Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 50

Temat: akumulator  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    W każdym aucie się mniej lub bardziej zaiskrzy
    No nie wiem ale jakoś nie pamiętam żeby mi kiedyś nawet delikatnie zaiskrzyło. Ja też używam wazeliny technicznej do klem.
    Cytat Napisał ka_czor Zobacz post
    Zresztą sam fakt że śrubka była kwadratowa mnie już zdeczko zdziwił
    Po to jest kwadratowa żebyś nie musiał jej przytrzymywać kluczem.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    230
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    hmm sam nie wiem - wygląda jakimś cudem na utratę danych kalibracyjnych przez co komp głupieje.. Nie sądzę abyś zrobił coś nie tak
    nie brzmi fajnie Jak się można z tym uporać?

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No jeżeli to faktycznie kwestia jakiejś adaptacji to trzeba by na kompa podjechać a w przypadku BBM 1.6 na jakiegoś typu Examiner czy MM.. nie wiele systemów obsługuje ten motor.. Na pewno podłączanie do kompa nie zaszkodzi a może tylko pomóc jeżeli to nawet nie kwestia autokalibracji..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    230
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    ale nasuwa mi się takie same pytanie jak Tobie - jakim cudem coś się mogło rozkalibrować przez tak krótki okres czasu. Nawet radio po odpaleniu miało zapamiętane stacje. Fakt- zegarek musiałem na nowo ustawiać. Ale mówimy to o odłączeniu aku. na 5 min., podczas gdy wielu z nas w te mrozy potrafi zabrać go na całą noc do domu.

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ka_czor Zobacz post
    Nawet radio po odpaleniu miało zapamiętane stacje
    Jeżeli mowa o oryginalnym fiatowskim radiu to one tak mają - zapamiętują stację w pamięci nieulotnej
    Nie wiem ciężko mi to wyjaśnić - to tylko hipoteza.. Jeżeli innego tropu nie będzie chyba najlepszym sposobem będzie sprawdzić na kompie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    230
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    usłyszałem dzisiaj w pracy że ponoć w tych fiatach nie można odpinać klem od akumulatora. Dwóch na raz znaczy się. Ze ponoć zawsze powinna byś któraś z klem podpięta pod aku. Wierzyć mi się w to nie chce ale może ktoś z was coś słyszał na ten temat.

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    09 lipiec 2008
    Skąd
    Leszno
    Wiek
    45
    Postów
    90
    Auto
    156 1.9JTD
    Rocznik
    2001
    Jak dla mnie to śmieszne i na dłuższą metę niewykonalne. Rozumiem, że może być konieczna kolejność, którą klemę zdejmuje się pierwszą, ale nie, że aku całkowicie nie można odłączyć.
    Było:
    Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
    Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
    Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
    Bravo 1.6 16V 103KM Pb
    Jest:
    156 1.9JTD 145KM

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Stek bzdur i tyle.. Ludzie.. Macie baterię.. co za różnica czy rozewrzecie biegun ujemny czy dodatni - efekt ten sam - nie może płynąć prąd.. Fizyka poziom podstawówki.. Odłączanie koniecznie ujemnej klemy akumulatora widzę tylko przy np. spawaniu gdzie wiadomo minus ma styczność z blachą.. Ale nic a nic więcej..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #24
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał ka_czor Zobacz post
    jakim cudem coś się mogło rozkalibrować przez tak krótki okres czasu.
    Gdzieś słyszałem hipotezę że aby zresetować ECU. wystarczy po odłączeniu akumulatora zewrzeć klemy. Na ile i czy w ogóle to prawda nie mam pojęcia.Jeżeli to prawda to może i u Ciebie po odłączeniu aku plusowa klema dotknęła jakiejś odizolowanej części nadwozia.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Stek bzdur i tyle.. Ludzie.. Macie baterię.. co za różnica czy rozewrzecie biegun ujemny czy dodatni - efekt ten sam - nie może płynąć prąd..
    Amen.

    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Gdzieś słyszałem hipotezę że aby zresetować ECU. wystarczy po odłączeniu akumulatora zewrzeć klemy
    kolejny mit. ja nie wiem skąd ludzie biora takie pomysłu.
    reset następuje ogólnie po odłączeniu klem i wtedy trzeba mape wtrysku programowac ale to też nie we wszystkich autach

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    230
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    w pracy, zwykli kierownicy tacy jak ja rzucili mi jeszcze diagnozę typu:
    1. Gubi masę. Sprawdź ujemną klemę.
    2. Sprawdź filtr powietrza a w szczególności przewód którego poluzowanie było konieczne aby zdjąć klemę dodatnią.
    W sumie coś w tym jest. Jak sądzicie?

  13. #27
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    myslę że filtr możesz sobie odpuścić. jakby łapał lewe powietrze to by miał uboga mieszankę ale by zapalał.
    co do klemy ujemnej to już ci pisałem żebyś wytarł ten smar i cos tam podłożył. od tego trzeba byloby zacząć

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    230
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    seth z tym wytarciem tak też zrobię jak tylko wróce do domu Nawet może po drodze zajde do żelaznego i kupie śrubkę 8. Zakładając ze uda mi się pozbyć tej oryginalnej fiatowskiej która jest jakaś trefna.

    Cytat Napisał seth Zobacz post
    myslę że filtr możesz sobie odpuścić. jakby łapał lewe powietrze to by miał uboga mieszankę ale by zapalał.
    ogólnie autko zapala. Nie mam z tym problemów. Z tym że zaraz gaśnie, chyba że mu wstawisz i przytrzymujesz 2000 obrotów.

  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    to nie filtr na pewno. zobacz czy dobrze siedzi tak dla świętego spokoju ale moim zdaniem to nie to. zrób porządek z tymi klemami i wtedy zobaczysz czy będzie dobrze. jesli masz kabel to możesz zobaczyć błędy może załapał jakiegoś wirusa

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2011
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    60
    Auto
    Marea 1,8
    Ale co ma akumulator do odpalonego auta? Jak odpali to nawet może całkiem aku wyjąć a silnik będzie gadał.
    Poprzeglądaj dopływ powietrza bo jednak lewe może źle wpływać na równą pracę na wolnych obrotach.
    Posprawdzaj czy przypadkiem nie poluzował się jakiś przewód WN.




    Cytat Napisał seth Zobacz post
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Gdzieś słyszałem hipotezę że aby zresetować ECU. wystarczy po odłączeniu akumulatora zewrzeć klemy
    kolejny mit. ja nie wiem skąd ludzie biora takie pomysłu.
    reset następuje ogólnie po odłączeniu klem i wtedy trzeba mape wtrysku programowac ale to też nie we wszystkich autach
    To nie do końca mit. Większość układów elektronicznych posiada kondensatory, które przez jakiś czas podtrzymują napięcie w układach, i aby faktycznie zresetować kompa moża w ten sposób przyspieszyć rozładowanie kondensatorów.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [akumulator] Jaki akumulator do Bravo 1.9 JTD?
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 28-02-2012, 20:42
  2. [akumulator] Jaki akumulator do Brava 1.4
    Napisany przez colakcynia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post: 03-02-2011, 20:10
  3. [akumulator] Rozładowuje akumulator-pobór 1A!! Auto zgasło i
    Napisany przez omegarules na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2010, 21:29
  4. [akumulator] Pękł akumulator na mrozie
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-12-2010, 13:40
  5. [akumulator] Radio a akumulator;/
    Napisany przez ewela9030 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 23-10-2009, 21:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bulgotanie akumulatora

fiat siena 1.2 jaki akumulator

jaki akumulator do sieny 1.2

czy akumulator powinien bulgotac podczas ladowania

1A i brak bulgotania w akumulatorze

jaki akumulator do sieny

akumulator siena 1.2

czy akumulator powinien bulgotac

akumulator bulgotanie

babluje akumulator przy ladowaniy1A i brak bulgotaniafiat siena 1.2 akumulatorwrzenie akumulatoraakumulator do sieny 1.2fiat siena 1 2 jaki akumulatorbulgotanie w akumulatorze
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl