Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 40
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001

    Katalizator się wysypał... co dalej ?

    Tydzień temu oddałem Sienkę do mechanika na ostatnią już naprawę w tym sezonie - miałem kompletnie zniszczony tłumik drgań, więc postanowiłem wstawić całą nową dwururkę z wcześniej wspomnianym tłumikiem drgań... przy okazji wymieniono uszczelki kolektora wydechowego i nakrętki (mechanik coś spieprzył, oczywiście klient płaci). Samochód odebrałem późnym popołudniem, dojechałem do domu - rano w wydechu coś zaczęło mocno dzwonić, dźwięk do słownie jak dzwonek rowerowy. Poinformowałem o tym mechanika, ten uznał, że "może musi się to wszystko ułożyć po naprawie" - od razu przeszedł mi przez myśl katalizator.
    Przed chwilą byłem u tego samego mechanika, uznał, że "coś wpadło do tłumika środkowego" oraz "katalizator jest stary, co ja ci poradzę" i tu chyba potwierdza się moja teoria z katalizatorem... mam się do niego zgłosić w czwartek.
    Do rzeczy - katalizator raczej na 100% będzie wywalony, coś trzeba w niego miejsce wsadzić. Strumienica oczywiście odpada bo nawet przedszkolaki wiedzą, że to pic na wodę fotomontaż i szkoda na to pieniędzy. Wychodzi na to, że muszę wsadzić nowego kata (co jest nierealne, tym bardziej przy tak tanim samochodzie) lub po prostu wspawać w jego miejsce rurkę... gdzieś na jakimś forum (chyba Renault Laguny) ktoś polecał wstawienie w to miejsce drugiego tłumika drgań, co myślicie o takim rozwiązaniu ? Czy ktoś z Was ma już usuniętego kata w swojej Sienie/Palio 1.2 ? prosiłbym o opinie jw. czyli co najlepiej tam wsadzić i jak samochód się po tej zmianie zachowuje (spalanie, głośność itp.)

    ...wracając do mechanika - pewnie uderzył gdzieś młotkiem gdzie nie trzeba i rozbił wkład kata, teraz zaczną się schody i sprzeczki kto zawalił i kto za to zapłaci



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Zwykła rurka odpada, katalizator miałeś wpisany w dowód rejestracyjny, więc mogą być problemy z przeglądem technicznym. Są w sprzedaży puszki katalizatorów, puste, albo z prostą rurką w środku, tańsze i zadowalające diagnostę. Ewentualnie jak ten twój katalizator z zewnątrz jest OK, to możesz spróbować wydłubać wnętrze, żeby nie grzechotało.

    Cytat Napisał kowal Zobacz post
    jak samochód się po tej zmianie zachowuje (spalanie, głośność itp.)
    Normalnie, będzie efekt akustyczny sportowego wydechu (ale nie mylić z mugenem), spalanie raczej nie wzrośnie mocy może nawet zyskasz ze 2km. Ale tego nawet nie zauważysz.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    na allegro taki tlumik (w środku dziurkowana rurka i wata) imitujący katalizator 170zł + wysyłka... drogo jak dla mnie. Co do przeglądu... no nie jest to jakiś super problem, ale sam bym wolał, żeby coś ten katalizator tam udawało - może wybebeszyć ten z mojej Sieny, wykruszony wkład sprzedać a do środka wspawać rurkę ? to by w sumie nawet lepiej wyglądało bo jak oryginalny stary katalizator...

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    wywal wkład, wstaw ponownie pustą puszkę. Aha, tylko jak z sondą lambda? masz tylko jedną przed katalizatorem, czy za nim też?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    jest jedna sonda na dwururce 10cm od kolektora wydechowego

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Ok, to nie ma problemu.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    hola hola...

    katalizator EURO 2 Fiat Peugeot Opel Renault KAT (1801615481) - motoAllegro
    Katalizator OPEL BMW VW SEAT FORD AUDI inne KAT (1794554832) - motoAllegro

    ja myślałem, że nowy katalizator to min. 500-600zł a tutaj zonk ! znajomy mechanik (do którego niestety mam bardzo daleko ) mnie uświadomił, że są przecież zamienniki... montaż z 50-60zł, katalizator ok. 180zł a przecież stary mogę sprzedać... buczenia nie będzie, problemów z przeglądem nie będzie, gwarancja - ogólnie montował już kilka takich zamienników i nic złego o nich powiedzieć nie może.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2010
    Skąd
    Stara Wieś
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Siena 1,6 16V
    STRUMIENICA ŁUSKOWA W OBUDOWIE KATALIZATORA AWG (1799437059) - Aukcje internetowe Allegro
    Poszukaj z wejściem na sondę bo na pewno są takie (sam widziałem) i po problemie.
    A nie radził bym wybebeszać kata i kombinować z nim bo później samochód będzie miał dźwięk jak strażacka moto-pompa

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    już bym chyba wolał wybebeszać kata niż strumienice założyć... klamka zapadła, na początku przyszłego miesiąca zakładam nowy katalizator do tego czasu nie wiem czy samochód choćby 300km zrobi, więc przeboleję to dzwonienie.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2010
    Skąd
    Stara Wieś
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Siena 1,6 16V
    Ale co masz do strumienic? Nie pogorszy ci to osiągów a może nawet poprawi bo będzie lepszy przepływ spalin w wydechu a napewno nie będzie dzwoniało tak jak w przypadku wybebeszonego kata

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    DanioxD, ze strumienicami jest tak, że faktycznie odrobinę zwiększają moc i moment obrotowy w pewnym zakresie obrotów. Niestety odbywa się to kosztem ich utraty przy innych obrotach. Dobór odpowiedniej strumienicy niestety nie jest łatwe. Lepiej wstawić pustą puszkę.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    lepiej od strumienicy założyć zwykłą rurkę... działanie dokładnie takie samo (te łuski nic nie dają) a koszt mniejszy o 100-120zł ? (koszt rurki to 5zł góra...)

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2010
    Skąd
    Stara Wieś
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Siena 1,6 16V
    No na pewno lepiej zwykłą rurkę niż pustą puszkę bo dźwięk samochodu z takim patentem to jest totalna porażka... Taki metaliczny odgłos jak by tam w środku jakaś śruba brzęczała Problem z rurką zaczyna się na przeglądzie bo w dowodzie jest wbite KAT i diagnosta gdy będzie upierdliwy to raczej auta nie przepuści. Już nie mówię o lambdzie bo z jej montażem problemu raczej nie ma.

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał DanioxD Zobacz post
    w dowodzie jest wbite KAT i diagnosta gdy będzie upierdliwy to raczej auta nie przepuści.
    Nawet na pewno nie przepuści i strumienice maja jeszcze ten plus, ze są duuuzo tańsze od katalizatora, a wygląd można dobrać podobny do kata, wie diagnosta może dać się nabrać
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    duuuużo tańsze od katalizatora ? strumienica wyglądająca jak katalizator to koszt 130-150zł, uniwersalny NOWY katalizator do samochodu z silnikiem poniżej 2 litrów pojemności 150-180zł (posiadający certyfikat TUV na Euo2 !)... strumienica tylko wygląda jak katalizator - co jeśli jak to napisaliście upierdliwy pan na SKP zobaczy, że jest zamontowane coś świeżo wyglądającego pod samochodem i z ciekawości podłączy wydech pod komputer żeby się przekonać czy to nowy katalizator czy ta badziewna strumienica ? przejdzie przegląd ? oczywiście, że nie bo nie spełni normy emisji spalin... a słyszałem już takie historie. Wtedy trzeba dać w "łapę" albo wyrzucić to badziewie i zamontować jednak nowy katalizator - i gdzie to zaoszczędzone 30-100zł ? o tym, co potrafi zrobić strumienica czy zwykła rurka z nieprzystosowanym silnikiem benzynowym bez turbo to już mi się nawet nie chce pisać... po napisaniu tego tematu znajomy dał mi namiar do swojego kumpla który wykonuje sportowe układy wydechowe na zamówienie - po 5 minutach rozmowy wyleczył mnie z strumienic, rurek itp. To już nie te czasy, że jeśli wysypał się katalizator to mieliśmy dwa wyjścia - albo nowy oryginał za min. 800zł a średnio 1500zł, albo używany ze szrotu... tak jak napisałem wcześniej - nowe zamienniki spełniające normę Euro2 są na prawdę tanie, zachowują się dokładnie tak jak oryginalne i wszyscy (kierowcy jak i mechanicy) je sobie chwalą - można poczytać opinie choćby na forum BMW 5 gdzie chłopaki mając do wyboru oryginał za 2700zł i zamiennik za 500zł (do BMW, Mercedesów jest inny kształt przez co cena jest większa) wybierają zamiennik i są bardzo zadowoleni ! samochód chodzi cichutko, nie pali więcej a do tego czuć pod pedałem gazu, że samochód nie jest zmulony starym katem. Jest tylko jeden minus - taki zamiennik na pewno nie wytrzyma 180-200tys. km tylko 1/3 tego, ale za te pieniądze... no i mogą być problemy w samochodach z LPG, ale są dostępne zamienniki z wkładem metalowym (trochę droższe) i problem znika.
    Uprzedzając pytania typu "to dlaczego zepsuty oryginał jest wart 100-150zł a nowy zamiennik 150-180zł" odpowiadam - zamiennik nie posiada w sobie platyny etc.

    Dlatego będę się trzymał tego, że strumienica to pieniądze wyrzucone w błoto i jeśli już ktoś się przy niej upiera to lepiej rurkę zamontować... przy naszych samochodach 30zł dopłaty i mamy nowy katalizator.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1,3 multijet: jak wymontować katalizator?
    Napisany przez sirapacz na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-05-2011, 15:11
  2. [ukł wydechowy] Katalizator w Sienie
    Napisany przez DanioxD na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-01-2011, 19:50
  3. Miałem dzisiaj stłuczke i nie wiem co dalej robić?
    Napisany przez zozo1 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 26-08-2010, 22:10
  4. Jak nazywa się część w którą w kręća się szpilki od alusa?
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 28-03-2010, 19:40
  5. [ukł. chłodzenia] Przegrzewa się? Wiatrak włącza się kiedy m
    Napisany przez MojePuntoDuzoSpala na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-09-2009, 19:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zamiennik katalizatora

pusty katalizatorkatalizator sienasiena katalizatorkatalizator fiat sienakatalizator zamiennikzamiennik katalizatora opiniekatalizatory zamiennikikatalizator fiat siena 1.6zamiennik katalizatora fiat puntokatalizator paliostrumienica fiat sienapuste katalizatorykatalizator fiat siena 1.2 cenafiat siena katalizatorgdzie sprzedac stary katalizatorwysypany katalizatorkatalizator fiat brava 1.2strumienica opinie lancia lybra 19 ile kosztujezamiennik katalizatora paliostrumienica do ukladu wydechowego do punto.opiniepalio katalizatorkatalizator siena 1.2 cenajaka strumiennice do siena 1.6

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl