Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    33
    Postów
    1,496
    Auto
    Renault Scenic 1.6
    Rocznik
    1997

    Przepisy dotyczące holowania

    [size=3]
    Rozdział 3

    Ruch pojazdów

    Oddział 3

    Holowanie



    Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:

    1) prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem,

    2) pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności,

    3) w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim,

    4) pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie,

    5) pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu,

    6) w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy,

    7) odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych ministrom obrony narodowej oraz właściwemu do spraw wewnętrznych.

    2. Zabrania się holowania:

    1) pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia,

    2) pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony,

    3) więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego,

    4) pojazdem z przyczepą (naczepą),

    5) na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.

    3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.
    [/size]


    Czyli w myśl pogrubionego tekstu nie wolno holowac na lince jak dotychczas, pozostaje sztywny hol koszt około 60 zł na alledrogo. W sumie to o wiele bezpieczniejsze, po raz holuje się spokojnie że holowany ci w d..pke nie wjedzie. Oraz dla holowanego że szkód dodatkowych "twardym pedałem" nie narobi Także trza się zaopatrzyc
    Ostatnio edytowane przez KrzychuB ; 30-07-2012 o 12:31
    https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    2) pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony,
    nie słyszałem jeszcze o osobówce by działanie było uzależnione od pracy silnika... co innego wspomaganie, ale napisane jest wyraźnie działanie - można zahamować bez wspomagania. bodajże tiry mają uzależnione hamulce od działającego silnika i jeśli dobrze pamiętam to na kursie prawa jazdy powyższy przepis był tłumaczony jako dla tirowców

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał qronax Zobacz post
    bodajże tiry mają uzależnione hamulce od działającego silnika
    po pierwsze nie tiry a ciężarówki. Dokładnie tak jak piszesz system hamowania oparty jest na ciśnieniu. gdy ciśnienie jest w układzie hamulce nie działają po naciśnięciu pedału hamulca powietrze jest odcinane i szczęki sie zaciskają. jak silnik nie pracuje to kompresor nie nabije ciśnienia do układu.
    coraz więcej takich postów będzie się chyba pojawiało bo interpretacja przepisów jest różna a i producenci tych sztywnych połączeń holujących chcą zarobić na niewiedzy.


 

Podobne tematy

  1. dołożenie trzeciego fotela - jakie przepisy?
    Napisany przez subratri na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-09-2012, 00:15
  2. Pytania dotyczące silnika 1.3 jtd (pilne)
    Napisany przez carlosv na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-06-2012, 12:29
  3. Pilna sprawa dotycząca ogrzewania w Bravo!
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 09-01-2010, 19:08
  4. Śruba do holowania
    Napisany przez mynie1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-08-2009, 15:24
  5. Parę pytań dotyczących ksenonów:)
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-10-2008, 18:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

hol sztywny przepisy

holowanie w polsce

sztywny hol przepisy

holowanie na lince przepisyhol sztywny w polscesztywny hol przepisy 2013holowanie na lince przepis holowanie pojazdow ciezarowych przepisysztywny hol tirholowanie osoboweklinka do holowania polskaholowanie w polsce. holowanie na holu gietkim hol samochodowy przepisyhol sztywny wymiary

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl