Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2012
    Skąd
    Kętrzyn
    Wiek
    31
    Postów
    19
    Auto
    Sedici 1.9 4x4 Emotion 2007, Punto 1.2 Actual 2003

    Unhappy Problem z silnikiem 1.9 JTD 120 KM

    Witam, chciałbym się z Wami podzielić spostrzeżeniami na temat mojego Sedici z silnikiem 1.9 multijet 120 km. Doszło do awarii, silnik zgasł podczas jazdy i nie chciał się uruchomić. Mechanik wymienił wtryskiwacze, po czym silnik od razu odpalił, ale nie działał prawidłowo, więc mechanik wymienił jeszcze regulator ciśnienia paliwa, przeczyścił egr i stwierdził, że nie wie co autu dolega. Problem aktualnie jest taki: obroty falują delikatnie, ale nie zawsze, samochód jest bardzo "zamulony", zaczyna jechać dopiero po przekroczeniu 2 - 2,5 tys. obr/min, czasami jest problem z ruszeniem z miejsca - taki jest słaby i jest czasem ogromny problem z uruchamianiem silnika - czasami trzeba kręcić bardzo długo i zapala dopiero za 6 - 7 razem, czasem za pierwszym. Dziwne jest to, że po przekręceniu kluczyka w zapłonie słychać pompę paliwową, która działa dość nierównomiernie i jest tak, że raz przekręcę i ona cichnie bardzo szybko, a za innym razem "ładuje" bardzo długo. Silnik odpala dopiero wtedy, kiedy pompa ucichnie, jak nie poczekam aż ona przestanie tłoczyć paliwo to silnik nie chce się uruchomić. Poza tym słychać ją podczas jazdy - czy to normalne? Miałem Fiata Marea 1.9TD i pompa paliwa podczas jazdy pracowała bezgłośnie. Poza tym dzisiaj odkręciliśmy korek wlewu oleju przy zimnym silniku zaraz po uruchomieniu i zaobserwowaliśmy wydostające się stamtąd z dużym ciśnieniem spaliny. Wydaliśmy na naprawę już prawie 2000 zł (wtryskiwacze używane) i dalej samochód nie nadaje się do jazdy... Czy ktoś z Was miał podobne doświadczenia z tym silnikiem? Proszę o radę, bo nie mamy pojęcia co mamy z tym fantem robić. Czy zdarzyło się komuś z Was wymieniać pompę paliwa, która jest w zbiorniku? Bo dzwoniłem do serwisu fiata w Mrągowie i powiedzieli mi że one się nie psują. Będę bardzo wdzięczny za pomoc z Waszej strony



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    A może coś z turbiną kolego? Jest taki czujnik do turbo.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    na początek sprawdź kompresje i podjedź na diagnostykę komputerową.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Więc tak zaślep egr całkowicie.
    Podłącz pod komputer i spr. jakie wartości temp. sinika podaje czujnik do silnika, sprawdź ciśnienie pompy i wtryski.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Więc tak zaślep egr całkowicie.
    .
    Mogę się źle orientować ale z tego co wiem to te silniki (wer 120 i 150) zaslepia sie tylko częściowo - nie całkowicie.
    Samochód jest nówka czy kupowany z 2 reki ? ( wypadkowy ? ).
    A co do serwisu - na medal - pompa się nie psuje ... super diagnoza, ręce opadają.
    Ostatnio edytowane przez BART_osz ; 07-04-2012 o 19:02

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Tak, zaślepia się je z kryza z otworami, ale się zaślepia całkowicie (chodzi mi o założenie tej własnie kryzy)

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    (chodzi mi o założenie tej własnie kryzy)
    Ok wiec chodziło nam o to samo

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2012
    Skąd
    Kętrzyn
    Wiek
    31
    Postów
    19
    Auto
    Sedici 1.9 4x4 Emotion 2007, Punto 1.2 Actual 2003
    Witam Was koledzy ponownie, dziękuję za Wasze podpowiedzi Z tą pompą to się też zdziwiłem, przecież w sumie wszystko ma prawo się zepsuć Ale pan z serwisu może wie lepiej Jak na razie odpięliśmy wczoraj przepływkę a dzisiaj się przejechałem i wrażenia z jazdy są takie: dalej są problemy z odpaleniem, pompa paliwa tłoczy bardzo długo i głośno, obroty lekko falują ale silnik odzyskał moc i nie dusi się na niskich. Ciągnie można powiedzieć od dołu i nie ma takich problemów z ruszaniem z miejsca. Czy przepływomierz da się jakoś naprawić/przeczyścić? Proszę o pomoc
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 14:42 ---------- Poprzedni post dodany był o 14:34 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]
    Cytat Napisał BART_osz Zobacz post
    Samochód jest nówka czy kupowany z 2 reki ? ( wypadkowy ? )
    Samochód jest z drugiej ręki, krajowy ale wygląda na bezwypadkowy

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2012
    Skąd
    Kętrzyn
    Wiek
    31
    Postów
    19
    Auto
    Sedici 1.9 4x4 Emotion 2007, Punto 1.2 Actual 2003
    Cytat Napisał BART_osz Zobacz post
    Więc tak zaślep egr całkowicie.
    Znalazłem na forum opla coś takiego EGR w silniku Z19DT i Z19DTH -dłuższe sprawne działanie - Vectra Klub Polska
    Czy to miałeś na myśli? Bo myślę żeby na dniach zabrać się właśnie za to.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Tak chodzi o ta zaślepkę . To jest oryginalne rozwiązanie serwisowe - nomen omen każde aso powinno sugerować instalacje takiej "zaślepki" celem przedluzenia żywotności egr'a . Zbieranie się od dołu tez jest delikatnie lepsze - choć nie każdy to odczuwa.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    mnie ciekawi czy ktoś już w 1.9 120 km wywalał EGR. dolna śruba (torx) jest dość ciekawie umiejscowiona. ale to nic jutro powiem wam czy idzie to wykręcić bo będę czyścił egr. a powiedzcie mi po odpięciu EGR'u nie będzie wywalało błędu przypadkiem??

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2012
    Skąd
    Kętrzyn
    Wiek
    31
    Postów
    19
    Auto
    Sedici 1.9 4x4 Emotion 2007, Punto 1.2 Actual 2003
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    jutro powiem wam czy idzie to wykręcić bo będę czyścił egr
    W takim razie czekamy na relacje z tej operacji i życzymy powodzenia

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    spoko na pewno kilka fotek wrzucę w blogu a tu link z odesłaniem do wpisu

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2012
    Skąd
    Kętrzyn
    Wiek
    31
    Postów
    19
    Auto
    Sedici 1.9 4x4 Emotion 2007, Punto 1.2 Actual 2003
    A powiedzcie mi jeszcze koledzy czy Wy w swoich maszynach słyszycie pompę paliwową podczas jazdy i czy za każdym razem przed uruchomieniem silnika pompuje Wam paliwo tak samo długo? Bo u mnie za każdym razem inaczej i dość głośno pracuje podczas jazdy. Może się czepiam, ale myśl o niesprawnej pompie paliwa jakoś nie daje mi spokoju

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    u mnie z czasem pracy przed uruchomieniem jest różnie. Pamiętaj że masz na listwie okolo 1400barów więc jest co pompować. a co do głośności to jakoś nie zauważyłem żeby wyła mi podczas jazdy,
    aha. i jak z zaślepką EGR
    taka i w ten sposób mocowana Zaślepka EGR FIAT OPEL 1.9 8V 2.4 10V JTDM CDTI (2248744563) - motoAllegro
    czy taka pelna 3 mm zaślepka EGR kol. wyd. TDI VW AUDI SKODA SEAT (2248744896) - motoAllegro


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1,9 diesel 120 km, problem z hamulcami. :(
    Napisany przez GODZIO na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 12-07-2013, 12:18
  2. [silnik] Stilo 1,9 JTD 120 km - wolne obroty
    Napisany przez Alans na forum Stilo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 06-10-2010, 01:23
  3. Problem z silnikiem
    Napisany przez tomas na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 10-02-2010, 21:45
  4. [silnik] problem z silnikiem
    Napisany przez palix na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-12-2009, 18:16
  5. Problem z silnikiem 1.2 8v
    Napisany przez Pawel19912009 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-11-2009, 15:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik 1.9 jtd opinie

silnik 1.9 jtd

1.9 multijet 120 km opinie

1.9 jtd 120km

fiat croma 1.9 jtd 120 km opinie

fiat bravo 1.9 jtd 120 km opinie

silnik 1.9 jtd 120km opinie

silnik 1.9 jtd 120 km opinie

fiat croma 1.9 jtd 120km opinie

fiat bravo 1.9 jtd 120 km spalanie

1.9 jtd 120 km opinie

silnik fiata 1.9 jtd

silnik 1 9 jtd 120 km

fiat sedici problemy

fiat 1.9 jtd

1.9 jtd 120 opinie

fiat bravo 1.9 jtd 120km opinie

fiat croma nie odpalasilnik 1.9 jtd 120 km1.9jtd 120km multijet silnik fiat 1.9 jtd opiniesilnik 1 9 jtdsilniki 1.9 jtd
http://www.iparts.pl