Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998

    Centralny zamek - uniwersalny zdalny sterownik

    Moja kochana żona pomyślała o mojej wygodzie i pod choinką znalazłem uniwersalny sterownik z pilotami. Czy mogę poprosić Was o pomoc w zlokalizowaniu przewodów od centralnego zamka oraz świateł kierunkowskazów? Pożyczyłem od kogoś zdjęcie skrzynki i zaznaczyłem na nim wiązki, które wchodzą z dołu - w której szukać odpowiednich przewodów? Centralkę mam już przygotowaną tzn. przewody niepotrzebne wypięte, a potrzebne zmostkowane. I jeśli ktoś może podpowiedzieć gdzie najlepiej podpiąć się pod masę i + ? Obiecuje, że zrobie foto z zamontowania tak by każdy następny miał krok po kroku

    Bezpieczniki.jpg

    PS
    Wszystkiego najlepszego z okazji świąt!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    najprościej to będziesz miał zlokalizować przewody od centralnego na przednim słupku po zdjęciu osłony, odchyleniu dywanika. szukaj mniej więcej na tej wysokości gdzie przewody z słupka wychodzą do drzwi. mase to możesz podpiąć praktycznie w każdym miejscu karoserii, najprościej pod jakąś śrubę wkręt. a zasilanie "+" możesz brać z głównego zasilania skrzynki lub stacyjki tylko sprawdź czy jest tam stały +. kierunki też znajdziesz przy słupku bo wiązka tamtędy będzie szła progiem do tyłu.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Dzięki. Chciałem nie wychodzić ze skrzynki ale co tam... a + w skrzynce to domyślam się ten gruby brązowy? W pierwszej po lewej wtyczce?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    możesz montować w skrzynce. ale tam jest najprościej (według mnie) i jak przewody ładnie ułożysz i sterownik sensownie umieścisz to wszystko zakryjesz i nic nie widać a w skrzynce masz porządek. a co do + to kontrolka lub miernik w dłoń i spr na którym programie masz stały +.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,712
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Dzięki, wcześniej trafiłem na ten opis ale mam starą wersje skrzynki - gdybym miał taką jak w PII to bym się wzorował.
    Ostatnio edytowane przez aro_77 ; 26-12-2012 o 21:39

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie można robić takich rzeczy jak się nie ma o prądzie pojęcia.. Wszystkie kable masz koło skrzynki z bezpiecznikami. Tak naprawdę większość jest koło słupka nawet. Ale nie rób niczego skoro nie jesteś pewien bo fotorelacji pożaru na forum nie chcemy.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    byrrt, żartowniś z Ciebie

    Przygotowanie:
    Ze złącza centralki wyjąłem przewody pomarańczowy i pomarańczowo-czarny, były zbędne. Żółty i żółto-czarny zmostkowałem do czarnego, który podpinamy do masy.

    Niestety fotki z telefonu więc jakość parszywa ale żeby następni nie musieli szukać opisuje:
    1. Pod skrzynką wchodzą przewody i tam szukamy biało-czarny i biało-niebieski, do nich podpinamy kierunkowskazy. Moje przewody z centralką mialy już ładnie zamontowane diody i bezpieczniki więc odsłoniłem trochę tylko izolacji i podlutowałem 2 przewody:

    kierunkowskazy.jpg
    kierunkowskazy_p.jpg

    2. Odsłaniamy przewody pod wykładziną w okolicach otwierania pokrywy silnika. Szukamy przewodów błękitnego (jasno niebieski) - otwieranie zamka i białego - zamykanie. Jest tam sporo białych więc szukamy tych cieńszych - ponieważ są 2 pary, zmierzyłem miernikiem podłączając do masy i wybrałem 2 na których pojawiało się napięcie po zetknięciu z masą.
    Przewody te są owinięte taśmą izolacyjną i idą w kierunku drzwi.

    otw_zam_masa.jpg

    3. Masę wziąłem ze śruby, którą mocowana jest deska rozdzielcza, a napięcie +12V z wolnego miejsca na bezpiecznik - numer 21.

    Prezentacja pilota :

    pilot.jpg


    Ponieważ centralka ma dodatkowy kanał więc jak się uda, to w późniejszym terminie dorobię otwieranie bagażnika. Czekam na siłownik i czas
    Pozdrawiam i życzę następnym przyjemnego montażu.
    Ostatnio edytowane przez aro_77 ; 30-12-2012 o 13:09

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał aro_77 Zobacz post
    Prezentacja pilota :
    Ciekawe jak długo będzie wyglądał tak ładnie
    Cytat Napisał aro_77 Zobacz post
    byrrt, żartowniś z Ciebie
    wiesz są naprawdę różni ludzie. Niektórzy nie znając tematu jak im się napisze sobie poradzą bo myślą co robią a niektórzy naprawdę mają dwie lewe ręce a za wszelką siłę chcą zrobić samemu. Technikę trzeba lubić i rozumieć podstawowe prawa fizyki Tak więc to tak na zasadzie ubezpieczania się - chętnie poradzę komuś ale jak nie znam to naprawdę wolę powiedzieć żeby się za to nie zabierać bo zaraz będą kolejne pytania na forum "spaliło się i co dalej".
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Na pewno życzysz mi by wyglądał tak jak najdłużej

    Trochę wiary w człowieka... zawsze jak ktoś pyta o szczegóły to zakładam, że wie co robi i jakie mogą być tego konsekwencje. Przecież robi to na własną odpowiedzialność. Myślę, że po ostatnich przypadkach druciarstwa jakie się tu pojawiło możesz być przewrażliwiony ale trzeba też zrozumieć drugą stronę. Tym bardziej, że pytałem o kilka kabelków w sienie, a nie w dreamlinerze

    Życzę wszystkim takich pozytywnych doznań po modyfikacjach czy ulepszaniu swoich pojazdów w nowym 2013 roku.


 

Podobne tematy

  1. [zamek] Centralny zamek - przeróbka na pilota
    Napisany przez Kamciu86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 13-06-2012, 19:25
  2. Zamek centralny
    Napisany przez noobio na forum Punto
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 27-02-2012, 11:55
  3. Centralny zamek
    Napisany przez wypity na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-02-2012, 17:04
  4. centralny zamek
    Napisany przez jarom35 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-07-2011, 13:56
  5. Zamek centralny
    Napisany przez tom111 na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-05-2010, 22:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

centralny zamek siena

uniwersalny centralny zamek sienajak sprawdzic czy mam centralny zamek w samochodzie fiat palio uniwersalny centralny zamek punto iijak sprawdzic czy samochod ma centralny zamekpunto fl uniwersalny sterownikfiat siena 1.6 zamek centralnycentralny zamek fiat sienacentralka zamka sienasterownik zamka centralnego cobrasiena przekaznik zamka centralnegoPrzekaznik zamka centralnego fiat siena 1.6punto 2 zdalna centralkazamek centralny fiat siena 98 16vmontaz sterownika centralnego sienasterownik zamka centralnego palio uniwersalny polecanyuniwersalny centralny zamek fiat paliozdalny fiatzdalny sterownikzdalny zamek punto 1zamek centralny siena

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl