Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 40
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    31
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2
    Dzięki Wszystkim za p-odpowiedzi. Obecnie czas mi nie pozwala na co kolwiek robienie z autem. Ale zauważyłem, że jak jest większy mróz to te dźwięki są głośniejsze, a jak mróz mniejszy to wówczas i te "burczenie" ustaje, tzn jest mniej słyszalne. Na zimnym silniku tego nie słychać tylko jak się rozgrzeje. Płyn raczej nie zamarzł, zawsze wlewam borygo nie rozcieńczane. Jedynie co mi się przypomina, to po odholowaniu auta na parking zauważyłem, że przez korek wycieka mi płyn od wspomagania (na górze korka taki "pipek" jest i to z niego wyciekało) Paski wymieniane wszystkie jakieś 8 miesięcy temu, rozrządu nie robiłem. I takie pytanie, przy uruchomionym silniku normalnym jest, że płyn od wspomagania "wygląda" jakby się gotował/ wrzał?
    Ostatnio edytowane przez rybcia ; 17-02-2012 o 21:28 Powód: dodanie kilku informacji



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    aaaa ja żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się otóż jak rano (albo po dłuższym postoju - słowem na zimny silnik) odpalam auto, obroty skaczą do 2k i zaraz spadają i auto gaśnie. Gdy chcę znów odpalić sytuacja się powtarza. Inaczej jest jak odpalę auto, i podeptam trochę pedał gazu i podniosę obroty do ok 2.5 - 3k. Potem obroty spadają na standardowe 1k i auto chodzi normalnie. Jakby brak ssania? dodam że po ostatnich mrozach (ok. -30 stopni) auto po odpaleniu wchodziło na ok.1000 obrotów (coś mało?). Teraz sytuacja wygląda jak wyżej. Czujnik temp. silnika? Aaaaa i dodam tylko (bo niektórzy forumowicze zapewne pamiętają moje poczynania z ASO ) że po ostatniej wizycie w ASO ten zakwalifikował mi komputer (sterownik) silnika do wymiany. Koszt urządzenia ok. 500 złotych. Moje drugie pytanie to czy mogę kupić samo sterownik i jakoś przekodować zamontowany w aucie immobiliser pod nowy sterownik?Czy muszę kupić komplet tzn. komputer (sterownik) silnika + nowe immo ?

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Kamciu86 Zobacz post
    aaaa ja żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się otóż jak rano (albo po dłuższym postoju - słowem na zimny silnik) odpalam auto, obroty skaczą do 2k i zaraz spadają i auto gaśnie. Gdy chcę znów odpalić sytuacja się powtarza. Inaczej jest jak odpalę auto, i podeptam trochę pedał gazu i podniosę obroty do ok 2.5 - 3k. Potem obroty spadają na standardowe 1k i auto chodzi normalnie. Jakby brak ssania? dodam że po ostatnich mrozach (ok. -30 stopni) auto po odpaleniu wchodziło na ok.1000 obrotów (coś mało?). Teraz sytuacja wygląda jak wyżej. Czujnik temp. silnika? Aaaaa i dodam tylko (bo niektórzy forumowicze zapewne pamiętają moje poczynania z ASO ) że po ostatniej wizycie w ASO ten zakwalifikował mi komputer (sterownik) silnika do wymiany. Koszt urządzenia ok. 500 złotych. Moje drugie pytanie to czy mogę kupić samo sterownik i jakoś przekodować zamontowany w aucie immobiliser pod nowy sterownik?Czy muszę kupić komplet tzn. komputer (sterownik) silnika + nowe immo ?
    Możesz wymienić i zaprogramujesz pod immo. Kolega teraz tak robił 9 punto,koszt to 80 zł. Magik skopiował mu ze starego na nowy



    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał rybcia Zobacz post
    I takie pytanie, przy uruchomionym silniku normalnym jest, że płyn od wspomagania "wygląda" jakby się gotował/ wrzał?
    Skoro pieni Ci się płyn w zbiorniczku wspomagania to prawdopodobnie pompa wspomagania zaciąga powietrze przez uszczelniacz. Te gwizdy też mogą pochodzić od pompy


    ---------- Post dodany o 22:41 ---------- Poprzedni post dodany był o 22:35 ----------

    Cytat Napisał Kamciu86 Zobacz post
    Moje drugie pytanie to czy mogę kupić samo sterownik i jakoś przekodować zamontowany w aucie immobiliser pod nowy sterownik?Czy muszę kupić komplet tzn. komputer (sterownik) silnika + nowe immo ?
    Sterownik silnika i centralka immo muszą być z jednego kompletu. Czyli kupno samego sterownika nie załatwi sprawy. Przekodować immo w domowych warunkach raczej się nie da. Są fachowcy którzy usuwają immo z centralki ECU
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    27
    Postów
    58
    Auto
    fiat siena 1.6 benz /gaz
    1.2 z tego co slyszalem alternatory siadaja dosc czesto nie wiem czym to ejst spowodowane ;/

  7. #21
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    piotr945 w każdej P/S altki siadają dość często - to nie przypadłość tylko 1,2 - spowodowane jest to słąbą budową alternatora oraz niskim jego umieszczenia w samochodzie
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał piotr945 Zobacz post
    nie wiem czym to ejst spowodowane
    tym że są z tyłu i dośc nisko. nie ma oslony dolnej i jak na rozgrzany altek chlapnie woda to obudowa sie kurczy wirnik z uzwojeniem nie (inny materiał wykonania) i peka obudowa blokujac wirnik. często wymiana obudowy jest droższa od kupna regenerowanego alternatora. ja w puncie średnio co 1.5 roku tak miałem.

  9. #23
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Sterownik silnika i centralka immo muszą być z jednego kompletu. Czyli kupno samego sterownika nie załatwi sprawy. Przekodować immo w domowych warunkach raczej się nie da. Są fachowcy którzy usuwają immo z centralki ECU
    NIe chce się kłócić ale się da bo w weekend koledze taka operację przeprowadzono za 150 zł.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    czyli mówisz że można wymienić sam ECU bez konieczności wymiany immo i zestawu kluczy i zamków?a jeszcze się zapytam bo na drugą część pytania nikt nie odpowiedział otóż cyt.

    otóż jak rano (albo po dłuższym postoju - słowem na zimny silnik) odpalam auto, obroty skaczą do 2k i zaraz spadają i auto gaśnie. Gdy chcę znów odpalić sytuacja się powtarza. Inaczej jest jak odpalę auto, i podeptam trochę pedał gazu i podniosę obroty do ok 2.5 - 3k. Potem obroty spadają na standardowe 1k i auto chodzi normalnie. Jakby brak ssania? dodam że po ostatnich mrozach (ok. -30 stopni) auto po odpaleniu wchodziło na ok.1000 obrotów (coś mało?). Teraz sytuacja wygląda jak wyżej. Czujnik temp. silnika?

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    NIe chce się kłócić ale się da bo w weekend koledze taka operację przeprowadzono za 150 zł.
    Wiesz ja nie twierdzę że nie da się tego zrobić, wiesz jak to zrobili, mogli wykasować immo z pamięci ECU. Są też na pewno inne sposoby na ominięcie IMO ale w obydwu przypadkach już nie masz ochrony auta przed kradzieżą.
    Cytat Napisał Kamciu86 Zobacz post
    czyli mówisz że można wymienić sam ECU bez konieczności wymiany immo i zestawu kluczy i zamków
    Jeżeli kupisz inne ECU a zostawisz swój IMO auto nie odpali. Centralka ECU i IMO są od siebie zależne. Tak jak pisałem wyżej, są fachowcy którzy to zrobią, ale tak jak pisał kolega Lukq koszt takiego zabiegu to około 150 złotych. Na allegro można kupić cały komplet ECU, IMO i stacyjkę z kluczami.

    Co do drugiego Twojego pytania, to tak jak piszesz wygląda to na brak ssania. Tyle że nie powiem Ci czy to na 100% wina czujnika temp. Nie znam tego silnika
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  12. #26
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Właśnie chodzi mi o to, że zrobili mu wszystko nie wykasowując immo, potrzebna była tylko karta kodowa. Resztę elementów skopiowali ze starego sterownika i wrzucili na ten "nowy" używany - wcześniej wyczyszczony.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2011
    Skąd
    Podkarpacie - Sarzyna
    Postów
    238
    Auto
    Siena 1,6 16V 1998r + LPG// Fiat Uno 899ccm 2000r
    Bez karty też da rade odczytać kod

  14. #28
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Tak, ale lepiej i prościej jest z kartą

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2011
    Skąd
    Podkarpacie - Sarzyna
    Postów
    238
    Auto
    Siena 1,6 16V 1998r + LPG// Fiat Uno 899ccm 2000r
    Że łatwiej to racja. Ja nie mam karty i się zapytałem u szpeca od tych spraw ile by chciał za dorobienie kluczyka z immo z tym że musi sobie sam odczytać kod to powiedział że za wszystko 150-170 zł więc jakiegoś kosmosu w cenie nie ma oczywiście w serwisie majątek by to pewnie kosztowało

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    we wtorek jadę do ASO na "transplantację" ECU + centralki immo. Na szczęście mam ową kartę Key-code więc myślę że nie będzie problemów. We wtorek obszerna relacja z zabiegu oraz moje wrażenia czy praca samochodu na PB się zmieniła (czy falowanie obrotów ustąpiło)


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kierunkowskazy dziwna praca
    Napisany przez amorek na forum Panda
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-10-2011, 23:52
  2. dziwna praca silnika 1,4, wałek rozrządu?
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-10-2011, 22:25
  3. dziwna praca silnika
    Napisany przez mcszak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-03-2011, 21:53
  4. Trzesie się, dziwna praca silnika - muli
    Napisany przez Uniacz1998 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-02-2011, 10:34
  5. [silnik] CC 700. Dziwna praca silnika
    Napisany przez ainuin1 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-04-2009, 10:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat siena dziwna

fiat panda po uruchomieniu piszczy

alternator fiat punto 2001 odglosy piszczenia

fiat cinquecento pisk po odpaleniu odstrony skrzyni

fiat panda dziwny odglos pracy silnika

dziwne dzwieki przy zimnym silniku fiat punto 2001

fiat panda piszczy w silniku

silnik palio weekend 1.2 nie odpala a jak odpali to wszystko piszczy w silniku

punto1 gwizdanie po odpaleniu silnika

fiat siena gwizd

fiat siena pisk na zimnym silniku

punto piszczenie tarcie z prawej strony silnika

fiat punto2-po odpaleniu silnika cos piszczy

fiat siena piski w silniku

fiat siena wycie silnika na wysokich obrotach

piszczenie podczas uruchomienia silnikafiat panda piski na wysokich obrotachpiszczenia tlumik odglosygwizdy przy odpalaniu fiat panda
http://www.iparts.pl