Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    26
    Auto
    Palio Weekend 1,2 HL
    Rocznik
    2001

    Dziwne zachowanie kierownicy Fiat Palio

    Witam,

    Zauważyłem dziwne zachowanie kierownicy w moim Palio (1,2 HL 2001 rok, ze wspomaganiem kierownicy, jeśli to ma jakieś znaczenie) , które jest przedstawione na filmie.



    W kwietniu zostało zrobione:
    -Wymieniony lewy wahacz
    -Wymieniona prawa końcówka drążka
    -Wymieniony prawy sworzeń
    -Zrobiona zbieżność kół
    -Zrobiony przegląd (bez zastrzeżeń)

    Od tego czasu auto przejechało tylko ok 800 km.

    Jak trzymam kierownicę, to czuję jakby chciał ją mi wyrwać z rąk (niezależnie od stanu nawierzchni), dodam jeszcze, że tak samo zachowuje się podczas przyspieszania, hamowania, jeździe ze stałą prędkością a nawet podczas skręcania.

    Jeśli ktoś miał taki przypadek, lub wie co mogło się uszkodzić proszę o pomoc, ponieważ nie chcę wplątywać się w niepotrzebne koszty.

    Pozdrawiam, WOJSA.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    179
    Auto
    Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2004
    wydaje mi się że to wyważenie kół, a słychać jakieś stuki czy tylko szarpie bo muzyka skutecznie wszystko zagłusza ;/?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2012
    Skąd
    WOT / Otwock
    Wiek
    38
    Postów
    191
    Auto
    Palio 1.2 8v + LPG
    Rocznik
    1999
    pompa wspomagania - a przynajmniej tak mi się wydaje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    26
    Auto
    Palio Weekend 1,2 HL
    Rocznik
    2001
    Sory za muzykę, spieszyło mi się aby nagrać jeszcze przed zmrokiem i jakoś tak wyleciało mi z głowy aby ją wyłączyć.

    Bathory - nie słychać żadnych stuków, tylko szarpie kierownicą.
    Maciek R4 - znasz jakiś sposób aby ją sprawdzić w domowym zaciszu? Jeśli chodzi o kierownicę to chodzi lekko, tzn na postoju mogę nią kręcić jednym palcem od skrajnego lewego do skrajnego prawego położenia.

    Edit:

    Nie sądzę aby to było wyważenie kół, ponieważ kierownica zachowuje się tak zarówno przy toczeniu się na 1 na sprzęgle jak i podczas jazdy przy 90 km/h
    Ostatnio edytowane przez WOJSA ; 27-07-2013 o 21:57

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    POLSKA
    Postów
    104
    Auto
    Fiat Stilo 2.4
    Rocznik
    2002
    pompa wspomagania na 100%

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    26
    Auto
    Palio Weekend 1,2 HL
    Rocznik
    2001
    Ok, znalazłem już tą pompę, tylko mam pyt. Pochodzi ona z auta z 1998 roku, mój jest z 2001 roku, czy będzie ona pasować? Tzn. słyszałem, że fiat po 2000 roku w tym modelu robił jakieś drobne zmiany pod maską (np. wentylator chłodnicy) ?

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Zwal pasek osprzętu i zobacz czy bez wspomagania też tak bije. To się dzieje też na postoju?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    26
    Auto
    Palio Weekend 1,2 HL
    Rocznik
    2001
    Ok, zrobię to jutro. Nie na postoju kierownica nie rusza się, zaczyna się wyrywać jak tylko ruszam.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    179
    Auto
    Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2004
    a częstotliwość szarpania zwiększa się wraz z prędkością?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    26
    Auto
    Palio Weekend 1,2 HL
    Rocznik
    2001
    Tak więc, dzisiaj przeprowadziłem kilka testów:

    -Aby nie odłączać pompy wspomagania, na zgaszonym silniku z pomocą kumpla przepchnąłem auto do przodu a potem do tyłu, i jeśli chodzi o kierownicę to nie zmieniła swojego zachowania (tzn. dalej tak lata, i skręca w lewo jadąc do przodu, prawo jadąc do tyłu)

    -Jadąc 120 km/h (na S8, rzecz jasna, gdzie jest to zgodne z prawem ) puściłem kierownicę, i drga ona dużo szybciej niż przy niższej prędkości (wykonuje te same ruchy co na filmie tylko z większą częstotliwością), oraz, auto dalej samoczynnie skręca w lewo.

    -Przy większej prędkości w aucie czuć dosyć mocne wibracje, zaczyna się od ok. 90 km/h do tylu ile fabryka dała.

    W związku z powyższymi objawami wydaje mi się, że to raczej nie pompa wspomagania (zachowanie kierownicy takie same na zapalonym jak i na zgaszonym silniku, kiedy pompa nie pracuje)

    Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Albo może zna jakiegoś dobrego (i najlepiej taniego ) speca od fiatów z warszawy lub okolic?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    35
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004
    Czy takie zachowanie auta masz od początku jak go kupiłeś? Może miał dzwona...

    W najgorszym przypadku można podejrzewać maglownice

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    26
    Auto
    Palio Weekend 1,2 HL
    Rocznik
    2001
    Autko zostało kupione w 2001 roku w salonie fiata, i nigdy nie miało wypadku (pierwszy właściciel to mój ojciec), ja jedynie w zeszłą zimę lekko stuknąłem w drzewo, uszkodzony był tylko zderzak.

    Faktycznie zauważyłem, że maglownica się poci, ale nie ma z niej żadnych stuków, ani nic w tym stylu. Da się jakoś ją sprawdzić, bez jej wymontowywania? (cholernie z tym dużo roboty)

  14. #13
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    35
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004
    A masz luzy na kierownicy?

    Jak się poci to już zły znak

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    26
    Auto
    Palio Weekend 1,2 HL
    Rocznik
    2001
    No właśnie oto chodzi, że układ pracuje sztywno (tzn. nie ma luzów, opóźnień ani nic) a jak się trzyma kierownicę w pozycji neutralnej to jedzie prosto, nie rzuca go po drodze ani nic w tym stylu. Jedyny problem to jest to, że właśnie ta kierownica tak lata, i przy większych prędkościach trzęsie autem, co jest bardzo wkurzające.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    179
    Auto
    Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2004
    ja by posprawdzał kola, morze masz jakiegoś bombla na oponie, spróbuj przełożyć kola tył na przód to Cię nic nie będzie kosztowało i sprawdź czy jest tak samo, może przegub ale to było by słychać przy skręcaniu albo jak ostatnio robiłeś remont zawieszenia to mechanik nie poskręcał tak jak trzeba...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Palio - dziwne zachowanie na LPG
    Napisany przez mli na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 10-04-2013, 22:29
  2. Dziwne zachowanie Bravki
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-08-2010, 21:51
  3. dziwne zachowanie głośnika
    Napisany przez kowal na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-07-2010, 16:07
  4. 1.4 12v + lpg dziwne zachowanie
    Napisany przez hajle na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-09-2009, 16:41
  5. Dziwne zachowanie turbiny 1,9 JTD
    Napisany przez convi na forum Punto II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 07-07-2009, 17:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat siena szarpie kierownica

przy wiekszej predkosci zuca kierownica

fiat marea buja przy wiekszej predkosci

kierownica sie rusza na postoju fiat stilo

rusza kierownica przy dodawaniu gazu

palio drgania kierownicy przy skrecie

dziwne zachowanie kierownicy przy dodawamiu gazu

fiat marea dziwnie zachowuje sie uklad kierowniczy pracuje sztywno

bicia kierownicy przy wikszej pr

fiat siena 1.2 bicie podczs dodawania gazu

kierownica fiat palio

co zrobic zeby przepchnac scenic 2 na zgaszonym silniku

kierownica dziwnie sie zachowuje opony

drgania kierownicy przy 120kmh stilo abarth

przy skrecaniu rzaca samochodem

https:fiatklubpolska.plsiena-palio-443dziwne-zachowanie-kierownicy-fiat-palio-20294

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl