Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    25
    Postów
    23
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2007

    Dziwny dźwięk jak by bujało

    Ok
    Problem jest następujący.
    Gdy wsiadam do sieny i odpalam samochód, jest spoko.
    Przy przyspieszeniu samochód, a raczej przednie prawe koło, zaczyna wydawać dźwięk proporcjonalny do "bujania".
    Nie buja mi samochodem, ale w zależności od prędkości, częstotliwość "bujania" sie zwiększa lub zmniejsza.
    Przy skręcie w prawo, czyli w momencie odciążenia prawego koła i przerzucenie środka cieżkości bardziej na
    lewą stronę, "bujania" prawie nie słychać, ale przy wyprostowaniu kół znowu zaczyna "bujać".
    Nie odczuwam drgań na kierownicy i nie odczuwam żadnych zmian i nie mam problemów podczas kierowania.
    Problem jest z tym dźwiękiem ala "bujaniem".
    W przeciągu dwóch tygodni (400-500km)nasiliło sie i to dość bardzo intensywnie.

    Co to może być?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    dodam ze ten dźwiek jest dość głośny i wkurzający.
    możliwe że przyzwyczaiłem sie do jakichś drgań lub eventualnego samego bujania.
    kilka osób które przejechały się zemną wspomniały mi o tym dźwięku
    ale o drganiach czy jakims bujaniu nic niewspominali.

    przepraszam ze tak dużo o tym pisze ale lubie dokładność.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    łożysko koła ...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    25
    Postów
    23
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2007
    pewniak? bo wymienic wymienie tylko czy napeno to to ?

  5. #4
    16v
    16v jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    27
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Marea 100 16v
    Rocznik
    1998
    Raczej łożysko, ale nikt Ci dokładnie nie powie na odległość. Najlepiej niech posłucha tego jakiś zaufany mechanik.
    Blada Mery 1.6 16v >

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Jeżeli hałas się zmniejsza przy skręcaniu i powraca przy jeździe prosto, to na 99% to łożysko. U mnie przy skręcie w prawo łożysko cichło, do wymiany było lewe. Nie wiem jak jest u Ciebie.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    85
    Auto
    Palio 1.6 16V HL
    Rocznik
    1998
    Problem jest z tym dźwiękiem ala "bujaniem".

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    25
    Postów
    23
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2007
    dźwięk jest powtarzalny i i stały w zależności od prędkości (nasila sie przy większej a maleje przy mniejszej ). skupiłem sie dzisiaj przy jeździe i sprawdziłem czy buja eventualnie tym samochodem i ....lekko czuć drgania proporcjonalne do dźwięku. na kierownicy nie czuć ale samochód wpada w lekkie drgania niefajnie

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Podnieś przód, chwyć za koło w poziomie i potem w pionie, i sprawdź czy jest luz. Jeżeli będzie w pionie to na bank łożysko.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    25
    Postów
    23
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2007
    nie wymieniałem nigdy sam łożyska ...pomożecie? ...opisze mi ktos punkt po punkcie. z góry mówie ze sam bede to robił a wiec trzeba liczyć sie z tym ze posiadam "kowalskie narzędzia" niemam czegos takiego jak prasa czy inne kox klucze ^^ ale za to mam piekny zestaw młotków i śrubokrętów . jak by to powiedział Bob Budowniczy ?!....DAMY RADE ??........

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    25
    Postów
    23
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2007
    ok problem zrodził sie w momencie odkręcania śruby

    RS-8880.jpg

    ogólnie niełożysko tylko ta śruba jest zdewastowana. do łożyska niemoge sie dostać puki nieuporam sie z tą śrubą ..powyginana jak by specjalnie :/ ...jakiś idiota montował to wcześniej a przy wymianie opon w sumie nieskupiałem sie za bardzo przy tym :/. nihu.a niedałem rady tego odkręcić. czy ona powinna byc powyginana w różnych miejscach?? przy lewym kole jest tak samo :/

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Ona ma być trochę pobita co by sie nie odkręciła w przegubie zewnętrznym masz chyba dwie dziurki w które ten rant śruby się wbija.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    25
    Postów
    23
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2007
    czyli co mam dalej zrobic ??...po kolei:/ samochód stoi ....odkrecam śróby od koła ...ok podnosze samochód zdejmuje koło i hamulce razem z tarcza ....no i co dalej ...ktos opisze ? dodam ze znalazłem to fiatpunto.com.pl/post594945.htm
    Ostatnio edytowane przez Bartłomiej ; 28-11-2013 o 00:49

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Chcesz to samemu na 100% zrobić? Potrzebować będzie prasę lub dobre duże imadło, aby wbić nowe łożysko lub jakiś sposób (jest też sposób na obudowę starego łożyska, deskę i ciężki młot)

    1) Śruby w Fiatach są "zaklepywane", więc nie musimy nic za bardzo robić. Bierzesz klucz nasadowy o rozmiarze jak dobrze pamiętam 32 (do sprawdzenia). Nakładasz na nakrętkę przegubu i odkręcasz.
    Dobrze posłużyć się pneumatycznym kluczem (mało roboty, ma udar, szybko schodzi).

    2) Podnosisz auto i zdejmujesz koło. Demontujesz zacisk od hamulca i tarczę. Samego układu hamulcowego nie rozpinaj, tylko odsuń zacisk po zdemontowaniu. Zacisk jest mocowany na 2 śrubach (dostęp od tyłu).
    Możesz też zdemontować mocowanie zacisku - jest mocowane do piasty, kolejne 2 śruby. Będzie Ci łatwiej później operować piastą na stole.

    3) Teraz trudność wzrasta. Musisz zdemontować całą zwrotnicę (piastę). U góry przy amortyzatorze masz 2 śruby. Odkręć nakrętki, ale nie wyjmuj śrub. Na dole zaś będziesz miał mocowanie od sworznia wahacza.
    Luzujesz tam też, wybijasz śrubę i dużym śrubokrętem trochę rozpychasz gniazdo, aby łatwiej sworzeń wyszedł.

    4) Odkręcasz i wybijasz końcówkę drążka kierowniczego (może ciężko wychodzić, w serwisach mają na to sposób lub narzędzie, w domowych warunkach też idzie go wybić - tylko nie uszkodź).

    5) No i teraz pora na wyjęcie zwrotnicy (piasty). Prosta metoda, to wyjmujesz u góry przy amortyzatorze 1 śrubę i wyginasz do siebie całość, tak jakbyś łamał. W tym czasie też wpychasz przegub do środka. Jak amortyzator się zatrzyma (bo osiągnie maksymalnie wychylenie) to wybijasz drugą śrubę. Górę masz odpiętą. Teraz wystarczy pociągnąć do góry i z wahacz piasta powinna zejść.

    6) Piastę na stół, wyjmujesz stare łożysko po uprzednim zdjęciu zabezpieczeń. Na to miejsce wkładasz nowe łożysko. Tutaj posłuż się prasą, dużym imadłem lub zestawem ciężkiego młota, deską i obudową starego łożyska (nakładasz na nowe łożysko, na to deskę i uderzasz młotem, aż do wbicia). Ostatnia metoda jest niepolecana, ale tak też idzie wbić w warunkach mało warsztatowych. Na końcu zabezpieczenie montujesz.

    7) Całość do auta w kolejności odwrotnej, więc wpierw na wahacz dolny, wkładasz przegub, łapiemy śruba od amortyzatora i tak dalej. Dalej końcówka drążka kierowniczego, układ hamulcowy. Jak wszystko zrobisz, postaw auto na kołach.
    Wtedy dopiero załóż śrubę na przegubie. Dokręć śrubę dość mocno, ale nie za mocno. Zaklep nową śrubę (w miejscu rowka na przegubie).

    To na tyle, szybko pisałem, ale myślę najważniejsze rzecz są opisane
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Zobacz u mnie: Fiat Palio Weekend by turek86 Post nr 203.

    Odkręcasz pierw! śrubę piasty, potem ściągasz koło, hamulec i tarczę, odkręcasz końcówkę drążka i sworzeń i na koniec zwrotnicę od amortyzatora. Resztę niech zrobi ktoś kto ma dostęp do prasy. Powodzenia


 

Podobne tematy

  1. Dziwny dźwięk przy przyspieszaniu
    Napisany przez shider na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-09-2016, 11:02
  2. dziwny dźwięk -rozrząd?
    Napisany przez halomistrz na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-09-2013, 01:14
  3. Dziwny dżwięk w środku samochodu
    Napisany przez theofse na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-04-2013, 20:05
  4. [osprzęt silnika] Dziwny dźwięk
    Napisany przez radke na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-09-2010, 16:32
  5. Dziwny dźwięk ze skrzyni biegów CC 700 93r
    Napisany przez Snorky na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-09-2009, 00:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl