Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 39
  1. #1
    tcx
    tcx jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2011
    Skąd
    nad morzem
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.4

    Dylemat - czy w nią inwestować na poważnie.

    Witam,
    o mojej Sienie jest trochę napisane tutaj:
    Lakierowanie samochodw :: Zobacz temat - Przeduajcy si termin

    Hm... Obecnie Siena jest w rozsypce, bez progów, nadkoli i błotników, ale... mam sentyment do tego auta.

    W związku z tym pytanie, czy zrobić ją na wypasie? Tzn. porządny blacharz, dobry lakier (razem około 5 tysięcy), dokupić na wiosnę alufelgi z oponami (2000 zł), założyć klimatyzację (też 2000 zł) i obić wnętrze skórą (4-5 tysięcy)? Założenie boczków od Sieny 1.6 czy dołożenie elektryki to przecież żaden problem.

    Chciałbym mieć w końcu swoje auto, na to, co powyżej mnie stać, tylko moja Siena ma dopiero 180 tysięcy, a brana była z salonu. Mam sentyment do tego auta... Pokusa posiadania najlepszego Sienolota w regionie jest obłędna...

    Co byście zrobili na moim miejscu? Bardzi poważnie się nad tym, co napisałem wyżej zastanawiam. Siena techniczne (oprócz blach) jest w stanie idealnym.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał tcx Zobacz post
    Co byście zrobili na moim miejscu? Bardzi poważnie się nad tym, co napisałem wyżej zastanawiam.
    Zwariowałeś? Pakować w auto warte 3tyś następnych 10? Chyba, że trolujesz bo pytanie wydaje mi się aż nielogiczne..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Powrotem Ci że masz dylemat, nie lepiej jak już doprowadzić ja do stanu ori jak fabryka wydała? Będziesz miał ori sienke za parę laty w idealnym stanie.

    Z drugiej strony kupiłbym inne auto do odbudowy mając na ten cel przeznaczone te pieniądze o których piszesz. Np. 125p

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Prawda jest taka, że każda złotówka na obecnym etapie włożona już jest "stracona". Za dużo wartości auta tym nie podbijesz i będzie to głównie korzyść dla Ciebie samego (że masz wyremontowane auto).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    368
    Auto
    SIENA 1,4 GT :)
    Rocznik
    05.2015
    Powiem tak Lakiernik twój leci w zielonego krasnoluda, w Warszawie za litr lakieru akrylowego mieszalnia bierze od 450 do 600zł. Co do odbudowy, twój samochód twoja kasa, rób co chcesz z nim. "Jesteś już dorosły mój synu...." więc decyzja należy do Ciebie. Jak ja rozbiłem swoją Siene parę lat temu, stwierdziłem że ją odbuduję, bo jestem jej to winny. Więc sam ją poskładałem, jak na pierwszy raz wygląda bardzo ładnie. (kwestia Gustu). Tak więc ja powiem tylko tyle niech moc Będzie z tobą!

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    23
    Postów
    19
    Auto
    Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
    Rocznik
    1998
    Tak jak piszą koledzy powyżej, jeżeli chcesz renomontować samochód, osobiście uderzyłbym w jakiegoś klasyka. Natomiast jeżeli twoim celem jest posiadanie wygodnego samochodu, za tą cenę możesz już kupić zupełnie inny model (np. Lancia Kappa lub W124). To co napisałeś w pierwszym poście jest logiczne tylko jeżeli jesteś pasjonatem Sien lub masz naprawdę wielki sentyment do tego egzemplarza. NAPEWNO ci się to nie zwróci, chyba że za kilkadziesiąt lat.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Nie napiszę niczego innego, niż to co już zostało napisane. W żadnym wypadku nie opłaci się inwestować w taki samochód. Nikt Ci nie zwróci tych pieniędzy. Mając do dyspozycji 10 tyś pobawił bym się w odbudowę jakiegoś klasyka z lat 70 tych (raczej skromniejsze marki). Takie auto już nie straci na wartości. Nawet podejście sentymentalne, o którym piszesz nie usprawiedliwia takich nakładów. Ponadto, gdybyś z jakichś powodów zechciał trzymać swoją usprawnioną Sienę, aż osiągnie wiek zabytku motoryzacji, to wtedy okaże się, że dokonane usprawnienia i lepsze wyposażenie obniżają wartość samochodu, bo to ingerencja w oryginalność. W tej kwestii mam trochę do powiedzenia, bo oprócz Marei mam jeszcze Mercedesa W126 300SE z 87r i Plymoutha Vallianta z 60 roku.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    a myślałem, że ja jestem hardkorem bo w dwa lata wsadziłem 3200zł w same części jeśli już masz sentyment do samochodu to rób tak aby był w jak najlepszym stanie - tak było w moim wypadku, tylko u mnie o dalszych inwestycjach zdecydował stan blacharki - poza wymianą błotnika i malowaniem maski (była w czarnym macie) samochód był zdrowy jak dzwon. Ja do swojej sieny mam ogromny sentyment, kilka razy próbowałem ją sprzedawać, ale nie potrafiłem chociaż raz nawet miałem zdecydowanego gościa wciskającego mi 5000zł - to nie żart, było to tej wiosny,samochód kupiłem 2,5 roku temu za o wiele mniejsze pieniądze. Większość inwestycji była mocno na wyrost - stare poduszki silnika, amortyzatory tył, miska olejowa i wiele innych przez większość kierowców nie kwalifikowałyby się do wymiany bo przecież "na tym się zrobi jeszcze dychę"... ja uważałem inaczej, wolałem wymienić puki jest kasa i myśleć "to już mi się nie zepsuje", patrzyłem na samochód przyszłościowo. W tej chwili samochód doprowadzony jest do stanu praktycznie perfekcyjnego - do ideału brakuje tylko zderzaków pomalowanych tak jak w każdej wersji EL (u mnie są całe czarne) no i tylna półka się zmęczyła Jest kilka gadżetów z droższych wersji, ale ogólnie samochód nie ma w sobie elementów nieoryginalnych. Dalszych inwestycji "na wyrost" nie planuję bo według mnie byłoby to już szaleństwo - nawet nie myślę o zakładaniu alusów, klimy, skóry itp. Jedyne co mi jeszcze chodzi po głowie to centralny zamek i ew. elektryczne szyby, ale tylko i wyłącznie ze względu na wygodę Ogólnie teraz wymieniam tylko to co potrzebne, samochód już raczej zostanie w moich rękach dożywotnio, planuję po prostu drugi, weekendowy samochód - siena pozostanie transportem do pracy itp.
    Reasumując - jeśli nie chcesz się rozstawać z samochodem to doprowadzaj go systematycznie do igły i tyle w tym temacie... a resztę kasy układaj na kupce i kupuj coś ciekawego na weekendy.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    no włąsnie jak chcesz dla siebie - i bedziesz jeździł nią dosmiertnie to czasami warto ale jeżeli rok w rok pakujesz sporą kase w nią i nadal to samo to nei warto, ja np nie mam teraz gotóki aby kupic cos nowszego a samochó musi byc wiec staram sie aby mnie nie zawiodł nawet w dalekie podróze
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    no włąsnie jak chcesz dla siebie - i bedziesz jeździł nią dosmiertnie to czasami warto
    Warto, ale nie warto ładować 10 tyś w auto które będzie warte po takim zabiegu 4 :/ Gdzieś trzeba złapać umiar.. Wolałbym sprzedać za 1500 i za 11500 kupić np. Stilo ;]
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    tcx
    tcx jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2011
    Skąd
    nad morzem
    Postów
    24
    Auto
    Siena 1.4
    Witam,
    auto wczoraj pojechało na lawecie do blacharza/lakiernika.

    Do remontu: progi, nadkola (razem z wewnętrznymi), założenie nowych błotników, pospawanie podłogi + malowanie całego auta.

    Farba moja - mam 2,5 litra w oryginalnym czerwonym metaliku. Za robociznę 3500 zł brutto.

    Robić? Jestem bliżej zgodzenia się na tę kwotę. :-)

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał tcx Zobacz post
    Robić? Jestem bliżej zgodzenia się na tę kwotę. :-)
    Twoja decyzja, wg. mnie to pieniądz który raz, że się nie zwróci, dwa to niestety tylko siena..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    Głowno
    Postów
    530
    Auto
    Fiat Palio 1.4 1998r
    Krótko mówiąc...w Siene nie opłaca się ładować takiej kasy.
    Zacznijmy od tego że to ani nie jest dobrze wykonane...bo to tylko stary Fiat...

    Brytt, właśnie dobrze gada, Stilo ok..fajne autko. Jakąś felge zarzucić i śmigaj. Ale sieną za 10k które włożysz, nie warto.
    [COLOR="#EE82EE"]"Większość z nas lubi prędkość, ale wszyscy powinniśmy pamiętać, że ktoś czeka na nas w domu" [/COLOR]

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Ja bym robił za te pieniądze Decyzja oczywiście nalezy do Ciebie.

    Tylko nie rób nic w środku, zostaw czystą serię, potem wstaw do garażu i wyjeżdżaj na weekendy w sezonie letnim, za 10-15 lat będzie youngtimer

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2012
    Skąd
    Markowa
    Wiek
    24
    Postów
    29
    Auto
    Siena 1.2 8V
    Rocznik
    1999
    Ja niedawno w swojej zrobiłem blacharkę i wyniosło mnie to ok 1500zł (wszystko robiłem sam, więc nie liczę żadnych blacharzy, lakierników itp.) Gdybym wiedział, że tyle to zeżre kasy to sprzedałbym to jeżeli tylko ktoś chętny by się trafił, no ale wyszło jak wyszło. Teraz będę musiał na nią chuchać i dmuchać, bo nikt mi tej kasy ani włożonej pracy nie wróci. Podsumowując, jeżeli mógłbym się cofnąć do czasu zanim zacząłem remont, to na pewno pozbyłbym się jej, no ale decyzja należy do Ciebie.
    P.S. Za te 10 tys. to bym sobie ładnego Coupe kupił


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1.9 JTD wyciek z silnika, uszczelka, czy poważna awaria?
    Napisany przez Armator na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-06-2014, 08:02
  2. Zwieszenie, amortyzatory, dylemat
    Napisany przez karol83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 21-05-2014, 22:03
  3. Dylemat z chłodnicą wody:(
    Napisany przez Hazi na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-09-2012, 18:24
  4. Bardzo poważny problem z uruchomieniem
    Napisany przez martut na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 22-07-2012, 00:35
  5. Nasze poważne problemy :(
    Napisany przez KrzychuB na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 16-07-2010, 08:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

FIAT CZENSCI SEJCZENTO RURKI MIEDZIANE CZENSTOCHOWA

koszt wspawania podlogi palio

przewody hamulcowe twarde fiat palio weekend

sprezyna do zacisku fiat siena

przewody hamulcowe dlugie fiat

koszt wymiany progu i kawalka podlogi seicento

sprezynka zacisku do fiat siena

jakie dlugie sa rurki hamulcowe w fiacie siena

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl