Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001

    Kilka pytań odnośnie wad/eksploatacji Sienki 1.2

    Witam. Jako, że ostatnio nabyłem za niewielkie pieniądze Sienkę 1.2 EL z 1999 jest w niej kilka niedociągnięć mam więc kilka pytań - mam nadzieję, że nie podpadnę moderatorom za taki zbiorczy temacik

    1. gaszę silnik, po ok. sekundzie silniczek krokowy wydaje z siebie dźwięk "pryt pryt" - czy to normalne ? poza tym silnik samochodu chodzi jak zegarek - równo i chicho

    2. na biegu jałowym lekko drga kierownica - czy to wina poduszki pod silnikiem ?

    3. w przednich drzwiach przy otwieraniu/zamykaniu strzelają ograniczniki drzwi - wystarczy porządnie nasmarować czy są do wymiany ?

    4. pedał sprzęgła chodzi ciężko i ma krótki skok przez co czasami mam trudność z wrzuceniem 1 a wsteczny muszę wbijać bardzo delikatnie bo inaczej "dentysta sadysta" - lina do wymiany ? jeśli tak to ile płaciliście za wymianę ?

    5. powyżej 120 skrzynia wydaje z siebie dźwięk jakby brakowało 6-stki gdzieś czytałem, że to norma w Siena/Palio - prawda ?

    6. samochód ma 169tys. przebiegu i biorąc pod uwagę wiele rzeczy jestem w ten przebieg skłonny uwierzyć a nawet dałbym się nabrać na trochę mniej... nie dostałem informacji o tym kiedy był wymieniany pasek rozrządu (samochód z komisu). Z tego co pamiętam jak ojciec jeździł Sieną 1.4 to zmieniał pasek chyba po 70-80tys. i wtedy był już na totalnym wykończeniu - czy mogę przypuszczać, że pasek w mojej Sience jest jeszcze w miarę świeży ? lekko uchyliłem plastikową pokrywę i z wierzchu wygląda ok, nie wiem jak zęby.

    7. niedługo czeka mnie wymiana oleju... tak jak wcześniej napisałem prawie 170tys. przebiegu - jakim olejem najlepiej nakarmić Sienkę ?

    8. ile Wam palą 1.2 75 ? miasto / trasa

    9. dziś miałem dziwną sytuację... patrzę pod maskę i widzę za niski poziom płynu chłodniczego (minimalnie poniżej min), więc kupiłem borygo... odkręcam korek, "bul bul" i mam minimalnie ponad min... dolałem do równa z max. przejechałem się, okręcam korek, "bul bul" i mam ostro ponad max odessałem strzykawką tak aby było minimalnie ponad max, zaliczyłem dłuższą trasę i bez okręcania korka poziom się utrzymuje - to normalne, prawda ?

    10. trasa / miasto wskaźnik temperatury w 1/4 skali a nie tak jak w innych samochodach w połowie... ojciec twierdzi, że w Sienie 1.4 miał podobnie - czy to norma ?

    11. kiedy pociągnę klamkę zewnętrzną w przednich drzwiach aby je otworzyć to klamka zostaje w pozycji "odchylonej" - jeśli sam jej nie "klepnę" to naturalnie drzwi się nie zamkną - wystarczy przesmarowanie ?


    to tyle pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi !



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    1) Tak - odgłos jest normalny.

    2) A obroty biegu jałowego nie są za niskie? Jeżeli w normie to zacząłbym od sprawdzenia poduszek.

    3) Można spróbować przesmarować, ale smarem. Nie jakimś WD40 lub podobnym.

    4) Najczęściej gdy linka jest zużyta pierwszym objawem jej zużycia są odgłosy chrupania, piszczenia przy wciskaniu sprzęgła.
    Najlepiej zdemontuj i zobacz jak chodzi ona sama. Co do krótkiego skoku sprzęgła wpierw możesz spróbować podciągnąć ją, zrobisz to przy skrzyni.

    5) Tak. Może tak wyć. 6tka by się przydała ;)

    6) Nie ufaj niczemu... a wygląd czasami bywa zdradziecki. Wymień czym prędzej - najlepiej dla swojego bezpieczeństwa cały rozrząd (pasek, rolka, napinacz).

    7) Skłaniałbym się między półsyntetycznym, a już mineralnym. Zależy jaką kompresje trzyma silnik. Jeżeli ok to zalej półsyntetycznym.

    8) Ja nie wiem ;)

    9) Skoki płynu są w miarę normalną sytuacją. Zalej tak na połowę skali między MIN/MAX.

    10) Wszystkie Punta 2, które oglądałem miały podobnie ;D Siena widać też ma podobnie. Przesmarowanie powinno pomóc.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał miszko
    2) A obroty biegu jałowego nie są za niskie? Jeżeli w normie to zacząłbym od sprawdzenia poduszek.
    no w sumie tak już się zastanawiałem czy nie za niskie... korekcja przez podpięcie do kompa ? jeśli tak to będę miał za free chyba.

    Cytat Napisał miszko
    4) Najczęściej gdy linka jest zużyta pierwszym objawem jej zużycia są odgłosy chrupania, piszczenia przy wciskaniu sprzęgła.
    Najlepiej zdemontuj i zobacz jak chodzi ona sama. Co do krótkiego skoku sprzęgła wpierw możesz spróbować podciągnąć ją, zrobisz to przy skrzyni.
    piszczenia, chrupania itp. nie ma... spróbuję podregulować tak jak piszesz

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    800 obrotów to normalne obroty. Podepnij i sprawdź.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    102
    Auto
    Siena 1.2
    3. Nie baw się w smarowanie tylko wymień ogranicznik. Jego cena jest niska i nie warto tracić czasu na próby jego naprawy lub przedłużenia jego żywotności.

    6. Ja swój pasek wymieniłem przy 65tys km. Oczywiście razem z pompą wody.

    7. Ja zalewam półsyntetykiem 10w40 firmy Lucas.

    8. Około 10L

  7. #6
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    z doswiadczenia sienki mojego tescia - miał 1,2 to:

    3. w kazdej P/S strzelają ja z tym nic nie robie
    5. tu sie nie zgodze jechałem tą sienką 150 i miło tylko silniczek mruczał
    7. jeżeli nie ma wycieków i silnik nie jest obrzygany olejem to semi syntetyk moze byc lotos i tak za rok go zmienisz
    8. SIENKA paliła 7,5 miasto / 6,5 trasa
    10. wskażnik jest tylko informacyjny - w najwieksze upały dochodziło do połowy skali
    11. wystarczy rozebrac drzwi wyciągnac całą klamke, wyczyscic penetratorem np. WD 40 a potem zapaćkać całą spreżynkę i trzpień smarem ( ja stosowałem grafitowy )
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2010
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    44
    Postów
    33
    Auto
    fiat siena 1.2 EL 1999r
    Rocznik
    1999
    W mojej Sienie podobne problemy jak w/w. Te ograniczniki w drzwiach trzaskają, a żaden mechanik nie wpadł na pomysł, że można to wymienić, dopiero dziś po zarejestrowaniu na forum doczytuje się, że można wymienić. Wcześniej oczywiście smarowałem WD i innymi smarami ale zero poprawy. Zastanawiam tylko nad kosztem wymiany i byłbym wdzięczny za jakieś info odnośnie ceny.
    Robiąc dziś trasę też brakowało mi 6 biegu, aż sie prosiło żeby wrzucić 6 i miałem wrażenie, że jade sportowym autem w którym jest ze 150KM a nie 75. Za silnik i elastyczność Sienie daje ocene 6.
    Mam przebieg 71tys, z tego co piszecie warto pomysleć o wymianie rozrządu, nie chce potem mieć dodatkowych wydatków.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2009
    Skąd
    piła
    Postów
    30
    Auto
    Marea 1.9 jtd
    Ograniczniki do drzwi kosztują około 40 zł przynajmniej w pile ja po zakupie ograniczników oszlifowałem zęby na bardziej okrągłe i o połowę mniejsze może dłużej wytrzyma.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    27
    Auto
    Palio weekend 1.2 8V
    4.
    5.

    Stawiam na sprzęgło - do wymiany. W 1.2 akurat pada szybko. Nawet przy 100 tyś !!!

    8. Mi pali po wymianie filtra paliwa, powietrza, oleju, świec..... Miasto - ok 8/100
    Trasa - zdarzyło mi się teraz ciut powyżej 5/100 !!!, co jest super wynikiem, gdyż niedawno spalił mi ponad 6/100

    [size=2][ Dodano: 2010-07-20, 20:34 ][/size]
    Cytat Napisał AutoDoktor
    9. dziś miałem dziwną sytuację... patrzę pod maskę i widzę za niski poziom płynu chłodniczego (minimalnie poniżej min), więc kupiłem borygo... odkręcam korek, "bul bul" i mam minimalnie ponad min... dolałem do równa z max. przejechałem się, okręcam korek, "bul bul" i mam ostro ponad max odessałem strzykawką tak aby było minimalnie ponad max, zaliczyłem dłuższą trasę i bez okręcania korka poziom się utrzymuje - to normalne, prawda ?

    10. trasa / miasto wskaźnik temperatury w 1/4 skali a nie tak jak w innych samochodach w połowie... ojciec twierdzi, że w Sienie 1.4 miał podobnie - czy to norma ?
    9. U mnie ostatnio padła uszczelka pod głowicą-przykra sprawa. Zrób tak odkręć korek, włącz silnik i przygazuj go linką i zobacz czy nie wlatują bąbelki do zbiorniczka wyrównawczego - jeśli tak to stary przykro mi, choć wtedy dla pewności możesz zbadać płyn. Jeśli jest w nim CO2, to pozamiatane - uszczelka na 100%.
    Jednakże z tego co opisujesz powinno być ok, ale sprawdź se już dla pewności.

    10. Te wskaźniki tak pokazują - we wszystkich modelach chyba u mnie też, ale termostat otwiera się ok, więc bez obaw.

    [size=2][ Dodano: 2010-07-20, 20:38 ][/size]
    3. U mnie też strzelało, ale ja to se zrobiłem. Wbiłem tam gdzie jest wystukana fasolka ( a powinien być otwór) kawałki małej blachy, tak żeby wbić je razem z sworzniem, który to trzyma. Do odkręcenia wystarczy 10 płasko-oczkowa i młotek do wybicia od spodu.
    JEDNOSTKA: CLARION DRX 960
    SYSTEM PRZEDNI: Rainbow CSX 165 + simplex 25
    WZMAK: xtant X603
    SUBWOOFER: JL Audio 10W0-4
    DRUTY: Caliber,Catharsis
    KONDEK: 1F

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    9. U mnie ostatnio padła uszczelka pod głowicą-przykra sprawa. Zrób tak odkręć korek, włącz silnik i przygazuj go linką i zobacz czy nie wlatują bąbelki do zbiorniczka wyrównawczego - jeśli tak to stary przykro mi, choć wtedy dla pewności możesz zbadać płyn. Jeśli jest w nim CO2, to pozamiatane - uszczelka na 100%.
    Jednakże z tego co opisujesz powinno być ok, ale sprawdź se już dla pewności.
    nie no, uszczelki strzelonej nie mam, znajomy mechanik sprawdzał i jest wsio charaszo

    Cytat Napisał sluchawa21
    3. U mnie też strzelało, ale ja to se zrobiłem. Wbiłem tam gdzie jest wystukana fasolka ( a powinien być otwór) kawałki małej blachy, tak żeby wbić je razem z sworzniem, który to trzyma. Do odkręcenia wystarczy 10 płasko-oczkowa i młotek do wybicia od spodu.
    no i właśnie też tak zamierzam zrobić... nie będę 80zł za nowe dawał raz już zrobiłem próbne podejście do tematu, ale nie mogę tego odkręcić nakrętka trzyma mocno a z drugiej strony wiadomo co - muszę to zaatakować z morsem

    [size=2][ Dodano: 2010-10-21, 19:42 ][/size]
    trochę odkopię temat w ramach ciekawostki...

    2. na biegu jałowym lekko drga kierownica - czy to wina poduszki pod silnikiem ?

    4. pedał sprzęgła chodzi ciężko i ma krótki skok przez co czasami mam trudność z wrzuceniem 1 a wsteczny muszę wbijać bardzo delikatnie bo inaczej "dentysta sadysta" - lina do wymiany ? jeśli tak to ile płaciliście za wymianę ?

    5. powyżej 120 skrzynia wydaje z siebie dźwięk jakby brakowało 6-stki gdzieś czytałem, że to norma w Siena/Palio - prawda ?
    Dwa tygodnie temu zrobił się problem na całego... kiedy silnik się zagrzał nie mogłem wrzucić 1-wszego biegu (chyba, że mega mocno przycisnąłe pedał do podłogi), sprzęgło zaczęło się ślizgać na 2, czasami jakieś jęki i chrobotanie... Uznałem, że to koniec, trzeba wymieniać. Nabyłem kompletny zestaw Luk'a (tarcza, docisk, łożysko) a jakiś czas temu linkę (nieoryginalna, ale o wiele solidniejsza), poczekałem na mechanika...
    wszystkie powyższe problemu skończyły się po dzisiejszej wymianie
    A teraz najlepsze - moja hiena ma 170.000km przebiegu i jeździła do dziś na oryginalnym zestawie ! jak wygląda ? tarcza już niemalże straciła rowki, docisk i łożysko ? nie da się tego opisać, ale jutro zrobię zdjęcia i pokażę, przerazicie się
    Ogólnie znajomy mechanik uznał, że jeszcze kilkanaście lub kilkadziesiąt kilometrów i miałbym mówiąc brzydko festyn pod maską także zdążyłem w ostatniej chwili...

    [size=2][ Dodano: 2010-10-22, 14:54 ][/size]
    http://www.youtube.com/watch?v=0TOYS7rfFqo


 

Podobne tematy

  1. Kilka problemów z moją nową Mareą
    Napisany przez wojo985 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 31-07-2013, 07:00
  2. Parę pytań o fotelach...
    Napisany przez MiKuŚ na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-03-2010, 01:11
  3. Marea 97' ELX - kilka pytan
    Napisany przez scorcher na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-04-2009, 08:35
  4. kilka pytań
    Napisany przez ksx na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 21-11-2008, 16:15
  5. Parę pytań dotyczących ksenonów:)
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-10-2008, 18:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat paliu weekend 2 ogranicznik drzwiowy

fiat siena 1.2 8v korek zbiorniczka wyrownaczego

skok jalowy pedalu sprzegla siena 1.2

gdzie podciagnac sprzeglo fiat siena 1.2 foto

podejsciu do samochodu pstrykaja drzwi scenic

jak rozebrac gaznik siena 1.2

siena 1.2 wady

odglos ogranicznika w palio

Czy warto kupic fiata siena 1999rok

http://www.iparts.pl