Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2011
    Skąd
    Oleśnica
    Postów
    6
    Auto
    Punto I 1.1

    Punto I 1.1 40 kw Nagłe ogromne spalanie .

    Witam wszystkich. Od niedawna stałem się pół szczęśliwym posiadaczem Fiata Punto I 1.1 40 kw. Szczęśliwy bo fajnie mi się nim jeździ i w ogóle jestem zadowolony, ale też nie szczęśliwy bo od jakiś 2tyg zaczął palić ponad moje oczekiwania, ponad 12l na 100km. Rozumiem, ze zima i w ogóle ,ale w te najgorsze warunki palił max 7.5-8l a dojeżdżam do pracy 4km. Ostatnio zalałem za 20zł i ku mojemu zdziwieniu po 35km samochód zgasł, zalałem znów za 20 zł i przejechałem 31km i znów zgasł, juz nie wiem co robić wymieniłem czujnik temperatury ale nie wiem czy dobry bo na opakowaniu pisało markerem astra "f" ale sprzedawca powiedział, ze to jest to.Faktycznie różnił się tylko troche końcówką ale kostka pasowała. Dodam też ze troche bardzo dymi na biało ale raczej nie bierze oleju bo od 3miesiecy na bagnecie z max spadło pomiedzy min-max ale dodam ze poci sie pod pokrywą zaworów.

    Edit. Bak nie jest dziurawy.
    Proszę o pomoc jeżeli ktoś z was miał taki przypadek. Bo naprawdę chyba go sprzedam bo nie wyrobie na paliwo.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Pepesza
    Dodam też ze troche bardzo dymi na biało
    na biało to dymi jak płyn chłodniczy konsumuje.
    miałem ten sam problem.
    I tak zdejmij obudowę filtra odpal auto i zobacz czy nie leje się paliwo tam gdzie jest membrana ciśnienia paliwa.
    na zdjęciu zaznaczyłem ci dziurki z których nie powinno lecieć paliwo

    kolejna sprawa to padająca sonda lambda ale to sprawdzisz dopiero po podpięciu pod kompa.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2011
    Skąd
    Oleśnica
    Postów
    6
    Auto
    Punto I 1.1
    Jutro rano bede robił klocki to sprawdzę to i odpisze. A kolejna sprawa to podpiąć po komputer ? A on w ogóle ma komputer ? Może głupie pytanie ale sam nie wiem. Wiem, ze pod maską jest tylko sterownik do tego "wtrysku" a jeżeli jest to gdzie sie znajduje ?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Tak autko to posiada komputer i wtyczka do podlaczenia znajduje sie z prawej strony autka pid maska w okolicy podszybia. Mozliwe ze masz uszkodzona sonde lambde skoro tobie tak duzo kopci. Wedlug mnie najlepszym rozwiazaniem bedzie podloczenie pod komputer i sprawdzenie czy jakis czujnik nie wali bledami.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał dudu$
    Wedlug mnie najlepszym rozwiazaniem bedzie podloczenie pod komputer i sprawdzenie czy jakis czujnik nie wali bledami
    oraz sprawdzenie parametrów pracy tych czujników

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    dlatego po sprawdzeniu tego wycieku doradziłem podjazd na kompa wszystko wtedy wyjdzie a co do wtyczki to jest owszem z prawej strony auta ale wpięta we wspornik mniej więcej w połowie komory silnika tam koło sterownika

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2011
    Skąd
    Oleśnica
    Postów
    6
    Auto
    Punto I 1.1
    Dzieki, nie wiem jakim cudem ale wymieniłem czujnik temp. i uszczelke pod pokrywą i praktycznie nie dymi. W pon podjade na komputer i dam znac. Przyda się komuś. Jeszcze tylko sprawdze to spalanie, może tez od tego czujnika się poprawi

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    możliwe że trochę mniejsze może być ale nie liczyłbym na cuda. jak już ci cos wymienią to chce mapę wtrysku zaprogramują na nowo bo to ważne

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2011
    Skąd
    Oleśnica
    Postów
    6
    Auto
    Punto I 1.1
    Niestety, Kicha 34km na 4l paliwa. Chyba sprzedam to Punto i kupie mare. Dymienie się zmniejszyło ale nadał żłopie paliwo.. na dodatek zauwazyłem ze przez ostatnie 100km tyg wciągnął z 150-200g oleju. Jeszcze pokusze się sprawdzić termostat bo auto zaczyna się robić ciepłe dopiero po ok 5km. Czy to normalne?

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Pepesza, a co z sondą i tym wyciekiem??

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał Pepesza
    sprawdzić termostat bo auto zaczyna się robić ciepłe dopiero po ok 5km. Czy to normalne?
    kolego wydaje mi się padła CI UPG skoro dymi na niebiesko i wcina olej ze smakiem. Sprawdź dobrze czy nie masz wycieków.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2011
    Skąd
    Oleśnica
    Postów
    6
    Auto
    Punto I 1.1
    Wyciek z pod uszczelki zrobiony, jedynie delikatnie się poci pod miską olejową, ale w wolnym czasie to zrobie. Sonda ok, sprawdzałem opór w ohm~~ i jest w normie, zgodnie z danymi w auto dacie.

    UPG ? Hmm, albo uszczelniacze, ew pierscienie. Chociaż to ostatnie to wątpie. Ale uszczelka ? Nie gotuje się, grzeje ( ale po dłuższej trasie), nie ma oleju w zbiorniku tym po chłodnicy.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    UPG raczej nie. bardziej wym się skłaniał w stronę uszczelniaczy zaworowych lub pierścieni tłokowych.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2011
    Skąd
    Oleśnica
    Postów
    6
    Auto
    Punto I 1.1
    Co do oleju, to sądze, że to raczej z winy głowicy a nie pierscieni. Jutro jade na komputer i napisze co i jak. Przyda się pewnie komuś na przyszłość.

    Ps. Wymieniłem czujnik temp. Teraz niby powinien dawac dobry impuls do komputera kiedy silnik jest "ciepły", ale zastanawiałem się czy czasem nie wymienić termostatu bo auto się nagrzewa jak w/w ok 3-4km. I Czy to też nie ma czasem wypływu, że czujnik wysyła impuls dopiero wtedy, gdy termostat puści bo jak nie puśći to cały czas daje mu taką dawkę jak na zimnym.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2011
    Skąd
    Wrocław Psie Pole
    Postów
    90
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD

    Re: Punto I 1.1 40 kw Nagłe ogromne spalanie .

    Cytat Napisał Pepesza
    Szczęśliwy bo fajnie mi się nim jeździ i w ogóle jestem zadowolony, ale też nie szczęśliwy bo od jakiś 2tyg zaczął palić ponad moje oczekiwania, ponad 12l na 100km.
    Ciach...

    Cytat Napisał Pepesza
    Proszę o pomoc jeżeli ktoś z was miał taki przypadek. Bo naprawdę chyba go sprzedam bo nie wyrobie na paliwo.
    Skąd ja to znam...

    Co prawda kropka nie mam już od kilku lat, ale dziesięć lat spędzonych wspólnie robi swoje i sporo pamiętam z tamtego okresu. Po za tym mechanika/diagnostyka nie jest mi obca i w swojej AR 145 praktycznie wszystko robię sam, ale do rzeczy...

    Swego czasu również miałem taki przypadek. Praktycznie w przeciągu kilkunastu dni samochód zaczął spalać praktycznie drugie tyle. Rozwiązanie okazało się kuriozalne - przerdzewiał filtr paliwa, znajdujący się w okolicy prawego tylnego koło (notabene był wymieniony dosłownie rok wcześniej). Na postoju pocił się na tyle delikatnie, że paliwo odparowywało i nawet nie było go czuć. Cyrki zaczynały się w momencie uruchomienia silnika i pompy paliwa - ciekło jak wściekłe. Sprawdź jak to wygląda u Ciebie. Wypadało by również sprawdzić sławetne przewody paliwowe na pompie. Szybkozłączki ulegają degradacji i również potrafią się pocić - nie śmierdzi przypadkiem paliwem w aucie szczególnie jak jest go sporo w zbiorniku i jak jest ciepło ? Powodzenia - jestem pewny, że przyczyna może być trywialna

    P.S. W sprawie sondy lambda - to, że jej oporność (a raczej jest to oporność samej grzałki a nie sondy sensu stricte) jest odpowiednie to o niczym nie świadczy. Na Egzaminer'rze trzeba sprawdzić jej charakterystykę i dopiero na jej podstawie będzie można powiedzieć coś na temat jej zdrowia. Po za tym po około 100 tyś. wypada lambdę wymienić - choćby profilaktycznie
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 09:41
  2. Spalanie, stacje. przebiegi, olej
    Napisany przez Albercik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 14-09-2011, 14:35
  3. [spalanie] Ile spala CC 900 w cyklu miejskim?
    Napisany przez miszko na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-03-2009, 23:10
  4. spalanie bravo 1.4
    Napisany przez lukasz84m5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-02-2009, 17:14
  5. [osprzęt silnika] Falujące obroty, wysokie spalanie- sonda l
    Napisany przez klusza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-12-2008, 03:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

punto 1.1 spalanie

punto 1.1 opinie

fiat punto 1.1 duze spalaniespalanie punto 1.1seicento 1.1 duze spalaniepunto 1.1 wysokie spalaniefiat punto 1.1 forumfiat punto 1.1 opiniefiat seicento 1.1 duze spalaniesonda lambda punto 1.1punto 1.1 duze spalanieseicento 1.1 wysokie spalaniepunto 1 1 spalaniefiat punto 1.1 spalanieseicento 1.1 spalaniesonda punto 1.1pompa oleju do fiata punto 1 1koncowka do podlaczenia punto 1fiat punto 1 1 opinieile pali punto 1.1
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl