Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2015
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    42
    Postów
    2
    Auto
    Vectra 1.9 CDTI
    Rocznik
    2004

    Brak mocy w silniku 1.9 Multijet

    Witam wszystkich użytkowników Fiatów
    Trafiłem do Was chociaż mam Opla, ale mam "Wasz" silnik. I z nim jest problem, którego "oplarze" nie umieją rozwiązać, a może kogoś u Was spotkało coś podobnego.
    Silniik to 1.9 Multijet (w Oplu 1.9 CDTI) 150 KM.
    W moim autku występuje następujące zjawisko. Nieregularnie, po jakimś czasie od uruchomienia (kilka minut albo i godzina) silnik przychodzi w tryb, w którym nie działa turbina i nie przekracza 2000 obrotów. Moc bardzo mała. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu objaw od razu nie występuje ale powraca po jakimś czasie, kilka, kilkanaście minut. OP-COM (to taki oplowski komputer) nie wyłapuje żadnych błędów, także podczas pracy silnika z tymi objawami. Raczej nie zdarza się to rano, podczas pierwszej dziennej jazdy, nawet po przejechaniu ok. 6 km, czyli zakładam, że silnik jest już odpowiednio rozgrzany, zwykle popołudniu. gdy jest cieplej (może ma to jakieś znaczenie?). Zwykle zdarza się to na jałowych obrotach, np. pod światłami.
    Latem zapomniałem o problemie. Zrobiło się chłodniej i wilgotno i zjawisko powróciło, tzn. silnik nieregularnie przechodzi w tryb w którym turbina nie wchodzi do pracy i nie przekracza 2000 obr/min. Ze względu na powrót zjawiska w takich okolicznościach pogodowych wg mnie jest to związane z szeroko pojętą elektryką/elektroniką. Gdzieś jakiś podzespół, czujnik, złącze reaguje (prawdopodobnie nieprawidłowo) na zmianę temperatury, wilgotności po prostu "łapie wilgoć" czy coś podobnego. Co o tym sądzicie? Może jakiemuś użytkownikowi Fiata z tym silnikiem zdarzało się podobne zjawisko? A może przyczyna jest zupełnie inna?
    Pomóżcie, nie chcę w ciemno po mechanikach jeździć, szczególnie, że żaden z dotychczas "kontaktowanych" w tej sprawie nie bardzo wiedział od czego zacząć. Dodam, że turbina jest po regeneracji, ale gdyby to była jej wina to zjawisko byłoby raczej regularne, a takie nie jest.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    cmr
    cmr jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2015
    Skąd
    Białystok
    Postów
    1
    Auto
    500
    Rocznik
    2010
    Kup kabelek i odpal FESa, z pewnością zanotował jakieś usterki z tym związane.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    869
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Sprawdź na forum Cromy, masz bliźniaka. Jaest tam kika tematów o problemach z mocą. Może znajdziesz tam jakaś podpowiedz
    Pozdrawiam


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2015
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    42
    Postów
    2
    Auto
    Vectra 1.9 CDTI
    Rocznik
    2004
    Problem został rozwiązany. Przyczyną okazała się brudna od wewnątrz przepustnica, o ten brud zakleszczała się klapka sterująca ilością dostarczanego powietrza. Latem problem zanikał prawdopodobnie dlatego, że ten cały bałagan robił się "rzadszy".


 

Podobne tematy

  1. Punto II 1.2 8V - brak mocy na zimnym silniku
    Napisany przez piotrek_92 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-11-2014, 17:29
  2. 1.3 multijet brak mocy
    Napisany przez b8tz na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-04-2014, 23:00
  3. brak mocy na zimnym silniku 1.9 jtd 115
    Napisany przez marioE30 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 01-09-2013, 09:37
  4. Doblo 1,3 multijet brak mocy, problemy z rozruchem.
    Napisany przez xborg na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-10-2012, 17:11
  5. 1,3 MultiJet i brak mocy
    Napisany przez a.chudzicki na forum Idea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-02-2012, 18:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl