Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    WPR
    Wiek
    39
    Postów
    22
    Auto
    Lancia Musa 1.4 16v ; Renault Laguna III 2.0 dCi Initiale Paris

    silnik 1.4 16v 95 km

    witam,
    od niedawna mam samochód z tym silnikiem (jezdzi nim zona) i mam pytanie do kolegów jeżdżących z taką jednostką pod maską - jakie obroty w codziennej eksploatacji w jeździe miejskiej zapewniają niskie zuzycie paliwa ? Moja żona jeżdząc po miescie średnie spalanie ma ponad 10,5 l/100, jadąc z nią kilka razy zauwazyłem, że jeździ w zakresie 1500-2800 obr/min, a wtedy spalanie przy przyspieszaniu jest gigantyczne. Kilka razy przejechałem się ja i wtedy na mojej trasie srednia z miasta wynosi ok 8 - ja jadąc nim trzemam obroty od 2500 do ok 3500, czy sama technika jazdy moze miec az taki wplyw na wielkosc spalania ? Czy macie moze podobne obserwacje w tym temacie ? Przyzwyczaiła się do jazdy turbodieslem w takich obrotach i nie mogę jej przekonac zeby podkręciła wyzej ten silnik



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 marzec 2011
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    1
    Auto
    ?
    Dokładnie to ci nie powiem ale auto w mieście rzeczywiście pali 10-11l/100km

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    I raczej powinien palić mniej na niskich obrotach..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    WPR
    Wiek
    39
    Postów
    22
    Auto
    Lancia Musa 1.4 16v ; Renault Laguna III 2.0 dCi Initiale Paris
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    I raczej powinien palić mniej na niskich obrotach..
    nie, oczywiście pali mniej jadąc na niskich obrotach jednostajną prędkością, ale zauważyłem że przyspieszanie np na 3 biegu w zakresie obrotów 1500-2500 oznacza dużo większe spalanie niż przyspieszanie na tym samym biegu w zakresie 2500-3500 - po wskazaniach chwilowego spalania na komputerze.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A no widzisz każde auto trzeba poznać, choć zasada jest ogólnie taka że ekonomicznie = < 3 000 obr
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    39
    Auto
    Linea 1.4 8v Dynamic, Croma 1.9 Emotion Aut.
    Rocznik
    2007/2010
    Jednostki benzynowe Fiata nigdy nie zachwycały ekonomicznoscia, a modele 1.4 i 1.6 wręcz zniechęcają paliwożernością.
    Posiadam Lineę 1.4 8V. Jednostka ma nominalnie 77 KM, auto waży 1160 kg. Średnie spalanie z miasta to 9.8 l/100 km.
    Relacja moc / masa nie jest zachęcająca. Podobnie jest w wersji 16V 95 KM.
    I to jest główna przyczyna, ruszenie takiej masy z miejsca jest zwyczajnie dużym wysiłkiem dla silnika.
    Oczywiście styl jazdy dokłada swoje pięć groszy, ale źródła problemu szukałbym w tych relacjach...

    Dla porównania Croma 2.2 16V automat (1606 kg) 147 KM "pali" w mieście 13 l paliwa... chyba już nik nie wierzy, że mały silnik jest ekonomiczny...
    Pamiętaj, prezentowane opinie stanowią tylko i wyłącznie moje zdanie na dany temat...

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ja w Lucynie zauważyłem, że jak za nisko trzymam ją na obrotach to... spalanie wzrasta Pewnie chodzi tutaj o stosunek obciążenia do mocy przy danych obrotach. Więc nie zawsze jadąc na niższych obrotach, a defakto obciążając mocniej silnik (mniej produkowanych koni w stosunku do przeciwdziałania siły potrzebnej do poruszania się stałą prędkością), zyskamy na tym.
    Ja w 1.6 zauważyłem, że tak od 2300 do 3000 obr./min. mam najlepsze spalanie. Na prędkościomierzu przy zapiętym 5-tym biegu daje to prędkość w przedziale 70-110km/h.
    Wjeżdżając w miasto całe spalanie szlag trafia, ciągłe hamowanie i ruszanie zabija ekonomiczność.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2009
    Skąd
    Knurów
    Postów
    81
    Auto
    Panda1,1 Megane 1,6
    Rocznik
    2008,2010
    Witam.
    Osobiście mam taki silnik w bliźniaczym modelu Idea, spalanie w mieście zamyka się w przedziale 10,5l LPG wiec na PB 20% mniej....
    A nogę mam ciężkawą ....
    Wartości które podajesz to wskazanie komputera czy rzeczywisty pomiar?
    Pozdrawiam.
    Andrzej

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    WPR
    Wiek
    39
    Postów
    22
    Auto
    Lancia Musa 1.4 16v ; Renault Laguna III 2.0 dCi Initiale Paris
    komputer pokazuje mniej wiecej rzeczywiste zuzycie (na dwoch pelnych bakach sprawdzilem, roznica byla ok 0,3 l/100). Teraz przez ostatni tydzien zona jezdzila przyspieszając na wyzszych obrotach i po prawie 200 km 100% zakorkowane miasto srednia pokazuje 8,9 l/100, wiec jednak styl jazdy na tym silniku ma duze znaczenie

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    50
    Auto
    Grande Punto 1.3MJ
    Rocznik
    2006
    Im mniejszy silnik tym styl jazdy ma większe znaczenie, najbardziej ekonomiczne do przyspieszania są obroty okolicy maksymalnego momentu obrotowego. Generalnie w małych (<1.8) wolnossących silnikach benzynowych minimalna użyteczna prędkość obrotowa to ok 2000rpm. Jazda, nawet ze stałą prędkością i po płaskiej drodze z obrotami 1300-1500rpm to zarzynanie silnika.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    29
    Postów
    754
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    No i stało się pierwsza usterka silnika w moim tipo. Dzisiaj odpalam samochód po 3 dniach stania w garażu i silnik jakoś dziwnie zaczął pracować szarpało nim i po chwili zaczęła migać pomarańczowa kontrolka awarii silnika która za chwilę sama zgasła. Nie czekając długo pojechałem do serwisu i po podłączeniu komputera wyskoczyła następująca informacja PRZERWA W ZAPŁONIE NA PIERWSZYM I CZWARTYM CYLINDRZE. Panowie z serwisu skasowali błąd i na tym skończyła się ich diagnoza normalnie śmiech na sali. Powiedzieli że jeśli jeszcze raz to się powtórzy to zaczną głębszą diagnostykę. Może któryś z kolegów ma wiedzę co może oznaczać ten błąd?????? Dzwoniłem też do znajomego mechanika i on powiedział że może to być coś z rozrządem ale aż nie chce mi się w to wierzyć. Kupiłem to auto bo niby ta jednostka miała być bezawaryjna ale po niecałych 8 tys km już ma jakąś awarię. Bardzo proszę o jakieś pomysły co może być przyczynom tej awarii. Może ktoś miał podobną lub taką samą usterkę i wie co było zepsute. Z góry dziękuję

    Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/tipo-531/si...#ixzz4ODYouM17
    Ostatnio edytowane przez marnyd4d ; 26-10-2016 o 21:34

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    50
    Auto
    Grande Punto 1.3MJ
    Rocznik
    2006
    Pewnie po dłuższym postoju trochę rozładował się akumulator, do tego duża wilgotność powietrza i nie paliły dwa cylindry... raczej nic się nie zepsuło i w ASO mieli rację. Czy auto w garażu było zamknięte centralnym zamkiem? Czy ma jakieś niefabryczne dodatki?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    29
    Postów
    754
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    oryginalny centralny zamek. Jest to nowe auto i duża wilgotność nie powinna wpływać na jego mobilność. Jestem lekko zniechęcony tym autem

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    50
    Auto
    Grande Punto 1.3MJ
    Rocznik
    2006
    Wystarczyło dodać gazu i by przeszło... nie przesadzaj z tym wpływaniem na mobilność. Sporo nowych aut tak, ma że jak postoją nieużywane kilka dni to są mniejsze lub większe problemy po uruchomieniu silnika. Albo akumulator się rozładuje, albo układ paliwowy zapowietrzy. Jeśli się to będzie powtarzało, to trzeba będzie poszukać usterki. Poza tym - wsiadasz do auta, uruchamiasz silnik, lekkie przegazowanie i ruszasz. Nie trzymasz go na wolnych obrotach po uruchomieniu przez więcej niż kilkadziesiąt sekund.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    29
    Postów
    754
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Miałem kilka aut w swoim życiu większość z silnikami diesla i nigdy nie miałem problemów z rozruchem po dłuższym postoju lub z tym że silnik nierówno pracował. Może to drobna usterka ale w nowym aucie w moim przekonaniu niedopuszczalna


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] Delikatne stukanie kiedy silnik jest zimny.
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-04-2011, 00:38
  2. [silnik] Jaki silnik zamiast 1.4 12v Plug & Play
    Napisany przez Banas921 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 21-03-2011, 00:33
  3. [silnik] Czasem silnik na wolnych obrotach gasnie....
    Napisany przez brunet1333 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-08-2010, 11:04
  4. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 09:12
  5. [silnik] Który silnik diesla wybrać pod względem bezawaryjno
    Napisany przez ravros na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-01-2010, 12:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik fiat 1.4 16v 95km opinie

silnik 1.4 16v fiat

silnik fiata 1.4 95km

silnik 1.4 16v

silnik 1.4 16v fiat opinie

1.4 16v fiat

fiat silnik 1.4 16v opinie

silnik fiat 1.4 16v opinie

silnik fiat 1.4 16v 95 km opinie

silnik fiat 1.4 16v 95km

fiat grande punto 1.4 16v opinie

fiat silnik 1.4 95 km opiniefiat 1.4 16v 95kmsilniki fiata 1 4 16v1.4 16V 95KMfiat silnik 1.4silnik fiat 1 4 16v opiniefiat 1.4 95 km opiniefiat 1.4 95km opinieSilniki fiata 1.4 95knfiat 1.4 951.4 16v fiat opiniegrande punto 1.4 95 km opiniesilniki fiata 1.4Silnik 1.4 fiat

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl