Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2011
    Skąd
    Płock
    Wiek
    29
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Brava 1.6 LPG

    Silnik nie pali i strzela Brava 1.6

    Dziś jadąc do rodziny , po przejechaniu 3 km naglę spadły mi obroty do 0 ale nie zapaliły się żadne kontrolki ani nie było żadnego trzasku ani szarpania , po zjechaniu na pobocze i próbie odpalenia padliny samochód wkręcił się tylko na 100 obrotów i zaczął strzelać . efekt taki sam na gazie jak i na benzynie . Olej jest Płyn jest rozrząd raczej nie strzelił, więc co się mogło stać . a i jak mi te obroty spadły zaczęły wariować diody od przełącznika LPG mrugały na przemian

    po podłączeniu komputera wyskoczył mi błąd:

    p0170 wyczytałem że to bd wina :
    - lamdy
    - regulator cisnienia
    - wtryski
    Też mi powiedzieli że to może być wina czujnika położenia wału ...

    Silnik 1.6 103 km po lifcie , ale z zmienionym kolektorem na metalowy z plastikowego



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Kabel od CPW jest dosyć cienki i potrafi się kruszyć. Przy instalacji LPG 4 generacji (a pewnie taką masz) musisz się wpiąć do CPW. Możliwe, że coś się poluzowało, odpięło.
    Tyle, że przy CPW komputer wyłapie ten błąd. Ja bym jednak zaczął od sprawdzenia niego, skoro na LPG też nie pracuje.

    Dalej idąc - szukaj po bezpiecznikach, sprawdź styk komputera, posprawdzaj główne mocowania do masy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Przy instalacji LPG 4 generacji (a pewnie taką masz) musisz się wpiąć do CPW
    Nie musisz, u mnie np. obroty bierze tylko i wyłącznie z wtrysków a gdybym chciał włączać strategie paliwa to trzeba się wpiąć w obroty - np. w cewkę.
    Zacząłbym od tych wtrysków.. Po raz enty czytam jak podpięcie do komputera to tylko skasowanie błędów - a gdzie reszta diagnostyki? Naprawdę wiele można wywnioskować robiąc testy i analizując pomiary..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Obroty z wtrysków? Czasy z wtrysków to rozumiem (do wyliczenia mnożnika), ale obroty?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Obroty z wtrysków? Czasy z wtrysków to rozumiem (do wyliczenia mnożnika), ale obroty?
    Tak - co sprytniejsze centralki właśnie tak sobie liczą obroty U mnie w compact'cie tak jest. W sumie co za filozofia. W autach gdzie jest 100% cutoff przy hamowaniu silnikiem sterownik taki widzi jakby zgaszenie auta (choć nie do końca bo stacyjka jest włączona) ale nawet to nie powinno mu przeszkadzać po po przywróceniu pracy wtrysków sterownik dalej funkcjonuje. Tak jak mówiłem obroty np. w compact'cie podłączamy wtedy tylko gdy chcemy skorzystać ze strategii zasilania (obciążenie, czasy wtrysków, obroty itp).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Czasy z wtrysków to rozumiem (do wyliczenia mnożnika),
    Oj za wcześnie chyba Mnożnik jest wartością ustaloną przez instalatora a liczymy czas wtrysku (czas wtrysku benzyny * mnożnik * korekty = czas wtrysku gazu)
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    U mnie mnożnik się adaptuje sam. Do tego potrzebuję zrobić wycieczkę autem, raz na PB raz na LPG. Wpierw zbieram mapę funkcji czasów wtrysku przy pracy na LPG, a później przełączam się na LPG i kolejny wykres. Mnożnik mogę regulować jak chcę, ale sterownik sam już dobiera wartość na start. To już pewnie kwestie związane z danym sterownikiem, bo widzę, że Ty masz inną instalację.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Na start to autokalibrację ma prawie każdy sterownik, ale potem krzywą korekcji mnożnika ustala się ręcznie. Gdyby było to automatyczne mogłyby się dziać cuda.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2011
    Skąd
    Płock
    Wiek
    29
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Brava 1.6 LPG
    ja nie mam sekwencji tylko zwykły gaz bez komputera

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał horigoshi Zobacz post
    ja nie mam sekwencji tylko zwykły gaz bez komputera
    1 czy II generacje? Bo 2ga komputer jeżeli tak to można nazwać ma..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2011
    Skąd
    Płock
    Wiek
    29
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Brava 1.6 LPG
    bez kompa gaz reguluje się śrubami ,
    mogły się np wtryski zapiec ?


 

Podobne tematy

  1. Brava 1.6 16V na LPG szarpie, zamula, nie ma mocy, strzela, pomocy!
    Napisany przez artus2007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 25-07-2012, 10:48
  2. brava 1.4 12v nie pali
    Napisany przez essi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 25-01-2012, 20:12
  3. Brava 1.4 12v nie pali
    Napisany przez Szkut na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 26-08-2011, 18:00
  4. [silnik] brava 1.2 16v- nie pali na 2 cylindry
    Napisany przez muryn1313 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 07-07-2010, 17:03
  5. [silnik] Kangurzy, muli, strzela...
    Napisany przez marin81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-11-2009, 18:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo 1.8 strzela z silnika

fiat brawo nie pali na gazie

fiat marea 1 6 strzela przy rozruchu

nie odpala na benzynie ani na gazie fiat bravo 1.4 12v

fiat bravo 1.8 strzela przy odpalaniu

fiat bravo 1.6 nie chodzi na benzynie

silnik strzela

przemiana silnika 1.6 16v na 1.8 16v fiat

p0170 fiat 1.6 16v

fiat brava 1.6 16v nie przepala na wszystkie wtryski

fiat brava nie odpala na benzynie

silnik strzela podczas palenia

fiat bravo 1.4 przy odpalaniu strzela

fiat brava strzela

fiat brava nie odpala silnik 1.6 benzyna

instalacja gazowa w samochodzie nie pali strzela

strzela na gazie fiat bravo 1.6 16v

fiat brawa nie pali

fist palio nie chce odpalic strzela przy odpalaniu

lancia lybra po stryalel nie odpala

auto strzela wina komputera

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl