Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997

    Fiat Siena 1.6 Obroty Biegu Jałowego

    Witajcie, niedawno zakupiłem Sienę 1.6 nie ma z nią jakiś ogromnych problemów, lecz mam problem z 'falującymi obrotami' jest to strasznie denerwujące gdyż czasem jest okej, ale zazwyczaj nie, po dodaniu gazu i wkręceniu do około 5 tyś czasem nawet do odcięcia silnik spada z obrotów i na kilka-kilkanaście sekund zatrzymuje się na 2 tyś obrotów po czym silnik gaśnie, myślałem że to wina LPG lecz na benzynie dzisiaj działo się to samo, podejrzewam silnik krokowy bądź czujnik położenia wału, co bardziej obstawiacie ? Lub ewentualnie mylę się i to coś innego ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    Odlacz akumulator na godzinke w celu zrobienia autoadaptacji,w tym czasie przeczysc silniczek krokowy i jego gniazdo,wyczysc tez cala przepustnice. Jesli juz to robisz to profilaktycznie mozesz tez wyczyscic silniczek krokowy od lpg. Jesli to nie pomoze to obstawiam czujnik temperatury ktory daje informacje do Ecu i na jego podstawie dobiera mieszanke,jest on wkrecony do termostatu. Czujnik polozenia walu daje calkiem inne objawy.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Instalacje LPG również ma silniczek krokowy ? Nie wiedziałem szczerze mówiąc, teraz zauważyłem że na zimnym silniku odpala normalnie i trzyma obroty, po rozgrzaniu tylko na benzynie trzyma obroty, na LPG już nie... Możesz powiedzieć jak mniej więcej wygląda silniczek krokowy LPG ?
    Termostat był niedawno zmieniany przez poprzedniego właściciela bo jest ładny i nie zniszczony na tle całego silnika, może ktoś coś spaprał przy wymianie ?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    A wiec tak.
    W termostat sa wkrecone dwa czujniki temperatury,jeden daje informacje do komputera i na podstawie tego czujnika jest dobierana odpowiednia dawka paliwa,a drugi daje info na deske rozdzielcza. Wklad termostatu jest w tym przypadku jest bez znaczenia. Termostat moze byc nowy i pieknie wyczyszczony,ale czujnik jesli jest uszkodzony bedzie dawal zle dane do komputera. Jesli chodzi o Lpg,to jesli masz 2 generacji(nie wiem jak jest w 1 generacji moze tak samo) to miedzy reduktorem ,a przepustnica jest wezyk ktory doprowadza gaz i w tym wezyku powinien byc silniczek krokowy.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Okej dzięki wielkie, poczytałem trochę w necie na ten temat, i mam jedno pytanie odnośnie wymontowania/zmiany silniczka krokowego. Rozumiem że przed wymontowaniem trzeba odłączyć akumulator i nie podłączać go rzez najmniej godzinę, ale o co chodzi z tą 'autoadaptacją' na czym to polega ?
    Kurde, czytanie ze zrozumieniem mi się kłania... Czyli odłączenie akumulatora jest autoadaptacją, tak ? Odłączyć go należy przed wymianą/wymontowaniem czy po ?
    Ostatnio edytowane przez Dydek ; 16-11-2014 o 23:13

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    Odłączasz akumulator(zawsze minus),czyscisz silniczek i jego gniazdo,tak po godzince podlaczas akumulator,odpalasz silnik,nie dodajesz gazu i czekasz az sie wlaczy wiatrak. Proces autoadaptacji zakonczony.
    Zmien w profilu kolego pojemnosc silnika,bo masz 1.4.
    Jakiej masz generacji LPG?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Konto na forum założyłem mając Sienę 1.4 natomiast tak jak wyżej napisałem, kilka dni temu stałem się posiadaczem Sieny 1.6 dlatego tak, teraz mam dwie tyle że 1.6 stwarza więcej problemów aniżeli 1.4 chociaż wynagradza to jazdą Co do LPG to posiadam BRC Just - 2 generacja

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    To zrob to wszystko i zdaj relacje

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Okej jutro zrobię czyszczenie silniczków, oraz planuję mycie całego silnika, górę ogarnął mi facet od tapicerki bo przy okazji jej czyszczenia wyczyścił mi też silnik, ale pod spodem tak fajnie nie jest, a trochę pracy tam jest, nie jest mokro, silnik się nie poci, ale lubię czystość na jutro panuję też wymianę odmy, tyle że nie wiem jak w nowej zrobię otwór na króciec LPG ale jakoś poradzę
    Tak na marginesie dodam że wymieniałem wczoraj sprzęgło, od samego rana do wieczoru mi zleciało, totalny horror. Z cudem skrzynia wylazła, natomiast ponowne jej włożenie... brak słów, nie wiem jak ale wskoczyła na miejsce, polecam odkręcenie sanek, trochę roboty przy tym jest, ale zupełnie inna robota z wyjęciem skrzyni...
    Ostatnio edytowane przez Dydek ; 16-11-2014 o 23:49

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Czy to normalne iż silniczek krokowy całkowicie stoi w miejscu i absolutnie nie rusza się ? Mi się wydaje iż nie, ale jak jest naprawdę ?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    Mozesz bardziej rozwinac mysl?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Sorry, niejasno się wyjaśniłem, chodziło mi o to że po wyjęciu silniczka krokowego jego środkowa część ( zakończona grzybkiem ) nie chciała się schować do środka silniczka, ale już wiem o co chodzi, bo chodzi o to że w momencie wyjęcia część środkowa była już schowana, a po przekręceniu kluczyka w stacyjce środkowa część wychodzi z korpusu silniczka. Oczywiście nie podłączałem akumulatora i nie przekręcałem stacyjki... Silniczki oraz przepustnica są wyczyszczone, przy krokowcu LPG jedna śrubka nie ma gwintu, przy wykręcaniu zauważyłem że z jakiejś dziwnej racji jest nawinięta jakaś nić, guma na śrubce, oberwałem to a potem ogarnąłem że to ze względu na brak gwintu, ale posmarowałem śrubkę czerwonym klejem do gwintów i tak zakręciłem. Oddałem do znajomego mechanika odmę z mikserem aby mikser przerzucił mi do nowej odmy, no stara była uszkodzona i kupiłem nową, jutro zobaczymy co z tego wyniknie

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Zrobiłem zdaję relacje, wyczyściłem silniczki krokowe, wyjąłem oraz wyczyściłem przepustnicę, wszytko złożyłem do kupy, wkurzyłem się bo znajomy mechanik trzymał mi dwie doby odmę celem przerzucenia miksera, lecz tego nie zrobił i musiałem założyć starą, uszkodzoną odmę. Podłączyłem akumulator, odpaliłem, wystraszyłem się z deka bo silnik przez pierwszą minutę strasznie wibrował, latał po komorze silnika jak nigdy, lecz po minucie unormowało się i silnik przez 30 min nagrzewał się do włączenia wentylatora, po wyłączeniu wentylatora wyłączyłem silnik, zapaliłem od razu i wyjechałem z garażu, od samego początku obroty utrzymywały się w 2000 tyś a chwilami więcej, po kilku kilometrach mniej więcej się normowało, ale to dalej nie to co być powinno, odnoszę wrażenie że cuda się dzieją po rozgrzaniu silnika, na zimnym jest bardzo okej. Jutro mam umówioną wizytę w serwisie Bosch-a więc podepnę to pod komputer ( o ile się uda ) i będę dokładnie wiedział co go boli. Zły nie jestem bo części nie wymieniałem, jedynie poświęciłem 17 zeta na środek do czyszczenia tarcz hamulcowych.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    Wymieniles ten czujnik temperatury?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Nie, nie wymieniałem, tak jak pisałem, wolę podpiąć i mieć 100 % pewność że to on, o ile uda się podpiąć pod komputer, a jeżeli nie to wymienię, rozumiem że odłączenie akumulatora i adaptacja konieczna po raz kolejny przy wymianie czujnika ? A tak z ciekawości to po każdym odpięciu akumulatora adaptacja jest konieczna ?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. siena 1.2 czasami brak biegu jałowego
    Napisany przez adorator na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 22-03-2014, 23:33
  2. fiat bravo 1.4 12V 75 KM regulacja obrotów biegu jałowego.
    Napisany przez wuemstudio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-01-2013, 20:31
  3. [osprzęt silnika] Siłownik biegu jałowego (korkowiec) BBM 1.8
    Napisany przez byrrt na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-10-2012, 19:03
  4. Siena 1.2 8v jakie powinna mieć obroty na biegu jałowym???
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 15-05-2010, 13:06
  5. siena 1.2 - za niskie obroty na biegu jałowym na LPG
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-04-2010, 16:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl