświetla godzinę bardzo słabo świeci. W nocy jest ok, ale w dzień nie widać w ogóle godziny. To normalne czy reguluje się jakoś jasność zegarka?

    12) Czy silnik 1.2 75 jest na jedno czy wielopunktowym wtrysku?

    13) Jak się spisuje silnik 1.2 75 przy zasilaniu LPG? Palio ma fajną możliwość montażu butli pod podłogą w miejscu koła zapasowego i tak sobie myślę czy w przyszłości nie pomyśleć o instalacji gazowej. Aczkolwiek jeśli to jednopunkt, to sekwencja nie wchodzi chyba w grę.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    221
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    11) to jest normalne. jak zapalasz światła to podświetla się zegarek
    12) pełny wtrysk
    13) słyszałem, że idealne są do gazu i wytrzymują 300tys.............................

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2014
    Skąd
    Wlkp
    Wiek
    47
    Postów
    8
    Auto
    Palio Weekend
    Rocznik
    1999
    Co do zegarka - zauważyłem, że mocniej świeci przy wyłączonych światłach. Jak włączę światła to przygasa.

    Sprawdzałem tą możliwość włączenia pozycyjnych przy wyłączonym zapłonie. Fajna rzecz.

    Jeszcze mam jedno pytanie:

    14) Mam urwane mocowanie daszka przeciwsłonecznego od strony kierowcy. Też tak macie? Jakiś słaby punkt tam jest? Zastanawiam się czy jest sens szukać nowego czy coś kombinować czy zostawić jak jest.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2012
    Skąd
    Turek
    Postów
    596
    Auto
    fiat siena 1.2 8v
    Rocznik
    2001/2006
    Co do daszka to z twoim ktoś się chyba brutalnie obchodził:-) bo ni widziałem żeby u kogoś był urwany. Więc kombinuj, na szrocie kupisz za kilka-kilkanaście złotych:-)

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    221
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    Cytat Napisał taddix Zobacz post
    Co do zegarka - zauważyłem, że mocniej świeci przy wyłączonych światłach. Jak włączę światła to przygasa
    racja

    też mi sie to urwało jak próbowałem wyciągnąć i skierować na drzwi. podkleiłem i jako tako trzyma ale funkcja skierowania na drzwi odpada

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    25
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    1. mam paliusa z tego rocznika ten sam silnik i tam w licznikach nawet takiej kontrolki nie mam więc może ty też nie masz
    2. pewnie z punktem pierwszym to nie ma znaczenia dwie inne żarówki na moje
    3.pewnie ten typ tak ma jak ja zakluczę wlew paliwa to i tak da się go odkręcić
    4.podobno ocynk tam jest ale pewni cienki weź papier ścierny ale nie gruby i to zjedź potem ładnie szpachlem wyrównaj i znowu papierkiem łądnie zrób i pomaluj elegancko
    5. no to musisz sam sprawdzić czy tłumik nie lata za mocno na gumach albo czy koło jest dobrze przypięte
    6. też mi strzela ale trochę smaru i można przeżyć
    7. auto do góry i pokręć kołami i będziesz wiedział czy to hamulce czy łożysko
    8. mnie się wydaje że powinny świecić bo u mnie świecą
    9.jeżeli nie masz wycieków to zostaw tą uszczelkę w spokoju
    10. tam regulujesz zawory takimi płytkami koszt jednej to chyba 5 zł a jak często to robić to nie wiem
    11. u mnie też czasem słabo świeci trzeba by żaruweczki wymienić ale na razie lekkie uderzenie z góry pomaga
    12. jest na wielo punkcie
    13.mam na gazik i spisuje się wzorowo na pełnej butli czyli tak około 38 litrach czystego gazu udało mi się przejechać w trasie 500 Km może i nawet więcej by przejechał ale musiałem w korku stać ale to i tak bardzo dużo km tani w utrzymaniu pakowny samochód
    14. mocowania znajdziesz na złomowisku gdzie leży sporo samochodów też i tam są fiaty wiec sobie coś dla siebie tam znajdziesz

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Cytat Napisał pawel&palio Zobacz post
    1. mam paliusa z tego rocznika ten sam silnik i tam w licznikach nawet takiej kontrolki nie mam więc może ty też nie masz
    Wszystkie mają!

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2014
    Skąd
    Wlkp
    Wiek
    47
    Postów
    8
    Auto
    Palio Weekend
    Rocznik
    1999
    Dziękuję za odpowiedzi, auto rozbite ... Nie moja wina, ale szkoda tego auta, bo spisywało się idealnie. Zaraz zrobię nowy wątek, bo chcę spytać o opłacalność naprawy.


 

Podobne tematy

  1. Kilka niedomagań po zakupie Bravo JTD 105 KM
    Napisany przez vito_jtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-08-2012, 07:14
  2. Kilka pytań odnośnie Palio II
    Napisany przez michalkazanice na forum Albea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 19-04-2012, 00:00
  3. Kilka usterek kilka pytań ???
    Napisany przez wwlbravo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-04-2012, 11:03
  4. kilka pytań
    Napisany przez repjansmks na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-04-2010, 18:38
  5. kilka pytań
    Napisany przez ksx na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 21-11-2008, 16:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl