Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2008
    Skąd
    Lublin
    Postów
    6
    Auto
    Punto II ELX 1.2 8v

    [zawieszenie] Obniżenie zawieszenia przód

    Witam
    Nie wiem czy uda mi się uzyskać odpowiedzi na moje pytanie, ale kto pyta nie bladzi .

    1. Czy ktoś z was obniżał Punto II za pomocą skrócenia sprężyn od amortyzatorów?
    2. Jeżeli tak to ucinając np. jeden zwoj ile jest sie w stanie obniżyć auto?
    3. A może możecie cos w tym temacie poradzić? lub jakbyście mieli zrobić to jeszcze raz to.... co byście zrobili lub czego nie?
    4. Czy macie tego jakieś negatywne skutki - takiej zmiany?
    Dziękuje za każdą odpowiedz
    Nie krzycz, jestem tu NOWY !!!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zacznijmy od tego, że są zwolennicy tego typu rozwiązań tak robią (tną), jednak jest to chyba najgorszy sposób "tuningowania" auta.

    Sprężyna ma swoją wysokość. Oczywiście nowa sprężyna będzie wyższa niż taka która przejechała powiedzmy 200 tys. kilometrów.

    Sprężyna determinuje skok amortyzatora, który przez fabryke został przygotowany do działania w pewnym zakresie.

    Obcięcie sprężny o zwój powoduje faktycznie obniżenie auta, ale naprężenia w sprężynie wzrastają, amortyzator przestaje pracować w swoim optymalnym zakresie i może dojść do tego, że jak wpadniesz w dziure to tłok amortyzatora może uderzać do denko, co w efekcie może prowadzić do uszkodzenia amortyzatora.

    Sama sprężyna musi wytrzymywać większe przeciążenia, co może prowadzić do pękania zwoji.

    Przypomniała mi się kiedyś sytuacja, jak firmie założyli "podkładki" gumowe w sprężyny on kabiny (w aucie ciężarowym). Efekt był taki, że sprężyny po pewnym czasie popękały (dosłownie rozleciały się) i trzeba było kabine odpinać i zakładać nowe sprężny.

    Wszystkie podkładki i innego rodzaju ściągacze np. takie jak to


    Są nienajlepszym rozwiązaniem.

    Ktoś jednak może powiedzieć, że są odbojniki - ano są, ale to jest tylko guma, która może się rozlecieć lub ugiąć.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2008
    Skąd
    Lublin
    Postów
    6
    Auto
    Punto II ELX 1.2 8v
    Cytat Napisał miszko

    Sprężyna determinuje skok amortyzatora, który przez fabryke został przygotowany do działania w pewnym zakresie.
    Sama sprężyna musi wytrzymywać większe przeciążenia, co może prowadzić do pękania zwoji.
    To może uciąć sprężynę a potem poddać hartowaniu? lub może ja od razu poddać hartowaniu z jakimś obciążeniem? Tak czy tak wymiary jej się zmienia, ale na pewno tez i sztywność wraz z twardością . Niestety to tylko takie moje teoretyzowanie jak to wychodzi w praktyce (czyt. Jak się na tym jeździ? Czy "rozpadnie się" po przejechaniu kilku czy kilkunastu kilometrach? staram się ustalić)


    Cytat Napisał miszko
    Przypomniała mi się kiedyś sytuacja, jak firmie założyli "podkładki" gumowe w sprężyny on kabiny (w aucie ciężarowym). Efekt był taki, że sprężyny po pewnym czasie popękały (dosłownie rozleciały się) i trzeba było kabine odpinać i zakładać nowe sprężny.
    I tego właśnie obawiam się najbardziej, jeszcze jakby miało sie mi to zdarzyć w środku nocy w jakimś lesie :shock:
    Nie krzycz, jestem tu NOWY !!!

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał soul2000
    To może uciąć sprężynę a potem poddać hartowaniu?
    To są wszystko półśrodki. Może pojeździsz, ale ile i jak

    Jeżeli nie chcesz stanąć na drodze z rozwalonymi sprężynami proponuje jednak zakup dedykowanych sprężyn.
    Jednak odrazu do tego byś musiał kupić amortyzatory.

    Ogólnie cięcie sprężyn to podrzynanie sobie nóg...

    [ Dodano: 2008-02-14, 13:02 ]
    By The Way
    Nie krzycz, jestem tu NOWY !!!
    Tutaj nikt nie krzyczy A nowych witamy z otwartymi ramionami.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    25
    Auto
    Nissan Primera P11 2,0
    Cytat Napisał soul2000
    To może uciąć sprężynę a potem poddać hartowaniu? lub może ja od razu poddać hartowaniu z jakimś obciążeniem? Tak czy tak wymiary jej się zmienia, ale na pewno tez i sztywność wraz z twardością . Niestety to tylko takie moje teoretyzowanie jak to wychodzi w praktyce (czyt. Jak się na tym jeździ? Czy "rozpadnie się" po przejechaniu kilku czy kilkunastu kilometrach? staram się ustalić)
    Też miałem taki plan w Uno, ale po wizycie w warsztacie zrezygnowałem.
    Mechanik był uczciwy i powiedział, że po rozhartowaniu ucięciu zwoji, sklepaniu zwoji i ponownemu hartowaniu nie daje żadnej gwarancji, że sprężyna nie pęknie.

    Cytat Napisał soul2000
    3. A może możecie cos w tym temacie poradzić? lub jakbyście mieli zrobić to jeszcze raz to.... co byście zrobili lub czego nie?
    W Uno miałem sprężyny eibach używane wsadzone do seryjnych amortyzatorów i o ile na równych drogach było ok to na nierównościach i przejazdach było średnio, dodatkowo zwoje w sprężynach klepały o siebie.
    Dlatego nie polecam kupowania wyeksploatowanych sprężyn.

    W tipo też mam eibach, ale nowe, do tego twardsze amortyzatory z mocniejszej wersji(2,0 16v) i jestem bardzo zadowolony, zawieszenie nie jest przesadnie twarde jak dla mnie i dobrze "wybiera" na dziurawych, wyboistych drogach.
    Dlatego minimum przyzwoitości to jest kupno dedykowanych sprężyn, ale najlepiej do tego amortyzatory o większej sile tłumienia, seryjny nierzadko zużyty amortyzator nie poradzi sobie z wytłumieniem sprężyny i samochód będzie "skakał"

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2008
    Skąd
    Lublin
    Postów
    35
    Auto
    Tempra 1.6
    Cytat Napisał romano
    Mechanik był uczciwy i powiedział, że po rozhartowaniu ucięciu zwoji, sklepaniu zwoji i ponownemu hartowaniu nie daje żadnej gwarancji, że sprężyna nie pęknie.
    a ja mógłbym dać gwarancję że by pękła... żeby zrobić porządnie hartowanie musiałbyś znać dokładne oznaczenia stali z której zostały wykonane te sprężyny, wiedzieć w jakiej temperaturze grzać, po jakim czasie wyjąć z pieca, w czym hartować (woda, olej lub roztwór saletrowy), ile czasu schładzać, na ile stopni nastawić drugi piec żeby dobrze rozprężyć naprężenia wynikające z hartowania.... mogę tak długo... bo cały proces hartowania nie jest taki prosty jak się wydaje...
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Potrzebujesz profesjonalnych zdjęć swojego auta?[/COLOR][/SIZE]

    [SIZE=4][COLOR="#0000FF"]Nie czekaj! Zgłoś się już dzisiaj![/COLOR][/SIZE]

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2008
    Skąd
    Lublin
    Postów
    6
    Auto
    Punto II ELX 1.2 8v
    Trudno, co zrobić bedzie cos trzeba dobrac z dedykowanego polki. ;/


    Tutaj nikt nie krzyczy A nowych witamy z otwartymi ramionami.[/quote]

    Bardzo mnie cieszy ze tutaj nikt nie krzyczy, a nowi sa tak mile witani
    Nie krzycz, jestem tu NOWY !!!

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2008
    Skąd
    Lublin
    Postów
    35
    Auto
    Tempra 1.6
    szczególnie ci z Lublina
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Potrzebujesz profesjonalnych zdjęć swojego auta?[/COLOR][/SIZE]

    [SIZE=4][COLOR="#0000FF"]Nie czekaj! Zgłoś się już dzisiaj![/COLOR][/SIZE]

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    96
    Auto
    Fiat Punto II 1.9 JTD
    Przestancie myslec o pol srodkach typu skracanie sprezyn lub zakladanie jakis wymyslow!jak chcecie glebe i latac nisko nad ziemia polecam zestawy obnizajace sprezyn i amortyzatorow juz sprawdzilem i do Facikow sa taniutkie jak barszcz!
    Pozdrawiam!

  11. #10
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    36
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Cytat Napisał oBLEha
    polecam zestawy obnizajace sprezyn
    chodzi ci o takie zaciski/klamry zakładane na seryjne ,,wysokie'' sprężyny?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    96
    Auto
    Fiat Punto II 1.9 JTD
    nieeeeeee.bron cie panie boze! sportowe amortyzatory + krotkie sprezyny sportowe!

    http://www.mapet-tuning.com/sklep/pr...oducts_id=1519

    polecam do diselka Punto 2

    Ufam tej firmie i jestem z niej bardzo zadowolony choc marzy mi sie gwint tej firmy!

    Jakies pytania zapraszam!

  13. #12
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    36
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    oBLEha, twoje szczescie :>

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2010
    Skąd
    Krosno
    Postów
    8
    Auto
    Punto mkII 3d
    Ja mam założone zaciski do lin już od 6 miesięcy tak jeżdżę i nic się nie dzieje. Obniżyło się jakieś 3,4 cm (koła 195/55 r 15 idealnie wypełniają nadkole). Jeżdżę cały czas z gazem w podłodze, dziury, ręczny i żadnych problemów, nawet po obniżeniu w ten sposób przestało mi zawieszenie stukać. Cena na jedną oś 6zł.

    Wiadomo krótsze spręzyny, twardsze amory byłyby lepsze. Ale w auto które kupiłem za 5k zł nie bd pakował tyle kasy w zawieszenie a ten sposób sie sprawdza jak narazie super.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał uaz555
    jak narazie super.
    dobrze że to dodałeś.

    Gratuluje odwagi, bo trzeba mieć jaja żeby powierzać życie swoje, swoich pasażerów i innych uczestników drogi pierdołką które kosztują 6 zł.....

    oby nie pękły w złym momencie. i oby nic się nikomu nie stało.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  16. #15
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie ma to jak druciarnia style Tyle że jak którego pięknego dnia spring pęknie w najmniej oczekiwanym momencie to właśnie to "narazie" gwałtownie się skończy.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo sprężyny tylnego zawieszenia
    Napisany przez winiar00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-03-2012, 08:06
  2. Przełożenie gażnika weber
    Napisany przez kuba1990 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-12-2008, 10:48
  3. [zawieszenie] Amortyzatory
    Napisany przez artek700 na forum Panda
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-12-2008, 22:57
  4. Zawieszenie silnika Marea 1,9 JTD
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2008, 11:23
  5. [zawieszenie] Obniżenie zawieszenia i większe felgi.
    Napisany przez garfield1988gse na forum Albea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-09-2008, 15:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-ii-468zawieszenie-obnizenie-zawieszenia-przod-6222

zawieszenie punto II

obnizanie zawieszenia w fiacie Cinquecento

klamry obnizajace zawieszenie

skracanie sprezyn amortyzatora

jak obnizyc fiata cinquecento

obcinanie sprezyn punto

obnizanie zawieszenia w fiacie

sportowe zawieszenie punto 2

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl