Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,354
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994

    Żarówki H1/H7/H4/H9/H11/HB4 LED CREE 60W (2x 30W) i spostrzeżenia

    Chciałem się podzielić wrażeniami z zakupu wyżej wymienionych żarówek wykonanych w technologii LED.


    Temat opisuję na przykładzie montowania żarówki H1. No to zaczynamy. Jeżeli chodzi o barwę światła to "żarówka" daje ładne białe światło. Jeżeli chodzi o moc to testowałem na 2 lampach, które były wyposażone w soczewki (Audi i Opel). W Audi fabryczne D2S (ksenon) dawał więcej światła i lepiej soczewka rozpraszała światło ksenona, zaś w Oplu na H1 soczewka ma inny kształt i tutaj światło było dobrze rozpraszane.
    Jeżeli chodzi zatem o porównanie zwykła H1 (żarnik) vs H1 CREE LED to LED jest lepszy, lecz jeżeli chodzi o porównanie Ksenon vs H1 CREE LED to wygrywa ksenon pod względem emitowanego światła.

    Wady:
    * Ten radiator z tyłu grzeje się bardzo szybko i jest parzący po paru minutach pracy, zatem powinien być stosowany w lampach, które nie mają zamkniętych żarówek, a tylne części żarówek wystają na zewnątrz.

    * Radiator nie jest mały, nie wszędzie się zmieści. W przypadku powyższych aut to do Audi weszło na styk, a do Opla by było trzeba... ciąć obudowę powietrza, aby się zmieściło. Dochodzi do tego jeszcze złącze elektryczne, które dodatkowo kradnie 3 cm, zatem ta żarówka nie wszędzie się zmieści.

    * Z racji, że zwykła żarówka czy ksenon emitują światło na 360 stopni to dobrze ono się rozkłada, tutaj są 2 diody po przeciwnych stronach, powstają zatem "trójkąty" w wiązce światła, które są niedoświetlone. Można to przyrównać na zasadzie jakbyśmy patrzyli na klepsydrę i jej kształt przyrównali do słupa światła. Było to widać na soczewce w Audi, soczewka z Opla w jakiś sposób to niwelowała (ale jak wspomniałem soczewki różniły się rozmiarami, ogniskową).

    * Sama żarówka jest uniwersalna, po to też stosowane są odmienne mocowania (na zdjęciu to ten biały kołnierz), które przystosowują żarówkę do mocowania do danego typu jak np. H1 czy H7. Niestety jakość tego plastiku (kołnierza) jest taka, że jak 2-3 razy się go zdejmie z żarówki to wyrabia się mocowanie i żarówka jest niestabilna po uprzednim montażu. Ratuje fakt, że w zestawie są 2 zapasowe. Rozwiązaniem na taki wyrobione mocowanie jest zastosowanie grubszego oringu (jest tam już oryginalnie, ale trzeba zastosować grubszy) lub posłużenie się zapasowymi.

    * Z racji tego radiatora (zwykłe żarówki przecież go nie mają) mocno utrudniony jest montaż, trudno jest w przypadku H1 zapiąć mocowanie (tym drucikiem), zatem jakby ktoś chciał szybko wymienić żarówkę to jest to problem.

    * Brak homologacji.


    Zalety:

    * Świecenie pełną jasnością następuje natychmiast.
    * Białe ładne światło, nie wpada w niebieski.
    * Lepszy niż żarówka żarnikowa (tradycyjna).
    * Ten model nie ma zewnętrznego przetwornika, a więc wystarczy tylko podłączyć pod oryginalne złącza.

    Czy polecam czy nie?
    Te żarówki kupiłem dla znajomego, wymieniał i tak całe lampy i chciał poprawić efekt świecenia swoich przednich świateł. Ostatecznie je założył do nowych lamp i jest zadowolony pomimo kilku trudności podczas montażu. Co do jakości to co do samych diod LED to trudno powiedzieć - jeszcze działają od daty montażu; co do reszty to kable, obudowy są ok, tandetne są tylko te kołnierze montażowe pod dany typ mocowania. Zdecydowanie jest ten plastik za miękki, lepszy by był np. aluminiowy kołnierz.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jak aż tyle idzie w ciepło to nie wróżę im długiego świecenia.. Najgorsze że one będą z czasem ciemnieć..
    No i jeszcze sprawa braku homologacji.. Trochę jak z xenonem.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,354
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Jak aż tyle idzie w ciepło to nie wróżę im długiego świecenia.. Najgorsze że one będą z czasem ciemnieć..
    Tak, szybko się grzeją. Po 3 minutach radiatory były już parzące. Co do ciemnienia ich to czym to jest spowodowane?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Diody LED nie lubią ciepła - ich trwałość znacząco spada gdy pracują w takich warunkach. Widać to w Chińskich żarówkach z obudowami z plastiku..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2012
    Skąd
    pomorske
    Postów
    213
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V
    Rocznik
    1999
    Zastanawiam się czy one również grzeją samo szkło reflektora od przodu? Chodzi mi o to czy jeżeli na szkle reflektora jest trochę szronu lub wilgoci będą w stanie to odparować. Czytałem, że w diodowych reflektorach musi być właśnie dodatkowo podgrzewane szkło reflektora ze względu właśnie na to, że z tyłu grzeją a z przodu nie.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,354
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Raczej nie, praktycznie całe ciepło idzie w radiator. Po drugie nie zalecałbym stosowania ich w zwykłych lampach (z dużym odbłyśnikiem), a tylko w systemach z soczewką.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    20171220_171107.jpg
    20171220_171659.jpg

    Porównanie zwykłej halogenowej żarówki i led. Nie zamienilbym już na zwykle halogenowe. Nie oślepia a dużo więcej światła dają. Światło zachowuje się tak jak przy halogenowej żyli mamy ładne odcięcie swiatlocienia


 

Podobne tematy

  1. czujnik położenia wału
    Napisany przez doriska37 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 27-05-2015, 21:45
  2. Czujnik położenia wału
    Napisany przez qqryk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 06-02-2014, 15:23
  3. czujnik położenia wału
    Napisany przez master85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-05-2012, 00:07
  4. Problem z ABS po raz n-ty, nowe spostrzeżenia
    Napisany przez rieper na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-04-2012, 13:52
  5. Mam zamiar kupić bravę i proszę o wasze spostrzeżenia ;]
    Napisany przez stwolf na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 17-07-2010, 15:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

h1 led opinie

h4 led cree opinie 2016

h1 led cree opinie

h1 60w

h1 cree led test

H1 LED polecane

H1 LED audi

h1 zarowki led opinie

zarowki h9 led forum.

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl