Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2010
    Skąd
    Dzierzgoń
    Postów
    10
    Auto
    Siena 1.6 16V

    Czasem gaśnie na biegu jałowym

    Witajcie. Jako, że jestem nowy na tym forum, chciałbym wszystkich przywitać.
    Od pewnego czasu mam problem z obrotami z biegu jałowym. Tzn. podczas redukcji biegu lub jeździe "na luzie" obroty spadają do 200-300 i tak się utrzymują lub silnik gaśnie zupełnie. Później jest problem z odpaleniem. Zaskakuje po 2-3 razie. Chciałbym zaznaczyć, że dzieje się tak zarówno na benzynie jak i na gazie. Dzieje się tak co jakiś czas - nie zawsze. Nie dawno wymieniałem filtr gazu i benzyny. Szukałem na tym forum informacji na ten temat, ale znalazłem takie przypadki tylko przy jeździe na gazie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    Cześć, witamy na forum ale od takiego fest przywitania jest -> ten <- dział
    A szukałeś może czegoś o silniczku krokowym

    Ja bym zaczął "primo ultimo" od jego wyczyszczenia

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Bielsk
    Postów
    2
    Auto
    punto 75 1.2 8v 98r
    witam sprawdź szczelność układu dolotowego i między mikserem a przepustnico

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2010
    Skąd
    Dzierzgoń
    Postów
    10
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Wyczyściłem krokowca, nie był mocno zabrudzony. Wykonałem kilka jazd testowych - wydaje mi się, że jest OK, choć czasem po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają na momencik do 600-700 i od razu wracają do 800-850. To normalne? Widziałem na Allegro takie silniczki krokowe za 50zł. Czy mimo tego, że wszystko wydaje się OK warto zainwestować w wymianę?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    A wyczyściłeś może gniazdo w kolektorze dolotowym gdzie wchodzi krokowiec To jeszcze może być przyczyną lekkiego opadania obrotów poniżej 800 obr./min. Silnik krokowy lubi się tam przycinać i wtedy nam autko gaśnie

    Ja bym osobiście nie ryzykował z silniczkiem "no name" z allegro za 50 zł. Zresztą samych silniczków Magnetti Marelli i typów i oznaczeń jest dużo i trochę jest kłopot z dobraniem odpowiedniego. Na razie reanimuj ten który masz, jak to nie wyjdzie to wtedy można coś kombinować z nowym silniczkiem

    Przyczyną kolejną może być zabrudzona przepustnica i także uszkodzony potencjometr położenia na niej...wtedy będzie zły sygnał zwrotny do krokowca i efekt taki sam...

    Czeka Cię zatem w kolejności:
    1. Czyszczenie krokowca -> zrobione, gratki
    2. Czyszczenie gniazda krokowca
    3. Czyszczenie przepustnicy
    4. Czyszczenie lub wymiana potencjometru przepustnicy ( oj to drogie, oryginalna część ok. 350 zł )

    Sądzę że po 2 punkcie będzie już wszystko hulało , skoro już jest duża poprawa 8)

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2010
    Skąd
    Dzierzgoń
    Postów
    10
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Wyczyściłem gniazdo krokowca, wyczyściłem czujnik położenia przepustnicy i samą przepustnicę. Dalej jest tak samo, tzn. nie gaśnie, ale po wysprzęgleniu obroty na moment spadają do 600 - w porównaniu ze stanem przed czyszczeniem samego krokowca niebo a ziemia. W weekend spróbuję przełożyć z takiej samej sieny kolegi krokowca i czujnik położenia przepustnicy i zobaczę czy da to jakiś efekt.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    Hmm...no czujnik położenia przepustnicy to trzeba skalibrować pod kompem żeby dobrze działał, nawet po jego demontażu w celu wyczyszczenia....

    Dobrze już jest że Ci nie gaśnie Walcz dalej, będzie ok

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał abbott40566
    Wyczyściłem gniazdo krokowca
    nie zawsze po wyczyszczeniu będzie działał jak nowy dobrze byłoby podstawić nowy żeby to bliżej sprawdzić

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2010
    Skąd
    Dzierzgoń
    Postów
    10
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Winna okazała się lambda. Nie spodziewałem się.


 

Podobne tematy

  1. Kłopoty z wrzucaniem biegu
    Napisany przez erk na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-02-2023, 15:26
  2. [silnik] czasem gasnie...;/
    Napisany przez gawor06 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-02-2012, 13:43
  3. [Jak wykonać] Wymiana czujnika wstecznego biegu.
    Napisany przez waho. na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-08-2010, 21:10
  4. fiat palio silnik 1,2 B+G rok 99 czasem niechce zapalic
    Napisany przez tyka323 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-07-2009, 21:43
  5. witam....zgrzytanie drugiego biegu i nie tylko
    Napisany przez bigining na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 24-02-2009, 23:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasnie na biegu jalowym

siena 1.6 16 gasnie

fiat 1.6 16v przy zmianie biegu gasnie

bieg jalowy multipla

fiat siena sam gasnie

czujnik przepustnicy fiat siena

fiat bravo spadly biegi

palio wekend gasnie na biegu jalowym

naprawa fiat siena silnik krokowy gdzie sie znajduje

czujnik polozenia przepustnicy fiat gasnie

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl