Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10

Temat: podoba mi się QUBO  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    45
    Postów
    665
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016

    podoba mi się QUBO

    Podoba mi się QUBO i zastanawiam się nad zakupem jako 2 auto. Jak jest z silnikiem 1.4 bo ma wskazane 2 moce 73 KM i 77KM? . Te silniki to te same czy inne?Z tego co się dowiadywałem ,to ten 73 KM to PSA i ma zmienne fazy rozrządu itd,a ten drugi to Fiatowski,czy dalej PSA ale nowocześniejszy ? Nie są one za słabe na takie auto ? (na papierze nie są fajne,ale real może być inny ) , Diesle znam ,miałem 70 KM i 95 KM we Fiacie/AVEO . Czy ten 70/75 KM daje radę w tym aucie ? Podpowiedzcie coś na co zwrócić uwagę (kiedyś siedziałem w nim i lewy piszczel zawsze uderzał w osłonę ,teraz to zmieniono ?)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Wiek
    33
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Qubo 1.4 77 KM
    Rocznik
    2015
    To skomplikowane. W najnowszej wersji euro 6 77 KM siedzi tylko fiatowski 350A1000 (jak w moim). Jak do tej pory pracuje mi dosyć kulturalnie, trzeba się tylko przyzwyczaić, że silnik przy odpalaniu startuje do 2000 obrotów i od razu spada na 900-1200 - w Fiacie dowiedziałem się, że to wymóg normy euro 6 - szybsze nagrzanie katalizatora. W Niemczech ten sam silnik ma 75 KM ze względu na niższe ubezpieczenie.

    W gazie zdaje się, że jest podawane 78KM - również silnik 350A1000. Silnik KFV (ten od PSA) zdaje się, że również występował w odmianie 77 kucy ale znowu w wersji z innych rynków były 73 KM. 350A1000 też ma zmienne fazy obrotów, też jest to silnik ośmiozaworowy i nie jest on powołany do sportów motorowych ale o dziwo da się nim wyprzedzać gdy używa się pełnego zakresu obrotów. Wyprzedzałem nim nawet kilka aut pod górę na górskiej drodze no ale ja jestem czasami trochę narwany.

    Zimą pali mi średnio od 8.0 do 8.4l/100 km (jazda do pracy i z pracy 5km) wiosną i latem od 6.5 w trasie (drogi krajowe) do 7.5-7.8 (autostrady). Jest to raczej miejsko-wiejskie wozidło. Dosyć ciche do 70-90 km/h. Za głośno robi się przy 130km/h. Za to wjedzie wszędzie.

    Jeżdżę nim na strzelnicę przez były poligon i większość zwykłych autek wymięka a kubuś pruje w takim terenie bez problemu. To nie wzięło się znikąd. Kiedyś pożyczyłem od kolegi podnośnik hydrauliczny i okazał się on za niski do mojego auta! Miałem do tej pory dwie usterki: trzeszczący głośnik i trzeszczący fotel. Głośnik wymieniony od razu ale fotel jest strasznie humorzasty i czasem potrafił nie trzeszczeć przez pół roku więc ciężko serwisowi udowodnić usterkę. Fotel był dwa razy prany - może gdzieś za dużo wody poleciało... Nie wiem. Poza tym kubuś zachowuje przyzwoicie i jedyne co mnie martwi to dosyć szybka utrata wartości ale Fiaty już tak mają :/

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    45
    Postów
    665
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Qubo wpadł mi w oko i przy okazji we Fiacie się przejadę. Diesel średnio mi pasuje,a benzyna tak,tylko właśnie się bałem o moc. Czyli lepszy ten PSA? Po jeździe nowym Punto 77KM to opadła mi kopara jak zmulony to silnik (w starym Grande Punto było znośnie- pewnie inna norma Euro )

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    677
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    silnik 1.4 77 kucy mam taki sam w punto, on tez ma wariator faz rozrządu jak na razie zrobił 118 tys km i dziala, byla jedna usterka przy 114 tyś km, po prostu padł termostat ale dziad zrobił to w czasie jazdy mianowicie sie zamknoł na amen...efekt zagotowalo silnik bo to bylo przy normalnej autostradowej predkości przelotowej, niestety laweta + wymiana termostatu za 80 zeta (sam to wymieniłem) z tym że ten nowy termostat był nieco innej konstrukcji co na moje oko mialo własnie wyeliminowac tego "psikusa" co mnie spotkał. nie wiem jaka jest masa Qubo, ale puntolot się w miare zbiera.

    dla twojej informacji co 60 tyś regulacja luzów zaworowych, co 120 tyś wymiana paska rozrządu. załatw sobei odrazu od spodu osłone silnika, o ruda szmata lubi szmać miske olejową (tak po 4 latach ją zaczeło brać), co ja zwalczylem przy pomocy szczotki drucianej i śnieżki na rdzę o dziwo druga zima i się to trzyma
    wiecej bolączek nie pamiętam, jak tam jest skrzyni C514 to jej "usterka" jest padający uszczelniacz wybieraka skrzyni, pierdola do ogarnięcia w garażu w 2 godziny, w moim przypadku padła po 80 tyś km.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    45
    Postów
    665
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Takie uszczelnienie wybieraka padło mi w Bravo 2007 r . No muszę się przejechać qubikiem i sprawdzić jak działa silnik. Dalej lewa noga-piszczel uderza w osłonę przy wciskaniu sprzęgła? Miałem okazję popytać 2-3 osoby i każda się skarżyła ,ale może zmienili kształt deski w tej części ?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    BG
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Miałem ten silnik w Doblo (1.4 77km) i jak na takie gabaryty auta to jest za mało. Qubo jest trochę mniejsze ale to też van więc lekko lepiej może jeździ ale dalej to jest auto o aerodynamice pędzącego kiosku i ten silnik się strasznie męczy. Nie wiem czy w obecnie produkowanych też tak jest ale skrzynia to była porażka - w sensie przełożenia. Bardzo krótki 1-szy bieg i po mieście spokojnie można na 5-tym jeździć bez nadmiernego męczenia silnika. Przydałby się 6 bieg na autostradę lub zmiana przełożeń bo auto strasznie trzeba piłować żeby jechało. Nie jest to wina skrzyni czy auta które jest po wypadku - samochód był w naszej rodzinie od nowości z salonu więc historia była całkowicie znana. Osobiście gdybym miał wybierać to postawiłbym na diesla. Ewentualnie jeżeli już jesteś mocno za benzyniakiem to doposażyć w LPG bo autko potrafi czasem dużo spalić. Na trasie do 100 km/h jest całkiem ekonomiczny bo spalanie wynosi max 6.5 litra. Ale przy dynamicznej jeździe lub po mieście jak chcesz szybko ruszać to do 8-9 litrów. Ja jeździłem stosując eco-driving to wyszlo max 7.5 litra po mieście. Zaletą jest niewątpliwie eksploatacja - tzn ceny części i dostępność jak i prostota obsługi. Można wiele rzeczy samemu zrobić a mechanik też nie będzie miał problemu z obsługą bo to stara sprawdzona konstrukcja wywodząca się z serii FIRE. Podsumowując to ja bym brał diesla bo silnik to straszny muł.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    45
    Postów
    665
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Dzięki za fajne porady. Diesla miałem i sobie chwaliłem ,choć chcę coś prostego naprawialnie . Na razie oczywiście rozglądam się też za konkurencją i niestety fiacik przegrywa z Roomsterem. Tak,to Skoda ,a one mi nie pasują jakoś,choć akurat ten model podszedł + silnik zwykły 1.6 . Tutaj w Qubo totalnie brakuje silnika 95KM benzyna ,to by ruszyło sprzedaż tego auta i wtedy chętnie bym zakupił . Ciekawe czy swap można zrobić na ten silnik ?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    BG
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Rzeczywiście w Qubo pasowałby fiatowski starjet montowany w Grande Punto czy Bravo II - 1.4 95KM i do tego skrzynia 6 biegowa. Skoda też wdzięczne auto ale mnie jakoś nigdy nie przekonała - jedynie na modele z serii VRS zawsze patrzyłem przychylnym okiem A co do swapa to wszystko można ale kwestia kosztów - zakup silnika + przerobienie wiązki to już trochę zabawy jest. Jednak nikt nie mówi że to niemożliwe - na profilu TRS performance robili swap z Doblo 1.4 95KM na T-Jeta chyba wersje 150KM także jest pole do popisu.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    131
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2005
    Powiem tak: nie znam Qubo, nie jeździłem i nie wiem jaki silnik byłby do tego auta najlepszy. Ale mam Doblo z najmniejszym dieslem jaki był w nim montowany, czyli 1.3 multijet 70 KM.
    Do sprawnego poruszania się po mieście wystarczy w zupełności. W trasie ciut gorzej, ale da się nawet wyprzedzić. Z tym, że ja jestem inny i nie oczekuję od auta o gabarytach dyliżansu, żeby było demonem prędkości. Od tego miałem GP Sport. Wszystko zależy czego od auta oczekujesz. Jednemu wystarczy 50 KM a drugiemu 200 KM będzie mało.
    Co do Skody, to mam podobne odczucia jak GonnaBePro. Nudna do bólu.
    Namazane palcem

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    45
    Postów
    665
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Apetyt rośnie w miarę ..jeżdżenia i te parę koników w benzynie mogłyby zacząć denerwować . Diesla mialem i 70 KM i tego 95KM ,a teraz mam TB i brakłoby mi Nm w benzynie . Powoli sobie dojdę do wyboru. Akurat w ASO nie mogli zrobić jazdy próbnej ,spróbuję w innym salonie.


 

Podobne tematy

  1. Nie podoba mi się w tipo
    Napisany przez kjk na forum Tipo
    Odpowiedzi: 1917
    Ostatni post: 13-12-2018, 19:51
  2. Co podoba mi sie w Tipo
    Napisany przez marx30 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 379
    Ostatni post: 01-12-2018, 20:28
  3. LPG w Qubo
    Napisany przez kera na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-10-2017, 01:05
  4. ogrzewanie qubo 1,3 mtj
    Napisany przez hydraulik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-02-2012, 17:57
  5. Antena QUBO
    Napisany przez parcink na forum Qubo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-03-2009, 14:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat qubo forum

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl