Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Łomianki
    Wiek
    43
    Postów
    33
    Auto
    Siena 1.4
    Rocznik
    1997

    bardzo głośne przelewanie się płynu w układzie

    Kilkanaście dni temu coś się stało. Po odpaleniu silnika (zimnego) słychać jak płyn dosłownie bulgocze w okolicach nagrzewnicy. Przelewa się tak głośno że szok. Najgłosniej jest jak silnik jest zimny. Po rozgrzaniu cichnie ale słychać wtedy z okolic nagrzewnicy dosłownie taki sam dźwięk jak byśmy w ręku rozdrabniali zaschniętą piankę do uszczelniania okien itp. lub steropian. Przez pewien czas myślałem że poszła podłoga i się rusza podczas jazdy bo dźwięki słyszalne są tylko podczas jazdy! Nie słychać nic gdy samochód stoi a ja gazuję silnik! Cisza. Pojawia się gdy ruszam. Wpadłem na pomysł że po prostu ktoś wypchał kiedyś bude pianką, ruda zjadła co trzeba i teraz podczas przyspieszania mam własnie taki dźwięk. Wziąłem młot i na kanał no i nic. Czysto. Nic nie odleciało czyli to nie to. Nie wiem gdzie szukać przyczyny! Coś mi się zdaje że te skrzeczenie rośnie z obrotami ale tylko na biegu podczas jazdy.
    Ze skrzyni raczej nie. Pompa wody?
    Ktoś wie gdzie się odpowietrza układ w Sienie 1.4 8V?
    Szukam korków ale nie ma ani jednego. Ktoś już grzebał.
    nick za ciężki?? mów mi DEKSTERR



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    221
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    u mnie za bulgotanie w nagrzewnicy była odpowiedzialna uszczelka pod głowicą. wymiana załatwiła sprawe. co to odpowietrzenia w 1.2 są jak się nie mylę 3 zaworki, u ciebie chyba podobnie powinno być. w sumie to układ sam się odpowietrza

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Łomianki
    Wiek
    43
    Postów
    33
    Auto
    Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Uszczelka pod głowicą? No co Ty? Płyn ok, spaliny ok, kompresja ok, zero śladów oleju w płynie, zero śladu płynu w oleju. Nie, to nie to.
    nick za ciężki?? mów mi DEKSTERR

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2015
    Skąd
    Mazowsze
    Wiek
    36
    Postów
    13
    Auto
    seicento 1.1
    Rocznik
    2003
    Może warto przepłukać obieg ,niebyło wcześniej zimą podobnych odgłosów?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Kientaky - Stoczek Łukowski
    Wiek
    26
    Postów
    260
    Auto
    Siena 1.2 EL + LPG - 75 KM
    Rocznik
    1999
    U mnie też były takie odgłosy, jednak płynu ubywało - rozwiązanie pompa wody i UPG.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Łomianki
    Wiek
    43
    Postów
    33
    Auto
    Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Jak mi przyjdzie robić w tym złomie UPG to go podpalę. Wczoraj pobawiłem się w dolewanie i odpowietrzanie. Bulgota ciszej. Dzisiaj na kompletnie zimnym (zaraz jadę) zobaczę czy coś się zmieniło. Zlałem płyn i zalałem nowym i niby odpowietrzyłem. Zobaczymy co to da.
    Jak robiliście u siebie UPG w tych ruinach, robiliście szlif głowicy czy po staremu jak w kaszlakach nowa uszczelka i wio?
    Mi tu chodzi tylko o to by ta padlina do wakacji wytrzymała.
    nick za ciężki?? mów mi DEKSTERR

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Kientaky - Stoczek Łukowski
    Wiek
    26
    Postów
    260
    Auto
    Siena 1.2 EL + LPG - 75 KM
    Rocznik
    1999
    Bez szlifu, ale u ciebie nie ubywa płynu u mnie to trzeba było dolewki robić co 200 km bo wysadzało go przez UPG i pompę wody.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    221
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    ja planowałem

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Łomianki
    Wiek
    43
    Postów
    33
    Auto
    Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Zrobiłem od dolewek 250km i jest ile było. Bulgotanie i dziwne dźwięki zniknęły. Chłodnicy choć mokra na dole - nie ruszałem. Mam wrażenie że z chłodnicy mi ucieka bo jest narożnik ciągle mokry i jakieś dziwne plamy pod zderzakiem lecz nie mogę dojść co to. Płyn nie znika! Chyba się sam odpowietrzył i teraz trzyma normę. Ani grama nie znika. Oleju też nie pije. Tak klnę na te Sienę lecz chyba zainwestuję trochę grosza. Silnik niby 1.4 ale jeszcze się zbiera. Jak to ostro pogonię to idzie naprawdę super. Jedynie te spalanie. Teraz nonstop jest dycha na setkę. Mam już dość. Większe auto firmowe (Omega B) w Dieslu jest tańsze o 15zł na 100km! Chyba mu gaz wpakuję na dzika.
    nick za ciężki?? mów mi DEKSTERR

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2015
    Skąd
    opolskie
    Postów
    1
    Auto
    palio weekend 1,2
    Rocznik
    12.1998
    Niestety u mnie też głośne przelewanie się płyny chłodnicowego terz było spowodowane uszkodzoną uszczelką pod głowicą, zaznaczam że powoli ubywało płynu


 

Podobne tematy

  1. Przewody gumowe na układzie dolotowym.
    Napisany przez elnino na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-06-2014, 17:45
  2. problem z płynem w układzie chłodzenia
    Napisany przez noobio na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-05-2013, 18:15
  3. Ciśnienie w układzie paliwowym!!
    Napisany przez riddi123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-10-2012, 10:40
  4. [ukł. kierowniczy] Stuki w układzie kierowniczym...
    Napisany przez lukasz.mrozik na forum Punto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 22-10-2009, 22:33
  5. Ciśnienie paliwa w układzie wtryskowym JTD
    Napisany przez ziut na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-03-2009, 17:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bulgotanie wody w samochodzie

bulgocze w nagrzewnicy siena 1.2

bulgocze plyn w nagrzewnicy

dziwek przelewania podczas jazdy samochodem

bulgotanie plynu w nagrzewnicy

slychac przelewanie sie oleju w ukladzie kierowniczym focusa 3

bulgotanie w nagrzewnicy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl