Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    21
    Postów
    6
    Auto
    Multipla 1.6 16v
    Rocznik
    2001 i 2009

    Obroty - mechanicy rozkładają ręce

    Witam, jesteście moją ostatnią deską ratunku ale do rzeczy . Od pewnego czasu posiadam problem z obrotami w silniku 1.6 16V (LPG od kilku lat) . Co pewien czas zdarza się że silnik "zawiesi" sie na obrotach przeważnie 2-3 tyś i jedynym wyjściem jest jego zgaszenie wtedy obroty wracają na normalny poziom. Czasami wystarczy ruszyc i problem wraca jest to bardzo irytujace i niszczy silnik jak i sprzegło .... Wymieniona Lambda, świece, cewka, kable okej , przepustnica wyczyszczona, czujnik położenia wału wymieniony. Efekt występuje na benzynie i gazie nie ma reguły kiedy tak się dzieje ale zawsze po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Dodam tez że podczas podwyższonych obrotów brak jakiego kolwiek "dmuchania" spod korka wlewu oleju co nawet zdrowy silnik posiada "pulsowanie powietrzem" gdy obroty spadna i otworzymy korek wlewu oleju silnik idealnie utrzymuje kartke papieru . Nikt juz nie ma pomysłu , jeżdże z podłączonym MultiEcuScan odczytuje nabieżaca parametry i nic nie zauważyłem. Jedyne co może kogos naprowadzi na trop to bledy : P0170 P1170 P0300 , kilka tygodni temu 1170 P0170 P0443



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Błąd P0443 to zawór recylkulacji paliwa może mieć wpływ na obroty
    Nic nie piszesz o silniczku krokowym

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    21
    Postów
    6
    Auto
    Multipla 1.6 16v
    Rocznik
    2001 i 2009
    Błąd P0443 wyskoczył raz i już się nie pojawia co może być z nim powiązane ? Silniczek krokowy ciężka sprawa z nim jest na stałe ale obserwując go na komputerze ani razu się nie zawiesił więc go wykluczyłem

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    972
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    P0170 (P1170) - Sterownik silnika nie może dobrać prawidłowego składu mieszanki. Przyczyn może być wiele.
    P0300 - błąd zapłonu, może mieć związek z tymi powyżej.
    Na podstawie opisu i kodów błędów nie da się w tym przypadku wskazać jednoznacznie przyczyny problemu.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    21
    Postów
    6
    Auto
    Multipla 1.6 16v
    Rocznik
    2001 i 2009
    Myślę jeszcze nad zresetowaniem ustawień i zrobienia auto adaptacji tylko pytanie jechac ze stała predkościa czy wykorzystywać pełny zakres obrotów bo ilu fachowców tyle zdań


 

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.4 12v 97r benzyna bez lpg. Każdy rozkłada ręce:( Pomocy!!
    Napisany przez jaceczq na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-11-2015, 11:07
  2. Siena 1.6 - bardzo wysokie obroty. Mechanicy bezradni:)
    Napisany przez Wiśnia na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 21-06-2012, 21:00
  3. obroty-mechanicy i elektrycy nie wiedza!!
    Napisany przez davidoff91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 07-12-2010, 19:42
  4. Dziwny problem, mechanicy rozkładaja ręce.
    Napisany przez marekle na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 24-10-2010, 11:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl